Basecamp

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Basecamp

Post by bompa »

Allee t's weer van dat :? ik installeerde vandaag de nieuwe kaarten op mijn gps, de 550, en de 340 geen probleem , ik dacht dan installeer ik ook maar de nieuwe versie van basecamp op mijne pc, verkeerd gedacht, nu krijg ik basecamp niet meer open , de oude versie er dan maar terug op willen zetten en dat gaat ook niet meer ,als het gedownload is en ik klik op openen ,komt er halverwege tijdens het openen MSI Error Install Failure op en het stopt ,klik ik daarop dan is alles weer weg , het gaat gewoon niet open , de oude niet meer en de nieuwe niet meer :? , wat doe ik verkeerd :?:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Basecamp

Post by OzzePaa »

De "nieuwe" versie van BaseCamp ... Dat is nogal relatief, Bompa : de laatste update (versie 4.7.0) dateert namelijk van mei 2018.
Er kwam nog wel een 4.7.1 in 2019 met heel kleine aanpassingen, maar ook hiervoor geldt dat het niet het beste idee is om die te installeren : de koppeling met Google Earth is namelijk ook niet meer in beschikbaar. De problemen met MapInstall zijn in die laatste versie wel opgelost. Cloudopslag bleef echter onbeschikbaar.
Best dus idd versie 4.6.2 opnieuw installeren. Die werkt prima en heeft nog de koppeling met Google Earth zonder dagge daarvoor allerlei truuken moet uithalen.
Hier kan je in dit verband één en ander lezen.
https://www.gps-wijzer.nl/faq/basecamp-update-470/
Er staat ook een link in de tekst naar een Nederlandstalige download van 4.6.2, maar die werkt niet meer ...
Hier kan je een werkend exemplaar downloaden : http://www.gawisp.com/perry/mapsource/

Misschien is er wat fout met jouw gedownloade installer.
Verwijder alleszinds alles wat naar vorige installaties van BaseCamp verwijst.
Eventueel nog een "opkuis"programmatje draaien om alle restjes op te ruimen
Een MSI-error kan nogal diverse redenen hebben volgens Google.
Soms wil rechtsklikken op de install-file en kiezen voor "Uitvoeren als Administrator" wel helpen.
Andere oplossingen vereisen wat meer IT-kennis, zoals herstarten van de MS Windows installer service, de msi-file apart te starten of het installeer-pad te veranderen in een command-prompt in een andere directory ... Maar zulke strapatzen zijn waarschijnlijk niet voor jou weg gelegd.
Staat er een error-nummer bij de melding ?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Basecamp

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 19 Apr 2020 13:25 De "nieuwe" versie van BaseCamp ... Dat is nogal relatief, Bompa : de laatste update (versie 4.7.0) dateert namelijk van mei 2018.
Er kwam nog wel een 4.7.1 in 2019 met heel kleine aanpassingen, maar ook hiervoor geldt dat het niet het beste idee is om die te installeren : de koppeling met Google Earth is namelijk ook niet meer in beschikbaar. De problemen met MapInstall zijn in die laatste versie wel opgelost. Cloudopslag bleef echter onbeschikbaar.
Best dus idd versie 4.6.2 opnieuw installeren. Die werkt prima en heeft nog de koppeling met Google Earth zonder dagge daarvoor allerlei truuken moet uithalen.
Hier kan je in dit verband één en ander lezen.
https://www.gps-wijzer.nl/faq/basecamp-update-470/
Er staat ook een link in de tekst naar een Nederlandstalige download van 4.6.2, maar die werkt niet meer ...
Hier kan je een werkend exemplaar downloaden : http://www.gawisp.com/perry/mapsource/

Misschien is er wat fout met jouw gedownloade installer.
Verwijder alleszinds alles wat naar vorige installaties van BaseCamp verwijst.
Eventueel nog een "opkuis"programmatje draaien om alle restjes op te ruimen
Een MSI-error kan nogal diverse redenen hebben volgens Google.
Soms wil rechtsklikken op de install-file en kiezen voor "Uitvoeren als Administrator" wel helpen.
Andere oplossingen vereisen wat meer IT-kennis, zoals herstarten van de MS Windows installer service, de msi-file apart te starten of het installeer-pad te veranderen in een command-prompt in een andere directory ... Maar zulke strapatzen zijn waarschijnlijk niet voor jou weg gelegd.
Staat er een error-nummer bij de melding ?
Hartelijk dank , het staat er terug op , ik heb eerst alles verwijderd ,dan nog stukken moeten opkuisen gelijk jij zegde , dan terug gedownload , en het werkt , het staat er terug op :rayof: :thumbsup: ja ik zat nog met de oude versie , ook op mijn 550 en 340 gps de 2018 nog , nu op die twee de nieuwe versies , maar ik had ooit is gelezen dat er iets niet goed was aan de 4.7.1 dus dacht ik het zal al wel opgelost zijn, met het installeren begon het , oude versie met het dicht doen weg en de nieuwe kon ik niet gedownload krijgen, maar nu staat de oude versie er terug op ,bedankt voor de uitleg :thumbsup:

Post Reply