Kurviger app

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Ondertussen heel wat Calimoto ervaring verzameld.

Mijn grootste ergernis is dat de app soms totderdood weigert om routes aan te passen. Ze blijft vasthouden aan haar irrationele route en weigert totaal bepaalde trajecten op te nemen. Bv gisteren de albula en vandaag de Gavia. Alsof bepaalde wegen verboden zijn.

Tweede ergernis: route op internet gemaakt. Startpunt 10 waypoints en bestemming. Ingeladen in de app.
Dat ding weigert gewoon om mij langs start te voeren. Zelfs als ik dat zo instelde. Bizar.

Misschien de oplossing voor beide problemen in de settings: "waypoints intelligent integreren" was aktief, nu uitgeschakeld.

Ik wil de waypoints domweg in de juiste volgorde in de route zien.

De combinatie met de Freecom2+ werkt overigens uitstekend.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Ik kan ondertussen bevestigen dat de app duidelijk aangenamer werkt om een route te maken en af te rijden nu de instellingen aangepast zijn aan de piloot: niet intelligent.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Bij het plannen op de PC kan je ook de regenradar voorspelling voor de volgende dag (dynamisch) op de kaart zien :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kurviger app

Post by Muug »

Zeg TT, die te downloaden kaarten zijn zo groot zeg?
Duitsland alleen al is 5GB! :shock:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

ja, die moeten veel info bevatten.

op een sd kaart zetten, eventueel.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Gisteren onaangenaam verrast door de calimoto app.

Ik had een route (random rondje v 200km) gemaakt op de PC, met 1 eigen waypoint op 50km, de plaats waar ik een afspraak had.

Eigenlijk niet nauw gekeken waar die route overal passeerde.

Vertrokken en al gauw rij ik door gehuchtjes in de pampas waar ik nog nooit was geweest. Soit, zal wel kloppen.

Tot ik ineens een wegwijzer zag naar het verste punt op mijn route: 11km .

Wat? Dat is de verkeerde kant en ik had 5 min later afgesproken...? :furious3:

Wat blijkt, calimoto had die route dus helemaal herberekend én - klein detail- de rijrichting veranderd.

Les geleerd: rondritjes deugen niet als je ergens moet zijn.

Nu zie ik dat de quasi de hele track weinig te maken heeft met de "geplande" route...

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Kurviger app

Post by petervdc »

Kvind niet direct prijs voor die kurviger pro ?

Yep, 10euro : https://play.google.com/store/apps/deta ... rviger.pro
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Kurviger app

Post by Muug »

petervdc wrote: 19 Jul 2020 13:21 Kvind niet direct prijs voor die kurviger pro ?

Yep, 10euro : https://play.google.com/store/apps/deta ... rviger.pro
Jep,
ik heb dat begin van 't jaar betaald. Nog geen seconde leute aan gehad.
Tijdens ons zomerverlof wou ik het eens gebruiken. Had ik nog geen kaarten gedownload dus ik kon er offline niks mee doen. Wou ik de kaart van Duitsland downloaden, bleek dat 5GB te zijn aub :shock: :pillepalle:
Dus toch maar niet gedaan (wifi van de camping). Dus weeral niks mee gedaan.
Stomste 10 euro die ik ooit aan een app gegeven heb. (wat ik sowieso extreem weinig doe).

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Kurviger app

Post by TuttoTerreno »

Calimoto is heel wat duurder dan Kurviger, al kunt ge de Calimoto premium versie ook per week kopen voor een paar euros.

De calimoto duitsland kaart zal ook wel 5GB zijn. Eens de kaart gedownload, kunt ge er met android alles offline mee doen, bij iOS binnenkort ook, dacht ik.

ik gebruik de online versie, zoveel MB verbruikt dat niet.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Kurviger app

Post by duibhce Kaelann »

Als app gebruik ik enkel OSMAnd+. Kurviger (de gratis website) doet enkel dienst op de laptop om op voorhand de route te maken. Die wordt als gpx opgeslagen in mijn dropbox en op de phone is het dan maar kwestie van de file aan te tikken en OSMAnd komt vragen wat ik ermee wil doen.
Ik laat bij het maken van de routes Kurviger wel een voorstel doen, maar werk die sowieso altijd bij. Vandaag nog veel plezier aan gehad. 320km door de bergen hier. Onverharde pas in de ene richting en de lokale weekendracers-pas in de andere richting.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply