Tripy I of II

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Post by Muug »

Hoi,

zo af en toe verschijnt er een Tripy online. Zit ik mij af te vragen : koop ik me een Tripy I of een II ? Is een II vele malen beter dan een I ? Of toch niet.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Tripy I of II

Post by Blackbert »

gooi dat ook eens op LC8, african heeft ze allebei (gehad) geloof ik. Paul RT ook.
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Tripy I of II

Post by Tom Thumper »

De Tripy I is een digitaal roadbook, dat is plezant maar het is niet meer dan dat. De II is ook een digitaal roadbook maar die kan ook nog dienst doen als gps. Dat maakt het wel veel plezanter.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Tripy I of II

Post by duibhce Kaelann »

de II is ook wat rapper dan de I. Ik herinner me nog een testritje dat African had georganiseerd (op een van de eerste ISTs) waar de Tripy I niet altijd kon volgen met de instructies.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Tripy I of II

Post by laouen »

de II is ook wat rapper dan de I. Ik herinner me nog een testritje dat African had georganiseerd (op een van de eerste ISTs) waar de Tripy I niet altijd kon volgen met de instructies.
of ik reed te rap Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Tripy I of II

Post by petervdc »

De II is ook een digitaal roadbook maar die kan ook nog dienst doen als gps. Dat maakt het wel veel plezanter.
Maar nog altijd zonder kaart overzicht dacht ik ?
Keep going

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Tripy I of II

Post by F M »

De Tripy2 biedt volgens mij wel een kaart op scherm aan. Toch zeker tijdens het rijden van een roadbook. Of er een overzichtskaart te zien is, dat weet ik niet.
I am confused. Oh no, maybe not!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Tripy I of II

Post by Tom Thumper »

Maar nog altijd zonder kaart overzicht dacht ik ?
Zoals Fm al aangeeft, er is zeker een kaart beschikbaar waarop je naar hartelust kan in en uitzoemen. Je kan kiezen om ritten op kaart of op roadbook te rijden. Wel blijft het een zwartwit kaart. Dus om een tochtje over kleine wegen uit te stippelen heb ik liever een meer gedetaileerde kaart in kleur maar kom, je hebt een kaart.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tripy I of II

Post by Muug »

wel
prijzen voor een tripy 2 vind ik nog steeds te hoog. Maar als iemand een tripy 1 te koop heeft voor een prijske, laat maar horen !

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Tripy I of II

Post by TRooPER »

ik moet nog een eindejaarscadotje opsouperen en dacht aan een nieuwe GPS voor in de camionet.
mijn eerste idee is zo een inbouw systeem waar ik ook achteruitrijcamera kon bijnemen,
maar het prijskaartje gaat snel hoger dan 1.000euro, wat ik toch iets teveel vind voor de extra luxe,

ik rij nu met mijn 60csx in mijn camionet, niet zo handig als die niet vast gemonteerd is, en nogal klein scherm.

zou een tripy II ook evident te gebruiken zijn als een gewone auto GPS, en voor de vrije tijd deze te monteren op de moto, naast de 60csx dan.

wat zouden de nadelen zijn van deze tripy II voor gebruik in de camionet,
als ik een gps in de camionet moet gebruiken dan is het hoofdzakelijk om SNEL van A naar B te rijden.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tripy I of II

Post by Muug »

ik zou een Tomtom nemen. Goedkoop, en de num?ro uno als het is om van A naar B te rijden.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Tripy I of II

Post by Blackbert »

ik heb de laatste update nog niet ge?nstalleerd, maar TripyII geeft soms al eens rare aanwijzingen op de snelweg (in de tekeningen) wanneer hij eigenlijk niets zou moeten geven, omdat je gewoon rechtdoor gaat en niet de afrit neemt.
je kan wel de snelste weg laten berekenen, maar niet tot op huisnummer-niveau.

mijn oude 2610 zit vast in de bus. moest die morgen doodgaan, 'k zou eerst de Tripy eens installeren, maar waarschijnlijk een Tom?, nu hier en daar in de aanbieding voor nauwelijks meer dan 100?.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Tripy I of II

Post by TRooPER »

met een tripy II gaat dat in de camionet ook heel goed hoor,

ik heb sinds vorig week vrijdag eentje gekocht en ondertussen aan het testen,

en Blackbert's laatste opmerking klopt ook wel, bijvoorbeeld op de ring van brussel, kan je soms de rechterzijde (= uitvoeg en invoegstrook over lengte van 1-2km) nemen om iets korter te zijn, maar dan kan je de volgende instructie bekijken en zie je vrij snel dat je terug komt op zelfde weg uitkomt.

Wat ik voor weggebruik wel zou kunnen missen, is naast de bol-pijl een aanduiding van bv E411, N42, .... met de te volgen weg,
dat maakt je net iets zekerder van de juiste weg te hebben ingeslagen.


roadbook ook al kort getest op de moto,
nu es tijd vinden voor al het kaartmateriaal op PC te zetten.

HEb ik nog iets extra nodig qua kaartmateriaal? ik heb nu roadtracer pro, topo BE, topo NL

is de michelin FR interessant om erbij te nemen of staat dit voor het grootste deel op roadtracer?
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tripy I of II

Post by Tom Triple »

met een tripy II gaat dat in de camionet ook heel goed hoor,

ik heb sinds vorig week vrijdag eentje gekocht en ondertussen aan het testen,

en Blackbert's laatste opmerking klopt ook wel, bijvoorbeeld op de ring van brussel, kan je soms de rechterzijde (= uitvoeg en invoegstrook over lengte van 1-2km) nemen om iets korter te zijn, maar dan kan je de volgende instructie bekijken en zie je vrij snel dat je terug komt op zelfde weg uitkomt.

Wat ik voor weggebruik wel zou kunnen missen, is naast de bol-pijl een aanduiding van bv E411, N42, .... met de te volgen weg,
dat maakt je net iets zekerder van de juiste weg te hebben ingeslagen.


roadbook ook al kort getest op de moto,
nu es tijd vinden voor al het kaartmateriaal op PC te zetten.

HEb ik nog iets extra nodig qua kaartmateriaal? ik heb nu roadtracer pro, topo BE, topo NL

is de michelin FR interessant om erbij te nemen of staat dit voor het grootste deel op roadtracer?
De groene wegen staan al aangeduid op de standaard kaart van Tripy. Routering gebuerd ook op basis van de standaard kaarten en niet op basis van de topokaart. Hierdoor vind ik de topokaarten van Tipy niet echt de moeite, de Garmin versies zijn veel overzichtelijker, de Tripy versie is dan weer veel completer, het is gewoon een copie van de papieren stafkaarten.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tripy I of II

Post by Muug »

Is toch wel bizar duur hoor, nen I voor 250 euro Image : http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... c_id=&afd=

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tripy I of II

Post by Tom Triple »

Is toch wel bizar duur hoor, nen I voor 250 euro Image : http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... c_id=&afd=
Dat is waard wat een zot er voor wilt geven. Ik zou nooit 250? aan een Tripy I geven, daarvoor zijn de mogelijkheden van dat toestel veel te beperkt. Met de TripyII heb ik me afgelopen zaterdag toch weer heel goed geamuseerd. Roadbook rijden, weg naar huis zoeken langs "toeristische route" en ik het tijd was om thuis te geraken via de snelste route. Maar ja, er hing nog wel een mooi dingeske aan die Tripy waardoor de pret alleen maar vergroot werd. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Tripy I of II

Post by TRooPER »

Is toch wel bizar duur hoor, nen I voor 250 euro Image : http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... c_id=&afd=
dat zou ik er ook niet aan geven,

soms kan je eens geluk hebben en vind je misschien eentje voor 350-400 een tripy II, met of zonder accessoires

@tom: topo kaarten zaten er bij, dus niet extra voor betaald.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tripy I of II

Post by Tom Triple »

Is toch wel bizar duur hoor, nen I voor 250 euro Image : http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... c_id=&afd=
dat zou ik er ook niet aan geven,

soms kan je eens geluk hebben en vind je misschien eentje voor 350-400 een tripy II, met of zonder accessoires

@tom: topo kaarten zaten er bij, dus niet extra voor betaald.
Goeien deal! En dan zijn ze natuurlijk wel de moeite, heel mooie kaarten om naar te kijken en in weg te dromen! Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply