tomtom mydrive doet onozel

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

tomtom mydrive doet onozel

Post by Cotthem »

Sinds kort doet de online tomtom mydrive onozel. Ik maak een route...wil opslaan...en dan komt er een leeg wit venstertje en er gebeurt niks. Ik klik er effe naast en dan heb ik terug mijn "Sla op" menu...EN DAN...dan moet ik mij terug weer aanmelden...gevolg...alles kwijt....iemand hier ervaring mee?
"...the path is the destination"

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: tomtom mydrive doet onozel

Post by Davy78 »

Die site doet af en toe inderdaad wel es raar ... heb al gelijkaardige dingen gezien.

Ik vraag mij nu eigenlijk af ... kunt ge nog gewoon via usb kabel gpx'kes op de tomtom kopieren?

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: tomtom mydrive doet onozel

Post by Cotthem »

Als ik de route maak in Kurver of eerst inlaad in Kurver, opslaan als gpx en dan openen in tomtom, dan is er geen probleem......echt wel raar
"...the path is the destination"

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: tomtom mydrive doet onozel

Post by OzzePaa »

Dees begint wel erg te trekken op het gemopper destijds over de Garmin-routeplanners ;)
Daar zijn soms :mrgreen: ook wat truukjes nodig om die dingen int gareel te houden.
MyDrive werkt nog stukken beter dan het "nieuwe" Garmin-Explore, maar is overall toch ook maar braggel t.o.v Mapsource of (alhoewel ook niet mijn favoriet) BaseCamp.
De apparaten waarmee het communiceert trouwens ook niet.
Laatst noggis mogen ondervinden bij het op een TT moeten plaatsen van een tof toerke, gemaakt met Mapsource en perfect op de Zumo overgenomen, en dat ik tevens zonder problemen 100% "volgens plan" kon af rijden.
Op 3 of 4 plaatsen wilde Mydrive (en dus ook de TT) met geen stokken de route leggen zoals ik dat wilde. Zeer goed wetend dagge daar perfect langs/door/over kunt en/of moogt :roll:
TomTom heeft ontegenzeggelijk veel goei kanten, maar die éne, echt onhebbelijke, eigenwijsheid heeft me na een seconde-fractie van twijfel toch overtuigend doen kiezen voor de nieuwe Zumo XT om m'n 14 jaar oude 550 te vervangen :thumbsup:

@Davy : ja, dat gaat zeker. Als de TT door je computer herkend wordt (soms bernodigt dat wat trommelen) kan je er de GPX in Verkenner of het Apple-equivalent gewoon naartoe slepen. Komt automatisch op de goeie plek terecht. Nodig even op de TT op "GEREED" tikken en je krijgt een lijstje van de in de GPX aanwezige tracks die je dan kunt selecteren om te importeren naast "Mijn Routes".
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: tomtom mydrive doet onozel

Post by Cotthem »

OzzePaa wrote: 09 May 2020 10:19 Dees begint wel erg te trekken op het gemopper destijds over de Garmin-routeplanners ;)
Daar zijn soms :mrgreen: ook wat truukjes nodig om die dingen int gareel te houden.
MyDrive werkt nog stukken beter dan het "nieuwe" Garmin-Explore, maar is overall toch ook maar braggel t.o.v Mapsource of (alhoewel ook niet mijn favoriet) BaseCamp.
De apparaten waarmee het communiceert trouwens ook niet.
Laatst noggis mogen ondervinden bij het op een TT moeten plaatsen van een tof toerke, gemaakt met Mapsource en perfect op de Zumo overgenomen, en dat ik tevens zonder problemen 100% "volgens plan" kon af rijden.
Op 3 of 4 plaatsen wilde Mydrive (en dus ook de TT) met geen stokken de route leggen zoals ik dat wilde. Zeer goed wetend dagge daar perfect langs/door/over kunt en/of moogt :roll:
TomTom heeft ontegenzeggelijk veel goei kanten, maar die éne, echt onhebbelijke, eigenwijsheid heeft me na een seconde-fractie van twijfel toch overtuigend doen kiezen voor de nieuwe Zumo XT om m'n 14 jaar oude 550 te vervangen :thumbsup:

@Davy : ja, dat gaat zeker. Als de TT door je computer herkend wordt (soms bernodigt dat wat trommelen) kan je er de GPX in Verkenner of het Apple-equivalent gewoon naartoe slepen. Komt automatisch op de goeie plek terecht. Nodig even op de TT op "GEREED" tikken en je krijgt een lijstje van de in de GPX aanwezige tracks die je dan kunt selecteren om te importeren naast "Mijn Routes".
Zeg pa, ik mag toch ook eens mopperen zeker.... :grin:
"...the path is the destination"

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: tomtom mydrive doet onozel

Post by TRooPER »

Cotthem wrote: 09 May 2020 15:03
OzzePaa wrote: 09 May 2020 10:19 Dees begint wel erg te trekken op het gemopper destijds over de Garmin-routeplanners ;)
Daar zijn soms :mrgreen: ook wat truukjes nodig om die dingen int gareel te houden.
MyDrive werkt nog stukken beter dan het "nieuwe" Garmin-Explore, maar is overall toch ook maar braggel t.o.v Mapsource of (alhoewel ook niet mijn favoriet) BaseCamp.
De apparaten waarmee het communiceert trouwens ook niet.
Laatst noggis mogen ondervinden bij het op een TT moeten plaatsen van een tof toerke, gemaakt met Mapsource en perfect op de Zumo overgenomen, en dat ik tevens zonder problemen 100% "volgens plan" kon af rijden.
Op 3 of 4 plaatsen wilde Mydrive (en dus ook de TT) met geen stokken de route leggen zoals ik dat wilde. Zeer goed wetend dagge daar perfect langs/door/over kunt en/of moogt :roll:
TomTom heeft ontegenzeggelijk veel goei kanten, maar die éne, echt onhebbelijke, eigenwijsheid heeft me na een seconde-fractie van twijfel toch overtuigend doen kiezen voor de nieuwe Zumo XT om m'n 14 jaar oude 550 te vervangen :thumbsup:

@Davy : ja, dat gaat zeker. Als de TT door je computer herkend wordt (soms bernodigt dat wat trommelen) kan je er de GPX in Verkenner of het Apple-equivalent gewoon naartoe slepen. Komt automatisch op de goeie plek terecht. Nodig even op de TT op "GEREED" tikken en je krijgt een lijstje van de in de GPX aanwezige tracks die je dan kunt selecteren om te importeren naast "Mijn Routes".
Zeg pa, ik mag toch ook eens mopperen zeker.... :grin:
Cotthem wrote: 09 May 2020 15:03 Ik klik er effe naast en dan heb ik terug mijn "Sla op"
Ze hebben u (toch geprobeerd om te )leren luisten.
Awel , doe dat dan.

GE MOET ER OP SLAAN, NIET NAAST KLIKKEN
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: tomtom mydrive doet onozel

Post by Cotthem »

TRooPER wrote: 10 May 2020 01:02
Cotthem wrote: 09 May 2020 15:03

Zeg pa, ik mag toch ook eens mopperen zeker.... :grin:
Cotthem wrote: 09 May 2020 15:03 Ik klik er effe naast en dan heb ik terug mijn "Sla op"
Ze hebben u (toch geprobeerd om te )leren luisten.
Awel , doe dat dan.

GE MOET ER OP SLAAN, NIET NAAST KLIKKEN
:bash:
"...the path is the destination"

Post Reply