Garmin basecamp leren

Zolang er maar knopjes aan zitten
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Garmin basecamp leren

Post by bompa »

F M wrote:
ChiChiWaWa wrote:
F M wrote: Bij een Edge touring kan je de routering niet afzetten.
Ah, wist ik niet. Da's een minpuntje. Meestal zet ik zo'n track er maar op als ondersteuning of om onderweg te kunnen zien hoeveel km ik nog moet afzien als ik zo'n georganiseerde rit in de ardennen ga rijden ...
Ik lees net dat er een software-update aankomt waarna de Edge Touring ook de routering kan afzetten, en je dus ook gewoon de track kan volgen.
Zeker doen dan , niks makkelijker en juister dan een bestaande track volgen met de fiets ,en het zijn bijna allemaal tracks die je
op de pc vind als zogezegde fietsroutes .

Online
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Garmin basecamp leren

Post by petervdc »

Eerlijk gezegd begrijp ik bitter weinig van hoe tracks & routes werken, wat het verschil is, hoe je in mapsource of basecamp moet werken, wel/niet herberekenen etc etc Om van routes maken & wijzigen nog maar te zwijgen.
Maar eigenlijk zou ik het wel eindelijk es willen weten, hoe basecamp in elkaar zit. Routes downloaden of delen, altijd miserie.
Erg h?, heb ik al 7 jaar die 550...

Daarom heb ik ook onlangs de Onroute gekocht voor mijn 550, lekker simpel, bestemming ingeven & kronkelwegen ? volont
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Garmin basecamp leren

Post by bompa »

petervdc wrote:Eerlijk gezegd begrijp ik bitter weinig van hoe tracks & routes werken, wat het verschil is, hoe je in mapsource of basecamp moet werken, wel/niet herberekenen etc etc Om van routes maken & wijzigen nog maar te zwijgen.
Maar eigenlijk zou ik het wel eindelijk es willen weten, hoe basecamp in elkaar zit. Routes downloaden of delen, altijd miserie.
Erg h?, heb ik al 7 jaar die 550...

Daarom heb ik ook onlangs de Onroute gekocht voor mijn 550, lekker simpel, bestemming ingeven & kronkelwegen ? volont?.
Als ik een route inlaad om met de moto of auto te rijden zet ik herberekenen altijd af , en een track overteken ik met de routeknop in mapsource en dan heb je een route .

Tracks rij ik tegenwoordig alleen maar op het gps met de fiets ,die navigeren niet op mijne 60csx die moet je alleen maar volgen.
Allee dat is het beetje dat ik er van weet en heb altijd al redelijk goed daarmee mijn plan ermee kunnen trekken

Nickel
Posts: 329
Joined: 28 Oct 2009 20:13

Garmin basecamp leren

Post by Nickel »

petervdc wrote:Eerlijk gezegd begrijp ik bitter weinig van hoe tracks & routes werken, wat het verschil is, hoe je in mapsource of basecamp moet werken, wel/niet herberekenen etc etc Om van routes maken & wijzigen nog maar te zwijgen.
Maar eigenlijk zou ik het wel eindelijk es willen weten, hoe basecamp in elkaar zit. Routes downloaden of delen, altijd miserie.
Erg h?, heb ik al 7 jaar die 550...

Daarom heb ik ook onlangs de Onroute gekocht voor mijn 550, lekker simpel, bestemming ingeven & kronkelwegen ? volont?.
All? Peter, voor een IT mens mag dat toch geen zo'n probleem zijn :cool: :cool: :lol:
Ik kan ook de technische uitleg van tracks en routes niet uitleggen maar trek wel mijne plan, moet zeggen wel beter in Mapsource dan in Basecamp maar gezien ik de 550 heb (en nog altijd content van ben buiten soms zijn snelheid) en mijn vrouw op hare moto een Zumo 390 die alleen babbelt met Basecamp moet ik in allebei een beetje prutsen. Ik wil anders wel eens afspreken hoor maar zal zeker niet lukken voor eind september vrees ik. Staan nog 2 motorweekendjes en een midweek Sauerland op het programma in september en (onbegrijpelijk voor sommigen :blob1: ) er bestaan nog dinges naast het motor rijden ook soms :mrgreen: :mrgreen:
If loud pipes save lives, imagine what learning to ride would do :mrgreen: .

Post Reply