Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

1 deelnemer reed met een EXC 530 of zoiets.

Met ouwe, zachte mousse in de banden.

En een digitale rijstijl.

Na 70km had die dus zijn mousse achteraan verpulverd.

Maakte hem geen hol uit, deed verder, desnoods op de velg.


Maar de hulpvaardigheid van de mensen daar: onbeschrijflijk.

Terwijl wij zaten te eten (lees: op te drogen), had de eigenares van de taveerne een compleet passend wiel (velg + band+...) gevonden en laten brengen.

Het kapotte eruit, het andere erin, en we konden verder...!

Image

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

Klinkt als een onvergetelijk avontuur Tutto! :ricky:
TuttoTerreno wrote: 04 Apr 2022 22:02 Nota bene, die gasten die door de rivier gegaan waren, hadden crossbotten aan.
Niet waterdicht. Hun voeten zwommen in die botten.
Voor meerdaagse ritten waar de kans op aanhoudende vochtigheid groot is verkies ik zelf wel crossbotten. Weliswaar in combinatie met Sealskinz waterdichte sokken. Eens waterdichte laarzen nat zijn krijg je die nooit goed droog tegen de volgende ochtend. En ik heb in mijn hele motorcarrière nog nooit waterdichte laarzen gevonden die ook echt waterdicht bleven. Met wat diepere doorwadingen is dat sowieso onbegonnen werk.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Castello, 0 graden, sneeuw regen :

Image


Voor de terugweg was er een "dry track" of een "rain track".
We volgden de "rain track". Volgen is niet echt accuraat, want die gasten kenden overal nog wel een bergske met leuke klim, een tunneltje, een paar paadjes door de natuur. We waren meer in de geburen van het spoor dan erop.


Ik had verwacht dat de rain track vooral asfalt zou zijn. Nope, bijna volledig "fuoristrada" maar zonder al te grote vettigheid. Geweldige paadjes, gravel bergpas in 18km pure eenzaamheid, you name it.

Er reed een xtz750 supertenere mee, die zag er piekfijn uit, maar had van in t begin technische problemen.
Eerst het schakelwerk, dan het kamwiel dat loskwam.
Lange pauze om dat te repareren bij een bevriende garagist, ergens...

Zodat we het laatste stuk van de track ik in het donker moesten rijden.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 05 Apr 2022 09:25 Klinkt als een onvergetelijk avontuur Tutto! :ricky:
Wat voor de ene een onvergetelijk avontuur is, klinkt voor een ander als pure horror :o :pillepalle:

Maar Tutto amuseert zich blijkbaar wel :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Ferm avontuur Tutti! :thumbsup:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

En weer thuis, impressie van op de voorlaatste bergpas van vandaag:

Image



3500km, de eerste 5 dagen slecht weer, daarna veel zon en stijgende temperaturen.

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Respect, dude!

Ge zijt wat vroeg op 't jaar, maar ge bewijst bijna alle dagen dat ge wel degelijk heel dichtbij de schoonste kant van Europa woont. :thumbsup:

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 08 Apr 2022 19:40 En weer thuis, impressie van op de voorlaatste bergpas van vandaag:

Image



3500km, de eerste 5 dagen slecht weer, daarna veel zon en stijgende temperaturen.
Ferm! De foto ook trouwens!

Ik ben wel weer te curieus geweest en heb er wat proberen aan prutsen om de Guzzi in 't zonneke te zetten. :oops:

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

:thumbsup:

(De bewolking werd wel donkerder).

Wat overigens klopt, in de buurt van de Brenner begon het wat te regenen.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 09 Apr 2022 10:35 .......................................

Ik ben wel weer te curieus geweest en heb er wat proberen aan prutsen om de Guzzi in 't zonneke te zetten. :oops:

Image
Verdienstelijke poging, Stef :thumbsup: .... maar g'ebt de zon wat te lang laten schijnen : de rode Guzzi-nafttank is hielegans "afgeschoten" tot een flets kleurke ... beetje zoals de fel rode otto's dat deden in de zestig-zeventiger jaren ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

OzzePaa wrote: 09 Apr 2022 22:45 Verdienstelijke poging, Stef :thumbsup: .... maar g'ebt de zon wat te lang laten schijnen : de rode Guzzi-nafttank is hielegans "afgeschoten" tot een flets kleurke ... beetje zoals de fel rode otto's dat deden in de zestig-zeventiger jaren ;) :lol:
Yep klopt helemaal, heb wat zitten sukkelen omdat er tussen mijn fotobewerking en de eindelijke post hier ook een verschil op zit... :roll: We proberen nog eens... :mrgreen:
de fletse
Image

wat minder flets
Image

Maar van te lang naar die foto te kijken krijg ik wel goesting om naar ginder te vertrekken... :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Stefke wrote: 10 Apr 2022 09:45
Maar van te lang naar die foto te kijken krijg ik wel goesting om naar ginder te vertrekken... :ricky:
ik heb het opgezocht: tot de 24ste april kunt ge er ook nog gaan skiën :mrgreen:

een skiverhuur winkel was trouwens vlak achter het standpunt vanwaar die foto genomen is ;)


Eigenlijk had ik enkel oog voor de moto plus werkende ski lift.
Dat de Stubaier Alpen er ook schoon bijliggen, had ik niet in de mot.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

TuttoTerreno wrote: 08 Apr 2022 19:40 En weer thuis, impressie van op de voorlaatste bergpas van vandaag:

3500km, de eerste 5 dagen slecht weer, daarna veel zon en stijgende temperaturen.
Misschien een stomme vraag :peepwall: maar staat dat nummer 32 altijd op je moto of gewoon voor deze rit :?:

En de foto's (zowel origineel als bewerkt) zijn :drif: :drif: :wink:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Droopy wrote: 12 Apr 2022 17:46
TuttoTerreno wrote: 08 Apr 2022 19:40 En weer thuis, impressie van op de voorlaatste bergpas van vandaag:

3500km, de eerste 5 dagen slecht weer, daarna veel zon en stijgende temperaturen.
Misschien een stomme vraag :peepwall: maar staat dat nummer 32 altijd op je moto of gewoon voor deze rit :?:

En de foto's (zowel origineel als bewerkt) zijn :drif: :drif: :wink:
die 32 is van een vorige rit, die plakker valt er wel eens vanzelf af.

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dagtripfoto.

Post by Droopy »

TuttoTerreno wrote: 12 Apr 2022 18:35
die 32 is van een vorige rit, die plakker valt er wel eens vanzelf af.
👍

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

aan den andere kant is de plakker al lang weg

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

De tweede dag van de Rally, zondag 3 april. Zelfde weersverwachting als de dag voordien, eerst droog, vanaf de middag sunny with showers.

Nu zou de rit richting zuiden gaan, richting Ascoli Piceno. Geen gpx track, enkel groeprijden.
Belofte: vandaag géén "Fiume" - rivier (doorwaden) !

We vertrokken meteen weer tussen wat velden en kwamen dan in een vallei waar we een keer of drie op en af gereden zijn op verschillende plaatsen, telkens zeer steile grindwegen naar beneden en naar boven, alsof ze vergeten waren om er haarspeldbochten in te leggen.
Ik heb geprobeerd om het op foto vast te leggen maar de helling komt er niet zo goed uit...
Image

Bovenaan de grindweg stond een bordje dat in geval van sneeuw en ijs, ge sneeuwkettingen moest monteren. Volgens mij wilt ge dat daar niet meemaken :mrgreen:


We moesten daar wat wachten omdat iemand een einddemper ("la marmitta") had verloren
Image
(foto met dank aan Enea Rutigliano)

We reden naar de volgende vallei, en op een erf werd de groep gesplitst. De durvers gingen een vettig paadje naar beneden, de rest (vooral de twins) zocht een omweg.

Die omweg was een slijkerig karrespoor naar beneden waar de banden meteen vol leem staken, gevolg:
1) de organisator op sportenduro mist de bocht onderaan de heuvel
2) degene achter hem in hetzelfde spoor gaat al voor de bocht onderuit en ligt dwars over de "weg"
3) ik schuif de helling af, heb bijna geen controle en zie die voor mij liggen. Erover rijden leek me geen goed plan, dus ik ga voordien al liggen (eerlijk, mocht die daar niet hebben gelegen, ik zou wsl 5 of 10m verder ook onderuit zijn gegaan, dat was allemaal bruine zeep).

Iedereen terug recht maar wat nu? Ge staat onderaan bij een beek, voor en achter ons een even steile klim bruine zeep. De enige uitweg was een vers ingezaaid tarweveld, even steil (of nog erger) maar op 1 of andere manier bood dat meer grip (bij tegelijk volgas).
En ik heb geleerd dat de Traction control van de Guzzi in "offroad" mode nog steeds gedeeltelijk ingrijpt - maar ik ben wel boven geraakt. Ge kunt het in het menu wel uitschakelen, heb ik later geleerd.


2de belofte: no more fango (slijk).

Dan volgden geweldige baantjes

Image
(foto met dank aan Enea Rutigliano)

helaas bijna allemaal nat en deels slijkerig. En daar leer je dat combinatie V85 x pirelli scorpion STR vooraan heel snel aan z'n grenzen komt. Band zit meteen vol, wordt spekglad, en op de meest onverwachte momenten breekt de voorkant weg. Beklimmingen geen probleem, afdalingen= groot probleem.

Lunch met fantastische lasagna.

Vlak nadien verzamelden we boven aan een "oude" weg. Ooit een asfalt weg, mega steil naar beneden met scherpe haarspelden, enz. ... maar vandaag is 98% van de asfalt weg, en vervangen door kleine en grote stenen en "steps". En tussendoor slijk.

Soit, de twins hebben over die paar honderd meter lang gedaan - met hulp van de rest. Content dat we dat zonder schade hebben overleefd.

Beneden namen we een privé weg omhoog, die was niet veel beter maar naar boven ging makkelijker.


Boven dan beslist om het lot niet verder te tarten: de groep verlaten en samen met een andere twin een schoon calimoto very twisty route terug te nemen.

Was wellicht overbodig, want de groep over 70km strade bianche was rapper terug dan wij over 90km asfalt.


Soit, geweldige ervaring. Maar volgende keer kom ik met een 1-cylinder.



Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

Typisch uitzicht in de Marken, rollende heuvels met een dorp/stadje erbovenop:

Image

1 van die stadjes, Monteleone di Fermo
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Naais pics, en nog naaisere Umgebung ;) :grin: 8-) :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Ja wablieft, gij neemt de TT wel héél erg letterlijk zeg! Waw! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Heeft dat machien een andere einddemper trouwens?
Zit daar een andere carterplaat op tegen stenen, of voldoet de originele?

Locked