Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Zolang er maar knopjes aan zitten
Tux
Posts: 56
Joined: 30 Jan 2013 20:59

Post by Tux »

Op [url].
[color=#00BFFF:3u1n4r0n]Opgepast, het betreft hier een Newly Overhauled (NOH)-apparaat[/color:3u1n4r0n]
[color=#008040:3u1n4r0n]"Een Newly Overhauled (NOH)-apparaat is een apparaat dat is teruggestuurd naar Garmin en in de fabriek is gerenoveerd. Nieuw gereviseerde apparaten gaan door uitgebreide tests om er zeker van te zijn dat ze aan dezelfde specificaties voldoen als toen ze werden vervaardigd. Op ?Als nieuw? gereviseerde apparaten zit een jaar garantie."
[/color:3u1n4r0n]
Maar voor diegenen die ibood niet kennen: 't aanbod loopt onherroepelijk af om middernacht.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by laouen »

Opgepast, het betreft hier een Newly Overhauled (NOH)-apparaat
"Een Newly Overhauled (NOH)-apparaat is [color=#FF00FF:3sgukiwf]een apparaat dat is teruggestuurd naar Garmin en in de fabriek is gerenoveerd[/color:3sgukiwf]. Nieuw gereviseerde apparaten gaan door uitgebreide tests om er zeker van te zijn dat ze aan dezelfde specificaties voldoen als toen ze werden vervaardigd. Op ?Als nieuw? gereviseerde apparaten zit een jaar garantie."
wat moet ik me daarbij voorstellen? Een kapotte tweedehands die hersteld is en zo opnieuw verkocht wordt, of een overjaars model waar ze de recentste software op gezet hebben en zo dan toch proberen te verkopen?
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by F M »

Het eerste
I am confused. Oh no, maybe not!

Tux
Posts: 56
Joined: 30 Jan 2013 20:59

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Tux »

Het eerste
Dat denk ik niet. Ik heb al wel een paar "gereviseerde" of refurbishd aparaten gekocht zoals oa Kodak Playsport . Altijd splinternieuwe behuizing en scratch free. Ik kon echt het verschil met nieuw niet zien. Alleen de doos was anders. Ze worden bovendien stuk voor stuk manueel nagekeken en gestest. Zal dus eerder om DOA gevallen gaan en overjaarse modellen met software/battery upgrades. Enige verschil met nieuw is de garantie periode. Mocht het niet goed zijn kan je het altijd terugsturen en krijg je je geld terug (verkoop op afstand).
Maar 400 Euro blijft nog altijd veel geld voor iets waardoor je nooit meer op onverwachte plaatsen komt.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by duibhce Kaelann »

iets waardoor je nooit meer op onverwachte plaatsen komt.
Dat ligt dan toch alleen maar aan uzelf en niet aan het toestel. Er is niets dat u dwingt om de instructies van de GPS op te volgen. Als je een mooi baantje ziet liggen draai je daar in, laat de GPS maar zagen. Het leuke aan de GPS is dat je uiteindelij kwel op je bestemming aan komt. Maakt niet uit hoe vaak je de instructies hebt genegeerd. Daar dient de herberekeningsfunctie voor.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by F M »

Het eerste
Altijd splinternieuwe behuizing en scratch free. Ik kon echt het verschil met nieuw niet zien. .
De meeste Zumo660 gaan niet kapot omdat ze gevallen zijn, maar hebben problemen met software.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Harald »

Maakt niet uit, ik heb al eentje, was nieuw in de doos, amper 50? duurder dan dit aanbod, m?t Lifetime update.
Jammer genoeg zonder Mapsource DVD.

Nu heb ik een oude versie van Mapsource ge?nstalleerd, maar krijg mijn kaart materiaal niet ge?pdatet in mapsource.
Basecamp werkt dan weer wel, maar dan heb ik problemen met de details op mijn kaarten.

Ik zal mij daar nog eens nen dag met moeten bezig houden vrees ik ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Muug »

awoe Garmin ! Dat zijn de grootste tijdverkloters ter wereld ! Ge moet al ver gepensioneerd zijn, of niks te doen hebben thuis, eer ge dat spel te goei werkend en geconfigureerd krijgt en al die routes daar proper in krijgt! Image

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Nickel »

awoe Garmin ! Dat zijn de grootste tijdverkloters ter wereld ! Ge moet al ver gepensioneerd zijn, of niks te doen hebben thuis, eer ge dat spel te goei werkend en geconfigureerd krijgt en al die routes daar proper in krijgt! Image
Zucht Image
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Muug »

Image

en toch blijf ik erbij. Een wereld waar alles intuitief en eenvoudig moet zijn, en eigenlijk alleen computers nog complex zijn, scoren Garmin GPSsen echt wel de top qua onbegrijpelijkheid en moeilijke manipulaties. Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by F M »

Basecamp werkt dan weer wel, maar dan heb ik problemen met de details op mijn kaarten.

Ik zal mij daar nog eens nen dag met moeten bezig houden vrees ik ...
Gewoon de gps aan de PC koppelen , dan leest Basecamp de kaart van je gps.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by F M »

awoe Garmin ! Dat zijn de grootste tijdverkloters ter wereld ! Ge moet al ver gepensioneerd zijn, of niks te doen hebben thuis, eer ge dat spel te goei werkend en geconfigureerd krijgt en al die routes daar proper in krijgt! Image
Of gewoon een beetje meer verstand dan gij hebt ? Image

Allee, nee, serieus. Voor computers heb je zo veel geduld en wil je zo veel tijd erin steken om alles te begrijpen. En voor een gps, wat toch ook een computer is, wil je nul komma nul tijd erin steken om de werking te begrijpen, en moet dat gewoon vanzelf perfect doen wat jij wil ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Muug »

Allee, nee, serieus. Voor computers heb je zo veel geduld en wil je zo veel tijd erin steken om alles te begrijpen. En voor een gps, wat toch ook een computer is, wil je nul komma nul tijd erin steken om de werking te begrijpen, en moet dat gewoon vanzelf perfect doen wat jij wil ?
jep, om de simpele reden dat hoe meer ik met een GPS moet prutsen, hoe minder tijd er over schiet om met de moto te rijden. Mijn hobby is nl. motorrijden, niet GPS-prutsen. Image En ja, bij computers is meestal het prutsen an sich het doel. Het is een kwestie van hoe je het bekijkt : waar wil je tijd in steken? Ik ben ??n van die mensen die geen tijd wil steken in een GPS. Trouwens, over computers en GPSsen kan ik u nog iets zeggen : voor 300 ? heb je al een gew?ldig goeie pc, maar voor ne goeie GPS moet ge het dubbele neertellen. Dat klopt niet in mijn ogen, dikke geldklopperij. Voor zoveel dure euro mag een toestel wel intuitief zijn vind ik, en simpele software hebben, en compatibel kaartmateriaal, en een losseren licentiepolitiek.

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by toeternietoe »

awoe Garmin ! Dat zijn de grootste tijdverkloters ter wereld ! Ge moet al ver gepensioneerd zijn, of niks te doen hebben thuis, eer ge dat spel te goei werkend en geconfigureerd krijgt en al die routes daar proper in krijgt!
Image
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by F M »

En ja, bij computers is meestal het prutsen an sich het doel. Het is een kwestie van hoe je het bekijkt : waar wil je tijd in steken? Ik ben ??n van die mensen die geen tijd wil steken in een GPS.
En ik wil geen gepruts met een PC. Die moet voor mij doen wat ik wil, zonder iets te moeten uitzoeken. En dan krijg je een Windows8 voor je ogen... Image

En het is idd een kwestie van hoe je het bekijkt. Ik ben nu al een hele tijd bezig met het voorbereiden van de motorreis. Routes maken, bijschaven, vooraf bekijken in Google Earth, nog bijschaven, markeren waar ik wil filmen, printout maken van elke dagroute, elke route aflopen en kmstand noteren waar we welke stad passeren, die markeren op het kaartje, dat kaartje in het worddocument met de afstanden plakken, routes inladen in gps, checken of er niks misgelopen is.. Allemaal plezier vooraf.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Muug »

amai, respect !

Daar heb ik allemaal geen tijd voor.

Bovendien hou ik van spontaan rondreizen. Ik vertrek, weet naar welk land ik ga, min of meer in welke streek en langs welke wegen, maar voor de rest staat alles open en vrij. Image

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Tom Triple »

En ja, bij computers is meestal het prutsen an sich het doel. Het is een kwestie van hoe je het bekijkt : waar wil je tijd in steken? Ik ben ??n van die mensen die geen tijd wil steken in een GPS.
En ik wil geen gepruts met een PC. Die moet voor mij doen wat ik wil, zonder iets te moeten uitzoeken. En dan krijg je een Windows8 voor je ogen... Image

En het is idd een kwestie van hoe je het bekijkt. Ik ben nu al een hele tijd bezig met het voorbereiden van de motorreis. Routes maken, bijschaven, vooraf bekijken in Google Earth, nog bijschaven, markeren waar ik wil filmen, printout maken van elke dagroute, elke route aflopen en kmstand noteren waar we welke stad passeren, die markeren op het kaartje, dat kaartje in het worddocument met de afstanden plakken, routes inladen in gps, checken of er niks misgelopen is.. Allemaal plezier vooraf.
Dat snap ik. Dat plezier moet mogelijk zijn. Maar... het ook mogelijk zijn een toestel te maken met een gebruiksvriendelijke interface waarmee gemakkelijk kan doen wat zo een toestel eigenlijk moet doen en daaronder een laag voor de gevorderden/ freaks die dan, als ze daar goesting in hebben, alle mogelijke zaken kunnen personaliseren, routes tot in de details bijwerken etc. Misschien gaat de vergelijking met Windows wel op. Heel dichtbij en dummy proof vind je wat je nodig hebt maar voor wil kan wel heel diep gaan graven om allerlei aanpassingen te doen waar een gewone sterveling geen boodschap aan heeft.

Wat ik nog altijd niet snap is dat als je een route hebt, die op verschillende kaartversies anders berekend gaan worden. Garmin gedraagt zich op dit vlak alsof je door een upgrade van uw kaart, plots in een ander sterrewegstelsel terecht komt. Hte is een kaart verdorie, die een weergave zou moeten zijn van de realiteit. Een aanpassing van een kaart zou geen invloed mogen hebben op een berekende route.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by duibhce Kaelann »

Wat ik nog altijd niet snap is dat als je een route hebt, die op verschillende kaartversies anders berekend gaan worden. Garmin gedraagt zich op dit vlak alsof je door een upgrade van uw kaart, plots in een ander sterrewegstelsel terecht komt. Hte is een kaart verdorie, die een weergave zou moeten zijn van de realiteit. Een aanpassing van een kaart zou geen invloed mogen hebben op een berekende route.
Dat getuigt wel van erg veel optimisme en vertrouwen in de kwaliteit van kaarten. Je moet voor de lol zo eens in een programma als SASPlanet een route maken met een bepaald kaartmateriaal en dan in het programma gaan vergelijken met de andere ondersteunde kaarten (Google Maps, Bing Maps, Yandex, Mapnik, Yahoo, OSM, Kosmosnimki, Navitel, ...) geen enkele komt overeen. En toch zouden het allemaal weergaves van de realiteit moeten zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by petervdc »

Een aanpassing van een kaart zou geen invloed mogen hebben op een berekende route.
Is het niet gewoon de berekening die anders is ?
De kaarten zouden hetzelfde moeten zijn toch, een straat ligt waar ze ligt h
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Garmin Zumo 660 aan 399,95 alleen vandaag 25/4

Post by Muug »

wat dus geheel onbegrijpelijk is

Waarom kan op papier (michelin en andere kaartmerken) wel wat digitaal niet kan? Of moet ik de vraag omkeren?

Post Reply