To lease or not to lease...

Eerlijke truken van de foor om ons eerlijk verdiend geld te behouden of terug te krijgen
Post Reply
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

To lease are not to lease...

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote:Als 'm kan bewijzen dat die firmabrommer alleen gebruikt wordt voor firmaverplaatsingen is er geen voordeel in natura.
Voor de baas is 't wel interessanter dan een firmawagen, wegens geen limieten op de aftrekbaarheid (voor de baas).
Alleen nog een leasemaatschappij vinden die moto's wil aanbieden. Afhankelijk van de kilometerstand na de afschrijvingsperiode zal daar niet veel restwaarde meer aanzitten. Wat een deel van hun inkomen is.
Ga ervoor zou ik zeggen, je hebt nog wel iets staan, thuis, voor priv?kilometers.


Ok, als ik je goed begrijp kan ik doordat ik een tweede moto heb voor persoonlijk gebruik (een motor van den baas ga ik toch nooit gebruiken om priv? kilometers te doen :angel: ) heb ik geen voordelen van alle aard...

Maar wat bedoel je met
Blackbert wrote:Als 'm kan bewijzen...
Wie is die "hem"? Ben ik dat? En hoe bewijs ik dat ik echt wel nooit priv? kilometers doe? Kilometers die ik wel doe kan ik aantonen. Moet ik dan een lijstje bijhouden van alle verplaatsingen die ik voor het werk doe en door den baas (die misschien ook wel "hem" kan zijn) laten tekenen?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

To lease or not to lease...

Post by Blackbert »

gij zijt hem :wink:

zo een paar boekhoudersdingen gelezen, en blijkt dat priv?kilometers gezien worden als 'voordeel van alle aard', waarop je wel belast wordt tegenwoordig.
dus komt het erop aan te kunnen aantonen dat je geen priv?verplaatsingen doet met de moto van 't werk. (weg-werk: x km per dag, y dagen gewerkt per jaar, geeft x.y km. daar kan je eventueel nog de verplaatsingen voor onderhoud bijtellen en dienstverplaatsingen. als uw teller geen hogere stand aangeeft heb je niet priv? gereden). sneeuw en ijs kunnen u wat speling geven :wink:

zo snap ik het toch. in dat opzicht zou ik ook geen probleem hebben met een gesponsorde motor. die niet voor priv? zou gebruikt worden, alleen om de achterband vierkant te rijden op de highway to hell and back. :evil:
grease up your baby for a ball on the hill

Borniet
Posts: 178
Joined: 30 Mar 2015 10:23

To lease or not to lease...

Post by Borniet »

Blackbert wrote:gij zijt hem :wink:

zo een paar boekhoudersdingen gelezen, en blijkt dat priv?kilometers gezien worden als 'voordeel van alle aard', waarop je wel belast wordt tegenwoordig.
dus komt het erop aan te kunnen aantonen dat je geen priv?verplaatsingen doet met de moto van 't werk. (weg-werk: x km per dag, y dagen gewerkt per jaar, geeft x.y km. daar kan je eventueel nog de verplaatsingen voor onderhoud bijtellen en dienstverplaatsingen. als uw teller geen hogere stand aangeeft heb je niet priv? gereden). sneeuw en ijs kunnen u wat speling geven :wink:

zo snap ik het toch. in dat opzicht zou ik ook geen probleem hebben met een gesponsorde motor. die niet voor priv? zou gebruikt worden, alleen om de achterband vierkant te rijden op de highway to hell and back. :evil:
Correct!

(en LOL op den achterband on the highway to hell ;-) )

Wannes
Posts: 19
Joined: 25 Apr 2015 08:16

To lease or not to lease...

Post by Wannes »

Ik wil de pret niet bederven maar woon-werk verkeer zijn priv? kilometers.
Alleen km in opdracht van het werk zijn dit niet zoals in het vb van de technieker hierboven.

Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
Dus tenzij je in de IT dagelijkse naar klanten rijdt, gaat dat voordeel in natura redelijk groot zijn.
Uiteraard kan je wel nog je kosten voor woon-werk verkeer inbrengen zoals bij een priv? motor.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

To lease or not to lease...

Post by ChiChiWaWa »

Wannes wrote: Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
En ook dat is dacht ik niet zo zwart wit, want als je een langdurige vaste klant hebt, dan wordt de werkplaats daar aanzien als je vaste werkplaats en dan is de rit van huis naar daar ook priv?-verkeer; dacht ik toch

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

To lease or not to lease...

Post by Tom Thumper »

Wannes wrote:Ik wil de pret niet bederven maar woon-werk verkeer zijn priv? kilometers.
Alleen km in opdracht van het werk zijn dit niet zoals in het vb van de technieker hierboven.

Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
Dus tenzij je in de IT dagelijkse naar klanten rijdt, gaat dat voordeel in natura redelijk groot zijn.
Uiteraard kan je wel nog je kosten voor woon-werk verkeer inbrengen zoals bij een priv? motor.
Inderdaad, blijkt ook uit de website van de belastingsdienst.. Dat bederft de pret serieus! :angry:
Me gusta la moto, me gustas tu.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

To lease or not to lease...

Post by pingu »

ChiChiWaWa wrote:
Wannes wrote: Als je 's morgens van huis uit naar een klant rijdt dan zijn dit wel werk kilometers.
En ook dat is dacht ik niet zo zwart wit, want als je een langdurige vaste klant hebt, dan wordt de werkplaats daar aanzien als je vaste werkplaats en dan is de rit van huis naar daar ook priv?-verkeer; dacht ik toch
Yup. De 'termijn' is dacht ik 40 (werk)dagen. Vanaf dat moment wordt die werkplaats voor de fiscus je vaste werkplaats, en alle verplaatsingen naar die klant woon-werk (en dus, voor wat het voordeel alle aard betreft, priv?).

Post Reply