TomTom en de 48 routepuntjes

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Post by Davy78 »

Ik vertrek deze zaterdag op een 5-daagse, en heb zonet de routes gedownload van routeyou. De routes zijn gemaakt door een garmin gebruiker, dus ze tellen elk iets van een 10.000 routepunten. Routeyou zet die zelf om naar itn, maar die omzetting is weinig betrouwbaar. Voor ik dus aan dit monnikenwerkje begin: is er ondertussen nog altijd geen software die een betrouwbare omzetting van gpx -> itn kan doen?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: TomTom en de 48 routepuntjes

Post by Davy78 »

Nog een vraagske: hebt ge in mapsource niet de mogelijkheid om gewoon uw waypoints te saven ipv de trackpoints?

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: TomTom en de 48 routepuntjes

Post by fore »

Voor ik dus aan dit monnikenwerkje begin: is er ondertussen nog altijd geen software die een betrouwbare omzetting van gpx -> itn kan doen?
Niet bij m'n weten ... Tyre, die de google-algoritmen gebruikt, stuurt je soms op andere wegen dan je tomtom berekend ...
Wil je 100% dezelfde weg rijden als de originele, zul je altijd alles manueel moeten kontroleren ... op je Tomtom zelf Image ... Image ... who cares ...
trouwens ...dan is je gps-touchscreen versleten voor je begint te rijden ... Image


Ik gebruik zelden nog die 48 punten in 1 rit. Ik duid gewoon die punten/dorpen aan die ik zeker wil passeren/zien ... daartussenin volg ik mijne neus totdat het te hard stinkt, dan volg ik de gps terug ... Image

Ik heb die Garmin-adepten in bretagne ook zo 3 dagen aan't lijntje gehouden ... Image ... Image

Have fun!!!


Naar waar trekt ge?
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: TomTom en de 48 routepuntjes

Post by Davy78 »

Naar waar trekt ge?
De vogeestjes. Is ineens ook een goei gelegenheid om de nieuwe vering es degelijk te testen Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: TomTom en de 48 routepuntjes

Post by petervdc »

Ik heb die Garmin-adepten in bretagne ook zo 3 dagen aan't lijntje gehouden ... Image ... Image
Ja, idd, en als er dan es iemand anders een uur voorrijdt, dan is dat "helemaal verkeerd", en rijden we terug vanwaar we gekomen zijn Image
Dan moet je nie voorstellen dat iemand anders es vooraan moet rijden h? Image

Pfff, tomtom, garmin, tyre, mapsource, google maps, wat een zooi allemaal Image
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: TomTom en de 48 routepuntjes

Post by Davy78 »

Pfff, tomtom, garmin, tyre, mapsource, google maps, wat een zooi allemaal Image
Ik begin dat soort frustratie stillekes aan te begrijpen Image

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: TomTom en de 48 routepuntjes

Post by fore »

Ja, idd, en als er dan es iemand anders een uur voorrijdt, dan is dat "helemaal verkeerd", en rijden we terug vanwaar we gekomen zijn Image
Dan moet je nie voorstellen dat iemand anders es vooraan moet rijden h? Image

Pfff, tomtom, garmin, tyre, mapsource, google maps, wat een zooi allemaal Image

Peter als ge gaat moto-rijden dan rijd ge nooit 'verkeerd'. Dat is gelijk een schoon madam ... ik vind die zowel langs vanvoor als langsachter plezant ..... euh om te zien h? ... Image

Regel nr 1: wie eerst rijd, die bepaald de richting/weg ... de rest volgt.
Regel 2: valt de groep in twee? ... zie regel 1
Image
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply