Camera beeld golft?

Zolang er maar knopjes aan zitten
Post Reply
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Camera beeld golft?

Post by Koeno »

Ik probeer mijn sessies te filmen om achteraf te kijken, wat kon beter, waar liet ik te snel gas los, waar remde ik mogelijks wat te laat...
kortom: verbeterpunten zoeken....

Mijne grote probleem is dat ik soms misselijk wordt van de beelden.
Zoals je hieronder ziet bij acceleratie begint het te trillen om dan over te gaan in een raar golvend beeld om dan weer te trillen.

Gopro zelf zit met ram-bal mounts vast op het stuur.
En op het stuur zit dan een laagje rubber tussen de bevestiging.


User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Camera beeld golft?

Post by Muug »

Volgt gij bij Stephane Mertens een weekendje les. Dan wordt ge gefilmd terwijl ze u volgen, en dan word je door de meester himself besproken op groot scherm. Echt de max. :thumbsup:

ontopic: het lijkt toch of het allemaal wat te rap gaat voor deze gopro ? :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Camera beeld golft?

Post by F M »

Muug wrote: 16 Jun 2021 11:08 ontopic: het lijkt toch of het allemaal wat te rap gaat voor deze gopro ? :dontknow:
:stupid:

Montage op de moto geeft altijd trillingen. Een recentere Gopro zal daar beter mee om kunnen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Camera beeld golft?

Post by Blackbert »

Mag ik even?
Van cameragolven ken ik niks en van circuitrijden eigenlijk ook nie,
Maar is hey niet de bedoeling om voor/in de bocht alweer heel stillekes gas op te bouwen en niet 'op ralenti' door de bocht te sturen?
Kwestie van tractie en zo?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Camera beeld golft?

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 16 Jun 2021 23:13 Mag ik even?
Van cameragolven ken ik niks en van circuitrijden eigenlijk ook nie,
Maar is hey niet de bedoeling om voor/in de bocht alweer heel stillekes gas op te bouwen en niet 'op ralenti' door de bocht te sturen?
Kwestie van tractie en zo?
Datda zo moet weetek niet, maar ik pak de bochtjes toch altijd lichtjes op het gas. Tenzij er een camion gruis of steentjes ligt waar geen lijn naast te trekken valt : dan gewoon "bollend".
Maar anders, idd tractie houden dus. Tot het end van den draai in zicht komt en dan gaat de kraan verder open. Uitaccelereren heet dat toch ?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Camera beeld golft?

Post by Marsman »

Koeno wrote: 16 Jun 2021 10:33

Mijne grote probleem is dat ik soms misselijk wordt van de beelden.
Een touristilleke??




:peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Camera beeld golft?

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 17 Jun 2021 00:10 ik pak de bochtjes toch altijd lichtjes op het gas.
Alleen al 't feit dat de bandenomtrek kleiner is op de zijkant (=moto hangt schuin in de bocht), en dat die enkel nog maar om een constante snelheid aan te houden, meer toeren per minuut moeten doen, wat enkel kan als het motorblok meer toeren maakt, is een goeie reden om ietsjes meer gas te geven in de bochten. Zo hou je idd tractie, en je bochtensnelheid zal dan toch op zijn minst constant blijven, wat de stabiliteit van je moto gigantisch ten goede komt.
Maar Koeno weet dat volgens mij wel allemaal al.
Wie verkijkt er hem nooit op een bocht, met als gevolg dat ge moet remmen en gas toedraaien en zo? :dontknow:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Camera beeld golft?

Post by Jopet »

OzzePaa wrote: 17 Jun 2021 00:10 Tenzij er een camion gruis of steentjes ligt waar geen lijn naast te trekken valt : dan gewoon "bollend".
1ste vraag:
Wat is camion gruis?

2de vraag:
Wat zijn camion steentjes?

3de vraag:
Zijn we hier ook niet aan het profileren en stigmatiseren?
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Camera beeld golft?

Post by Koeno »

Gooit het hier maar al op slot, gaat nergens meer over :peepwall:

snail
Posts: 38
Joined: 03 Apr 2016 20:12

Re: Camera beeld golft?

Post by snail »

Volgens mij komt de frequentie van de mechanische trillingen (door de montage) in de buurt van de beeldfrequentie...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Camera beeld golft?

Post by Koeno »

Die opmerking heb ik nog al gelezen.
Voor de volgende circuitdag ga ik de resolutie lager zetten en de FPS hoger.

GOPRO 3+ is namelijk vrij "beperkt"
Stond nu op H.264 - 1920 x 1080 - 60 fps en ik ga nu op "H.264 - 1280 x 960 - 100 fps" zetten.
zal misschien ervoor zorgen dat het beeldmateriaal wat beter bewerkbaar wordt op mijn oude mac :p

Post Reply