Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Post by stevens-willy »

Garmin Zumo 660LM & tom-tom ken het juiste type niet daar ik hem heb uitgeleend.
Over wat gaat het? Het is het volgende, deze garmin heb over de ? 500 betaald en is twee jaar oud, de tom-tom heb ik ? 300 betaald en is vijf jaar in mijn bezit.
Het volgende probleem doet zich voor bij de Garmin, geef ik een deelgemeente in dan kan ik er van zekerst zijn dat hij die gemeente niet vind.
Dan moet ik eerst zoeken bij welke gemeente die thuis hoor en dan kan het zijn dat het gevonden wordt.
Bij de Tom-tom heb ik dat nog nooit voor gehad.
Het is vervelende wanneer je in de Ardennen zit en je wil naar een ander locatie, dat dan niet weet bij welke gemeente dat deze hoort, daar je dan niet beschik over de nodige informatie.
Ik heb onlangs (twee jaar terug) de Garmin gekocht om dat ieder zo op liep over dat toestel voor op de moto, maar het is me leed dat ik de versie voor de moto niet genomen heb van Tom-tom.


Willy

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by fore »

Tja Willy, ... we geraken snel gewend/verslaafd aan de luxe die we tegenwoordig ter beschikking hebben. Soms denk ik ook ... amaai, dat moeten 20 jaar geleden nogal 'avonturiers' geweest zijn ... hunne weg vinden zonder GPS ... Image

Maar wees gerust ... je vond toen wakkerzeel ook niet terug op een michelin-kaart. Image

Tomtom is/was gekend voor z'n A->B functionaliteit/gebruiksgemak ... .

En waarom Garmin de deelgemeenten niet in hun kaartmateriaal verwerken ? .... 't zullen stadsmensen zijn die dat gemaakt hebben zeker Image


Ik heb ook een tomtom en die kent idd Wakkerzeel .... hij verteld me wel (fout) dat dit een deelgemeente van tildonk is ... who cares ...

Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by Theo »

Who cares? Yeah.
je tikt Nazareth in, en de TomTom vraagt "deelgemeente in Galilea?"

Who Cares? Awel, je gaat niet voor 't donker thuis zijn vrees ik.

Image Image Image

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by stevens-willy »

Who cares? Yeah.
je tikt Nazareth in, en de TomTom vraagt "deelgemeente in Galilea?"

Who Cares? Awel, je gaat niet voor 't donker thuis zijn vrees ik.

Image Image Image
Ben er pertinent zeker van dat mijn Tom-tom dat niet zal doen, daar ik Galilea er niet op staan heb, enkel Europa staat er bij mij op.
Dan bent U een uitzondering op de regel.

Willy

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by bompa »

Juist is een dorpje nabij Huy op mijne 660 ingegeven ,bvb Belle Maison, nog nooit van gehoord ,maar ingegeven en voor het helemaal ingegeven was kwam het al op het scherm (zonder Huy bij in tegeven), ik weet niet hoe het komt maar blijkbaar werkt dat bij mij wel , ik gebruik dat gps hoofdzakelijk voor routes te rijden , en heb zo een dorpje eigenlijk nog nooit geprobeerd om in te geven, daarom dat ik het nu ook is probeerde, (Banneux lukte ook)

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by stevens-willy »

Ben heden naar Hasselt gegaan heb me er een nieuwe aan geschaft het is nu de TomTom RIDER PRO PLUS geworden, dit toestel dan http://www.gpsshop.be/product/140996/ca ... -plus.html
De eerst test geen probleem met iets te vinden, waar ik naar toe wil, geef alles netjes aan.
Zo op het eerste zich problemen opgelost, nu laat ik mijn andere Tom-tom voor in de wagen en de deze op de moto.

De Garmin wordt te koop aangeboden

Willy

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by Harald »

De Garmin wordt te koop aangeboden

Willy
hmmm ...

Kan miss wel interessant klinken, ga dit effe volgen denk ik.

Image

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by stevens-willy »

Garmin is weg

Willy

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by fore »

Garmin is weg
Ongetwijfeld naar banneux ... Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

stevens-willy
Posts: 77
Joined: 03 Sep 2012 11:39

Re: Garmin Zumo 660LM & tom-tom

Post by stevens-willy »

Garmin is weg
Ongetwijfeld naar banneux ... Image
Hoe kunde het raden

Willy

Post Reply