MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Je voelt een "vieze goesting" opkomen om met je stalen te gaan rijden? Plaats hier een verzoek om samen op weg te gaan!
Ritje gemaakt, solo of in groep? Post hier je verslag!
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 15 Mar 2020 22:32 Dus : nen FJR is niet het aangewezen apparaat voor dit ophandezijnde toerke ;) :?: :? :lol:
Niet met dit wegje erin. 8-) Maar dat gaat er natuurlijk uit.
Zet uw vering trouwens maar in de comfort stand en smeert uw gat op voorhand in met uierzalf.
De rit is maar 200km maar ge gaat niet aan 50km/u gem. geraken.
Deze rit is zeker géén vloeiende, vlot sturende rollercoaster van een bochtenrit zoals de ISTs dat zijn. Mijn signatuur is lichtjes anders :mrgreen: Vergeet "glad asfalt". Het is eerder een prachtige exploratie van de vele achterdeurtjes en achterpoortjes van de vele dorpjes die Zuid-Henegouwen rijk is. We gaan per moto urbexen als het ware. 8-)
Misschien dat ik ze wel op een zaterdag ga leggen, want in de zonnige namiddag waren er plots -te- veel wandelaars en honden en paarden.
En ja, we passeren langs dat scheef vlak ginder, maar het speelt geen hoofdrol.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Stefke »

Muug wrote: 16 Mar 2020 08:29 En ja, we passeren langs dat scheef vlak ginder, maar het speelt geen hoofdrol.
Maar rond dat scheef vlak kunt ge wel aardig rijden natuurlijk, ook off-road. 8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 16 Mar 2020 08:29
OzzePaa wrote: 15 Mar 2020 22:32 Dus : nen FJR is niet het aangewezen apparaat voor dit ophandezijnde toerke ;) :?: :? :lol:
Niet met dit wegje erin. 8-) Maar dat gaat er natuurlijk uit.
Zet uw vering trouwens maar in de comfort stand en smeert uw gat op voorhand in met uierzalf.
De rit is maar 200km maar ge gaat niet aan 50km/u gem. geraken.
Deze rit is zeker géén vloeiende, vlot sturende rollercoaster van een bochtenrit zoals de ISTs dat zijn. Mijn signatuur is lichtjes anders :mrgreen: Vergeet "glad asfalt". Het is eerder een prachtige exploratie van de vele achterdeurtjes en achterpoortjes van de vele dorpjes die Zuid-Henegouwen rijk is. We gaan per moto urbexen als het ware. 8-)
Misschien dat ik ze wel op een zaterdag ga leggen, want in de zonnige namiddag waren er plots -te- veel wandelaars en honden en paarden.
En ja, we passeren langs dat scheef vlak ginder, maar het speelt geen hoofdrol.
So, seems like my kind o' roads :thumbsup: 8-) :rayof:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Cotthem »

Ik wil deze rit wel eens solo uittesten en mijn persoonlijke bevindingen per persoonlijk bericht sturen :grin:
"...the path is the destination"

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by robman »

Dan zal je nog wat moeten wachten vrees ik ..... :?

Muug wrote: 02 Mar 2020 19:42 Vertrek en arrivéé ligt in sgrafensbraaksel, en we slingeren ons halverwege rond Beaumont. We gaan een paar keer over de Franse grens, dus voorzie u zeker van Franse kaarten en Franse francs. Best ook een sateliettelefoon voorzien voor als ge verloren rijdt en in panne valt. Best ook u van ander gerief voorzien, want die Franseizes zijn naar 't schijnt schoon en wild. Allez, toch als we de films van de jaren '70 mogen geloven.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Cotthem »

robman wrote: 11 May 2020 17:53 Dan zal je nog wat moeten wachten vrees ik ..... :?

Muug wrote: 02 Mar 2020 19:42 Vertrek en arrivéé ligt in sgrafensbraaksel, en we slingeren ons halverwege rond Beaumont. We gaan een paar keer over de Franse grens, dus voorzie u zeker van Franse kaarten en Franse francs. Best ook een sateliettelefoon voorzien voor als ge verloren rijdt en in panne valt. Best ook u van ander gerief voorzien, want die Franseizes zijn naar 't schijnt schoon en wild. Allez, toch als we de films van de jaren '70 mogen geloven.
mmmmm :? :cry:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

Ja ik weet het jong. :thumbsdown:
Nu bekeken zou je bijna zeggen dat ik iets voelde aankomen, met dat ik er nog geen datum op gekleefd had. Maar neen dus :whistling:

Pfffff een datum..... oktober kan nog tamelijk goed weer zijn. November is meestal al natter maar zeker ook frisser.

Ik zal ook een BE-versie voorzien.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Cotthem »

Muug wrote: 11 May 2020 20:07 Ja ik weet het jong. :thumbsdown:
Nu bekeken zou je bijna zeggen dat ik iets voelde aankomen, met dat ik er nog geen datum op gekleefd had. Maar neen dus :whistling:

Pfffff een datum..... oktober kan nog tamelijk goed weer zijn. November is meestal al natter maar zeker ook frisser.

Ik zal ook een BE-versie voorzien.
Maar vanaf half juni kan het wel solo getest worden...als we weer niet naar een piek gaan.... :whistling:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

We maken er rally van, met hier en daar checkpoints op tijd. Elk vertrekt met tien minuten tussen. :ricky:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by den Bullet »

Mooi stukske weg richting Beaumont: de N 53 in Bomerée (Montignies-le-Tilleul). Daarna is het kilometers hopeloos rechtdoor.
En in de buurt van Beaumont hebt ge natuurlijk les Barrages de l'Eau d'Heure; hoewel ik dat daar nogal link vind met alles wat daar rondrijdt/fietst/loopt :roll:
De baan naar Cerfontaine en verder is zeer OK!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

den Bullet wrote: 12 May 2020 09:22 Mooi stukske weg richting Beaumont: de N 53 in Bomerée (Montignies-le-Tilleul). Daarna is het kilometers hopeloos rechtdoor.
En in de buurt van Beaumont hebt ge natuurlijk les Barrages de l'Eau d'Heure; hoewel ik dat daar nogal link vind met alles wat daar rondrijdt/fietst/loopt :roll:
De baan naar Cerfontaine en verder is zeer OK!
Merci voor de tips.
De rit gaat eigenlijk met de klok mee rond Beaumont, en tamelijk dicht zelfs.
Dus we gaan weer noordelijk ten Westen van Beaumont, en dat verklaart zo'n beetje waarom we door Frankrijk gaan. Want in die flinterdunne snede links van Beaumont is niet veel boeiends te ontdekken. Of het moet per mountainbike of te voet zijn. :whistling:

edit: windrichting aangepast. :oops:
Last edited by Muug on 12 May 2020 11:42, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 12 May 2020 10:01
den Bullet wrote: 12 May 2020 09:22 Mooi stukske weg richting Beaumont: de N 53 in Bomerée (Montignies-le-Tilleul). Daarna is het kilometers hopeloos rechtdoor.
En in de buurt van Beaumont hebt ge natuurlijk les Barrages de l'Eau d'Heure; hoewel ik dat daar nogal link vind met alles wat daar rondrijdt/fietst/loopt :roll:
De baan naar Cerfontaine en verder is zeer OK!
Merci voor de tips.
De rit gaat eigenlijk met de klok mee rond Beaumont, en tamelijk dicht zelfs.
Dus we gaan weer noordelijk ten Oosten van Beaumont, en dat verklaart zo'n beetje waarom we door Frankrijk gaan. Want in die flinterdunne snede links van Beaumont is niet veel boeiends te ontdekken. Of het moet per mountainbike of te voet zijn. :whistling:
Eeuuuhmm ... dat lijkt me toch een beetje contradictorisch, Muug ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 12 May 2020 11:38
Muug wrote: 12 May 2020 10:01
Merci voor de tips.
De rit gaat eigenlijk met de klok mee rond Beaumont, en tamelijk dicht zelfs.
Dus we gaan weer noordelijk ten Oosten van Beaumont, en dat verklaart zo'n beetje waarom we door Frankrijk gaan. Want in die flinterdunne snede links van Beaumont is niet veel boeiends te ontdekken. Of het moet per mountainbike of te voet zijn. :whistling:
Eeuuuhmm ... dat lijkt me toch een beetje contradictorisch, Muug ;)
Jah, links, rechts, boven, onder, wat een warboel ! :laughing:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by OzzePaa »

Stefke wrote: 16 Mar 2020 10:12
Muug wrote: 16 Mar 2020 08:29 En ja, we passeren langs dat scheef vlak ginder, maar het speelt geen hoofdrol.
Maar rond dat scheef vlak kunt ge wel aardig rijden natuurlijk, ook off-road. 8-)
Inderdaad : heel toffe wegskes daar in de buurt ondervond ik ook laatsts nog 8-) :thumbsup: ....

Image

Er zijn zelfs nog wat minder-weg-zijnde wegskes, maar die lagen er helaas 10 jaar terug blijkbaar nog wat beter bij dan hedentendage ;) :ricky:

Image
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by DE Fluppe »

Gaat de MPR5 nog door?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

Jawel.
Ge hebt gelijk.
Datum vastpinnen.
Eind juli, eerste helft augustus, ergrns in september.
Ik ga straks eens overleggen.

kirikoe 1.0
Posts: 27
Joined: 28 Jul 2019 11:25

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by kirikoe 1.0 »

Ik ga dit hier in de gaten houden .

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont

Post by Muug »

Bon
eindelijk ne prikker gevonden. :thumbsup:

Zondag 2 augustus.

Ik zal speciaal voor die dag nieuwe remblokken steken, mijn remmen ontluchten en de lagerschalen van mijn balhoofd nog eens verzorgen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Post by F M »

Is er al een gpx-bestand van de route? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MPR5 - Bollen rond Beaumont - ZONDAG 2 AUGUSTUS

Post by Muug »

F M wrote: 14 Jun 2020 22:06 Is er al een gpx-bestand van de route? :mrgreen:
Jazeker, maar er zit nog een "bug" of twee in de route die ik eruit moet flikkeren. :thumbsup: De Corona heeft de voorbereidingen enigszins gehinderd.

Post Reply