Dagtripfoto.

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
Locked
Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Muug wrote: 10 Dec 2021 11:15

In Marokko was ik toch blij dat ik mijn digitale spiegelreflex bij had. Tegenwoordig heb ik een systeemcamera met bijpassende lenzen.
Had je dan nooit schrik als je eens zo omtuimelen dat de spiegelreflex naar de vaantjes is?
Zelf heb ik hier zo'n leuke Canon D50, en zou die liefst altijd meenemen (ook op motor) maar op zo'n allroad moment is dat toch tricky?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Dagtripfoto.

Post by TuttoTerreno »

voor foto's van landschappen en motoren maakt het m.i. niet zo heel veel uit.

pas als ge een grote lens nodig hebt om een luipaard te fotograferen in zijn natuurlijk habitat, is een spiegelreflex met lange kijkbuis in het voordeel.

User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

@koeno: de tanktas is toch een behoorlijk veilige plaats. Zelfs bij valpartijen. :thumbsup:

@TT: er is misschien wel een psychologisch aspect dat meespeelt inderdaad, maar 't is gewoon een feit dat je met een moderne digitale camera zelfs in half-duistere omstandigheden prachtig verlichte foto's kan nemen, dankzij de gigantisch hoge ruisarme iso's die mogelijk zijn. Dat lukt je niet met een smartphone. Plus je kan wat spelen met de scherptediepte. Ah, 't is een hobby als een andere moet je maar denken. ;)

Image

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Muug wrote: 10 Dec 2021 11:15 Trouwens, FM, zo'n ouwe beeldbuis heeft een érg lage resolutie hoor. Daar zie je zeker geen verschil op :grin:
Onnozelaar ! :grin: :grin: :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Dagtripfoto.

Post by den Bullet »

F M wrote: 10 Dec 2021 11:03 ..., en ik ben te lui om te zoeken naar de beste plaatsing van de moto en de juiste hoek voor de foto, zoals Stefke duidelijk wel doet.
En laat dus dat net de sleutel zijn tot een goeie foto.

In mijn Sint-Lucastijd werkte ik met een (uiteraard) analoge Rolleyflex (6x6), maar vermits mijn Opemus-vergroter slechts 4X4 aankon, moest ik noodgewongen het beeld hiernaar cadreren. Daardoor leert ge uiteraard veel over een goeie compositie-met-beperkingen met het doel van de foto en het gebruik ervan in het achterhoofd.

De tools die er tegenwoordig bestaan om de foto's achteraf te bewerken zijn ook heel handig ;)

User avatar
Blackbert
Posts: 3437
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Muug wrote: 10 Dec 2021 11:50 @koeno: de tanktas is toch een behoorlijk veilige plaats. Zelfs bij valpartijen. :thumbsup:

@TT: er is misschien wel een psychologisch aspect dat meespeelt inderdaad, maar 't is gewoon een feit dat je met een moderne digitale camera zelfs in half-duistere omstandigheden prachtig verlichte foto's kan nemen, dankzij de gigantisch hoge ruisarme iso's die mogelijk zijn. Dat lukt je niet met een smartphone. Plus je kan wat spelen met de scherptediepte. Ah, 't is een hobby als een andere moet je maar denken. ;)

Image
Ha, het more then you can eat avondmaal. :mrgreen:

Handig aan zo'n compact ding (panasonic T2something in mijn geval) is dat er heel wat rijmodi inzitten, die ge ook allemaal kunt afzetten. En dat je er al rijdend met 1 hand nog iets deftigs mee kan fabriceren. Omdat die met een riempje aan het tasje aan mijn nek hangt. Zie ik niet gebeuren met een gsm.

Van op een lege autoroute ergens in Croatië aan 120, maximale zoom.
Image

Btw, coole foto toch weer Stefke.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

F M wrote: 10 Dec 2021 08:41 En wat is daar mis mee? Mijn schoondochter heeft een fotografieopleiding gevolgd, en verdient daar ook een paar centjes mee bij. Toen we haar vroegen een fototoestel aan te raden voor onze geplande USA-reis, zei ze dat een recente smartphone de beste keus was. Je hebt al echt topmateriaal qua camera nodig om een smartphone te overtreffen.
Daar is niks mis mee maar dat haalt toch niet de kwaliteit van een degelijke spiegelreflex, laat staan de mogelijkheden. En zeker niet voor nachtopnames.
Je hebt echt al de top van de smartphones nodig om een degelijke spiegelreflex te overtreffen...
Wat niet wegneemt dat ik er dikwijls sta van te kijken wat je uit een smartfoon kan halen als de omstandigheden goed zitten. Als je die foto's niet op groot format moet afdrukken tenminste.
Maar ook superhandig, hij zit gewoon in je broekzak...

Eentje met spiegelreflex, een stokoude Canon 5D met een Canon 24-70 2.8 lens.
Image

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

't Was zover... Conge, schoon weer... en een vettig goestingske...
Een GPX'ke gevonden dat moest getest worden en dus mijn partner in crime eens uitgedaagd voor iets wat mogelijks vettig zou worden...

en bam weg waren we
Image

Soms komt ge dan wel eens een obstakelke tegen:
Image

Maar met enige vorm van vernuft (we maken een hefboom van ander stukskes boomstam om de stam los te trekken uit de modder.)
en wat spierkracht van mezel, leggen we dat boomke toch schoon aan de kant...

om dan zeer plots te merken dat er nen speciale kilometerstand kwam:
Image

Soms is het baantje een beetje ver te zoeken (maar jaja het was wel degelijk een baantje)
Image

Dat wordt dan moeilijker gemaakt door een boompje die omgedaan is, waarvan de wortels het pad onderbreken...
we weigeren natuurlijk het veld van de boer te misbruiken dus gaan we dik over dun
Image

Mezelf dan ook eventjes vast gereden...
Achterwiel wou niet in zelfde spoor als voorwiel geraken,
voorwiel wou niet weg van de zijkant geraken:
Image

Gepoogd om de motor op zijn zij te leggen om dan zo de wielen in 1 lijn te krijgen...
en kraaaaaak verstraler afgebroken... :peepwall:

Geen idee of het gifke hier masjseert:
Image
https://koenonline.be/jGallery2/cache/a ... 182306.gif

't was schoon en de moeite, maar volledige rit is niet gelukt:
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

Koeno wrote: 06 Jan 2022 20:15 .......
om dan zeer plots te merken dat er nen speciale kilometerstand kwam:
Image
........
Sjans dat uwe partner in crime net de patatten moest gaan afgieten ;) :lol: , want anders zou dat in the heat of the battle misschien geheel onopgemerkt voorbij zijn gegaan :thumbsup:

Sjappoo om dat bakbeest daar (dus eigenlijk express :shock: ) overal door te sturen ... :ricky:
Gertruud heeft ook al wat doorzwommen, maar dat was altijd in "toevallige" omstandigheden ;)


Gisteren den FJR ook buiten gelaten. 230km binnendoor tot de Maas gedokkerd.
Waterzonneke en af en toe wat gezever, maar 't deed ook deugd jongens :rayof: :!:
Zoals hierboven bij Koen z' "wegskes" , was ook in die contreien aan alle categoriën van waterlopen duidelijk te zien dat er wel méér water gevallen is de voorbije dagen.
En ongelooflijk hoeveel (irritant) geluid/lawaai zo'n windmolen produceert als ge daar 100m vanaf staat.
En ik heb zelfs een terraske gedaan ... :mrgreen:

Image

(Voor full resolution : rechtsklik-afbeelding openen-vergroten)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

@koeno: prachtig avontuur!!! Heel herkenbaar! En het GIFje werkt, leuk!

Maar, het verdwijnt in de topic natuurlijk wel in het niets. Had je niet beter een eigen topicje geopend?

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Dagtripfoto.

Post by Raketman »

Pol, ik krijg een gigantische deja-vue als ik dat allemaal zie.
Exact op die plaats in ons leven stonden wij zo'n 10 jaar geleden :mrgreen: ...op de meest mogelijke en onmogelijke plaatsen aan't ploeteren met de KTM's.

Geweldig :lol:
Nil volentibus arduum

Koeno
Posts: 3201
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dagtripfoto.

Post by Koeno »

Altijd welkom om nostalgische gevoelens mee te herbeleven he!

User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Lol, ik zal u volgen met mijn CRFje en in nood de hulptroepen gaan halen. :thumbsup:

@Raketman: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :pillepalle:

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dagtripfoto.

Post by Stefke »

Raketman wrote: 07 Jan 2022 18:03 :mrgreen: ...op de meest mogelijke en onmogelijke plaatsen aan't ploeteren met de KTM's.
oei ploeteren? :mrgreen: ik herinner mij ergens een veldweg, de zwarte KTM bewoog voorwaarts aan 1 meter per minuut, maar het achterwiel draaide wel aan 70km/u... De modder spoot werkelijk 10 meter hoog... :pillepalle: Ik stond er naar te kijken en kwam niet meer bij... :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

20 september 2021 kwam ik thuis van onze motorvakantie.
Vandaag is het 9 januari 2022.
111 dagen later. Al die tijd heeft de 790 stil gestaan in de garage.
Er was een dagje laden aan de druppellader voor nodig, maar vandaag heb ik eindelijk nog eens een kort ritje gemaakt; kwestie van mezelf wijs te maken dat ik nog een motorrijder ben. En, ja ik kan het nog een beetje. In de buurt rondgereden, wat betekent dat ik zelden boven de 50 km/uur kwam. :oops:
Maar ja, rijden is rijden !
Ik heb toch één keer gestopt om wat fotootjes te treken, op een plaats waar ik met de fiets ook dikwijls voorbij kom.
Image

Image

Image
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2915
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Dagtripfoto.

Post by duibhce Kaelann »

Ook een ritje in de geburen gedaan.
Image
Image
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3437
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dagtripfoto.

Post by Blackbert »

Eergisteren, na zonsopgang en voor de regen, binnendoor naar de suburbs van Eindhoven. En terug.
Geen foto's maar toch al 90km op de teller in 2022. :ricky:

langs hier
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Dagtripfoto.

Post by F M »

Blackbert wrote: 10 Jan 2022 07:59 langs hier
Nogal bochtig, precies :peepwall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11765
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dagtripfoto.

Post by Muug »

Blackbert wrote: 10 Jan 2022 07:59 Eergisteren, na zonsopgang en voor de regen, binnendoor naar de suburbs van Eindhoven. En terug.
Geen foto's maar toch al 90km op de teller in 2022. :ricky:

langs hier
Met uw 950? :shock:
:mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dagtripfoto.

Post by OzzePaa »

F M wrote: 10 Jan 2022 09:36
Blackbert wrote: 10 Jan 2022 07:59 langs hier
Nogal bochtig, precies :peepwall:
Wel schone, maar inderdaad redelijk dire-strait-weg met helaas een onnozele 70per uur (waar iedereen zich aanhoudt :mrgreen:) en die, als ge vanuit "ons kanten" noordwaarts trekt altijd wel op de heen- of de terugweg in de route verzeilt.
F M wrote: 09 Jan 2022 15:06
Image
Dat wegske met de C3 zijde toch wel ingeschoten, veronderstel ik, Frans ;) :twisted:
duibhce Kaelann wrote: 09 Jan 2022 16:48 Ook een ritje in de geburen gedaan.
Image
Is dat een genuine RRR4-ke naast die andere roestbak, Duib :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Locked