Garmin microSD kaput?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Post by Blackbert »

Garmin 60CSx met de 2010NT europa op microSD geleverd (2dehands gekocht).
Gemonteerd op de motor met voeding van de accu.
Na 't starten van de motor zette ik dat ding aan, krijg het blauwe startscherm, daar bleef hij hangen. Reageerde op geen enkele knop. Voeding af en na even wachten weer aan en startknop duwen. Startscherm verschijnt om na enkele seconden te dimmen naar niks. Toestel is nu weer uit.
Thuis goede batterijen geplaatst, zelfde resultaat.

Internet: Haal de SDkaart er eens uit en start op: jawel, basiskaart verschijnt. De contacten van de SDkaart gereinigd, geen resultaat.
Meer internet: Plaats de backup (ja die heb ik) van de SDkaart terug op diezelfde kaart (Voorgeladen kaartjes van Garmin kan je in eender welk toestel gebruiken, maar je kan het kaartmateriaal niet op je computer installeren of op een andere SDkaart laden en gebruiken). Als dat niet werkt is de SDkaart stuk, koop een nieuwe. Dat van die backup moet ik nog proberen, maar zie verder ...

F#ck U Garmin. Een stukje hardware van 5? stuk en ik moet de combi hardware-software kopen voor 80?? Image

Btw, SDkaartje in een adaptor in de laptop en dat werkt perfect via basecamp. Wat mij sterk doet geloven dat het SDkaartje niet stuk is.
Btw2, ander SDkaartje met topo benelux in de 60Csx, en die start gewoon op.

Er moet een oplossing zijn zonder 80? uit te geven. Wie het weet mag het zeggen, graag. als 't niet echt koosjer is, PB please.
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Garmin microSD kaput?

Post by TRooPER »

waarom werkt gij met de 60csx met basecamp en niet meer met mapsource
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin microSD kaput?

Post by Blackbert »

mapsource nog niet op dit laptopke. daar heb ik trouwens alleen de oude kaaren voor (niet-NT) op DVD.
basecamp was de ideale test: 'ziet' die de CN 2010 op het SDkaartje? ja dus. steek ik datzelfde kaartje in de 60CSx, dan valt die uit op 't moment dat hij dat SDkaartje wil gaan lezen.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Garmin microSD kaput?

Post by F M »

Btw, SDkaartje in een adaptor in de laptop en dat werkt perfect via basecamp.
Bert,

Je zegt zelf dat een kaart die geleverd wordt op een SD-kaartje werkt in elk toestel, maar niet op de PC te gebruiken is. En toch is je kaart in Basecamp zichtbaar ? En niet op je toestel ?

Je hebt die tweedehands gekocht. Kan het niet dat de verkoper een DVD-versie heeft en illegaal op het SD-kaartje gekopieerd heeft ? Dat zal dus wel op zijn toestel gewerkt hebben, maar niet op een ander toestel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin microSD kaput?

Post by Blackbert »

bijna.

CN kaarten op DVD geleverd kan je op de pc installeren en gebruiken in mapsource of basecamp.
CN kaarten op SD geleverd kan je enkel vanaf die SDkaart gebruiken: in een Garmin gps, of in een laptop.
Basecamp heeft enkel een basiskaart en kan
-kaarten gebruiken die op de computer geinstalleerd zijn
-kaarten gebruiken die op een SDkaartje staan, soit in de pc via een adaptor, soit in een GPS die aan de pc hangt.

Een nieuw toestel met CN op SD is goedkoper dan met CN op DVD.Elk met z'n voor- en nadelen. Ik heb het hele pakket gebruikt gekocht, en tot voor kort werkte dat perfect.

Garmin moet 'iets' mee op die voorgeprogrammeerde SDkaartjes zetten zodat je ze wel kan kopi?ren, maar die kopie werkt niet. Dat 'iets' is de sleutel.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin microSD kaput?

Post by Blackbert »

ik geloof het wel. eerst eens zien wat er nog inzit dat ik niet kwijtwil. merci. Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin microSD kaput?

Post by Blackbert »

Dr?, gij en Garmin, dat gaat nooit iets worden precies. Image
'k moet anders zeggen, mijn ouwe SP2610 doet het nog altijd perfect, zelfs na enig misbruik in stof, modder en steenpistes.
de iets minder ouwe CSx deed 't ook prima, tot nu dus.
sebiet eens aan beginnen zie.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Garmin microSD kaput?

Post by Blackbert »

Mijn topokaarten kan 'm al lezen.
Met de door Garmin bijgeleverde CN zal ik mij later eens 'amuseren'. 'k heb nog 5 uur om te Image
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply