hartslag boost momentjes

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: hartslag boost momentjes

Post by petervdc »

(offtopic)
Johan van VROM heeft zijn bmw bochtenabs al ferm uitgetest op zijn oefendagjes.
Ik het mijne (ktm) nog niet. En hopelijk hoeft het niet ook.
Keep going

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: hartslag boost momentjes

Post by bompa »

Heb het is voorgehad in den tijd met den enduro, de moment zelf niet maar juist erna , ik was aan het rijden en zag daar opeengestapelde boomstammetjes liggen , den hoop ongeveer 2m breed en een meter of zes lang en anderhalve meter hoog en aan elke zijde schuin naar omhoog gestapeld :grin: ik dacht een mooi hoopje om over te rijden, ik rij er over, 'k ben boven en er beginnen een paar stammetjes naar achter te rollen :? gelukkig bleef het bij een paar en bleef ik recht en kon er langs de andere zijde er terug vanaf , toen ik beneden was ben ik toch wel eventjes gestopt en dacht pffffffffff nu heb ik toch wel wat geluk gehad :grin: , maar ik had wel geleerd van niet meer op zoiets te rijden :grin:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: hartslag boost momentjes

Post by den Bullet »

Och, elke keer ik de klein baantjes (al dan niet verhard) heb ik dat een paar keer. Is het niet van een tegenligger die mij niet verwacht of een zoogdier dat er niet hoort te zijn, is het wel de staat van de weg dat ik niet goed had ingeschat ...
Maar we blijven bezig 😎

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: hartslag boost momentjes

Post by Stefke »

Van die boost momentjes heb ik niet meer te gauw, behalve vorige week. Mijn kandidate slaat op een T linksaf, zonder al te veel te vertragen en zonder echt te kijken. Mist op een haar na de auto die op een drafje van rechts komt en voorrang heeft, wordt zelf op een haar na gemist door de tweede auto die van rechts komt. Komt bovendien te wijd uit en stopt in paniek op 10cm van de geparkeerde auto's... :o :shock: Een duidelijk geval van even geen controle over het voertuig... :cry:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: hartslag boost momentjes

Post by OzzePaa »

Vreemd genoeg had ik daar nooit last van tijdens alle reeds uitgevoerde onbedoelde bodemonderzoeken (en dat zijn er helaas al wat teveel naar mijn goesting), maar destemeer als het justekes NIET helemaal fout gaat : een net onder controle gehouden high-sider, meerdere "zitten dromen-momenten" of ergens naar zitten gapen, en dan plots beseffen dat die wegkant nog mar 5 cm van uw voorwiel verwijderd is, een hevige van parkeerstrook vertrekkende Johnny die onbekend is met het gebruik van spiegels, wegglijden in nen bos en in evenwicht blijven steken op een boomstronk ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: hartslag boost momentjes

Post by zappa »

Stefke wrote: 31 Aug 2017 21:08 Van die boost momentjes heb ik niet meer te gauw, behalve vorige week. Mijn kandidate slaat
Mijn tikkertjen is ook al zo wat over zijn toeren geraakt, toen een nieuw te begeleiden buschauffeuze, bij het buiten rijden van de stelplaats, het even niet meer zag zitten met zo'n grote bus te rijden of nog in auto- modus stond? Maar die spiegels van die rechts geparkeerde auto's kwamen toch wel echt dichtbij.

Of die keer begeleiding van een nieuwe collega, bus vol reizigers, toen een vlaggenmasten lossende vrachtwagen op de verhoogde strook van een rond punt stond, zei ik 't gaat nooit lukken, je moet wachten tot hij zich verplaatst. Geen reactie, die blijft maar gas geven :? Geef vlug aanwijzingen van neem je bocht dan maar heeeeeel ruim om niet tegen die metalen laadbak te zitten, geen reactie.... ik roep stop ! geen reactie... STOOOOOP ! nog steeds geen reactie, eerste busruit sneuvelt, STOOOP dan toch ! 2de ruit kraaaaak, mensen schreeuwen... ik ook en ineens had hij het door dat 't niet ging een rond punt nemen met iets in de weg :roll:

Of heel vroeger zo met mijn autotje fiatje 127 stilstaand voor 't rood licht, zie in mijn spiegel een volle snelheid afkomen, voel aan dat die niet tijdig kan stil staan, hoor banden schreeuwen, op dat moment slaat het licht op groen, ik vertrek met gierende bandjes, net op het moment dat je de inpakt ging voelen pffff...

Of die keer toen in nog met de vrachtwagen reed, op de Moerdijkbrug, met laagstaande opkomende zon achter me, ik stond stil in de file, die grondverzet opligger die kwam aan gereden had dat niet opgemerkt en mijn pogingen om met remlicht te seinen en de 4 richtings aanwijzers brachten niets op, ben dan in een de tijd van een oogknippering op de pechstrook gereden, wat een drama ging zijn voor die personen wagen die voor me stond, na nog een stilstaande vrachtwagen. Maar door dat te doen heeft de aanstormende vrachtwagen bestuurder alles over getrokken naar links, daar niks geraakt en met rook uit de banden tot stilstand gekomen. :shock: Daar heb ik lang nachtmerries van gehad, ik zat in die vrachtwagen aan 't stuur en mijn remmen werkten niet ... :cry:
sig nature

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: hartslag boost momentjes

Post by Mario »

ah wacht, onlangs toch nog een klein hartslagmomentje meegemaakt

ik woon in de Kempen, wat soms nog een redelijk landeljik gebied is en omdat ik geen zin meer heb om naar de Ardennen te rijden, probeer ik nog maar eens m'n eigen regio wat beter te leren kennen of opnieuw te leren kennen en soms kom ik zo al eens onverwacht op verharde aardewegen terecht als den asfalt gewoon stopt...
gelukkig liggen die er meestal wel droog bij maar met mijn moto is dat niet altijd plezant (beenharde vering, sporthouding enz.) en ik slaak toch telkens een zuchtje van opluchting als ik erdoor ben

een paar weken geleden dus nog eens meegemaakt ; ge komt daar dan ook wandelaars en fietsers tegen maar de verstandhouding is dan doorgaans goed, ik probeer gewoon traag en rustig verder te rijden, de putten te vemijden en niet te vallen
gelukkig dan nog geen echte heksentoeren moeten uithalen

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: hartslag boost momentjes

Post by Tom Thumper »

Mijn ergste hartslagmoment 'ever' was in Portugal waar ik op dat moment deelnam aan een Zwette Beire Travel event. Vrolijk kwispelend was ik 's morgens op de camping vertrokken, Zwette Beire himself in mijn kielzog, op zoek naar een andere camping voor de volgende avond. Omdat er in Portugal nu eenmaal meer onverharde wegen zijn dan verharde, waren we al snel op een onverharde weg terecht gekomen. Toeval wou dat die weg in conflict lag met een plaatselijke rivier. Van ver zag ik het aankomen, de weg ging door die rivier. Hiehaaaaa! :whip: nog harder kwispelend draaide ik mijn gaskraan nog wat verder open. Helaas had het de dag voordien wel heel stevig geregend en had de rivier door de grote hoeveelheid water, de overhand gehaald in zijn conflict met de weg. Halverwege de oversteek was het kwispelen gestopt en begon ik het toch wel tricky te vinden maar toen moest het ergste nog komen. Een strook stenen, zo met mos op, op de bodem, rivier die nog wat dieper werd en een massa water dat tegen de moto duwde. Boenk, boenk, boenk, deed mijn hart in mijn keel. Ik moest een beetje meer op de voetsteunen duwen om de moto recht te houden maar dat resulteerde in het wegschuiven van de wielen. Ikke met de moto kopke onder... Hartslag steeg gestaag en ik moest toen echt wel een beetje zweten.

Dan maar de moto uit de rivier getrokken, water uit blok gehaald, gelukkig was Zwetten Beire er ook bij, dan kwam er nog een Ierse politieagente die ook nog weggespoeld werd door de rivier en dan ook nog gered moest worden en uiteindelijk heb ik de madam van de verzekeringsmaatschappij gebeld. En uiteindelijk kwam het allemaal goed. Moeten we nog eens doen!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: hartslag boost momentjes

Post by zappa »

Tom Thumper wrote: 01 Sep 2017 14:32 Moeten we nog eens doen!
droog? dan ?

water, ik hou er niet meer van, zeker als ge 't wateroppervlak ziet vanaf den onderkant :|
sig nature

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: hartslag boost momentjes

Post by Tom Thumper »

zappa wrote: 01 Sep 2017 16:04
Tom Thumper wrote: 01 Sep 2017 14:32 Moeten we nog eens doen!
droog? dan ?

water, ik hou er niet meer van, zeker als ge 't wateroppervlak ziet vanaf den onderkant :|
Op zijn minst droger! ;)
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: hartslag boost momentjes

Post by Muug »

toch efkes aangeven dat de topicstarter het over MOTO-momentjes had. :mrgreen:

Wat mij betreft : alle keren dat de ABS van die F800ST efkes aan schiet als ik remmend over een riooldeksel, betonrichel, verkeersdrempel of put in de weg rij. :devil:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: hartslag boost momentjes

Post by bompa »

In den tijd in de cross dat ik los eerst uit de start kwam :grin: maar in de tweede bocht stopte mijne moto gewoon en bleef recht staan :? , ik keek achter mij en zag er denk ik een stuk of 35 op mij afkomen :o voeten op het stuur en afwachten, ik heb nog nooit zoveel moto's achter en naast mij op een hoop zien liggen :grin: , er was er eentje in de start bijna naast mij gekomen en gevallen,en met zijn stuur tussen mijn achtertrein en achterwiel gevallen ,en daarmee bleef mijne moto rechtstaan en kon ik niet verder meer, ik kon als voorlaatste terug weg , het was nu niet echt een hartslag boost, ik had eigenlijk geen tijd om er echt over na te denken toen , maar het was toch eventjes verschieten toen ik daar stil in de weg stond en al die moto's op mij zag afkomen ,er af springen en gaan lopen was geen optie daar ging het allemaal te snel voor.Ik denk dat er daar toen toch zeker een stuk of 15 op een hoop lagen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: hartslag boost momentjes

Post by Blackbert »

Tom Thumper wrote: 01 Sep 2017 14:32 Mijn ergste hartslagmoment 'ever' was in Portugal waar ik op dat moment deelnam aan een Zwette Beire Travel event. Vrolijk kwispelend was ik 's morgens op de camping vertrokken, Zwette Beire himself in mijn kielzog, op zoek naar een andere camping voor de volgende avond. Omdat er in Portugal nu eenmaal meer onverharde wegen zijn dan verharde, waren we al snel op een onverharde weg terecht gekomen. Toeval wou dat die weg in conflict lag met een plaatselijke rivier. Van ver zag ik het aankomen, de weg ging door die rivier. Hiehaaaaa! :whip: nog harder kwispelend draaide ik mijn gaskraan nog wat verder open. Helaas had het de dag voordien wel heel stevig geregend en had de rivier door de grote hoeveelheid water, de overhand gehaald in zijn conflict met de weg. Halverwege de oversteek was het kwispelen gestopt en begon ik het toch wel tricky te vinden maar toen moest het ergste nog komen. Een strook stenen, zo met mos op, op de bodem, rivier die nog wat dieper werd en een massa water dat tegen de moto duwde. Boenk, boenk, boenk, deed mijn hart in mijn keel. Ik moest een beetje meer op de voetsteunen duwen om de moto recht te houden maar dat resulteerde in het wegschuiven van de wielen. Ikke met de moto kopke onder... Hartslag steeg gestaag en ik moest toen echt wel een beetje zweten.

Dan maar de moto uit de rivier getrokken, water uit blok gehaald, gelukkig was Zwetten Beire er ook bij, dan kwam er nog een Ierse politieagente die ook nog weggespoeld werd door de rivier en dan ook nog gered moest worden en uiteindelijk heb ik de madam van de verzekeringsmaatschappij gebeld. En uiteindelijk kwam het allemaal goed. Moeten we nog eens doen!
Ik vroeg mij al af, terwijl ik mijn kodakske probeerde boven te halen, wat doet die nu? :mrgreen:
Samen met de 10-kippen-op-de-BBQ dag was dat er wel één die we nooit gaan vergeten.
Moeten we nog eens doen! ;)
Image
grease up your baby for a ball on the hill

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: hartslag boost momentjes

Post by Cooper »

Woensdagavond op weg naar't Int. GW treffen in Koerich (Lux) aquaplanning tegen 90-100 km/u met de aanhanger aan m'n kont.
Voorwieltje 15 a 20 cm van links naar rechts zonder dat ik het wou. Rechterpols even wat naar voren gedraaid en tikkerke terug op relantie laten komen. Na een goeie kilometer terug wat gas erop tot ik het voor de tweede keer voor kreeg. Nadien tegen 60 - 70 km/u (harder durfde ik niet meer) verder over de snelweg tot de baan weer wat droger werd. Toch nog een prima weekend gehad met weinig tot geen regen. :ricky:
Once you ride a Wing, you never want another thing !

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: hartslag boost momentjes

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


aquaplanning met een boot ? Hoedoededa :mrgreen: :mrgreen:

Cooper
Posts: 63
Joined: 10 Mar 2017 22:35
Location: Nijlen

Re: hartslag boost momentjes

Post by Cooper »

Drummer wrote: 03 Sep 2017 21:03 8-) 8-) 8-)


aquaplanning met een boot ? Hoedoededa :mrgreen: :mrgreen:
't Is omdat ge't met nen boot voorkrijgt dat je er zo van schrikt ! :P
Once you ride a Wing, you never want another thing !

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: hartslag boost momentjes

Post by diskeletlietje »

Blackbert wrote: 03 Sep 2017 11:11
Tom Thumper wrote: 01 Sep 2017 14:32 Mijn ergste hartslagmoment 'ever' was in Portugal waar ik op dat moment deelnam aan een Zwette Beire Travel event. Vrolijk kwispelend was ik 's morgens op de camping vertrokken, Zwette Beire himself in mijn kielzog, op zoek naar een andere camping voor de volgende avond. Omdat er in Portugal nu eenmaal meer onverharde wegen zijn dan verharde, waren we al snel op een onverharde weg terecht gekomen. Toeval wou dat die weg in conflict lag met een plaatselijke rivier. Van ver zag ik het aankomen, de weg ging door die rivier. Hiehaaaaa! :whip: nog harder kwispelend draaide ik mijn gaskraan nog wat verder open. Helaas had het de dag voordien wel heel stevig geregend en had de rivier door de grote hoeveelheid water, de overhand gehaald in zijn conflict met de weg. Halverwege de oversteek was het kwispelen gestopt en begon ik het toch wel tricky te vinden maar toen moest het ergste nog komen. Een strook stenen, zo met mos op, op de bodem, rivier die nog wat dieper werd en een massa water dat tegen de moto duwde. Boenk, boenk, boenk, deed mijn hart in mijn keel. Ik moest een beetje meer op de voetsteunen duwen om de moto recht te houden maar dat resulteerde in het wegschuiven van de wielen. Ikke met de moto kopke onder... Hartslag steeg gestaag en ik moest toen echt wel een beetje zweten.

Dan maar de moto uit de rivier getrokken, water uit blok gehaald, gelukkig was Zwetten Beire er ook bij, dan kwam er nog een Ierse politieagente die ook nog weggespoeld werd door de rivier en dan ook nog gered moest worden en uiteindelijk heb ik de madam van de verzekeringsmaatschappij gebeld. En uiteindelijk kwam het allemaal goed. Moeten we nog eens doen!
Ik vroeg mij al af, terwijl ik mijn kodakske probeerde boven te halen, wat doet die nu? :mrgreen:
Samen met de 10-kippen-op-de-BBQ dag was dat er wel één die we nooit gaan vergeten.
Moeten we nog eens doen! ;)
Image
Het is daarmee dat ik niet mee mag met ulder van mijn madam :wall: , zwijg daar nu eens over die toestanden ;-)
"het ging vlotjes , geen probleem"klinkt beter :grin:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: hartslag boost momentjes

Post by Blackbert »

't ging ook vlotjes. Dedie op de foto wilde niet luisteren, da's al. :grin:
grease up your baby for a ball on the hill

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: hartslag boost momentjes

Post by Tom Thumper »

diskeletlietje wrote: 04 Sep 2017 19:05 Het is daarmee dat ik niet mee mag met ulder van mijn madam :wall: , zwijg daar nu eens over die toestanden ;-)
"het ging vlotjes , geen probleem"klinkt beter :grin:
Zoals Bert net gezegd heeft, het ging ook vlotjes, die foto is trouwens niet van mij maar van de Ierse politieagente, Gardaí, heet dat daar. Zegt maar tegen uw madam dat we in goei gezelschap waren dat ze zich geen zorgen moet maken als we samen weg zouden gaan. En brengt uw broere dan ineens ook mee, met hem heb ik nog "unfinished business" van in Wales. Geen idee hoe de flikken daar heten, moet dat eens niet gechecked worden?
Me gusta la moto, me gustas tu.

Post Reply