bluetooth headsets

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Post by toeternietoe »

Mijn GS is geleverd met een "GPS-voorberbeiding", d.w.z. steun, houder en bekabeling voor de Navigator IV. De Zumo 660 past en werkt daar ook in, maar BMW heeft in al zijn wijsheid beslist dat er geen stekkertje meer is voor audio-uit. Ik heb nu de keuze tussen het vervangen van de BMW houder en bekabeling door de originele Garmin houder en bekabeling of het vervangen van mijn headset door een bluetooth versie.

Een Cardo Scala rider Q1 kan ik al nieuw vinden voor 119 EUR.

Wie van jullie gebruikt een bluetooth headset en is daar (on)tevreden over?
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: bluetooth headsets

Post by Muug »

Weet ge, als je al een tijdje samen op pad zijt met de motor, dan hebt ge zo'n ding echt niet nodig om te communiceren: je voelt gewoon aan als de andere iets nodig heeft en, persoonlijk, vind ik dat nog altijd 'intiemer' dan al dat janettengedoe dat je gerust als overbodige bagage kan beschouwen
Image

ivm voice control, bij Laouen en Duibdinges werkt dat zelfs zo goed dat ze het hebben uitgeschakeld. Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: bluetooth headsets

Post by duibhce Kaelann »

ivm voice control, bij Laouen en Duibdinges werkt dat zelfs zo goed dat ze het hebben uitgeschakeld. Image
Voice control werkt behoorlijk goed op de G9, VOX staat wel altijd uit. Voornamelijk omdat we daar in het verleden slechte ervaringen mee hebben. Dus nu is het even op een knopje duwen voor het commando te geven.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: bluetooth headsets

Post by Theo »

Ik gebruik de bluethoot en ben daar content van.
Ik heb ondertussen een mp3 gekocht met bluethoot om zonder kabel te kunnen luisteren.
Om te gaan werken rechtstreeks met de oortjes, en via de zumo moet ik nog testen.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: bluetooth headsets

Post by Davy78 »

Wij gebruiken dit:

http://www.cardosystems.com/scala-rider ... 2-multiset

Hebben we een tijdje geleden 2dehands gekocht in een nederlandse winkel. Voor de prijs die wij betaald hebben zijn we eigenlijk wel redelijk tevreden, maar het ding is zeker niet zonder problemen:
- op de 7-daagse in juni hebben we ze 2 keer tijdens de dag moeten herstarten om onze stemmen vervormd klonken (think: robocop)
- soms wil hij gewoon niet aanschieten ... na een kwartiertje zingen schiet hij dan toch aan.
- tijdens de vakantie stond het volume dikwijls te laag, en was ik niet in staat om het luider te zetten. Hij reageert meestal niet op de knop "volume up", en heel soms doet hij dat wel Image (slecht contact?)

Maar al bij al ... ik denk als het de geest zou geven dat we gewoon een nieuwe set kopen, want het is wel handig.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: bluetooth headsets

Post by duibhce Kaelann »

- soms wil hij gewoon niet aanschieten ... na een kwartiertje zingen schiet hij dan toch aan.
[color=#FF4000:1t95panz]Vandaar dus: geen VOX gebruiken, wel de knopjes[/color:1t95panz]
- tijdens de vakantie stond het volume dikwijls te laag, en was ik niet in staat om het luider te zetten. Hij reageert meestal niet op de knop "volume up", en heel soms doet hij dat wel Image (slecht contact?)
[color=#FF4000:1t95panz]Je moet ook zorgen dat de AGC correct staat ingesteld zodat het volume voldoende aangepast wordt aan de snelheid[/color:1t95panz]
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: bluetooth headsets

Post by zappa »

vandaag toerke gereden met de goldwing achter mij, die scala rider is dan echt wel super!

Als ik hem niet meer zie kan vragen waar hij blijft, als ik storing hoor, dan ben ik verder dan 500m hold my horse (Tuur) Image

En als ik een baan over rij, kijk ik of't ok is en dan hoeft das boot niet te stoppen Image


Mottigste daarvan is dat ik de muziek van op de Goldwing hoor Image Image niet direct mijn genre Image maar vandaag was 't koers en dat viel al bij al nog mee Image


't was h??l lang geleden dat we die set nog gebruikt hadden (vorig jaar ofzo?) en alles werkte nog zoals 't moet.

Ik gebruik die alleen voor met elkaar te kletsen, geen BT naar gps of gsm.

M'n mp3 koppel ik met zo'n bijgekregen kabeltje naar de module.

voor wat wij het gebruiken, zijn we d'r tevreden over. Image
sig nature

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: bluetooth headsets

Post by laouen »

Als ik hem niet meer zie kan vragen waar hij blijft, als ik storing hoor, dan ben ik verder dan 500m hold my horse (Tuur) Image

En als ik een baan over rij, kijk ik of't ok is en dan hoeft das boot niet te stoppen Image
Dat zijn bij ons ook zo de meest populaire eigenschappen van die dingen. Vooral mekaar helpen voorbijsteken op bochtige stukken.

Er moeten in ex-Joegoslavie nu een hoop chauffeurs rondrijden die denken dat Belgen levensgevaarlijke idioten op motoren zijn Image azo buitenkant bocht voorbij steken in compleet blinde bochten Image Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: bluetooth headsets

Post by toeternietoe »

Voor mij moet het in de eerste plaats dienen om mijn gps te horen en occasioneel wat muziek te spelen (van diezelfde GPS). Ik wordt weinig opgebeld maar als dat gebeurt is het meestal belangrijk. Daarom vind ik het handig dat ik daarvan een signaal krijg. Bellen zal ik dan wel doen als ik stil sta. Intercomfunctie is voor mij niet relevant want ik rij toch nooit met passagier.

De keuze zal waarschijnlijk gaan tussen de Scala Rider Q1 en de Sena SMH5-fm, met een lichte voorkeur voor de laatste.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: bluetooth headsets

Post by zappa »

enkele jaren (tja ik ben al laaaaang Image aan 't motorrijden h? Image ) was die scala gelinkt via BT aan m'n gsm, en bellen en spreken met gaat prima, zolang je niet op de autostrade aan 't rijden bent.

De zumo was ook gelinkt met de scala, maar iedere keer die "madam" iets wil zeggen krijgt ze voorrang op het bike to bike gesprek, en dat was heel ambetant, dus das is er van tussen gehaald.

Maar dat ging goed, nu is onze scala al niet meer zo jong, d'r zullen nog betere toestellen op de markt zijn, maar ik veronderstel dat je daar tevreden gaat over zijn Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: bluetooth headsets

Post by zappa »

enkele jaren (tja ik ben al laaaaang Image aan 't motorrijden h? Image ) was die scala gelinkt via BT aan m'n gsm, en bellen en spreken met gaat prima, zolang je niet op de autostrade aan 't rijden bent.

De zumo was ook gelinkt met de scala, maar iedere keer die "madam" iets wil zeggen krijgt ze voorrang op het bike to bike gesprek, en dat was heel ambetant, dus das is er van tussen gehaald.

Maar dat ging goed, nu is onze scala al niet meer zo jong, d'r zullen nog betere toestellen op de markt zijn, maar ik veronderstel dat je daar tevreden gaat over zijn Image
sig nature

Theo
Posts: 553
Joined: 27 Oct 2009 16:39

Re: bluetooth headsets

Post by Theo »

Tja, de ouderdom begint je echt parten te spelen, je was blijkbaar vergeten dat je dit al gezegd had.... Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: bluetooth headsets

Post by zappa »

Ik heb zo'n praat met elkaar en je gsm en luister goed naar je gps - ding, maar hoe heet dat nu ook weer??? Image Image Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: bluetooth headsets

Post by petervdc »

Ik heb zo'n praat met elkaar en je gsm en luister goed naar je gps - ding, maar hoe heet dat nu ook weer??? Image Image Image
intercom ?
Keep going

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: bluetooth headsets

Post by zappa »

d'r hangt iets aan mijne helm Image en ik zou niet weten waarvoor dat dient? Image


Image
sig nature

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: bluetooth headsets

Post by petervdc »

d'r hangt iets aan mijne helm Image en ik zou niet weten waarvoor dat dient? Image
Image
Jadadde... Image
Keep going

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: bluetooth headsets

Post by fore »

d'r hangt iets aan mijne helm Image en ik zou niet weten waarvoor dat dient? Image
Image
da's een babelutte waar ge kunt op sabbelen
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Post Reply