OSM en Tripy II

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

Onlangs op Tom Diesel zijn breedbeeldlaptop de 'stafkaart' in Roadtracer mogen aanschouwen. Mooimooi. Ook duurduur, met 98? voor alleen Belgi?. Op den duur blijven er geen centen meer over voor benzine.

Alternatief: OpenStreetMap. Alleen: hoe haal je een voldoende ingezoomde kaart binnen (Jpeg exporteren van hier bvb) om die dan in Roadtracer te calibreren? Er zijn voldoende kant-en-klare files voor Garmin (gmapsupp) te vinden, maar ik denk niet dat het daarmee lukt.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: OSM en Tripy II

Post by Tom Thumper »

In de FAQ van de Tripy-gebruikerssite vind je hetvolgende:

[quote]Cartografie in optie:

CT01 Hoe maken of importeren een kaart ?

Ci-dessous les 2 documents r?pondant ? cette question:
- Hoe kaarten maken
- Hoe kaarten importeren.
- Hoe met Google Earth track uitstippelen en met RoadTracer gebruiken (in het Engels)

Let niet op het taalgebruik, een beetje tekenend voor Tripy Image

Het maken en importeren van kaarten heb ik nog niet geprobeerd. De laatste optie, het gebruik van Google Earth vind ik veruit het gemakkelijkste waardoor ik nog geen nood heb gehad om andere kaarte proberen te importeren.

Let wel, de kaarten worden enkel geladen in RoadTracer en dus niet in het geheugen van de Tripy II, ze kunnen dus enkel gebruikt worden om routes voor te bereiden.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: OSM en Tripy II

Post by Blackbert »

joat, daar ben ik al geweest, vandaar de gedachtenkronkels. maar topokaarten inscannen in A4, aan elkaar plakken en dan calibreren gaat veel tijd vragen. dus was 't idee om dat scannen eventueel over te slaan en de OSM kaart als basis te gebruiken. dan heb ik wel de jpeg basis nodig, niet de geprepareerde gmapsupp voor Garmin die je overal op 't net kan vinden.

Dat die alleen in Raodtracer bruikbaar zijn en niet op de Tripy besef ik wel, da's ook het probleem niet. Ik heb alleen (nog) geen goesting om 100? uit te geven aan de topo-dvd.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: OSM en Tripy II

Post by Tom Thumper »

In de 2de link staat uitgelegd hoe je .jpg bestanden kan installeren bij uw kaarten. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re: OSM en Tripy II

Post by frederikw »

Voor oziexplorer kunde ongeveer alle mogelijke kaarten al vinden. Kunt ge die niet importeren in die tripy software?

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: OSM en Tripy II

Post by Tom Thumper »

Voor oziexplorer kunde ongeveer alle mogelijke kaarten al vinden. Kunt ge die niet importeren in die tripy software?
Ja, voor oziexplorer zouden de bestanden een .map of .bmp/.jpg/.png/.tif moeten hebben en die zijn ook bruikbaar in uw Tripy te importeren.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: OSM en Tripy II

Post by duibhce Kaelann »

vor openstreetmap gebruik ik de kaarten van openfietsmap. Topo en routeerbare straten beschikbaar. Voor Benelux en sinds kort ook Duitsland.
[url]
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: OSM en Tripy II

Post by Blackbert »

Open Street, MTB, Fiets, ... zijn allemaal heel schoon, maar 'om 1 of andere duistere reden' al geprepareerd voor Garmin, of zie ik iets over 't hoofd.

Ozi moet ik straks eens bestuderen, 't is zo'n bestandsvorm die idd door Roadtracer kan bewerkt worden.

Merci voor de input.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: OSM en Tripy II

Post by zappa »

allemaal latijn Image

Maar als je klein baantjes wil zien in Belgi? vanop uwen pc, ik heb zowel VL en Wallonie topokaarten van lannoo..?
(wel al enkele jaarkes oud Image van toen ik schoon wegskes zocht om er te voet en ten hoef door te gaan)

Den deze had ik nog niet eerder gezien.
sig nature

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: OSM en Tripy II

Post by fore »

allemaal latijn Image

... ??????? ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

kirikoe
Posts: 297
Joined: 23 Oct 2009 13:38

Re: OSM en Tripy II

Post by kirikoe »

allemaal latijn Image

... ??????? ... Image
Quod Latini Image

Post Reply