MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Post by Muug »

zappa wrote: 03 Aug 2020 09:02 Mooie foto's !!! Wauw !
Merci. :)

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Post by Muug »

zappa wrote: 03 Aug 2020 09:02 Oh, dan hebben wij vreieren :mrgreen: want mijn kippen lopen regelmatig vrij in de tuin.
Dan zijn dat teieren of heieren. :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Post by Muug »

Allez, gisteren, bijna exact dertien maand later dan de vorige keer, heb ik deze rit nog eens gereden, met de GS waarop de twee GPSsen staan. Want op hun eentje zijn ze niet te betrouwen. :mrgreen:
De idee was om eens te onderzoeken in welke mate de TT afweek van de gpx. :geek:
De Zumo 345 toonde daarom dus de gpx, en de TT waarin ik de gpx had opgeladen, toonde mij dan de route die hij daarop berekend had.

In eerste instantie liep de TT heel mooi over de Zumo-track. Rondom Beaumont ging alles heel goed, en ook de eerste keer doorheen Frankrijk volgde TT de track perfect. Afin, op één puntje na, bij het oversteken van een steenweg,ging de TT efkes eerst 200m links en dan rechts, terwijl de track gewoon rechtdoor ging. Maar dat was dan ook de enige afwijking.

Maar toen ging het mis.... :o na het eerste hoekje Frankrijk kom je weer in BE op de N40 terecht. Daar ging TT radicaal naar links om 4km lang saai rechtdoor te gaan. De gpx ging nochthans rechtdoor om na een noordelijk boogje 4km verder die N40 te kruisen. Als een ware Livingstone bleef ik de track volgen en na een paar honderd meter werd het wegje een veldweg. Aangezien TT halsstarrig veldwegen vermijdt als de pest, begreep ik waarop die dus hop meteen links de steenweg opdraaide. Als een echte GS-rijder wou ik het verharde niet verlaten en heb daar moeizaam mijn kar gekeerd, om deemoedig de N40 een paar km te volgen.
Verderop doken we dan een tweede keer Frankrijk in. En ook daar dook er weer een ferm probleem op. De track sloeg rechtsaf, tussen twee velden door, over een veldweg jawel. Herr TT had daar zo zijn gedacht over en was eigenlijk al een paar honderd meter eerder een gewone weg ingereden.
Ook later - onder en naast Mons - gedroeg de TT zich "afwijkend". Zélfs als er geen veldwegen waren. Zo koos de TT voor een tiental kms voor saaie rechtdoorwegen terwijl de track echt wel leuke binnendoortjes volgde.
Dus enerzijds begrijp ik dat TT sterk gaat afwijken van de gpx als die over veldwegen gaat.
Anderzijds begrijp ik niet waarom TT kiest voor een combi van saaie rechte wegen als de gpx daar gewoon mooie kronkelwegen bevatte. Afin, we zullen het maar op de algoritmes steken. Maar het bewijst alweer hoe vervelend/storend/irritant het is dat je op de TT geen track kan zien.
Verder heb ik gezien dat de route/track vanaf die N40 eigenlijk op geen fluit trekt. :mrgreen: :mrgreen: Een aantal onder jullie had die opmerking toen al enigszins subtiel aangebracht. :grin:

Trouwens, dit geheel terzijde: toen ik de gpx naar de Zumo gepompt had, vroeg die of de track geimporteerd mocht worden. Zeker wel natuurlijk. Daarop kreeg ik de melding dat de track wegens 29 viapunten opgespltst was in twee routes. Mja, mja, mja, 'k heb de moeite niet gedaan om te zien wat de zumo in elkaar geknutseld had qua route, maar veel vertrouwen had ik er toch niet in. Doch dit geheel terzijde dus.

Conclusie: ik ga deel van deze route nà Beaumont hertekenen.

Dank u voor uwwaaaaaandacht.

culinair: in de voormiddag een koffietje op het terras van Taverna Les Arcades, op de markt van 's Gravenbrakel. 's middags lékker gegeten in Brasserie Le Royal te Buvrinnes. En dan in de namiddag in een Harveng nog een koffietje op een terraske van wat bleek enkele minuten later het stamlokaal te zijn van een sympathieke motorbende. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Post by F M »

Muug wrote: 06 Sep 2021 09:07:

Trouwens, dit geheel terzijde: toen ik de gpx naar de Zumo gepompt had, vroeg die of de track geimporteerd mocht worden. Zeker wel natuurlijk. Daarop kreeg ik de melding dat de track wegens 29 viapunten opgespltst was in twee routes.
Dakannie. Een track heeft per definitie geen viapunten. Zumo heeft ongetwijfeld gevraagd een route te importeren.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Post by Blackbert »

F M wrote: 06 Sep 2021 18:59
Muug wrote: 06 Sep 2021 09:07:

Trouwens, dit geheel terzijde: toen ik de gpx naar de Zumo gepompt had, vroeg die of de track geimporteerd mocht worden. Zeker wel natuurlijk. Daarop kreeg ik de melding dat de track wegens 29 viapunten opgespltst was in twee routes.
Dakannie. Een track heeft per definitie geen viapunten. Zumo heeft ongetwijfeld gevraagd een route te importeren.
Ok, terminologie.
Mijn ouwere offroadgarmin kan veel tracks aan, met een gelimiteerd aantal punten per track (500 geloof ik). Dus eerst op de pc altijd dat aantal reduceren of de track opsplitsen, want als hij dat zelf moet doen stopt het na punt 500. Deel 2, zoals ie aangeeft, kan ik nooit terugvinden.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply