kiekjes trekken

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Post by zappa »

ik doe da zo graag Image

zo graag zelfs dat men eerste fototoestel (panasonic TZ8) nogal veel modder ( lens schuift moeizaam) en takken (kras op lens) tegen gekomen is Image En omdat het zulke leuke foto's nam ik me een nieuwere versie van gekocht heb ( TZ 25)

tot die ene doemdag mijn TZ25 ergens ten velde gaan lopen is uit m'n stuur tasje... Image

Dan maar die TZ8 vanonder het stof halen, met kras...

Image

zoals je ziet, geeft dat een witte vlek...

beetje zitten zoeken in 't net wat en hoe.. en omdat m'n toestel wel nog zal vervangen worden voor een krasvrije ooit? Is dit nu een beetje experimenttoestelleke.

heb op de kras met een fijn zwart stiftje een lijntje gezet, even vervaagd met doekje.

als ik dan richt naar iets bleek van kleur merk je het op het scherm van 't toestel

Image

Maar als ik met de TZ8 fotografeer is het minder zichtbaar

Image

even getest of het minder zichtbaar is met een voorwerp, waar de TZ8 zich kan op scherpstellen...

Image

Buiten de lucht (geen goed resultaat)

Image

maar vele beter als ik andere objecten heb om op scherp te stellen

Image


Wat is nu het voordeel van dat zwart streepje? Wel het toestel zet zich terug scherp na inzoomen, wat met die witte hel schijnende kras blijkbaar een probleem was.

Maar het blijft maar een noodoplossing tot vervanging...

Ook heb ik alle knoppen en de uitschuif ringen voor de lens te laten bij trekken, met fijne olie voor horloges en naaimachines, h??l lichtjes met een borsteltje in gewreven en terug afgenomen met een vodje
Daardoor gaat de T / W knop en het uitschuiven ook terug normaal.



Nu heb ik al zitten kijken voor een opvolger, terug een TZ maar dan zitten we al aan NRtje TZ40
of ne

TS5

omdat die waterdicht is enzo, maar de kwaliteit van de foto's ga veel minder zijn vrees ik TWIJFEL TWIJFEL TWIJFEL TWIJFEL ....
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kiekjes trekken

Post by Muug »

ge koopt dat spel dat Blackbert heeft en dan trek je automatisch wereldfoto's ! En dat kan ook op een poepsimpele manier panoramafoto's trekken, super !

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: kiekjes trekken

Post by duibhce Kaelann »

Als point-and-shoot hebben wij een Nikon Coolpix L23. Is compact, te bedienen met handschoenen, gebruikt gewone AA batterijtjes en maakt nog acceptabele foto's.
En totnogtoe houdt die de vakanties en endurotripjes toch onbeschadigd vol.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kiekjes trekken

Post by zappa »

ge koopt dat spel dat Blackbert heeft
Blackbert heeft een TZ25 als ik me niet vergis, en daarvoor een TZ 5 of zo ...

Tes van hem dak 't afgekeken heb Image

Nee het kwam zo, ooit heel lang geleden, heb ik hier op dit forum eens gevraagd wie wat toestel had, en Blackbert een TZ en Tomtriple een pentax.

Dus heb ik voor een of ander kadootjes toestand gevraagd om een van de toestellen te mogen hebben.

Blijkbaar is de TZ gemakkelijker te vinden en was het de TZ die in m'n pakje zat... door daar mee te beginnen foto's nemen, was ik gewoon van de kaart over het reslutaat !!! En sindsdien is die TZ bijna een verslaving, ik kijk zelfs niet meer echt naar revieuws van andere toestellen.

Edit : zie net dat Duibhce Kaelann (leuk ?n gemakkelijk als je gewoon links boven uw scherm zijne naam zie staan Image Image ) nog reageert, over een Nikon, maar ik blijf bij m'n merk jong Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: kiekjes trekken

Post by Blackbert »

Ik ook. Image
grease up your baby for a ball on the hill

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: kiekjes trekken

Post by TRooPER »

ik heb een TZ4 met ook zo leuke krasjes in midden van scherm,

ooit es stof tussen die lamellen gezeten die dichtschuiven.... -->kras

ik heb er lang mee gewerkt met die TZ4, fantastisch toestel met mooie foto's en goede zoom !
de batterij van de TZ4 was ook al vrij snel leeg de laatste keren,

ik was ook aan het zoeken naar een vervanger, en kwam uit op de FT5 of FT25 van panasonic lumix

de ft5 heeft veel gadgets (gps, wireless,...) extra tov de ft25.
ik zou de ft25 genomen hebben,

tot ik plots gisteren een koopje tegenkwam,
een TZ5 in nagenoeg splinternieuwe staat met hoesje voor 40,- 2de hands.
dat is = de prijs van een tasje en nieuwe batterij
ik weet wat die toestellen doen, en het is vooral voor de "ik neem dat toestel overal mee en maak mij daar geen zorgen over" situaties,
= festival, motoritjes, offroad, garage/sleutel projectjes, ...
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: kiekjes trekken

Post by Blackbert »

jup. De TZ-reeks. Krijgt zeer frequent een update/upgrade. De nieuwste modellen zijn niet echt goedkoop te noemen, en als je je er een beetje in verdiept ook niet pers? beter dan de vorige. Voordeel is wel dat je bij het uitkomen van 't nieuwste model zaakjes kan doen met het voorlaatste modelleke, dat dan bij alle webshops aan sterk gereduceerde prijzen te koop is.

De panoramafunctie op mijn 25 is de belangrijkste + tov de, jawel, bekraste 5 (en de betere sensor waarschijnlijk). Vorig jaar in de Alpen met Muug een beetje aan 't spelen geweest met dat ding, met de manuele instellingen. Zelfs in 't donker bijkt dat dan verbazend deftige foto's te maken, wat niet lukte met de auto menu's.

Thuis alles eens bekijken en eventueel een beetje bijspijkeren met Picassa et voil?, ik kan 't doen lijken of ik verstand heb van fotografie. Image

Image

Image

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kiekjes trekken

Post by zappa »

ra ra ra wat heb ik voor mijne verjaardag gekregen (ge?ist Image ) heb, een......



een TZ60 [/size:2jgxppi0]

waaaaauuuuuwwww[/size:2jgxppi0]

wat een toestel !!!!!!!!!!!!!!!!

deze vogeltjes :


Image

zitten daar waar het cirkertje staat :

Image


deze lelie :

Image

staat hier ergens tussen :

Image

nog ne actie foto van een stern de andere kant van de kreek :

Image


Image



ikke Image Image Image Image

laat de moto reizekens maar komen zou ik zeggen!! Image
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: kiekjes trekken

Post by Blackbert »

Gaat daar nu nie mee zwemmen h?. Image

happy birthday, btw. Image Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kiekjes trekken

Post by Muug »

ang eve appa ! ang eve appa ! ang eve appa ! Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kiekjes trekken

Post by zappa »

thnx Image hoewel ik liever niet steeds maar bij kom en ik ne kaap overschreden heb ... Image

Maar ik ga dit toestel niet meer gebruiken offroad, alleen baan, huis/tuin en toeristen toestanden. Image

Normaal kan je nog ne panasonic image app op de tablet zetten en verbinden via wifi, (camera en tablet vinden elkaar..) maar die app om op afstand foto's te nemen of foto's naar de tablet te sturen, doet geen kl*tn Image weeral ne halve dag van mijn nog zo korte leven weg, aan pogingen om dat te forceren Image


Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kiekjes trekken

Post by Muug »

:twisted: weeral ne halve dag van mijn nog zo korte leven weg,
pssssssssst, denk dan zeker vooral niet aan alle halve dagen dat ge verdoet aan uw werk ! Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kiekjes trekken

Post by zappa »

kijk wat voor effect ik nu bij een bloempje heb? Maar hoe ik dat gedaan heb ? ligt het aan het toestel of waren het waterdruppels op de bloem????


Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: kiekjes trekken

Post by Muug »

is wel degelijk een special effect
prachtig effect hier trouwens!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: kiekjes trekken

Post by OzzePaa »

zappa wrote:kijk wat voor effect ik nu bij een bloempje heb? Maar hoe ik dat gedaan heb ? ligt het aan het toestel of waren het waterdruppels op de bloem????
.................................................
Wat Muug zegt : idd een effektjen :smash:
Op mijne DMC-TZ40 staat onder "Creatieve opties" (schilderspalet-icoontje op de keuzedraaiknop) een "Sterfilter" ... die heb je zo goed als zeker onbewust aan staan gehad op uwen TZ-60, Karin :wink: Knap inallegeval op deze foto :thumbsup:

'k Zou zeggen : RTFM :book: en ge komt nog vanalles leuks te weten over dat kodaksken :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: kiekjes trekken

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 'k Zou zeggen : RTFM :book: en ge komt nog vanalles leuks te weten over dat kodaksken :grin:
ge bedoeld : zet uwen bril op, zodat ge ziet op wat knopke dat toestel staat :lol: :wink:
sig nature

Post Reply