Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Te voet niet geprobeerd?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 05 Feb 2021 08:46 Te voet niet geprobeerd?
Vijf meter na waar de weg weg is wast liep het water al in m'n botten ;) :mrgreen: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Dagtripfoto.

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 05 Feb 2021 11:00
Muug wrote: 05 Feb 2021 08:46 Te voet niet geprobeerd?
Vijf meter na waar de weg weg is wast liep het water al in m'n botten ;) :mrgreen: :laughing:
misschien deze week eens opnieuw proberen?
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Voor de mensen die 't nog niet gezien hebben.
Zondagmiddag ben ik een uurke of twee met de CRF gaan rijden. Wat nieuwe paden verkennen. :thumbsup:
Eerst een paar laagskes thermisch ondergoed aan gedaan, dan Rallyepak erover, mét goretex-insert natuurlijk, dan de motocross boots aangetrokken en daarover nog mijn ouwe getrouwe teletubby regenoverall, de beroemde IXS Orca. Dat dient als windstopper en om het ijswater uit mijn botten te houden. Ah, ik had ook mijn Sealskinz aan, en mijn dikke winterhandschoenen. Om het geheel af te ronden had ik ook mijn BMW-helm aan, da's een pak warmer dan zo'n crosspot.
Dat ging eigenlijk heel goed, ook wel dankzij de meganoppen van mijn échte crossband vooraan. Een groot verschil met die TKC70!
Nu was het eigenlijk de achterband die het wat moeilijk had in de sneeuw, ijsmodder, en ijswater.
Na een uur keerde ik me om en nam dezelfde weg terug, maar op 15km van het einde begon één van de banden toch erg hard te "ronken".
Meneer was aan het leeglopen.
Een driehoekig stuk plaatstaal van 3 op 5 cm zat met zijn scherpste punt half in de band.
Dat valt niet meer te repareren.
Dus maar gewoon rustig naar huis gereden.
Eerst nog aan 50km/u, maar toen de band volledig van de velgrand was, werd het wel héél hobbelig en dan ben ik maar verder gegaan aan zo'n 25 per uur. 't was precies een hobbelpaard. :pillepalle:
Thuis bleek de modder eigenlijk te zijn vastgevroren. Ook de pijpen van mijn regenpak zaten tot aan mijn knieën onder een laag bruin ijs. :laughing:
De tuinslang waarmee ik de moto wou afspuiten lag buiten en was dus ook vervrozen.
Dus efkes bij de buur zijn slang geleend, en met heet water de moto afgespoten. :w00t:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2908
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

haha, sterk!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Specialleke, dees :grin: :thumbsup: En plezaant zeker :?: ;) :rayof:
Over den band(en) : ne TKC70 is eigenlijk gewoon een wegband hé Muug. De insnijdingskes daarin zijn om mee te lachen als het wat anders dan een gravelbaantje wordt. En wast je achterband die plat ging ? De binnenband zal wel niet meer te plakken zijn, maar kan het buitenste nog dienen na 15km "op de zjant" rijden :dontknow: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 08 Feb 2021 15:43 Specialleke, dees :grin: :thumbsup: En plezaant zeker :?: ;) :rayof:
Over den band(en) : ne TKC70 is eigenlijk gewoon een wegband hé Muug. De insnijdingskes daarin zijn om mee te lachen als het wat anders dan een gravelbaantje wordt. En wast je achterband die plat ging ? De binnenband zal wel niet meer te plakken zijn, maar kan het buitenste nog dienen na 15km "op de zjant" rijden :dontknow: :?:
Nee die banden zijn om weg te smijten. Ik denk dat er in de buitenband een snee van wel anderhalve centimeter zit. :(
Afin, ik ga daar wel eens mijn tijd voor nemen, om die eraf te proberen sleuren zonder mijn eigen ogen uit te "schieten" met die bandenijzers.
't zal toch niet voor de eerste week zijn. :|

Koeno
Posts: 3205
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Jah ik moet het van mij afschrijven...
Na weken sleutelen aan de CB1000R werd het tijd voor een echte testrit...
Gisteren last minute nog zadeltas en GPS gemonteerd, s'avonds de 2fast4u 2018 Ardennen rit op de gps gegooid en alle lagen van het leren pak in elkaar geritst...

Voor het eerst sinds 8 jaar ofzo nog eens met een naked op autostrade.
Met de Sevenfifty had ik nooit moeite om 140km/u lang vol te houden...
Vandaag waren de eerste kilometers tegen 110km/u... 8 jaar lang met gekuipte moto's rondrijden heeft mij precies wat verwend...
't heeft toch 30tal km nodig gehad voordat ik terug op normale snelheid de snelweg over ging..;

Het goede nieuws? Mijn sleutelwerk heeft toch uitgedaan want de vering/demping voelde wel goed vooraan.

Het was ook qua zitpositie even zoeken, want zo'n CB is toch wat compacter dan een GSa.
Alleh komt we zijn aan't startpunt geraakt:

Image

Het doel van de rit was ook om te kijken of ze tijdens Corona Crisis Toestanden de bochtjes in de Ardennen niet verboden hadden,
maar dat leek wel nog in orde...
't Was verdorie zelfs mooi weer, al was ik wel content met mijn multilagen systeem qua kledij & handvatverwarming.

Eenmaal de snelweg achter de rug was het alweer even zoeken... hoe gooit ge nen cb1000 het best in den bocht...
Heupen? Beetje hangen? Stuurke wringen? combinatie? Komende van mijn Duitsche Koe met 19inc voorwiel, en stuur even breed als ne meter bier is het dus ook ff zoeken... En als ge aan't zoeken zijt... dan denkte toch: waar ben ik aan begonnen...
't voelt soms bij die cb alsof er vanaf 5000toeren nen tweede motor bij komt... dat ding blijft zo krachtig...
(ook al is hij dat niet vergeleken met zoveel modernere machines)

Image

Er was zelfs nog een waterstroompje te bespeuren tijdens de middagpauze:
Image


As said: de bochtjes waren er nog, en ondanks dat het vochtig leek, was het toch nog leuk rijden:
Image

En de laatste sfeerbeelden:
Image

Image

In het naar huis rijden ook nog een leuk moment op de snelweg:
*wat pinkt er toch op dat dashboard*
Ow fok tanken moet ook nog gebeuren... Als ge gewent zijt om met 33liter op de baan te zijn, dan is 17liter toch wel héééél weinig.... laatste meters naar het tankstation begon het ding toch wat te pruttelen... was het nu mijn gedacht, of toch einde van de naft...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

Image
Veel meer fietsers en wandelaars op mijn gebruikelijke polderbaantjes maar ik heb toch ook een paar leuke rustige baantjes ontdekt vandaag. :ricky: :)
Image
Druk op de zeedijk :?: Fake news. :lol:
Last edited by Droopy on 21 Feb 2021 22:38, edited 2 times in total.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Droopy, ik zie geen foto's...
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Dagtripfoto.

Post by Jopet »

F M wrote: 21 Feb 2021 19:50 Droopy, ik zie geen foto's...
Ik ook niet, ik vrees dat de foto's helaas mee ten onder gegaan zijn met zijn burgemeester...
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Weet niet of Bij het gemerkt heeft, maar mijnen hof liep en reed vandaag vol met wandelaars, joggers, fietsers allerlei, old-timers en natuurlijk : Arlie's ;) :mrgreen:

Image

De enige manier om tegenwoordig onderweg nog van een koffietje of warme sjoko te kunnen genieten, is de route toevallig laten passeren langs een Total-, Esso-, of Q8-pomp annex Coffee Corner ...

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Dagtripfoto.

Post by Bij »

Ah gij zijt ook aan de SAS4 toren gepasseerd :grin:
Toen ik daar was stond iedereen aan te schuiven voor een cremeke aan een van de ijskarrekes ;) ik ben maar gewoon doorgekacheld het was ni te doen
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

Vandaag even kopke leeg gemaakt met 280km door de Condroz. Ik heb de neiging toffe kleine baantjes te kiezen die niemand anders wilt rijden, dus niet al te veel volk tegen gekomen. Behalve in het kleine stukske Samson dat er tussen zat, daar was het wel druk. Geen foto's gepakt, te veel genoten van het ritje :ricky:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 21 Feb 2021 21:53 Vandaag even kopke leeg gemaakt met 280km door de Condroz. Ik heb de neiging toffe kleine baantjes te kiezen die niemand anders wilt rijden, dus niet al te veel volk tegen gekomen. Behalve in het kleine stukske Samson dat er tussen zat, daar was het wel druk. Geen foto's gepakt, te veel genoten van het ritje :ricky:
:thumbsup:
Kleine toffe baantjes dat is mijn ding wel!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 21 Feb 2021 21:56
duibhce Kaelann wrote: 21 Feb 2021 21:53 Vandaag even kopke leeg gemaakt met 280km door de Condroz. Ik heb de neiging toffe kleine baantjes te kiezen die niemand anders wilt rijden, dus niet al te veel volk tegen gekomen. Behalve in het kleine stukske Samson dat er tussen zat, daar was het wel druk. Geen foto's gepakt, te veel genoten van het ritje :ricky:
:thumbsup:
Kleine toffe baantjes dat is mijn ding wel!
Dat is nu eens iets wat mij totaaaaaaaaaaaaaaaaal niet interesseert, zie :mrgreen: :lol: :ImaPoser:
Bij wrote: 21 Feb 2021 21:35 Ah gij zijt ook aan de SAS4 toren gepasseerd :grin:
Toen ik daar was stond iedereen aan te schuiven voor een cremeke aan een van de ijskarrekes ;) ik ben maar gewoon doorgekacheld het was ni te doen
Ben daar inderdaad ook gepasseeerd, Bij ... en wel zelfs illegaal via de sinds kort van middenpalen voorziene kanaalbrug aan de Pannekoekenboot ;) :lipsrsealed2: :tongue: ...
Maar de foto is genomen aan een ander beducht "knooppunt" : de ophaalbrug van SAS 9 aan "Stegen" in Geel ;)
Last edited by OzzePaa on 21 Feb 2021 22:08, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

F M wrote: 21 Feb 2021 19:50 Droopy, ik zie geen foto's...
Nu wel :?:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Yep :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Dagtripfoto.

Post by Bij »

Pa,
door de grote aanwezigheid van fietsers en wandelaars heb ik het maar niet geriskeerd om uw illegale activiteit na te bootsen :mrgreen: :whistling:
ben maar rondgereden ;)
Inderdaad sas 9 en sas 4 het trekt nogal op mekaar normaal passeer ik daar al fietsend. Vanuit de camping(Familiestrand) zijn dat fijne toerkes :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Een mooie dag om eens naar de Oostkantons te rijden...
Image
Image
Image
Image
I am confused. Oh no, maybe not!

Locked