Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Dagtripfoto.

Post by Marsman »

Raketman wrote: 21 Jan 2022 16:59 Zolang als er niet teveel Fenders tussenhangen is dat allemaal nog vergeefbaar...

:mrgreen:
is 10 teveel??

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :whistling:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Juust waart gij da marsman die gitaarmans waart?
Dacht nog dat er iemand op dit forum zo rond dwaalde.

Mijn gitaren stellen (net als mijn kunnen op gitaar) niet veel voor.
De speciaalste is mogelijks een Eko 3V uit de jaren 50 a 60...

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Hier nog alleen een Gretsch (zonder versterker; ah ja: nog genen betaalbare Faylon gevonden ... ).

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Marsman wrote: 21 Jan 2022 20:39
is 10 teveel??

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :whistling:
Als ge'r zoveel hebt kunt ge korting krijgen op uw brandverzekering :mrgreen: :mrgreen:

Elk zijn ding natuurlijk, ik heb de klank nooit kunnen appreciëren. Te dun, te weinig sustain (alhoewel ge dat met nen deftige versterker een een paar welgemikte effectjes op de loop wel kunt bijtrekken).
Hier is't Gibson LP (geen SG, da's weer zo platte kak), Jackson en een handgemaakte met een body van Siam pallisander waar de nek van een Ibanez Jem opgevezen zit.
Nil volentibus arduum

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Dagtripfoto.

Post by Marsman »

Raketman wrote: 21 Jan 2022 22:07
Marsman wrote: 21 Jan 2022 20:39
is 10 teveel??

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :whistling:
Als ge'r zoveel hebt kunt ge korting krijgen op uw brandverzekering :mrgreen: :mrgreen:

Elk zijn ding natuurlijk, ik heb de klank nooit kunnen appreciëren. Te dun, te weinig sustain (alhoewel ge dat met nen deftige versterker een een paar welgemikte effectjes op de loop wel kunt bijtrekken).
Hier is't Gibson LP (geen SG, da's weer zo platte kak), Jackson en een handgemaakte met een body van Siam pallisander waar de nek van een Ibanez Jem opgevezen zit.
niet alleen een versterker is belangrijk, maar de juiste snaren kunnen veel verschil maken.
In januari 2020 liep er bij Keymusic Antwerpen een actie waarbij je 1 gitaar (naar keuze) gratis kon laten besnaren ter promotie van een nieuw type snaar van Martin. Ik had ooit eens een Martin gekocht, maar was eigenlijk toch ferm teleurgesteld door de platte klank die daar uitkwam. Van zo'n merk verwacht je trouwens niet minder dan instant perfection. Voor die prijs mag dat wel.
Met dat spel dus naar Antwerpen getrokken en daar kreeg ik inderdaad een nieuwe set snaren op dat ding gemonteerd, helemaal gratis ende voor niks. Resultaat: een heel andere gitaar die nu een zeer mooie klank geeft. Direct zo'n setje of 4 gekocht (uiteraard vrij prijzig, wat had je gedacht). Later heb ik die snaren ook eens op mijn Fender Paramount geprobeerd. Resultaat: trok op niks. Nadien heeft de Paramount weer de originele Duratones gekregen en dat is weer dik in orde.
Idem met electrische gitaren. Ik ben nogal verknocht aan Daddario, maar niet alle planken zijn daar content mee: mijnen SG (jaja, ik heb er zo eentje want, uitgezonderd Fender, ben ik een grote fan van double cuts :mrgreen: ), daar steek ik originele Gibsons op. En op mijn Fenders komen alleen de originele Super Bullets (neenee, geen familie van "den Bullet" ;) ).
Nog zoiets: op ne Rickenbacker moet ge geen andere dan originele snaren steken, want dan zijt ge "the twang" kwijt. En laat dat nu net zo karakteristiek zijn voor ne Rick, zéker op de 12-string. :drif:

En dan nog, een versterker... OK, dat doet er veel aan, inderdaad, maarrrrrr.....
Ik heb ooit eens een Fender Frontman 15R van Drummer (van een motorforum uit lang vervlogen tijden) gekocht en dat is een heel simpel dingske met weinig toppekes eraan, alleen het hoogstnodige quoi, maar ik ben daar nog altijd heel content mee :whistling: En op de Drive stand kunt ge daar met een Fender Cabronita of een Gretsch Synchromatic (allebei met toasters) lelijk mee uit den hoek komen :rayof: :rayof:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

Marsman wrote: 22 Jan 2022 13:47
niet alleen een versterker is belangrijk, maar de juiste snaren kunnen veel verschil maken.

...
8-)

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Bon, ik peis zo dat het stillekesaan tijd is om het op tafel te gooien.

Wanneer kunnen we komen luisteren en kijken naar de Babbelkotband?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Blackbert wrote: 22 Jan 2022 15:34 Wanneer kunnen we komen luisteren en kijken naar de Babbelkotband?
Als ze allemaal de juiste snaren hebben ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Dagtrip van vandaag! Wat een geweldige moto! Rijplezier om u tegen te zeggen, betrouwbaar, relatief comfortabel, best wel snel en een ronduit schitterend motorblok!
Geen idee hoe het met die Tuareg zit... :dontknow: Die ziet er echt wel gepolijst uit, op z'n Italiaans zeg maar. De T7 oogt mijn gedacht veel ruiger en minder kwetsbaar. :dontknow:

Image

Image

Stoffel
Posts: 464
Joined: 14 Jan 2022 21:37

Re: Dagtripfoto.

Post by Stoffel »

Die tuareg is een schoon machien :ricky:
Race the rain, Ride the wind, & Chase the sunset... Only a biker understands.​

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

dien Tuareg ziet er op die foto's heel anders uit dan op alle andere foto's die ik al had gezien, veel "naakter" of zo.

edit: wsl. door de kleurstelling, ze tonen meesal die wit-blauwe en die lijkt op de plaatjes wat breder .

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Een aardig tripje richting de ardennen. 570km waarvan 350 met mijn busje om deze gestrande moto op te halen. Ge zou u voor minder verstoppen achter een muurtje... 8-)

Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 30 Jan 2022 20:23 Een aardig tripje richting de ardennen. 570km waarvan 350 met mijn busje om deze gestrande moto op te halen. Ge zou u voor minder verstoppen achter een muurtje... 8-)

Image
Grote brievenbus, die mensen daar :o :grin:
En wáárom hattem zich dan juist verstopt :?: :dontknow:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Stoffel wrote: 25 Jan 2022 21:27 Die tuareg is een schoon machien :ricky:
Een sexmachine, zo schoon!

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Vandaag ook toerke gedaan ... zonder repatriëringsbijbedoelingen onder een fris zonnetje wat waters in Holland gaan oversteken ... 8-)
Het tempo sloot naadloos aan bij de naam van dit oversteekapparaat :

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Gisteren noggis ondervonden dat op een zonnige dag, zo half de voormiddag in deze periode vant jaar het voorwiel zuidwaarts richten, niet het beste gedacht moet zijn ... :?
Dankzij de zonneklep van de X3 die m'n kruin tijdens dit ritje voor blutsen behoed(d)e, was het nog te doen, maar met de zon pal voor je op meestal nog natte, en inallegeval bemodderde en dikwijls vettige wegen en wegskes, is enige extra concentratie en ingetogen rechterhand zeker aan de orde :book2:

Gertruud zag er nadien eerder als moddervarken dan Eizerne Kuh uit, maar 't was toch een plezant en schoon toerke tussen Aarschot en de Maasoversteek in Sclayn en weer terug via deze in Nameche. De vergezichten vanop de Haspengouwse leem-vettige veldwegskes waren als steeds prachtige tableaux panoramiques, en éénmaal over 't water lag de Samson er nog steeds heerlijk te kronkelen. Meest van de tijd leek ik alleen op de wereld ... alleen in Horst was er veel bezoek voor de Rode Ridder :mrgreen:

Image

Mocht er iemand 2 minuten kostbare tijd willen besteden aan een meer omstandig verslag : hier :arrow: https://we.tl/t-Cs9mhEUG4V staat (tijdelijk) een slideshow van wat camera-stills met min-of-meer chronologische momenten...
P.S. @ Muug : de Mehaigne was ondertussen weer braaf helemaal in z'n bedding gekropen ;) 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

:thumbsup:
En ge hebt geen foto's van vandaag? :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 06 Feb 2022 17:05 :thumbsup:
En ge hebt geen foto's van vandaag? :mrgreen:
OzzePaa in zijne zetel met ne Sudoku is nie echt spectaculair ;) :laughing: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Ook eentje van gisteren, sorry Muug, vandaag was te nat om ne Motard door te sturen :lol:
Herentals, Wuustwezel, Meerle, Turnhout... in die contreien..
GPX'ke gaan testrijden...

Doordat ik wat weinig tijd had zat ik rond 0700 al op de E40,
om de rit op sneltrein tempo af te haspelen en om 13u terug bijna thuis te staan :-)

Pokkekoud vond ik persoonlijk...
En om één of andere reden had ik het lastig met de GSa als ik tot stilstand kwam...
regelmatig dat het gewicht meer begon door te wegen als verwacht... waardoor ik precies mijn evenwicht verloor...

Ook wel gemerkt dat helm om één of andere reden begin pijn te doen aan mijn hoofd ter hoogte van de oren :(

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Teveel mosselen met witte wijn gegeten?

Locked