Italian Challenge 2021
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
vandaag de bevestiging gekregen: "sei uno dei partecipanti!"
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
Wow Dat toerke gaat helemaal tot aan de grote teen of wah
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
bijna, Maratea is het eindpunt. tisdanookeen "uitdaging" eh
ik had al eens gekeken om achteraf wat bezienswaardigheden in de buurt vd teen en ook de hoge hak er bij te doen, doch de afstanden ertussen zijn toch wat groter dan ik had verwacht.
anderzijds, zo vaak passeer ik daar niet, dus best nog meepakken. Ben nog nooit zuidelijker dan Rome geweest in Italië.
maar eerst nog hopen dat het aantal covid19 gevallen blijft dalen.
ik had al eens gekeken om achteraf wat bezienswaardigheden in de buurt vd teen en ook de hoge hak er bij te doen, doch de afstanden ertussen zijn toch wat groter dan ik had verwacht.
anderzijds, zo vaak passeer ik daar niet, dus best nog meepakken. Ben nog nooit zuidelijker dan Rome geweest in Italië.
maar eerst nog hopen dat het aantal covid19 gevallen blijft dalen.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
't ziet er uitstekend uit: de ene zone na de andere wordt volgens het italiaans covid19 kleurenschema "wit", -> bijna geen beperkingen meer.
Bonus: de weersvoorspelling voor de komende twee weken is formidastisch, enkel zon.
Ben ook nog op de valreep lid moeten worden van de italiaanse motorbond FMI.
Plan is om zaterdagochtend binnendoor tot in de buurt van Belluno te rijden. Zondag nog een stukje Denzel toer in de Alpi Bellunesi, en dan afzakken richting Rimini/Riccione.
Bonus: de weersvoorspelling voor de komende twee weken is formidastisch, enkel zon.
Ben ook nog op de valreep lid moeten worden van de italiaanse motorbond FMI.
Plan is om zaterdagochtend binnendoor tot in de buurt van Belluno te rijden. Zondag nog een stukje Denzel toer in de Alpi Bellunesi, en dan afzakken richting Rimini/Riccione.
Re: Italian Challenge 2021
Een beetje jaloers, maar toch: have fun!
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Italian Challenge 2021
Ja, waw! Geniet er van!
Gaat een prachtige reis zijn!
Volgend jaar rij ik mee met u !
Als ge dat ziet zitten eh
Gaat een prachtige reis zijn!
Volgend jaar rij ik mee met u !
Als ge dat ziet zitten eh
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
Volgend jaar gaat er geen corona meer zijn en tegen dan zal ik mijn handrem al een tijdje los gelaten hebben.TuttoTerreno wrote: ↑14 Jun 2021 12:19ik ga dat effe quoten om de inhoud alvast te vereeuwigen.
Natuurlijk zie ik dat zitten. Er is ook nog de Transitalia Marathon, trouwens.
Ik kon in april een korte offroadvakantie doen in Noord-Frankrijk en begin juli kon ik ook een weekje TET Franrijk met iemand rijden. Het eerste kon effectief niet door wegens franse lockdown en het tweede heb ik vriendelijk geweigerd wegens nog niet gevaccineerd en nog in quarantaine moeten gaan etc etc. Ik blijf uitermate voorzichtig, ondanks alle optimisme, en ondanks dat ik mezelf op motorvlak vanalles moet ontzeggen.
Maar in augustus als ons dochter op kamp is, gaan we acht dagen op ons lappen met de moto! (tegen dan hebben we onze tweede prik ruim een maand gekregen, dus geen tests meer nodig dan)
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
Halfweg
vandaag 130+ km met een platte achterband gereden. en na aankomst heeft de Guzzi achterband & velg urenlang een team mechaniekers ( en een veel groter team commentatoren) bezig gehouden. net na middernacht was het gefixed.
en wat de rest betreft: Italia e bellisima
vandaag 130+ km met een platte achterband gereden. en na aankomst heeft de Guzzi achterband & velg urenlang een team mechaniekers ( en een veel groter team commentatoren) bezig gehouden. net na middernacht was het gefixed.
en wat de rest betreft: Italia e bellisima
Re: Italian Challenge 2021
Amai, had je geen bandenreparatiekit mee? Of was het gat zo groot dat zo'n plug er niet meer in paste?TuttoTerreno wrote: ↑23 Jun 2021 00:33 vandaag 130+ km met een platte achterband gereden. en na aankomst heeft de Guzzi achterband & velg urenlang een team mechaniekers ( en een veel groter team commentatoren) bezig gehouden. net na middernacht was het gefixed.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
het punt van een afgebroken nagel stak bijna onzichtbaar (dun & zwart) in de buitenband.
dat doorprikte de binnenband.
provisorisch gefixed met Spray, maar dat hielp niet lang.
binnenband volledig aan flarden bij aankomst.
dat doorprikte de binnenband.
provisorisch gefixed met Spray, maar dat hielp niet lang.
binnenband volledig aan flarden bij aankomst.
Re: Italian Challenge 2021
binnenband!
Rijdt zo'n moderne moto niet op tubeless banden???
Dan snap ik het wel. Heb jij oneindig veel geluk gehad dat je buitenband niet van de velgrand gegaan is. Dan zou je geen 130km meer gereden hebben.
edit: ik zie dat ze bij de laatste jaargang toch de spaken breed gezet hebben, zodat er echt gewoon tubeless banden op passen.
Schone moto toch. maar bijna 12000€! Zonder koffers.
Rijdt zo'n moderne moto niet op tubeless banden???
Dan snap ik het wel. Heb jij oneindig veel geluk gehad dat je buitenband niet van de velgrand gegaan is. Dan zou je geen 130km meer gereden hebben.
edit: ik zie dat ze bij de laatste jaargang toch de spaken breed gezet hebben, zodat er echt gewoon tubeless banden op passen.
Schone moto toch. maar bijna 12000€! Zonder koffers.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
model '21 heeft idd tubeless velgen.
Africa twin heeft ook binnenbanden, dacht ik.
T7 weet ik niet.
tja, de banden zelf zijn wel de tubeless versie, die zitten ongelooflijk vast op de velg.
Africa twin heeft ook binnenbanden, dacht ik.
T7 weet ik niet.
tja, de banden zelf zijn wel de tubeless versie, die zitten ongelooflijk vast op de velg.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
Italian Challenge, Tappa 1 : Riccione – Leonessa, ca. 350km of zo.
Riccione is het Blankenberge van Italië, city of nightlife.
De officiële start:
De eerste etappe begint meteen in de mooie heuvels van Emilia Romagna,
die meteen wijken voor de afgelegen heuvels van Umbria (en mss enkele meters Toscana) om te eindigen in Lazio.
Rit 1, er zaten gewoonweg 2 fantastische Strade Bianche in het eerste stuk. 1 prachtige weg bovenop een bergkam, en 1 lange weg naast een rivier in een vallei. Maar helaas niet gestopt om foto’s te nemen, enkel de guzzi vleugels gegeven.
In een dorpje werd een drinkpauze ingelast, georganiseerd door de lokale toeristische dienst (denk ik):
Waarna de beklimming van de Monte Cucco begon.
En de Apennijnen zijn groot en schoon, het houdt niet op :
1ste checkpoint :
En een iets te uitgebreide tagliere voor 1 persoon:
Het gaat natuurlijk maar door in eenzame bergen, op slechte wegen (half asfalt half grind is veel erger dan 100% grind).
Ergens tegen het einde zat er een vreselijke afdaling in de route, 80% weggespoelde asfalt met onverwachts heel korte, nauwe haarspelden naar rechts. Gelukkig heeft de Guzzi betere remmen voor dergelijke situaties dan men zou verwachten.
De vele T7’s zijn hier serieus problemen geraakt, heb ik me laten vertellen. 1 Cagiva olifant in mijn spoor, hebik twee keer in het bos „horen verdwijnen”.
Er zaten dan nog 2 lange „allroad“ passages in. Helaas werd ik bij de eerste omgeleid, gezien een deelnemer voor mij gecrasht was en men op medische assistentie wachtte.
De tweede strook was vies. Hele diepe groffe grind, net iets kleiner dan het spul waar in België de treinsporen op gelegd worden. Dat gaat geweldig als je relatief snel bent, vierde vitesse constant tractie – een makkie.
Maar als er een tegenligger opduikt, en je langzaam ernaast dient te geraken, … niks dan gezwabber.
Maar op het einde wacht een beloning:
Riccione is het Blankenberge van Italië, city of nightlife.
De officiële start:
De eerste etappe begint meteen in de mooie heuvels van Emilia Romagna,
die meteen wijken voor de afgelegen heuvels van Umbria (en mss enkele meters Toscana) om te eindigen in Lazio.
Rit 1, er zaten gewoonweg 2 fantastische Strade Bianche in het eerste stuk. 1 prachtige weg bovenop een bergkam, en 1 lange weg naast een rivier in een vallei. Maar helaas niet gestopt om foto’s te nemen, enkel de guzzi vleugels gegeven.
In een dorpje werd een drinkpauze ingelast, georganiseerd door de lokale toeristische dienst (denk ik):
Waarna de beklimming van de Monte Cucco begon.
En de Apennijnen zijn groot en schoon, het houdt niet op :
1ste checkpoint :
En een iets te uitgebreide tagliere voor 1 persoon:
Het gaat natuurlijk maar door in eenzame bergen, op slechte wegen (half asfalt half grind is veel erger dan 100% grind).
Ergens tegen het einde zat er een vreselijke afdaling in de route, 80% weggespoelde asfalt met onverwachts heel korte, nauwe haarspelden naar rechts. Gelukkig heeft de Guzzi betere remmen voor dergelijke situaties dan men zou verwachten.
De vele T7’s zijn hier serieus problemen geraakt, heb ik me laten vertellen. 1 Cagiva olifant in mijn spoor, hebik twee keer in het bos „horen verdwijnen”.
Er zaten dan nog 2 lange „allroad“ passages in. Helaas werd ik bij de eerste omgeleid, gezien een deelnemer voor mij gecrasht was en men op medische assistentie wachtte.
De tweede strook was vies. Hele diepe groffe grind, net iets kleiner dan het spul waar in België de treinsporen op gelegd worden. Dat gaat geweldig als je relatief snel bent, vierde vitesse constant tractie – een makkie.
Maar als er een tegenligger opduikt, en je langzaam ernaast dient te geraken, … niks dan gezwabber.
Maar op het einde wacht een beloning:
Re: Italian Challenge 2021
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Italian Challenge 2021
Mooi mooi mooi, dank voor de foto's!
Re: Italian Challenge 2021
Ik ga hier NIET verder lezen en zeker nie kijken ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1217
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Italian Challenge 2021
dag 2, Leonessa - Campitello matese.
https://www.relive.cc/view/v7O9VoAXKL6
het avondeten werd in Leonessa georganiseerd door de plaatselijke motorclub, en het leek wel op heel het stadje daar lid van was. Maar t moet gezegd, alle "invalswegen" van/naar Leonessa waren zeeeer motorvriendelijk
de eerste 20km v dag 2, dat was puur raggen.
daarna de klim naar Gran Sasso & Campo imperatore.
https://www.relive.cc/view/v7O9VoAXKL6
het avondeten werd in Leonessa georganiseerd door de plaatselijke motorclub, en het leek wel op heel het stadje daar lid van was. Maar t moet gezegd, alle "invalswegen" van/naar Leonessa waren zeeeer motorvriendelijk
de eerste 20km v dag 2, dat was puur raggen.
daarna de klim naar Gran Sasso & Campo imperatore.