offroad gps

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

Wat is nu een goeie, die op 't stuur van m'n enduro zou kunnen? (heb een bol)

Liefst garmin, want daar heb ik al kaarten van op de pc.

Goede ontvangst, na rondkijken denk ik dat zo'n gspmap6+ de beste antenne heeft?

Ik wil de zumo ook behouden, dus nog een toestel van rond de 600 erbij is trop.

Koop je dat dan nieuw of 2de hands?

En stuurhouder: bij rammount staan alleen plastic houders, is dat sterk genoeg?





.
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

offroad gps

Post by F M »

zappa wrote: Liefst garmin, want daar heb ik al kaarten van op de pc.
Als dat Garminkaarten zijn, dan heb je daar niet veel aan, want die zijn gebonden aan je toestel, en kan je dus niet gebruiken op een nieuw toestel.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

F M wrote:
zappa wrote: Liefst garmin, want daar heb ik al kaarten van op de pc.
Als dat Garminkaarten zijn, dan heb je daar niet veel aan, want die zijn gebonden aan je toestel, en kan je dus niet gebruiken op een nieuw toestel.
ach, ok. Maar ik kan wel mijn getekende routes, (gemakkelijker ?) overzetten van basecamp naar ne garmin?

Maar ik mag daar uit begrijpen dat ik een toestel moet kopen met kaarten erop of die kaarten (dvd) achterna nog mag bijkopen?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

offroad gps

Post by F M »

Je zal in elk geval andere kaarten op je toestel moeten zetten dan degene die je nu hebt. Er zijn toestellen waar al kaarten op staan; Maar ook als het toestel geen kaarten hebben, kan je altijd nog gratis kaarten (bv van OpenStreetMap) erop zetten.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

offroad gps

Post by duibhce Kaelann »

Basecamp laadt de kaarten in van je GPS toestel wanneer je dat aan de PC koppelt. Je kan dus je routes maken/herberekenen op de kaarten van het toestel voor je ze overzet. Ik weet wel niet of dat met alle modellen werkt.

Maar waarom niet gewoon de Zumo gebruiken, ook voor off-road? Eventueel OSM kaarten bij installeren. Kost je enkel de Zumo houder.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

offroad gps

Post by F M »

Inderdaad, je hebt toch een zumo 550 of 660 ? Daarmee kan je ook off road rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote:Basecamp laadt de kaarten in van je GPS toestel wanneer je dat aan de PC koppelt. Je kan dus je routes maken/herberekenen op de kaarten van het toestel voor je ze overzet. Ik weet wel niet of dat met alle modellen werkt. en in't vlaemsch? :shock:

Maar waarom niet gewoon de Zumo gebruiken, ook voor off-road? Eventueel OSM kaarten bij installeren. Kost je enkel de Zumo houder.

't is voor in de pyrenee?n
zumo=indenotto met de routes en oplader
en ik met de enduro ne offroad zonder oplader

en dan later die offroad gsp ook gebruiken tijdens ritjes?

Maar dus, OSM kan ik kaarten vragen, sturen die via een mailtje, ik kan die dan op m'n gps zetten? Tot nu heb ik osm kaarten opgeslagen in basecamp, dus naar ne gps zetten, dat ken ik niet.


en ik ben een beetje bang dat den zumo niet altijd goede ontvangst gaat hebben in de bergen? ?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

offroad gps

Post by duibhce Kaelann »

zappa wrote:Maar dus, OSM kan ik kaarten vragen, sturen die via een mailtje, ik kan die dan op m'n gps zetten? Tot nu heb ik osm kaarten opgeslagen in basecamp, dus naar ne gps zetten, dat ken ik niet.


en ik ben een beetje bang dat den zumo niet altijd goede ontvangst gaat hebben in de bergen? ?
Via de link die je van OSM krijgt kan je verschillende bestanden downloaden: o.a. een installer voor windows en ook een gmapsupp.img bestand dat je in de Garmin/ folder op je toestel kan zetten (wel een correcte naam geven).
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

offroad gps

Post by Muug »

is het een optie om mijn 60csx over te kopen? Toestel is perfect in orde, maar ik heb de oregon nu.
edit : Tom zegt het, ge hebt ook die alu-houder nodig, die heb ik ook te koop, plus de voeding om dat via uw accu te laden.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

offroad gps

Post by Tom Thumper »

zappa wrote: En stuurhouder: bij rammount staan alleen plastic houders, is dat sterk genoeg?
Nee.

Ik heb er een gehad voor de GPSMAP 60 en nog wat cijferkers en die was niet strek genoeg voor offroad gebruik, alu ding van Touratech is niet goedkoop maar wel sterk.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

ben eens aan kijken geweest op basecamp, switchen tussen citynavigator europ (wat standaard op basecamp staat, zou dit ook de basiskaart zijn op zo'n gpsmap64 toestel?)
en switchen met OSM generic routable en switchen met open fietsmap lite, wel op de citynavigator staan veel ( 75% meer) offroad baantjes, osm installeren maakt me een beetje bang, wegens geen wegjes zichtbaar en die gaan daar wel zijn, wat heel verwarrend ga worden voor ne simpel ziel als ik en dan nog op een moto :confused2:

:sterrekes:
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

offroad gps

Post by TRooPER »

ge kunt op de 60csx verschillende kaarten actief(=zichtbaar) zetten,
als ge met muug ne goeien deal kunt doen, hebt ge een fantasctisch toestel dat offroad compact en zeer geschikt is.
Die kunt ge wegens compactheid ook gebruiken op uw paard :whip:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

offroad gps

Post by OzzePaa »

zappa wrote:ben eens aan kijken geweest op basecamp, switchen tussen citynavigator europ (wat standaard op basecamp staat, zou dit ook de basiskaart zijn op zo'n gpsmap64 toestel?)
en switchen met OSM generic routable en switchen met open fietsmap lite, wel op de citynavigator staan veel ( 75% meer) offroad baantjes, osm installeren maakt me een beetje bang, wegens geen wegjes zichtbaar en die gaan daar wel zijn, wat heel verwarrend ga worden voor ne simpel ziel als ik en dan nog op een moto :confused2:

:sterrekes:
De "open-fiets-map" kenik niet, Zappa .... maar volgens mij staan er in OSM v??l meer wegskes dan in de City Navigator zenne ... zaterdag nog ondervonden tijdens m'n toerke Mettet aan de kanten van Gembloux, waar de route op de Zumo dikwijls door "de grote leegte" leek te lopen terwijl er wel degelijk veldwegeltjes onder Gertruud haar poten doorgleden.
Ik had wel de route gemaakt met behulp van Google Earth en daar waar CityNavigator niks weg aangaf, met de "directe route"-instelling in Mapsource die stukken geforceerd toegevoegd.
Dus in OSM denk ik dajje best wel m??r wegskes gaat zien :wink:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

offroad gps

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote:De "open-fiets-map" kenik niet, Zappa .... maar volgens mij staan er in OSM v??l meer wegskes dan in de City Navigator zenne ... zaterdag nog ondervonden tijdens m'n toerke Mettet aan de kanten van Gembloux, waar de route op de Zumo dikwijls door "de grote leegte" leek te lopen terwijl er wel degelijk veldwegeltjes onder Gertruud haar poten doorgleden.
Ik had wel de route gemaakt met behulp van Google Earth en daar waar CityNavigator niks weg aangaf, met de "directe route"-instelling in Mapsource die stukken geforceerd toegevoegd.
Dus in OSM denk ik dajje best wel m??r wegskes gaat zien :wink:
Volgens mij ook. mijn ervaring met OSM (zowel in BE als in het buitenland) is dat de kleinere wegen en paadjes er veel completer in zitten dan in CN. In Basecamp kan het wel zijn dat je een hogere detailweergave moet kiezen om op hetzelfde zoomniveau evenveel te zien als op CN.
Openfietsmap heeft exact dezelfde info als OSM, maar gebruikt een andere weergave die fietsvriendelijke wegen meer prominent toont.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

offroad gps

Post by bompa »

ik heb de 60csx de GPSmap 276c de zummo 550 al gebruikt voor offroad ,mijne 660 nog niet maar dat zou ook gaan want er zitten nu ook een paar offroadritten in dus er is keuze genoeg in gps toestellen om offroad te kunnen rijden .

Dan heb je de fietsnavigatie toestellen nog gelijk de 60csx en nog ander maar daar is het makkelijkste om den track terijden dat het toestel niet moet navigeren op de zandbaantjes ,dan kom je ook het langste toe met die batterijen van die toestelletjes voor fietsnavigatie

De 60 c neem ik soms ook mee om te gaan fietsen in Belgie, daar steek de topomap kaart in,maar die 60c is niet zo heel goed in het ontvangen van satellieten als er een bladerdek boven hangt , daar is de 60csx veel beter voor geschikt

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote:
OzzePaa wrote:De "open-fiets-map" kenik niet, Zappa .... maar volgens mij staan er in OSM v??l meer wegskes dan in de City Navigator zenne ... zaterdag nog ondervonden tijdens m'n toerke Mettet aan de kanten van Gembloux, waar de route op de Zumo dikwijls door "de grote leegte" leek te lopen terwijl er wel degelijk veldwegeltjes onder Gertruud haar poten doorgleden.
Ik had wel de route gemaakt met behulp van Google Earth en daar waar CityNavigator niks weg aangaf, met de "directe route"-instelling in Mapsource die stukken geforceerd toegevoegd.
Dus in OSM denk ik dajje best wel m??r wegskes gaat zien :wink:
Volgens mij ook. mijn ervaring met OSM (zowel in BE als in het buitenland) is dat de kleinere wegen en paadjes er veel completer in zitten dan in CN. In Basecamp kan het wel zijn dat je een hogere detailweergave moet kiezen om op hetzelfde zoomniveau evenveel te zien als op CN.
Openfietsmap heeft exact dezelfde info als OSM, maar gebruikt een andere weergave die fietsvriendelijke wegen meer prominent toont.
OSM generic routeable (want das degene die ik kon aanvragen)en op hoogste gezet, geeft dit beeld :

Image

en citynavigator geeft bij het zelfde kaartje dit beeld :

Image
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

Denk erom die gpsmap 64 aan te schaffen (maar kan nog alle richtingen uit waaien of zelfs afblazen is een optie :mrgreen: ) Omdat die niet te veel gadgets heeft, aansluiten of ne ifeun om op uw gps te zien dat ge ne sms krijgt ?? :huh2:

Geen kaarten... maar die OSM hier in de streek is wel ok. Ik kan zowel op de zumo als op die mijn routes zetten?

Ik kan er ook nog een stevige alu mount bij kopen, staat hij stevig op de enduro.

De antenne is naar 't schijnt de betere? Mijn zumo doet soms ne keer lastig, de kaarten vallen soms eens weg net op 't moment dat ge bijna moet afslaan (kan met instellingen of tekort aan geheugen te maken hebben, maar misschien ook met de verbinding met de satelliet? )

Muug, ge wou uw gsmap60.. houden als backup? In noorwegen was hij niet zo duidelijk? En die Quest... ik lig hier al met ne magallan die alles kan, maar ik niet :confused2: En ik wil voorkomen dat er nog een toestel in een schuif terecht komt.

Staat trouwens op arm een 60 te koop met touratech alu houder, twijfel twijfel twijfel...
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

offroad gps

Post by bompa »

zappa wrote:Denk erom die gpsmap 64 aan te schaffen (maar kan nog alle richtingen uit waaien of zelfs afblazen is een optie :mrgreen: ) Omdat die niet te veel gadgets heeft, aansluiten of ne ifeun om op uw gps te zien dat ge ne sms krijgt ?? :huh2:

Geen kaarten... maar die OSM hier in de streek is wel ok. Ik kan zowel op de zumo als op die mijn routes zetten?

Ik kan er ook nog een stevige alu mount bij kopen, staat hij stevig op de enduro.

De antenne is naar 't schijnt de betere? Mijn zumo doet soms ne keer lastig, de kaarten vallen soms eens weg net op 't moment dat ge bijna moet afslaan (kan met instellingen of tekort aan geheugen te maken hebben, maar misschien ook met de verbinding met de satelliet? )

Muug, ge wou uw gsmap60.. houden als backup? In noorwegen was hij niet zo duidelijk? En die Quest... ik lig hier al met ne magallan die alles kan, maar ik niet :confused2: En ik wil voorkomen dat er nog een toestel in een schuif terecht komt.

Staat trouwens op arm een 60 te koop met touratech alu houder, twijfel twijfel twijfel...
Ziet er goed uit , mijn broer heeft er zo eentje voor op de fiets dacht ik.

En een 60 kopen :?: .
Als het geen 60csx is zeker niet kopen dan .
Een 60 c heeft in de zomer als er bladeren aan de bomen hangen niet overal een goede ontvangst .

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

offroad gps

Post by zappa »

bompa wrote:
zappa wrote:
gsmap60..
Ziet er goed uit , mijn broer heeft er zo eentje voor op de fiets dacht ik.

En een 60 kopen :?: .
Als het geen 60csx is zeker niet kopen dan .
Een 60 c heeft in de zomer als er bladeren aan de bomen hangen niet overal een goede ontvangst .
nee nee geen 60 maar zo'n zoals ge schrijft ne 60csx (al die letteraanduidingen dat duurt maanden tegen dat ik dat onthou :grin: )
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

offroad gps

Post by Muug »

zappa neem eens uw telefoon op!

Post Reply