BaseCamp vs Google Earth Pro

Zolang er maar knopjes aan zitten
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by duibhce Kaelann »

waarschijnlijk gevonden in Basecamp. :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

duibhce Kaelann wrote: 18 Nov 2020 18:29 waarschijnlijk gevonden in Basecamp. :mrgreen:
OMG ...idd een leuk forum hier...allee dat dacht ik toch... :roll:

...nee gevonden om Google Earth en misschien omdat het hier zo leuk is dat we GE nu kwijt zij... :dontknow:

User avatar
FransST
Posts: 67
Joined: 20 Aug 2016 00:06

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by FransST »

F M wrote: 15 Nov 2020 12:47
Jopet wrote: 14 Nov 2020 21:32 Is verwijderd uit Basecamp en niet meer rechtstreeks bruikbaar...

Oplossing is gewoon de rit die je aan het maken bent opslaan (bestand - exporteren - selectie exporteren) en opslaan als KML 2.2 bestand.
Daarna kun je de opgeslagen file via "bestand & openen" openen in GE en bekijken zoals je wilt of je opent het door dubbelklik op KLM bestand...
Volgens mij mag het ook als gpx opgeslagen worden. Maar zeker ben ik niet omdat ik nog een oudere versie van Google Earth draai.
@FM: Jopet heeft gelijk. Probeer maar eens. ( Hoe weet ik dat ... ??)

Frans.
Nog steeds met een sprint ST 1050 en Zumo XT.

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

FransST wrote: 18 Nov 2020 23:18
F M wrote: 15 Nov 2020 12:47
@FM: Jopet heeft gelijk. Probeer maar eens. ( Hoe weet ik dat ... ??)

Frans.
Ja idd Frans, een in Kml opgeslagen rit kan direct bekeken worden op Google Earth versie 7.3.3.
Als het de bedoeling is enkel die rit eens te bekijken is dat zeker dé te volgen weg.
Voor routemakers een té omslagtige omweg want ook maar een kleine wijzigheid aan de route moet steeds opgeslagen worden en als die wijziging net niet is wat je verwacht blijf je maar bezig...

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by F M »

Ik begin eindelijk het probleem te begrijpen. Ik had Google Earth nooit zo gebruikt. Inderdaad enkel om een route of spoor te bekijken, nooit om GE effectief te gebruiken om wijzigingen onmiddellijk te zien.

Ik gebruik het zelf niet, maar (de betaalde versie van) Myrouteapp geeft ook de mogelijkheid om je route direct in streetview te bekijken. Je zou dus daarin je routes kunnen maken. Maar je hebt wel het betaalde abonnement nodig...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Muug »

Sjonge, wanneer doen jullie dat alemaal? :o
Al die programma's, al die opties, al die combi's van programma's.... :pillepalle:
Ik vind met moeite tijd om nog maar gewoon mijn digitale foto's op te kuisen. Laat staan bewerken! :o

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by F M »

Muug wrote: 19 Nov 2020 13:59 Sjonge, wanneer doen jullie dat alemaal? :o
Al die programma's, al die opties, al die combi's van programma's.... :pillepalle:
Ik vind met moeite tijd om nog maar gewoon mijn digitale foto's op te kuisen. Laat staan bewerken! :o
Jij vindt tijd om moto's op het internet te zoeken, die te kopen, daaraan te sleutelen, er 2 keer mee te rijden en ze dan weer te verkopen.

Prioriteiten, heet dat. :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

Muug wrote: 19 Nov 2020 13:59 Sjonge, wanneer doen jullie dat alemaal? :o
...tja zoals FM zegt...Prioriteiten hé....en dat tussen al het andere To Do die moet afgewerkt worden...

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

F M wrote: 19 Nov 2020 13:13 Ik gebruik het zelf niet, maar (de betaalde versie van) Myrouteapp geeft ook de mogelijkheid om je route direct in streetview te bekijken. Je zou dus daarin je routes kunnen maken. Maar je hebt wel het betaalde abonnement nodig...
Danku voor de tip FM en mss wel intressant om ueffe uit te proberen. Zal dit eens bekijken als alle To DO's gedaan zijn want dan mag ik me nie beginnen te vervelen ook hé...

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Muug »

En voor wie maak je dan al die ritten? Vroeger voor de BMW MC VL-club? Nu nog steeds? Of toch voor anderen?
En hoeveel ritten per jaar? En waarzo in Europa?
We zijn niet nieuwsgierig hoor :oops:

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

Muug wrote: 20 Nov 2020 08:37 En voor wie maak je dan al die ritten? Vroeger voor de BMW MC VL-club? Nu nog steeds? Of toch voor anderen?
En hoeveel ritten per jaar? En waarzo in Europa?
We zijn niet nieuwsgierig hoor :oops:
Nee tuurlijk is dat niet nieuwschierig zijn maar zo kom je toch van die ene, die erin gestruikeld is..., het één en ander teweet hé... :grin:
Vroeger voor de AMC Hinterland Dadizele en voor de BMB Provincie W-Vl, nu nog steeds voor de BMW mc maak ik zelf twee ritten en steeds op zoek naar wat een ander niet vind... ;)
Ben zelf nogal eens buiten de grenzen om te reizen met de BMW mc (Luxemburg-Franrijk-Italië-Duitsland-Oostenrijk-Spanje) en nu ook "lichte" samenwerking met een reisorganisatie voor ritten in Spanje aan't "optimaliseren".
En ja, juist daarom is GE zó belangrijk voor mij!!! :roll:

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by Blackbert »

Waar is den tijd dat 2 pipo's een vierdaagse van 2000km uittekenden op enkele Michelinkaarten, 's winters in de auto stapten om die efkes te verkennen, en passant het logies inspecteerden en vervolgens 2 A4kes roadbook rondstuurden.
Vree plezant om die te rijden, zo einde maart in de vogezen/jura/alpen, ... :ricky:

Voor een echte reisorganisatie moet het natuurlijk pico bello zijn, maar daarbuiten. :dontknow:

Ah wacht, Als ge in België een onverharde-wegen-rit plant, wel handig om te zien of er van die blauwe k*tborden staan.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 21 Nov 2020 18:12 Ah wacht, Als ge in België een onverharde-wegen-rit plant, wel handig om te zien of er van die blauwe k*tborden staan.
:lol: Dat is letterlijk de enige situatie dat ik street view gebruik bij het plannen van ritjes :lol:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by F M »

Dus jij gebruikt streetview enkel en alleen om te zien of er 5 jaar geleden al dan niet een bepaald verkeersbord te zien was? :?: :?: :!: :?:
:pillepalle:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote: 21 Nov 2020 19:37
Blackbert wrote: 21 Nov 2020 18:12 Ah wacht, Als ge in België een onverharde-wegen-rit plant, wel handig om te zien of er van die blauwe k*tborden staan.
:lol: Dat is letterlijk de enige situatie dat ik street view gebruik bij het plannen van ritjes :lol:
hier ook zo, en even kijken naar het jaar dat ze daar voorbij gereden zijn :ermm: :wink:
sig nature

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by zappa »

F M wrote: 21 Nov 2020 21:02 Dus jij gebruikt streetview enkel en alleen om te zien of er 5 jaar geleden al dan niet een bepaald verkeersbord te zien was? :?: :?: :!: :?:
:pillepalle:
er is al veel 2020 bij , waarschijnlijk was 't toen heel kalm op de baan, zodat ze mooie foto's konden nemen?
sig nature

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by F M »

Nu het toch even over de opnamedatums van Streetview gaat, ben ik nog eens gaan kijken. Deze zomer zijn we in de Gorges de Daluis de streetviewauto tegengekomen. Ik wilde eens checken of we ergens op de foto staan. :whistling:

Maar het zijn daar nog altijd foto's van september 2011 :(
I am confused. Oh no, maybe not!

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

Blackbert wrote: 21 Nov 2020 18:12 Waar is den tijd dat 2 pipo's een vierdaagse van 2000km uittekenden op enkele Michelinkaarten, 's winters in de auto stapten om die efkes te verkennen, en passant het logies inspecteerden en vervolgens 2 A4kes roadbook rondstuurden.
Vree plezant om die te rijden, ... :ricky:
Idd DAT waren plezante(re) tijden, die tijden van het roadbook. Ook de periode ervoor met het uitpijlen van de ritten had iets...en zeker als een "anti-motorliefhebbende" buurdbewoner er het genoegen in had om een bordje om te draaien...
In deze, vervlogen, tijden wist men ook steeds in welke gemeente of dorp men was en welke het eerst volgende moest zijn.
Ja, ik zou er direct weer klaar voor zijn om terplaatse alle nodige notities op te tekenen maar wie heeft er nog een roadbookhouder om, rijdend, veilig de notities af te lezen? Ik vrees nie veel...

YveGs
Posts: 18
Joined: 14 Nov 2020 11:58

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by YveGs »

F M wrote: 21 Nov 2020 22:31 Nu het toch even over de opnamedatums van Streetview gaat, ben ik nog eens gaan kijken. Deze zomer zijn we in de Gorges de Daluis de streetviewauto tegengekomen. Ik wilde eens checken of we ergens op de foto staan. :whistling:

Maar het zijn daar nog altijd foto's van september 2011 :(
Idd, hoewel de Google-mobiel hier over twee jaar ook is voorbij gekomen staat mijne moto van 2009 nog op Street View...maar op de sateliet foto zie ik heel recentere (2017) gegevens!

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: BaseCamp vs Google Earth Pro

Post by TuttoTerreno »

YveGs wrote: 22 Nov 2020 17:30
Blackbert wrote: 21 Nov 2020 18:12 Waar is den tijd dat 2 pipo's een vierdaagse van 2000km uittekenden op enkele Michelinkaarten, 's winters in de auto stapten om die efkes te verkennen, en passant het logies inspecteerden en vervolgens 2 A4kes roadbook rondstuurden.
Vree plezant om die te rijden, ... :ricky:

Ja, ik zou er direct weer klaar voor zijn om terplaatse alle nodige notities op te tekenen maar wie heeft er nog een roadbookhouder om, rijdend, veilig de notities af te lezen? Ik vrees nie veel...
ik heb nog ne chalmet a5.

En Muug heeft er onlangs ook nog ene opgesnord.

Post Reply