Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Tom Thumper »

Jep, na het het middelbaar onderwijs waar ik 3 jaar in "de tweede shift" moest eten, dwz dat er al stinkende salami op de grond van de eetzaal lag en die reeds was platgetrapt door puistenpubers, heb ik me voorgenomen om geen bokes in een pakske meer te eten. Ik heb dat vrij goed volgehouden. Vergeef mijn hoogmoed.
Me gusta la moto, me gustas tu.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Wij staan in Heverlee maar d'r heeft er ene ne nagel in zijne band, dus wij gaan wat later zijn

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by fore »

't was plezant om 'de ouwe, en nieuwe' rakkers nog eens te ontmoeten en samen te toeren. ...
't was een geweldig rit(je) ... 't staat in de folder ... 'niet wegsmijten' ... 8-)

De foremobiel 3.0 al wat beter onder de knie ... de smile word (nog) groter ... 8-)
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

Yamazaki

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Yamazaki »

Chi, da hedde gij goe gedaan, merci voor de plezante dag.
Het was plezant om eens een aantal "oude" bekenden terug te zien.

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Awel, ik heb mij beestig goed geamuseerd.

Heel apart om zo eens een dagje op de moto te zitten en op talloze plaatsen terug te denken aan momenten dat ge zat af te zien op de fiets, dat het zweet in uw ogen prikte, dat ge vloekte en sakkerde en u afvroeg wat ge daar eigenlijk zat te doen terwijl de benen op ontploffen stonden. En toch ook een paar keer gedacht 'amai, da blijft hier stijgen' en weten dat ik daar boven ben geraakt, traag maar gestaag, en heel even toch stiekem een beetje fier zijn dat hoe moeizaam ook, het destijds toch maar gelukt is.
En veel mooie uitzichten gezien waarvan ik wist dat ze er zijn, maar waar ik op de fiets, gek genoeg, geen tijd had om er van te genieten. Nog een trap, nog een meter, nog duizend keer van dat.

Ideaal weer, minder ideale baantjes, maar dan zetten we de vering op Soft en gaan we even rechtop staan hé :lol:

Bedankt voor het gezelschap en de goede suggesties qua middag- en tankstop. 't Was een mooie motordag zoals er meer mogen zijn :sunny:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Koeno »

Ik heb mij geweldig geamuseerd en de bandjes van de varadero nog eens goed rond gereden :)
héél schone rit, met héél schone omgeving en al bij al nog veel schoon baantjes met al dan niet schonen asfalt :p

merci meneer de vooraan rijder, u hebt dat voortreffelijk gedaan :)
en merci aan de rest van de groep, u was alweer aangenaam gezelschap om in te vertoeven.
Moeten we nog is doen :grin:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)



Ik ben na 630km gisteren ook goed thuis gekomen na een Super Ritje, mijne CT weer wat beter leren kennen.
Ook weer tof om wat bekende gezichten terug te zien.
Daarnet eens naar de Filmpjes gekeken die mijne camera had opgenomen.
Tis alleszins een ritje dat in nog wel eens een keertje ga doen.

Merci aan de maker en aan de rest merci voor den toffe dag.


Grtz Drummer

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Koeno »

Drummer wrote: Daarnet eens naar de Filmpjes gekeken die mijne camera had opgenomen.
Zijn die filmkes toevallig voor publiek beschikbaar? :p

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Ja hoor, kmoet alleen is uitzoeken hoe ik dat moet bewerken enzo, ga ze alvast efkes op de PC bewaren en proberen om er eens iets van te maken.

De camera is eigenlijk bedoeld als Dashcam, en filmt zowel voor als achteraan.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

De dag begon al schitterend met het nieuws dat Thiam goud had gewonnen op de zevenkamp. En dan nog een heel leuke rit met een tof gezelschap. :thumbsup:

Ik heb bewondering voor de vele ChiChi's die deze hellingen met een tweewieler op eigen kracht omhoog rijden. :o Ik was wat blij om over ongeveer 1200 cc te beschikken.

Sorry, Koen, dat ik op het einde zelf in het wiel van Kirsten ben gaan hangen. Op de wat bredere wegen naar het einde is dat wat ik zo graag doe, het tempo volgen van iemand die meer durft dan ik. :dontknow:

Met andere woorden, ook een dikke merci van hier uit.

PS. Ook ik moet tijd zoeken om mijn filmpjes te editen. Koen, je staat er een paar keer van dichtbij op ;)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

fore wrote:
1. OzzePaa
2. FM
3. Tom Thumper & Co ?
4. Koeno
5. ChiChi &Co ?
6. Julien
7. Drummer
8. Fore
9. J@n
10. yamazaki
By the way, ik heb het nog nooit meegemaakt dat de aanwezigheidslijst exact overeenkomt met het opgestelde lijstje - ik laat de
co's even buiten beschouwing.

En dat iedereen tegelijk vertrekt, tegelijk eet en drinkt, en tegelijk aankomt ?

Er zijn geen zekerheden meer. :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Koeno »

F M wrote: Sorry, Koen, dat ik op het einde zelf in het wiel van Kirsten ben gaan hangen. Op de wat bredere wegen naar het einde is dat wat ik zo graag doe, het tempo volgen van iemand die meer durft dan ik. :dontknow:
Dat was eigenlijk perfect,
op het einde werd ik "moe", en ik merkte dat volgen zoals in het begin niet meer zo vlot ging.
En jij ging vlotter mee met ChiChiChiChidinges... Dus was een zeer leuke omschakeling :)

btw: filmmateriaal zie ik altijd graag,
is leuk om mijzelf eens bezig te zien (om dan te beseffen hoe hard ik kan klungelen op een motor :D )

User avatar
julien
Posts: 63
Joined: 31 Dec 2012 05:42

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by julien »

'T was plezant , grote baantjes kleine baantjes , trage en wat snellere , omlaag en steil omhoog , voor den 1e keer meegereden met dees motobarak en is goe meegevallen , zeer goe gezelschap , prachtig weer ,bekwame stuurlui aan de locomotief , ozzepaa kon het toch efkes ni laten om van het juiste spoor wat af te wijken , hij heeft dan ook ne "speciale GPS" die kan vliegen en schockproof is , merciekes da k mee mocht in den trein ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Blackbert »

Ik heb mij gepermitteerd om je gps-file te downloaden, Chichi. Ooit gaat het er ook wel eens van komen, op een blauwe weekdag of zo.
grease up your baby for a ball on the hill

ChiChiWaWa
Posts: 201
Joined: 16 Jul 2015 11:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by ChiChiWaWa »

Blackbert wrote:Ik heb mij gepermitteerd om je gps-file te downloaden, Chichi. Ooit gaat het er ook wel eens van komen, op een blauwe weekdag of zo.
Uiteraard. Geniet er van ;)
OzzePaa ging anders nog wel een paar verbeteringen uitvoeren :P

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by TRooPER »

Blackbert wrote:Ik heb mij gepermitteerd om je gps-file te downloaden, Chichi. Ooit gaat het er ook wel eens van komen, op een blauwe weekdag of zo.

ik ga dat ook eens doen, en misschien dat ik die komende zondag wel eens afbol,

nog laatkomers die zondag 21aug dan ook niets, maar ook niets te doen hebben......
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by Drummer »

Een stukje film met de achterste camera op de moto.

Ben nog volop op zoek hoe ik dit moet bewerken, aan elkaar plakken, en muziekje erbij zetten.
Eventueel hier en daar een tekstje.
Tips zijn welkom.

Hierbij alvast een onbewerkt filmpje ;)


https://youtu.be/Sq6NnjGLUL8

tarn
Posts: 76
Joined: 19 Oct 2015 11:34

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by tarn »

Drummer wrote:Een stukje film met de achterste camera op de moto.

Ben nog volop op zoek hoe ik dit moet bewerken, aan elkaar plakken, en muziekje erbij zetten.
Eventueel hier en daar een tekstje.
Tips zijn welkom.

Hierbij alvast een onbewerkt filmpje ;)


https://youtu.be/Sq6NnjGLUL8
man, man hebde gij change ghat zo vroeg int jaar al achtervolgd door twee kerstbomen :mrgreen:

af en toe kwamen ze kort bij maar gebt ze toch kunnen afhouden zo te zien :lol:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by OzzePaa »

tarn wrote:
Drummer wrote:Een stukje film met de achterste camera op de moto.
........................................................
https://youtu.be/Sq6NnjGLUL8
man, man hebde gij change ghat zo vroeg int jaar al achtervolgd door twee kerstbomen :mrgreen:
af en toe kwamen ze kort bij maar gebt ze toch kunnen afhouden zo te zien :lol:
Diejen eerste kersboom komt me vaag bekend voor ;) 8-)
Bedankt omt filmke te plaatsen, Peter :!: Eigenlijk is een front-view van zo'n rijtje brommers ook wel leuk :thumbsup: Maar omdat ge altijd de klok van twee kanten moet horen luiden, heb ik (eindelijk :wassat: ) de tijd gevonne om wat door de Drift-filmkes te bladeren ...
Hier staan er een stuk of zes ter download. Natuurlijk ook nog onbewerkt, want iedereen die zo'n ding bezit vindt dat allemaal vree cool, maar éénmaal thuis en de boel op PC gezwierd kan het nogal wat tijd duren eer er daar iets toonbaars uit gedistilleerd wordt.
Naar zo'n (ast kan gratis) programmatje om dat te doen zoek ik ook al een tijd ... knippen, omzetten naar eendert welk format en meerdere stukjes aanéénbreien gaat goed met Freemake Video Converter, maar zoals Drummer zou ik er ook nog wel wat muziek en/of tekstjes aan toevoegen :dontknow: FM, jou brouwsels zijn wel schoon voorbeelden van hoe het kan vinnek :thumbsup: Meewadoededadan :?:
Mijn eerste filmke (548) pikt aan bij dat van Drummer als daar al 1'16" van verlopen zijn : we rijden dan naast een huis met houten hekwerk op de linkerkant.
533 toont de aankomst bij de campingfrituur, op 544 zien degenen die het (enige ;) ) détourke van de dag niet meededen, wat ze gemist hebben, en op 545 sluit het trioi dissidenten weer vanachterenaanaan :grin:
Op de laatste twee staat de doortocht in Jenneret (met zééééér geruste woef op straat :sweeet:) en door de schitterende "Drêve du Centenaire" :smitten:

ChiChi is al verzopen onder de lof dus ik steek nog just efkes een extra pluim in zijn gat, maar niet zonder ook de rest van het zootje ongeregeld te danken voor het succulente gezelschap op deze prachtige "rij"dag :headbang:

Ga deze zeker nog een keer afbollen ... mét (gewoon maar om het imago te onderhouden :tongue: her en der een kleeiiiiiin beke tweakie-tweak ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Zondag 14 augustus : Fietsen met de Motorfiets

Post by F M »

OzzePaa wrote:Naar zo'n (ast kan gratis) programmatje om dat te doen zoek ik ook al een tijd ... knippen, omzetten naar eendert welk format en meerdere stukjes aanéénbreien gaat goed met Freemake Video Converter, maar zoals Drummer zou ik er ook nog wel wat muziek en/of tekstjes aan toevoegen :dontknow: FM, jou brouwsels zijn wel schoon voorbeelden van hoe het kan vinnek :thumbsup: Meewadoededadan :?:
Niet gratis. Ik gebruik Pinnacle Studio.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply