Zumo XT

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2021 23:17

route plannen? sorry, dat kan ons naakt keizerke niet. had je een TT moeten kopen. best autostrade nemen, zegt het naakt ventje.
gelukkig hebben we calimoto premium.
Heb je gelijk in. 'Adventurous routes' trekken op niks. Zelf een route in mekaar steken op het toestel gaat wel, maar is niet eenvoudig.
TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2021 23:17 Track laden? oei, wreed moeilijk, Garmin drive wordt helaas niet herkend, en dus Basecamp nodig. oei, Basecamp en Mac, oei, dat gaat niet tegelijk met zus en zo, en ga zo maar door...
Yep, er waren weer problemen met Garmin Drive. Daar is een update voor nodig. Updates en Garmin... ik probeer die zo veel mogelijk uit ts stellen.
TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2021 23:17 ah, track geladen via fucking android transfer software (!) . route daarvan maken, oei, dat lukt precies niet. allez, toch niet zoals het hoort.
Tja, ik kan enkel maar denken dat kaartverschillen de oorzaak daarvan zijn. Dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt.
TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2021 23:17 en als het enigszins per ongeluk lukt, herkent de keizer niet dat ge op het beginpunt staat. of ergens anders op de route en geeft de gekste bevelen.
Ook hier moeilijk te beoordelen. Het beginpunt niet herkennen zou het gevolg kunnen zijn van het feit dat het even duurt voor satellieten gevonden zijn na opstarten. Het feit dat je best op de route bent voor je een route activeert is een pijnpunt van de huidige generatie ZUMO's. Een gevolg van het zoeken van een oplossing voor een probleem dat er eigenlijk niet was.
TuttoTerreno wrote: 23 Jun 2021 23:17ETA fout? sorry domkop, waarom doet ge geen re-boot? (ook al hebt ge al drie reboots gedaan). de vierde re-boot zal het probleem in 16 seconden oplossen. hoe gatachterlijk kan je zijn dat je dát niet weet?
Hier spreekt waarschijnlijk heel veel frustratie?

Persoonlijk blijf ik de XT voor mij de beste keuze vinden. Omdat ik de meeste problemen ken en weet hoe ik ermee om moet gaan, hoe vervelend sommige van die issues ook zijn. Maar ik heb dan ook een modus operandi die redelijk vast is: routes maken in Basecamp op een Windows PC, met kabel overzetten op de Zumo, zonder gebruik te maken van Garmin Drive of Ecxplorer. Dus niet draadloos, en niet routes laten maken door de Zumo.

En ik geraak niet overweg met OsMand of MyRouteApp of Kurviger en dergelijke apps op de smartphone.

Dus ik blijf blij met mijn Zumo XT met zijn geweldig scherm en met het gebruik wat ik ervan maak.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Zumo XT

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 24 Jun 2021 08:25
Schussboelie wrote: 24 Jun 2021 07:36
Daar doe je weer een overdreven aanname he.
Technologie ten dienste van de gebruiker? Akkoord, maar niet noodzakelijk van élke gebruikers.
Horses for courses.

Tja, als jij het doet...
Ik haalde zomaar ter vergelijking even een voorbeeld aan. Als dat al niet meer mag. :devil:
Van mij mag dat zeker maar je geeft zelf eerst aan dat je off-topic gaat om vervolgens te zeggen dat je dat eigenlijk niet wilt, is wat dubbel toch?
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zumo XT

Post by Raketman »

Mijn goesting van Garmin is ook heel hard geminderd...Met mijnen oude Zumo kon ik deftig overweg, den deze is eigenlijk een catastrofe. Gemaakte routes worden verkracht tot en met (herberekening staat nochthans uit), er worden onnozele zijsprongen gemaakt die ik er 110% zeker niet ingestoken heb, en ik slaag er ook niet in om tijdens het rijden van een route bij een onderbreking terug op de route te geraken. Dan liquideert meneer de rest van de route en wil hij mij willens nillens zo snel mogelijk terug naar het startpunt of het eindpunt. Welke van de twee dat dan is is geheel willekeurig volgens de windrichting van die dag.

En da's maar een kleine greep uit de ergernissen. Los daarvan heb ik ook lang gesukkeld met de batterij die niet wil opladen, of vol aangaf terwijl ze dan na 3 minuten alweer leeg was. Ondanks alle voorgestelde oplossingen (pinnekes plooien en wat was het allemaal, batterij onder garantie vervangen = zelfde probleem) was het pas opgelost nadat ik een aftermarket batterij gestoken had.

Ge moogt ervan zeggen wat ge wilt, maar voor zijn prijs zou het veel beter mogen zijn. Ik ben niet van plan om halve universitaire studies te gaan doen om een onnozel navigatietoestelleke te kunnen gebruiken, laat staan er nog zevenduizend apps en externe programmakes te moeten bijsleuren om het kreng te laten doen wat ik wil. En dat is naar mijn eigen mening niks abnormaal of veelgevraagd. Of dat zou het toch niet mogen zijn...
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo XT

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 24 Jun 2021 11:05
Muug wrote: 24 Jun 2021 08:25
Ik haalde zomaar ter vergelijking even een voorbeeld aan. Als dat al niet meer mag. :devil:
Van mij mag dat zeker maar je geeft zelf eerst aan dat je off-topic gaat om vervolgens te zeggen dat je dat eigenlijk niet wilt, is wat dubbel toch?
ik ben dubbel :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo XT

Post by Muug »

Raketman wrote: 24 Jun 2021 11:37 Mijn goesting van Garmin is ook heel hard geminderd...Met mijnen oude Zumo kon ik deftig overweg, den deze is eigenlijk een catastrofe. Gemaakte routes worden verkracht tot en met (herberekening staat nochthans uit), er worden onnozele zijsprongen gemaakt die ik er 110% zeker niet ingestoken heb, en ik slaag er ook niet in om tijdens het rijden van een route bij een onderbreking terug op de route te geraken. Dan liquideert meneer de rest van de route en wil hij mij willens nillens zo snel mogelijk terug naar het startpunt of het eindpunt. Welke van de twee dat dan is is geheel willekeurig volgens de windrichting van die dag.

En da's maar een kleine greep uit de ergernissen. Los daarvan heb ik ook lang gesukkeld met de batterij die niet wil opladen, of vol aangaf terwijl ze dan na 3 minuten alweer leeg was. Ondanks alle voorgestelde oplossingen (pinnekes plooien en wat was het allemaal, batterij onder garantie vervangen = zelfde probleem) was het pas opgelost nadat ik een aftermarket batterij gestoken had.

Ge moogt ervan zeggen wat ge wilt, maar voor zijn prijs zou het veel beter mogen zijn. Ik ben niet van plan om halve universitaire studies te gaan doen om een onnozel navigatietoestelleke te kunnen gebruiken, laat staan er nog zevenduizend apps en externe programmakes te moeten bijsleuren om het kreng te laten doen wat ik wil. En dat is naar mijn eigen mening niks abnormaal of veelgevraagd. Of dat zou het toch niet mogen zijn...
Exact.
Toestellen horen in dienst van de gebruiker te zijn. Niet omgekeerd.
Een wasmachine, een boormachine, een rekenmachine, andriod, iOS, ... die dingen werken zonder fouten (hout vasthouden). Je hoeft geen rare procedures te volgen om de kernfunctie van het toestel te gebruiken. En dàt is wat TomTom zo goed begrepen heeft. Dubbel zonde dat je op die toestellen de track niet zichtbaar kan maken. Je zou haast denken dat TT en G hierover een deal hebben.

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Zumo XT

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 24 Jun 2021 11:59Dubbel zonde dat je op die toestellen de track niet zichtbaar kan maken. Je zou haast denken dat TT en G hierover een deal hebben.
Of het is misschien net dát dat de gebruiksvriendelijkheid in gevaar brengt?

In ieder geval, niemand moet een fan of zelfs maar gebruiker van het ene of het andere zijn.
Ik heb ook niemand dat hier zien schrijven.
Maar TTTT zijn interpretatie van wat er dan wel gezegd wordt is er gewoon over en onnodig.

Dat gezegd zijnde, de beste raad die ik hem kan geven is asap zijn XT verkopen en verder doen met zijn smartphone en Osmand of Locus of zo. :thumbsup:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

Raketman wrote: 24 Jun 2021 11:37 Mijn goesting van Garmin is ook heel hard geminderd...Met mijnen oude Zumo kon ik deftig overweg, den deze is eigenlijk een catastrofe. Gemaakte routes worden verkracht tot en met (herberekening staat nochthans uit), er worden onnozele zijsprongen gemaakt die ik er 110% zeker niet ingestoken heb, en ik slaag er ook niet in om tijdens het rijden van een route bij een onderbreking terug op de route te geraken. Dan liquideert meneer de rest van de route en wil hij mij willens nillens zo snel mogelijk terug naar het startpunt of het eindpunt. Welke van de twee dat dan is is geheel willekeurig volgens de windrichting van die dag.

En da's maar een kleine greep uit de ergernissen. Los daarvan heb ik ook lang gesukkeld met de batterij die niet wil opladen, of vol aangaf terwijl ze dan na 3 minuten alweer leeg was. Ondanks alle voorgestelde oplossingen (pinnekes plooien en wat was het allemaal, batterij onder garantie vervangen = zelfde probleem) was het pas opgelost nadat ik een aftermarket batterij gestoken had.

Ge moogt ervan zeggen wat ge wilt, maar voor zijn prijs zou het veel beter mogen zijn. Ik ben niet van plan om halve universitaire studies te gaan doen om een onnozel navigatietoestelleke te kunnen gebruiken, laat staan er nog zevenduizend apps en externe programmakes te moeten bijsleuren om het kreng te laten doen wat ik wil. En dat is naar mijn eigen mening niks abnormaal of veelgevraagd. Of dat zou het toch niet mogen zijn...
Aan de beschrijving te zien heb je een 590 of 595.
Aan je verzuchtingen te zien zou ik je ook dadelijk een TomTom aanraden, want daar kan je minder mee, maar kan je ook minder mee fout doen.
Met een TomTom kan je er niet voor zorgen dat een route totaal hetzelfde blijft, maar zal die wel meestal een logische herberekening opleveren.
Met een Zumo kan je er wel voor zorgen dat een route onveranderd blijft, en zelfs ervoor zorgen dat een route NIET 'verkracht' wordt bij herberekenen. Maar je moet er dan wel tijd in steken om te begrijpen hoe het toestel werkt, en hoe je een 'verkrachting' kan vermijden. Maar dat wil je niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo XT

Post by Muug »

Of het is misschien net dát - route en track tegelijk tonen - dat de gebruiksvriendelijkheid in gevaar brengt?
je moet er dan wel tijd in steken om te begrijpen hoe het toestel werkt, en hoe je een 'verkrachting' kan vermijden.
Wel... ik zie wel een oplossing hoor: een basic en een advanced view modus. Basic voor de eenvoudigen onder ons, en advanced voor de minder eenvoudigen. :grin:
Er zijn toch nog toestellen die dat hebben? Sommige fototoestellen bvb hebben dat.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zumo XT

Post by Blackbert »

Helemaal eens met Raketman.
In mijn werkbus hangt een Garmin, omdat het de enige was waar je ook een achteruitrijcamera kon aanhangen. kosten en schermen besparing.
Maar dat ding doet soms toch wel raar, waar die mij probeert door te sturen, of welke rare logica er in de routering zit, soms. (gewoon bestemming ingeven en de weg vragen)

Vroeger was alles beter klopt in dit geval wel, IMHO. Mapsource en een SP2610. Installeren en gebruiken. Heel eenvoudig en intuïtief. Ook nul overbodige toeters en bellen. Track of route, geen probleem. Ze hadden de core software met rust moeten laten en alleen de hardware mogen upgraden: scherm, geheugen, gewicht en omvang. Bluetooth, wifi, mp3 etc. allemaal niet nodig.
Sinds de introductie van Basecamp is Garmin zichzelf voorbij gefietst en nu precies helemaal de trappers kwijt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo XT

Post by Muug »

Blackbert wrote: 24 Jun 2021 14:31 Sinds de introductie van Basecamp is Garmin zichzelf voorbij gefietst en nu precies helemaal de trappers kwijt.
Een autogps die zichzelf voorbij fietst! :shock:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Zumo XT

Post by Raketman »

Blackbert wrote: 24 Jun 2021 14:31 Ze hadden de core software met rust moeten laten en alleen de hardware mogen upgraden: scherm, geheugen, gewicht en omvang. Bluetooth, wifi, mp3 etc. allemaal niet nodig.
Dat was nu net het enige waar ik op gehoopt had toen ik de nieuwe kocht...maar dat was dus buiten de geldingsdrang van een paar ontwikkelaars bij Garmin gerekend kennelijk.
Nil volentibus arduum

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zumo XT

Post by OzzePaa »

Tjah ... 't blijft voor velen huilen met de pet op, helaas :? ... en vanuit hun standpunt terecht.
Bewijs dat het echt wel flwaw-less lukt met een XT : vandaag 410km binnendoor gebold langs supertofschoonverrassende wegen en wegskes.
Route zelf gemaakt in Mapsource en BC er een track van laten maken. Track geëxporteerd en naar de GPX-map op de XT gecopieerd. Die er een route an laten bakken. De twee lijntjes zichtbaar gemaakt. Lagen 100% exact over elkaar. Er zaten daar stukken in waar de TT gegarandeerd totaal iets anders van gaat brouwen, want TT-Mydrive ging daar op 10/12 plaatsen volledig de mist in. Een kleine helft was "goed te trekken" in Mydrive, maar de rest van de afwijkingen bleef een zootje. Ik wil een route rijden zoals ik ze wil rijden ; niet zoals een eigenwijs apparaat mij dat wil laten doen. De track staat :arrow: hier ... Misschien een uitdaging om die eens tot een 100% overéénkomende route te kneden in TT-Mydrive.
Op de XT bleef de route bleef van 8u30 tot 19u30 100% intact, perfect op de track liggend en bij een paar ommetjes wegens kleinschalige plaatselijke wegwerkzaamheden geen last van herberekenen. Een keer of drie de ETA-bug. Drie keer 16 seconden verloren om dat op te lossen.
Zoals al gezegd : ondanks alle kritiek, voor mij de meest geschikte/bruikbare/beste GPS. Mijne maat zijn 595 had her en der wel last en zeker wat afleesbaarheid van het scherm betreft. Dat is idd een miskleun van-je-welste. De door Raket aangehaalde problemen met de batterij en de niet werkende MrGPS-truuk om dat te verhelpen, kent hij ook maar al te goed. M'n 340 is een beter apparaat in elk opzicht.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zumo XT

Post by Blackbert »

Muug wrote: 24 Jun 2021 15:28
Blackbert wrote: 24 Jun 2021 14:31 Sinds de introductie van Basecamp is Garmin zichzelf voorbij gefietst en nu precies helemaal de trappers kwijt.
Een autogps die zichzelf voorbij fietst! :shock:
ik moest bij die trappers uitkomen. :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

Blackbert wrote: 24 Jun 2021 14:31 Helemaal eens met Raketman.
In mijn werkbus hangt een Garmin, omdat het de enige was waar je ook een achteruitrijcamera kon aanhangen. kosten en schermen besparing.
Maar dat ding doet soms toch wel raar, waar die mij probeert door te sturen, of welke rare logica er in de routering zit, soms. (gewoon bestemming ingeven en de weg vragen)
Ik vertrouw geen enkele gps qua routering. Dat is niet alleen Garmin. Ook met TomTom heb ik slechte ervaringen, en zeker met de in de auto's ingebouwde navigatie.
Blackbert wrote: 24 Jun 2021 14:31Vroeger was alles beter klopt in dit geval wel, IMHO. Mapsource en een SP2610. Installeren en gebruiken. Heel eenvoudig en intuïtief. Ook nul overbodige toeters en bellen. Track of route, geen probleem. Ze hadden de core software met rust moeten laten en alleen de hardware mogen upgraden: scherm, geheugen, gewicht en omvang. Bluetooth, wifi, mp3 etc. allemaal niet nodig.
Sinds de introductie van Basecamp is Garmin zichzelf voorbij gefietst en nu precies helemaal de trappers kwijt.
IMHO was niet alles beter vroeger.

Ik gebruik veel liever Basecamp dan Mapsource. Track in de 2610 ??? Dat is nieuw voor mij. Volgens mij weet die niet eens wat een track is. Geen bluetooth? Dus weer met f*cking draadjes naar mijn helm? No way! MP3 op de gps? Zalig, muziek op de snelweg! Wifi? Persoonlijk niet echt nodig, maar voor anderen (TTTTTTTT bv) is dat een vereiste, want wie wil in godsnaam nog een gps met een draad verbinden aan een PC om routes op te laden?

De ene klaagt hier dus dat alles heel simpel en ouderwets moet blijven, een ander klaagt dat alles zo veel mogelijk moet kunnen op een moderne manier. En iedereen wil dat het werkt zoals hijzelf vindt dat het moet werken.

Ik ben van het principe dat ik leer hoe het werkt, hoe je het moet bedienen, en hoe je moet omgaan met zaken die voor jou niet optimaal werken. En dan heb ik geen ideaal toestel, maar wel een toestel waarmee ik goed kan werken en waar ik tevreden mee ben.

Onze nieuwe Microgolf werkt ook helemaal anders dan de vorige. No problem, we leren dat wel...
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zumo XT

Post by Koeno »

F M wrote: 25 Jun 2021 09:54 No problem, we leren dat wel...
Maar veel mensen willen dat niet meer...
No offence naar de users hier hoor, maar op't werk ervaar ik dat ook.

Een ProductDatabase die 20 verschillende brands, 60 verschillende culturen en 3 verschillende business units moet dienen.
Dat betekend dat iedereen wel ergens compromissen moet sluiten.

Na 10 (!!!) jaar heb ik nog elke maand meetings/trainings met mensen die gewoon niet willen onthouden/leren hoe het zit.
Dan geef je 1 a 2uur uitleg, stel je 1 vraag achteraf en krijg je gewoon geen antwoord meer, wss in slaap gevallen achter de pc :lipsrsealed2:
of sommige die eerlijk toegeven: ik was even iets anders aan't doen...

Veel mensen willen niet meer bijleren omdat ze het gevoel hebben dat ze al genoeg moeten leren/kunnen.
Dus verwachten ze een tool die toegespitst is op hun persoon en op hun ideologie.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zumo XT

Post by Muug »

F M wrote: 25 Jun 2021 09:54 Ik ben van het principe dat ik leer hoe het werkt, hoe je het moet bedienen, en hoe je moet omgaan met zaken die voor jou niet optimaal werken. En dan heb ik geen ideaal toestel, maar wel een toestel waarmee ik goed kan werken en waar ik tevreden mee ben.
Is een mooi principe ! :thumbsup:

Maar veel mensen hun hoofd zit al vol, heb ik ook al meerdere keren gemerkt, en ook op 't werk ja.
Ooit hebben ze met één tool leren werken, of één methode, en 't lukt ze niet meer om iets anders aangeleerd te krijgen. :dontknow:
@koeno: hier op 't werk idem. Dan wil je iets veranderen, krijg je de opmerking "jamaar we hebben dat al geprobeerd en toen werkte dat niet en 't waren altijd dezelfde mensen die 't werk deden". Als ge dan een béétje doorvraagt gaat het over een situatie van 20 jaar geleden én van de originele bezetting van 12 man schieten er maar twee meer over... dus er is eigenlijk geen enkele reden om aan te nemen dat die verandering nu niet gaat werken. Maar toch... ge krijgt de wind van voren. :dontknow:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zumo XT

Post by Blackbert »

Ik wil best nog leren, maar niet om de valkuilen en ongerijmdheden van een veranderde versie van iets dat goed werkte te proberen omzeilen.
*let vooral op 'veranderde' ipv 'verbeterde', wat de marketingboys standaard beweren.

Iets dat op gebruiksvriendelijke wijze zijn job, in dit geval navigeren, prima doet, daar moet je niet aan zitten prutsen om het, eens verneukt voor de doorsnee gebruiker, te verkopen voor te veel geld.

Als ik er verstand van zou hebben, dan bouwde ik het volgende: SP2610 in de body van de XT. Enige wijzigingen aan de software: dat tijdbugske waar het hier ook eens over ging eruit, omkunnen met modern (NT) kaartmateriaal. Zijn hardwareproblemen zoals beperkt intern geheugen en te grote CF geheugenkaart zijn vanzelf opgelost. Speciaal voor mensen met een allergie voor den draad: bluetooth.

Een 2610 kan tracks registreren en tonen. Het beperkte geheugen is de limiet voor opname, maar kan omzeild worden door de CFkaart niet vol te proppen met kaartmateriaal en daar eigen tracks naast te laden. Herberekenen uit is ook dat, punt. Geen gezeik onderweg. Heel jammer dat het touchscreen van de mijne kuren begint te krijgen.

voetnoot 1: wat is er mis met een draadje? vraag eens aan enkele vrouwen of ze draadloze tampons een goed idee vinden. :wall: Er wordt veel te vaak afgeweken van het principe "Keep It Stupid Simple', alleen maar omdat het kan en de consument in 't algemeen een lui varken wordt dat nog meer zo'n snufjes denkt nodig te hebben.

voetnoot 2: mijn muziek staat op een MP3 speler. Dat dient daarvoor en is overal bruikbaar, van op de pot tot op de moto.

Een voorbeeldje uit een heel andere sector.
Ik heb veel gereedschap van Makita, omdat dat goeie kwaliteit en snelle service is aan een aanvaardbare prijs. 2 van die toestellen draaien op accustroom, de rest hangt aan een draad. Omdat die op accu de helft duurder zijn en de grote te zwaar worden met 2 of zelfs 3 accu's erin.
Festool, hét merk voor de pro, is sowieso al duurder. Maar ze beperken hun accugamma tot de kleine lichte machines met 1 accu. Die ook met draad verkrijgbaar zijn. Een draad die met een stekker op heel hun gamma past, zodat je geen 3 keer per dag die spaghetti op de vloer moet ontwarren. Zeer doordacht ontworpen volgens het KISS principe.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Zumo XT

Post by Schussboelie »

Blackbert wrote: 25 Jun 2021 13:54 Ik wil best nog leren, maar niet om de valkuilen en ongerijmdheden van een veranderde versie van iets dat goed werkte te proberen omzeilen.
*let vooral op 'veranderde' ipv 'verbeterde', wat de marketingboys standaard beweren.
Als consument ben je ook niet verplicht om de veranderde versie te kopen he.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zumo XT

Post by Blackbert »

Nee, maar vroeg of laat is die ouwe trouwe eraan. Lang geleden al kwam Garmin met de NT kaarten, werken niet op die ouwe 2610. OSM kaarten wel, dus dat was zo opgelost.
Maar nu begint dat ding fysiek te slijten en daar valt niet veel aan te veranderen vrees ik. Als ik de remote control nog kan vinden is er weer wat uitstel, maar ooit is ie dood.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zumo XT

Post by F M »

Blackbert wrote: 25 Jun 2021 13:54 Ik wil best nog leren, maar niet om de valkuilen en ongerijmdheden van een veranderde versie van iets dat goed werkte te proberen omzeilen.
*let vooral op 'veranderde' ipv 'verbeterde', wat de marketingboys standaard beweren.

Iets dat op gebruiksvriendelijke wijze zijn job, in dit geval navigeren, prima doet, daar moet je niet aan zitten prutsen om het, eens verneukt voor de doorsnee gebruiker, te verkopen voor te veel geld.at dient daarvoor en is overal bruikbaar, van op de pot tot op de moto.
Maar het grootste probleem en de grootste verandering van de ZUMO's na de 660 is de gewijzigde manier om een route te starten, zeker wanneer je nog niet op de route bent. En die wijziging is er gekomen omdat veel te veel gebruikers altijd maar kwamen zagen en vragen hoe ze op een route moesten geraken als ze er nog niet op zaten. Daar heeft men dus op vraag van de gebruikers een verandering doorgevoerd die inderdaad geen verbetering blijkt te zijn. Behalve voor de Amerikaanse (USA) gebruikers die een route maken op basis van een paar waypoints. Want alles ligt daar toch zo ver uit mekaar dat er geen 7 alternatieve mogelijkheden zijn om van A naar B te rijden. De Amerikaanse gebruiker is content; dus Garmin ook.

Maar ik ben niet akkoord dat de software van de 2610 de beste is. Jij wel. Die werkt goed voor jou. Jij bent die gewoon.
Ik ben van de SPIII overgestapt naar de Zumo550. Die was ook simpel, maar die heeft softwareveranderingen tegenover de 2610 die volgens mij echte verbeteringen zijn. Die vind ik al zeker 2 keer zo goed als de 2610. En ik heb daarvoor ook moeten leren, en ik was blij dat ik geleerd heb. Net zoals ik bij elke volgende GPS en bij de overschakeling van Mapsource naar Basecamp bijgeleerd heb. Ook daar was niet alles beter, maar in het geheel wel. Maar ik kon ook gezegd hebben dat ik geen zin had om die tijd erin te steken, en dan had ik ook gezegd dat ze niks aan de Zumo 550 hadden moeten wijzigen. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply