Waze

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Waze

Post by Muug »

Als de app aan staat maar je volgt geen route, worden camera's en traject controles dan op voorhand aangekondigd, zoals bij de Coyote?

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Waze

Post by Jopet »

In mijn auto GPS wel, en vind dat ferm gemakkelijk, staat wel + 10 km ingesteld of hij is constant bezig als je er ook maar 1 km zou boven gaan.

Nadeel, als je soms een een zone 30 uit gereden komt weet de GPS het niet en blijft hij melding geven dat je te rap rijdt tot voorbij het volgend kruispunt of bord...

Nu de auto heeft voor van alles en nog wat meldingen dat ik soms moet beginnen nadenken waarom het nu was :shock:
Maar meestal terecht, zo parkeerde ik daarnet, wil uitstappen en doe mijn deur open, krijg signaal en kijk terug in mijn tableau en er staat in "achterop komend verkeer" en op dat moment passeert een fietser waar ik niet op gelet had, zonder dat signaal had ik waarschijnlijk volledig mijn deur open gedaan en misschien dan ook die fietser wat gehinderd :?
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waze

Post by Muug »

Moh,
Ik dacht dat er hier meer mensen op zouden reageren

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Waze

Post by Blackbert »

Geen flauw idee. De Garmin Nuvi XX in mijn werkpaard wel, dat zijn "poi's" op de weg die je volgt, niet op een route. Dus gaat het belleke af en komt de rode balk boven op het scherm igv flitskas of trajectcontrole, of een oranje balk igv schoolzone 30.

Maar gelijk in Engeland, is the proof of the pudding in the eating. ;)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Waze

Post by Stefke »

Muug wrote: 27 Dec 2021 10:56 Moh,
Ik dacht dat er hier meer mensen op zouden reageren
Ik weet wat het is... :lol: en daar stopt het ook. Niks voor mij die dingen. Laatst zat ik als passagier in een F-type en die waze-toestanden werden via het tft dashbord weergegeven. Dat was best handig om de choas in Brussel te omzeilen. Maar verder werd ik knettergek van al die bliepjes en andere dingen. Dus helaas kan ik niet antwoorden op uw vraag... :?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waze

Post by Muug »

Bliepjes en zo kan je uitzetten.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Waze

Post by Droopy »

Muug wrote: 25 Dec 2021 10:27 Als de app aan staat maar je volgt geen route, worden camera's en traject controles dan op voorhand aangekondigd, zoals bij de Coyote?
Yep. :)

Tegenwoordig zet ik die bij ritjes op de moto aan om die dingen te zien verschijnen en, bij twijfel, te weten hoe hard ik mag rijden.

Als je met Waze een route volgt zal hij heel de trajectcontrole op zo'n groen balkje links aangeven hoever je in die trajectcontrole aan het rijden bent, zonder route geeft hij enkel aan dat er een trajectcontrole begint, opletten dus.

Als ik me niet vergis zegt hij dan niet dat er gevaarlijke situaties zijn (zoals een auto op de pechstrook) en hij zal ook geen wegversperringen of omleidingen aangeven.

ps : je kan tegenwoordig aangeven bij Waze dat je met de moto aan het rijden bent maar da's helaas geen meerwaarde bij het uitstippelen van een route. :(

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waze

Post by Muug »

Merci Droopy..

Verwittigingen van stilstaande wagens en werken en zo interesseren me niet. Dat zie ik zo wel. Ik heb vier jaar coyote achter de rug, dat allemaal bijhouden was regelmatig storend.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Waze

Post by OzzePaa »

Waze is voor mij ook een wazige onbekende waar ik dus dientengevolge ook weinig zinvol over kwijt kan ;)
Het enige wat me altijd al wat onduidelijk was : als iedereen dat hulpmiddel gebruikt, stade toch nog stil op de "alternatieve" route(s) die er door worden voorgesteld :?: :? :dontknow:
Voor mototoerkes staan (de gekende) trajectcontroles in MapSource als "te vermijden weg(gedeelten)".
Dus bij het routebakken (tenzij bewust anders gekozen) geen zorg ... ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Waze

Post by den Bullet »

Waze gebruik ik thuis voor ik vertrek om de knelpunten, om de stad uit te geraken op dat ogenblik, es te bekijken (ok, hier in Halle is dat zowat overal .. ).

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Waze

Post by Muug »

Bevestiging ondertussen: als de data niet aanstaat, heb je geen kaartmateriaal ter beschikking. Onlangs richting kust zelf meegemaakt.
Sterker nog, als de data niet aanstaat kan je de toepassing niet eens opstarten!
Plus flitscamera's en trajectcontroles worden niet goed genoeg aangeduid.
Hop, de vuilbak in dus.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Waze

Post by Droopy »

Muug wrote: 23 Jan 2022 21:48 Bevestiging ondertussen: als de data niet aanstaat, heb je geen kaartmateriaal ter beschikking. Onlangs richting kust zelf meegemaakt.
Sterker nog, als de data niet aanstaat kan je de toepassing niet eens opstarten!
Plus flitscamera's en trajectcontroles worden niet goed genoeg aangeduid.
Hop, de vuilbak in dus.
Nog niet in de vuilbak gooien Muug maar gebruiken met data indien je bepaalde info nodig hebt. ;)
De zoekfunctie om bvb een parking of restaurant, winkel, etc... is zeer handig als je op den vreemden bent en Waze stuurt je dan vlot op doel af. :)
Zonder data aan te zetten is die app idd niet veel waard. :(

Post Reply