Zomerse oktoberzaterdag

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Zomerse oktoberzaterdag

Post by OzzePaa »

... en dat gaan we hier niet laten passeren zonder een toerke te doen :ricky:
Zo ongeveer volgens dees :arrow:
VoertoerkePepinster.gpx
(257.42 KiB) Downloaded 254 times
Geen sjees-rit want van de nipt 300km zijn het grootste deel toch wat kleinere "intressante" wegen/wegskes/wegwegskes ;) 8-)
Mocht er eventueel nog iemand in mijn gezelschap gezien willen worden : tegen 9u45/10u00 nog een koffike op terras van De Luman in Lummen en dan geef ik Gertruud de sporen richting Voer/Remouchamps :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Tom Thumper »

Lijstje:

1- OzzePaa
2- Tom T.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by F M »

Zomaar 2 zaterdagen achter mekaar de baan op, Paa ? :lol:

Ik zou kunnen, maar als jij al zegt dat het van die kleine baantjes zijn, dan laat ik het aan me voorbij gaan. ;)

Als ik van de baas van huis mag, dan zullen het bredere wegen worden. :ricky:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Muug »

Have fun !
'k moet zaterdag met de familie gaan eten. Vroeger deed ne mens dat op zondag. :dontknow:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by TRooPER »

kmoet het zwembad nog opruimen......
den uitlaat van de ktm nog herstellen.....
....
en de rest van het lijstje.....

maar niets moet :lol:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by OzzePaa »

@FM : ja ik weet het, ik zijn ne chansard wat dat betreft ... dit jaar toch al 37 keer toerkestime geweest ... motovakantie(tje)s niet meegeteld 😉
TRooPER wrote: 12 Oct 2018 15:48 ........
maar niets moet :lol:
:stupid:
... en we gaan zekers wel trug zijn voor de zondagse verkiezingsronde ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Wannes
Posts: 19
Joined: 25 Apr 2015 08:16

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Wannes »

Lijstje:

1- OzzePaa
2- Tom T.
3- Wannes

Het ziet ernaar uit dat ik ook eens mee kan.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by OzzePaa »

Aha :thumbsup: Top :!: Moesten we nu mogelijks echt geen goesting hebben om te rijden :mrgreen: kunnen we altijd nog een kaartje trekken, want ook DenDeevie, jong geweld van de plaatselijke Wezelse Motsekletsers, gaat prezent zijn hoor ik net 8-)
Vergeet niet jullie noodrantsoentje voor een idyllische picknick ergens ten velde :?: ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Marsman »

sorry Paa, ik had graag mee gereden, maar het vertrek om 10:00 is me veel te laat. Bovendien moet ik ten allerlaatste om 16:00 thuis zijn en dat lukt me niet :(
Een volgende keer dan maar...
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by F M »

Shit, 10 uur en ik zit een cappucino te drinken in het Luikse. Blijkbaar niet de goei plek... ik zal maar alleen een toerke afwerken zeker ?😂
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by 't spook »

TRooPER wrote: 12 Oct 2018 15:48 kmoet het zwembad nog opruimen......
den uitlaat van de ktm nog herstellen.....
....
en de rest van het lijstje.....

maar niets moet :lol:
Wings kapot :?:
:? KMK :roll:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by zappa »

't spook wrote: 13 Oct 2018 11:35
TRooPER wrote: 12 Oct 2018 15:48 kmoet het zwembad nog opruimen......
den uitlaat van de ktm nog herstellen.....
....
en de rest van het lijstje.....

maar niets moet :lol:
Wings kapot :?:
kapot gereden, 't laatste ritje samen met mij :mrgreen: heum heum aheum ;)
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Muug »

Deze jongen had de de hele dag maagkrampen... :sick2: misschien doordat ik niet met de moto kon rijden? :dontknow:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Tom Thumper »

Ik was er dus wel deze morgen rond den tienen. Het was een schoon toerke, toch het deel dat ik meegereden heb, plezant ook. Mooie stukken in een stuk van Limburg dat ik normaal vermijd omwille van veel te druk maar OzzePaa had ook hier schoon weggetjes gevonden. Soms waren die weg, niet omdat ze echt weg waren maar vooral omdat iemand ze voor efkes weg had genomen omdat er rioleringen of internet of whatever in de grond moest. Soms kon je er dan toch door, soms ook niet. Maar het bleef plezant.

In Voeren hebben we een eerste koffiestop gehouden, geluncht in een officiële Waalse pick-nickplaats met BBQ's, riviertje, bruggetje en koeien op de achtergrond. Even hadden we het idee om Chinees klaar te maken op het moment dat een officiële inwoner van het dorp met de officiële picknickplaats passeerde met zijnen hond maar we hebben dan maar toch maar gelaten, het moest plezant blijven.

Op een gegeven moment was de weg weg omdat hij er nooit geweest was of omdat het al zo lang geleden was dat hij gelegd was dat er ook niet veel meer van overschoot, weer was het plezant. Maar na vele lange stukken gravel waar het tempo serieus naar beneden ging er ook al eens gewacht moest worden op de volgers maar waar dat het ook plezant bleef, ging de temperatuur van mijn motor naar boven. Na nog een beetje wachten om te zien waar we nu eigenlijk naar toe moesten, ging ook het rood lampke branden. Toen was het efkes minder plezant. Ik heb dan afscheid genomen van de rest van het gezelschap met de woorden dat we het nog eens moeten overdoen. Nadat mijn motor voldoende afgekoeld was, ben ik langs vlotte banen naar huis gereden, onderweg geen last meer gehad, het tempo lag natuurlijk een stuk hoger en motor werd voldoende gekoeld. Toen was het terug plezant.

Morgen ga ik toch eens kijken wat er eigenlijk aan de hand was. Ik heb de indruk dat de ventilator het liet afweten. Kaka dus.

De zomerse oktoberdag hebben we afgesloten met een het klaarmaken van enen hazerug met patatjes en knolselder. Dit alles heb ik buiten in den hof opgegeten, zo warm dat het was! Maar wel plezant!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Muug »

Merci voor het schoon verslagske ! :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 14 Oct 2018 22:01 Merci voor het schoon verslagske ! :thumbsup:
:stupid:

... heb je trouwens gemerkt dat Tom terloops opmerkte dat het plezant was, Muug :?: ;)

Wat zeg ik ; het was plezàààààànt :!: :ricky:
Niet in het minst omwille van het gewaardeerde gezelschap van veel te lang niet geziene gezichten. Mercie voor de kompanie :headbang:

Wat hebben we geleerd :
- duivensport en motorrijden gaan perfect samen als ge er ene kunt laten vliegen op het rendez-vous-punt
- als ge 's avonds hazerug met knolselder int vooruitzicht hebt, ja, dàn voldoen ook wat snel bijmekaar geschooide koffiekoeken als dagtriprantsoen
- een F45b betekent niet A) dagge niet door moogt en B) dagge niet door kunt
- op een zomerse oktoberzaterdag is laagstaande zon soms een ambetante
- ook splinternief zomervestjes van Macna zijn niet bestand tegen een "heisse Auspuffkrümmer" van een BMW
- ongelooflijk hoe, met gevaar voor lijf en leden, astrant plaatselijke viervoeters in Eben-Emael zijn
- omhoogkomende en instortende (l dan niet Italiaanse) bruggen hebben invloed op je mindset ivm onvoorziene gebeurtenissen
- harpen zijn schijteduur
- de halve kilometer Zusserdel blijft toch een plezante 10-bochten-aan-elkaar-gebrejen afdaling naar de Maas
- op gevaar af van rode lampkes, jaag je warmlopende tijgers best niet verder op
- een Yamaha Tracer kan desnoods ook mee met drie hoogpoters als het routetracé totaal niet zijn natuurlijke biotoop wordt
- ge kunt op een heel toffe manier "boenk" door Luik rijden ipv langs de E25-tunneltjes
- cafébazen in die "Vurige Stede" zijn zeer accuraat : ne schwepps is nen tonic maar vice-versa niet noodzakelijk
- en Tom ... er lagen nog een hoop intressante wegskes te wachten na het scheiden onzer wegen

Dus als de goesting weeris niemeer van viezigheid te houden is .... :ricky:

Als de helmcamera onbedoeld blijft registreren tijdens sanitaire of andere stops krijgde soms verrassende prentjes ...
Clipboard07.jpg
(240.31 KiB) Downloaded 1893 times
Clipboard06.jpg
(276.28 KiB) Downloaded 1893 times
Clipboard01.jpg
(257.69 KiB) Downloaded 1893 times
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by Muug »

Best schoon foto's!
Zijt ge nu echt op de grond gaan liggen om onder de t-shirt van Tom te kunnen piepen?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by duibhce Kaelann »

OzzePaa wrote: 15 Oct 2018 23:17 - cafébazen in die "Vurige Stede" zijn zeer accuraat : ne schwepps is nen tonic maar vice-versa niet noodzakelijk
Ne Schweppes Soda Water denkt er anders over :P
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by TRooPER »

zappa wrote: 13 Oct 2018 13:26
't spook wrote: 13 Oct 2018 11:35
TRooPER wrote: 12 Oct 2018 15:48 kmoet het zwembad nog opruimen......
den uitlaat van de ktm nog herstellen.....
....
en de rest van het lijstje.....

maar niets moet :lol:
Wings kapot :?:
kapot gereden, 't laatste ritje samen met mij :mrgreen: heum heum aheum ;)
aheum NOT,

dat ik op dees uur niet meer weet wanneer ik nog es met u heb gereden....met de moto

en de laatste sociale BRAAAP uit de GOOO!!! dateert van augustus ,
en ik rij alleen maar sociaal, dus helaas, pindakaas, nougabollen kilometers bijgezet, tot wanneer die dichting tussen Y-stuk en potten gefixt zal worden. Helaas pindakaas nougabollen noch tijd noch goesting....
binnenkort ..... :-)
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zomerse oktoberzaterdag

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote: 13 Oct 2018 20:11 Ik was er dus wel deze morgen rond den tienen. Het was een schoon toerke,
you lucky bastard


laat de wegen daar nog effe wel en niet weg en we doen die toeristisch nog es over.
pak uw kameel mee voor verkoeling :rayof:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Post Reply