Tips voor Trips?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Post by Tom Thumper »

Yeah, I'm back! Image

En al ineens een vraag:

Een goeie wind heeft een track in mijn meeldoos gesmeten van een toerke door de Balkan. Ik zou graag van die track een tripy roadbook maken. Helaas valt de Balkan buiten de kaarten van Roadtracer. Ik kan die wel zien in google maps maar niet aanpassen. Ik kan ook in Google maps een route maken en die laten converteren door Tripy maar dan heb ik nog geen waypoints op de plaatsen waar ik moet afslaan.

Ik heb ook al een beetje gegoogled en kwam bij ITN Converter maar dat ding bleek nogal veel ruzie te maken met mijn virus scanner. Image

Iemand een ideetje hoe ik dat zo efficient mogelijk kan aanpakken?

En voor de ge?nteresseerden, de Rudy bolt terug! Image Image Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Tips voor Trips?

Post by duibhce Kaelann »

installeer basecamp. Kan je gewoon gratis downloaden van de garmin website. Routes inladen, rechtermuis op de route, converteer naar track, job done. Je hebt daar niet eens kaartmateriaal voor nodig in basecamp.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tips voor Trips?

Post by Tom Triple »

Een goeie wind heeft een track in mijn meeldoos gesmeten ...
installeer basecamp. Kan je gewoon gratis downloaden van de garmin website. Routes inladen, rechtermuis op de route, converteer naar track, job done. Je hebt daar niet eens kaartmateriaal voor nodig in basecamp.
Basecamp installeren om een track naar een track te converteren? Image

Ik geloof dat dit ook moet lukken zonder Basecamp...

Ik wil dus eigenlijk een .gpx converteren naar een .trb
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Triple
Posts: 240
Joined: 05 Oct 2010 07:06

Re: Tips voor Trips?

Post by Tom Triple »

Ik ben dan maar begonnen.

Stap 1: track openen in RoadTracer
Stap 2: track openen in MapSource (Ja, ik weet dat ik achter loop maar ik heb weinig goesting om me ook nog bezig te houden met de Garmin nouveaut?s)
Stap 3: Co?rdinaten kopieren van elke afslag in MapSource
Stap 4: locatie zoeken op basis van de co?rdinaten in RoadTracer
Stap 5: "Baken" aka waypoint toevoegen met schoon tekeningske van de situatie in Roadtracer.
Stap 6: checken in GoogleMaps of het wel ok is!

Duurt lang, ik ben ondertussen half in dag 1. Er zijn 12 dagen. Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Tips voor Trips?

Post by F M »

Ge kunt ook nen deftige gps kopen. Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Tips voor Trips?

Post by duibhce Kaelann »

Basecamp installeren om een track naar een track te converteren? Image

Ik geloof dat dit ook moet lukken zonder Basecamp...

Ik wil dus eigenlijk een .gpx converteren naar een .trb
Ik had het niet helemaal goed gelezen Image
Maar kan je de track niet inladen in de tripy en in kaartmodus rijden? gewoon het lijntje volgen ipv met de symbolen te werken?
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Tips voor Trips?

Post by Muug »

Ge kunt ook nen deftige gps kopen. Image
?m is er ook weer zenne. Dat bestaat niet, FM, dat is een illusie. Image

Image

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Tips voor Trips?

Post by Tom Thumper »

Maar kan je de track niet inladen in de tripy en in kaartmodus rijden? gewoon het lijntje volgen ipv met de symbolen te werken?
Dat gaat voor het grootste gedeelte ook gebeuren maar enkel een track vind ik een beetje weinig, zo wat navigatie aanwijzingen er bij is wel een stuk handiger. Vermits je geen kaart op de achtergrond hebt, is het rijden op track niet zo heel handig.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Tips voor Trips?

Post by Tom Thumper »

Ge kunt ook nen deftige gps kopen. Image
Tja Frans, dat is zo een beetje als een KTM h?, iedereen weet dat je miserie in huis haalt maar er zijn mensen die het toch doen... Image
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Tips voor Trips?

Post by Blackbert »

wacht eh, ik probeer de weg te vinden tussen de gaten in m'n geheugen.

vorig jaar voor de alpendinges. niet alle baantjes staan in de roadtracerkaarten. wel op googlemaps. dus die gebruikt om de track te tekenen, waar nodig 'm zelf op de 'weg' gelegd. je weet ook al wel dat er dan een aantal aanwijzingen zullen ontbreken, met je 'geen kaart voor de Balkan' dus allemaal.
dus: track openen met googlemaps/satelliet als basis en zelf de aanwijzingen plaatsen. moet toch kunnen in roadtracer zonder mapsource erbij te halen?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Tips voor Trips?

Post by laouen »

Ge kunt ook nen deftige gps kopen. Image
Tja Frans, dat is zo een beetje als een KTM h?, iedereen weet dat je miserie in huis haalt maar er zijn mensen die het toch doen... Image
Image Image
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Tips voor Trips?

Post by Tom Thumper »

wacht eh, ik probeer de weg te vinden tussen de gaten in m'n geheugen.

vorig jaar voor de alpendinges. niet alle baantjes staan in de roadtracerkaarten. wel op googlemaps. dus die gebruikt om de track te tekenen, waar nodig 'm zelf op de 'weg' gelegd. je weet ook al wel dat er dan een aantal aanwijzingen zullen ontbreken, met je 'geen kaart voor de Balkan' dus allemaal.
dus: track openen met googlemaps/satelliet als basis en zelf de aanwijzingen plaatsen. moet toch kunnen in roadtracer zonder mapsource erbij te halen?
Maar hoe ga je die punten toevoegen in Googlemaps en impoteren in Roadtracer? Voor Portugal heb ik het ook gedaan in Google maps, maar dan had ik een kaart en Track in RoadTracer waardoor gemakkelijke referenties had en de plaatsen kon editen in RoadTracer en checken in Google of ik goed zat.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Tips voor Trips?

Post by F M »

Ge kunt ook nen deftige gps kopen. Image
Tja Frans, dat is zo een beetje als een KTM h?, iedereen weet dat je miserie in huis haalt maar er zijn mensen die het toch doen... Image
...zegt degene die zo veel werk en miserie heeft om een simpel trackske bruikbaar in zijne PritY te krijgen... Image

Maar ik heb nog een idee. De Tripy kan toch een gereden route opnemen en daar een route van maken? Rijd dan gewoon eerst eens naar daar, neem alles op en dan heb je je route ! Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Tips voor Trips?

Post by Blackbert »

wacht eh, ik probeer de weg te vinden tussen de gaten in m'n geheugen.

vorig jaar voor de alpendinges. niet alle baantjes staan in de roadtracerkaarten. wel op googlemaps. dus die gebruikt om de track te tekenen, waar nodig 'm zelf op de 'weg' gelegd. je weet ook al wel dat er dan een aantal aanwijzingen zullen ontbreken, met je 'geen kaart voor de Balkan' dus allemaal.
dus: track openen met googlemaps/satelliet als basis en zelf de aanwijzingen plaatsen. moet toch kunnen in roadtracer zonder mapsource erbij te halen?
Maar hoe ga je die punten toevoegen in Googlemaps en impoteren in Roadtracer? Voor Portugal heb ik het ook gedaan in Google maps, maar dan had ik een kaart en Track in RoadTracer waardoor gemakkelijke referenties had en de plaatsen kon editen in RoadTracer en checken in Google of ik goed zat.
Niet imoprteren. In Roadtracer zelf googlemaps selecteren. Kan je ook nog kiezen tussen kaart en satelliet. Indien er voor het gebied waar je in werkt geen TVMkaart is of de weg die je wil volgen staat daar niet op, kan je niet routeren. Je kan wel punten toevoegen om je track te tekenen, en ook WP toevoegen. Enige verschil met automatisch routeren is dat de track niet mooi de kronkels in de weg volgt.

Dat allemaal ervan uitgaand dat je de originele track (in stukken) kan openen in Roadtracer. Dan een nieuw tabblad erover waarop je hem kan natekenen. Ja, 't is een omweg, maar uiteindelijk zijn die bolleke-pijl aanwijzingen veel duidelijker dan turen op een klein kaartje met een paars streepke. Image
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Tips voor Trips?

Post by Tom Thumper »

Ja, zo doe ik het maar het probleem is dat er geen kaart in RoadTracer waardoor het heel moeilijk is om de punten die ik zie in Google maps, geopend vanuit RoadTracer terug te vinden op een blinde vlek met alleen een stuk track er op. Daarom heb ik die omweg vanuit MapSource. Mapsource geeft me de coordinaten en Roadtracer vindt deze terug.

De eerste twee dagen zijn ingeblikt, nog 10 te gaan.

Beetje knoeien dus, tijdsintensief maar inderdaad de moeite als ik ter plekke ben. Remember Portugal. zalig rijden geen geknoei met zitten te pieren op kleine kaartje en proberen uit te zoeken welk van al die splitsingen nu de juiste is...


Maar ja, meestal waren we wel de laatste van de hoop en waren de sporen van die voor ons gereden hadden wel duidelijk genoeg.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply