Herfsttoer Toervrienden

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Post Reply
edje
Posts: 60
Joined: 03 Mar 2010 23:30

Herfsttoer Toervrienden

Post by edje »

Image

Grtjs
8-) 8-) 8-)
Yamaha FJR 1300 Tech Graphite 2015
WWW.FJRijders.net
MAG-lid

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by bompa »

Ik rij elk jaar de griffel tour en die is ook 25 september , zaterdag is het fietsen :grin:
Eigenlijk wel spijtig dat die twee op de zelfde datum zijn anders waren het wel twee ritten om te rijden.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by TRooPER »

Bwoa, zo een snelle blik op die affiche,
2 foto's: rechtdoor en plat
Zeeland

Mijn (eigen ervaring) idee, plat en saaie streek om MIJN motorbehoeften te vervullen,

Tzal wel aan mij liggen, maar ik voel weinig behoefte voor georganiseerde groepsritten.


Voor degene die in compagnie een easy ritje willen, laat u niet afschrikken door mijn eigen ervaringen.


Have fun
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by bompa »

TRooPER wrote:
Tzal wel aan mij liggen, maar ik voel weinig behoefte voor georganiseerde groepsritten.
Have fun
Ik rij de griffeltoer maar da wil niet zeggen dat ik daar in een grote groep ga rijden , maar heel waarschijnlijk met en paar gasten waar ik bij gewerkt heb gelijk elk jaar, dat is ook al is plezant om die is terug te zien en samen is een ritje te rijden toch , en gelijk dit jaar het pompiers treffen dat heb ik alleen gereden al was daar veel volk dus.
Een forum rit is volgens mij niet echt anders ,daar rij je ook gelijk je wil ,of pik je ergens aan als je zelf wil , of rij je in een groep. :grin:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by F M »

Alleen zijn dat veel minder deelnemers. Met die grote organisaties zie je veel te veel gevaarlijke voorbijsteekgebeurens...
I am confused. Oh no, maybe not!

fore
Posts: 1119
Joined: 23 Oct 2009 12:17

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by fore »

F M wrote:Met die grote organisaties zie je veel te veel gevaarlijke voorbijsteekgebeurens...
Idd ... 1 maal meegemaakt ergens in Frans-vlaanderen (+500 deelnemers) ... na 30-40 km, als alles (eindelijk) wat 'uiteengereden' is, voorzien ze een 'stempel-stop' en het pak zit terug bijeen en de miserie begint weer ... :furious3: :wall:
... NOOIT MEER ... :!:
The most dangerous part of my NC750X is the nut that connects the handlebars to the seat ...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by bompa »

F M wrote:Alleen zijn dat veel minder deelnemers. Met die grote organisaties zie je veel te veel gevaarlijke voorbijsteekgebeurens...
Na een km of 3 een groep ingehaald en er maar blijven achter hangen, 't waren daar geen baantjes om voorbij te steken vond ik, en na 4 km kwamen er dan toch twee over in een flauwe bocht :shock: (maar waar er toch geen overzicht was over het ander rijvak)om heel de groep voorbij te steken ,daar heb ik mijne wijsvinger is tegen mijne helm gehouden :grin: , en iets verder ben ik eventjes op een parking van een firma gestopt en heel den hoop laten rijden :grin: 'K was wa laat en die mannen van 't werk waren al weg , den eerste afstempel post voorbij gereden , en van toen af heb ik den toer eigenlijk alleen afgebold en eigenlijk geen moto's ni meer gezien op een paar na , ' t was een mooie toer,klein baantjes en zeer klein baantjes mooi .

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by karel-p »

Zo doe ik het ook altijd op toerritten.
't zijn wel geen groepsritten he, maar bepijlde toerritten waar je op je eigen tempo kunt rijden.
En als de pak te groot wordt : gewoon de boel laten passeren.
Stempel controles doe ik ook nie meer. 'k stop liever zelf waar dak goesting heb en waar er ten minste plaats is om deftig uwe mot te parkeren.
oh en zotten heb je altijd en overal. :pillepalle:

Waarom rij ik dan in godsnaam toerritten? Gewoon voor de baantjes die uitgezet zijn en waar ge anders nooit zou op peinzen om te gaan rijden.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by petervdc »

karel-p wrote:Zo doe ik het ook altijd op toerritten.

Waarom rij ik dan in godsnaam toerritten? Gewoon voor de baantjes die uitgezet zijn en waar ge anders nooit zou op peinzen om te gaan rijden.
idem
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by bompa »

karel-p wrote:Zo doe ik het ook altijd op toerritten.
't zijn wel geen groepsritten he, maar bepijlde toerritten waar je op je eigen tempo kunt rijden.
En als de pak te groot wordt : gewoon de boel laten passeren.
.
Waren dat bij jullie deze pijlen https://lh3.googleusercontent.com/FTY5o ... 08-h681-no

Ik heb er zaterdag toch een paar zien hangen op mooie baantjes.

karel-p
Posts: 111
Joined: 07 May 2015 09:07

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by karel-p »

niet bij mij

edje
Posts: 60
Joined: 03 Mar 2010 23:30

Re: Herfsttoer Toervrienden

Post by edje »

bompa wrote:
karel-p wrote:Zo doe ik het ook altijd op toerritten.
't zijn wel geen groepsritten he, maar bepijlde toerritten waar je op je eigen tempo kunt rijden.
En als de pak te groot wordt : gewoon de boel laten passeren.
.
Waren dat bij jullie deze pijlen https://lh3.googleusercontent.com/FTY5o ... 08-h681-no

Ik heb er zaterdag toch een paar zien hangen op mooie baantjes.
Ik kan het niet zo goed zien, maar wij (toervrienden) gebruiken zulke pijlen om een rondrit uit te zetten.
BTW: stempelcontroles zijn niet verplicht. Dat dient enkel voor clubs en/of piloten die klassementen rijden. Zo kan de organisatie controleren of de toe te kennen kilometers echt gereden zijn.

Grtjs
:P :P :P
Yamaha FJR 1300 Tech Graphite 2015
WWW.FJRijders.net
MAG-lid

Post Reply