Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Droopy »

I wanna go to ZWUK. :grin: :thumbsup:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Marsman »

Muug wrote: 17 Sep 2019 21:30 En toen kwam er een varkentje met een lange snuit, en 't verhaaltje was uit! :laugh3:
hebt ge daar ook foto's van??

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Marsman wrote: 18 Sep 2019 13:37
Muug wrote: 17 Sep 2019 21:30 En toen kwam er een varkentje met een lange snuit, en 't verhaaltje was uit! :laugh3:
hebt ge daar ook foto's van??

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :peepwall:
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Cotthem »

schoon verslag. Die stermotor is wel indrukwekkend

@Zwarten Bert: waar juist steekt ge die binnenband in uw kuip?
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

kuipdeel tussen tank en ruit.
Zwarte binnenkant losschroeven, band in plastic zak(je). beetje foefelen maar het gaat, ook een achterband.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Cotthem »

:sweeet: merci
"...the path is the destination"

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Voor uw en mijn gemak, het geheugen is niet meer wat het was, een overzichtje. bijlange niet accuraat qua route, maar 't geeft een gedacht.
omdat we zo zijn, gereden tegen de klok in.
https://goo.gl/maps/EFAhTKF9d2DmhviaA
Image
We waren weer eens ambitieus vertrokken, maar de vorige ambitieuze rit indachtig (bike8, in een grote 8 heel het UK aandoen) zijn we daar wijselijk vanaf gestapt. dus hebben we de hele kustlijn van Minehead naar Land's End niet gedaan. Geen prentjes van brute kliffen, van Tintagel Castle (Arthur), geen weet ik wat nog voor schoons.

Wel ruwweg een plan gevolgd: Exmoor, Dartmoor en New Forest moeten erin. Maandagmiddag om 15u15 terug in Dover. Voor de rest de TomTom zijn wonderlijke werk laten doen. Soms was dat een snelle bochtige tweevaksbaan, vaak echter een smal kronkelend wegske tussen een stel hagen. Fijn, rustig cruisen, kopke leegmaken.

De Polle mocht voorrijden, hij had de Tom². Soms was ik hem effe kwijt, maar dan stond hij daar ineens weer.
Image
Last edited by Blackbert on 29 Sep 2019 19:59, edited 2 times in total.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Image zo'n baantjes dus.
Of nog smaller. Af en toe met een tegenligger. Soms ook iets breder. met bvb een camion die de melk ophaalt. Die bij de eerste mogelijkheid efkes opzij gaat staan om ons door te laten. Da's Engeland.
Je zou daar om de 5 minuten kunnen stoppen voor een foto. Van het landschap, van de huizen. Soms doe ik dat toch. Denk enkele kleine details weg en je kan evengoed 400 jaar terug in de tijd geslingerd zijn.
Image

Dit was ergens onder Glastonbury denk ik. Dreigend maar toch droog.
Image
Ziet er op de kaart niet veel zaaks uit. Dat is het ook niet, voor een motorrijder die ronde banden wil. 20 jaar geleden zou ik het waarschijnlijk ook maar niks gevonden hebben. Maar je kan daar net snel genoeg rijden om de KTM blij te houden en intussen heb je tijd om de omgeving in je op te nemen.
Image
Last edited by Blackbert on 29 Sep 2019 18:17, edited 2 times in total.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Na tig kilometers tussen 2 hagen begint het raar te doen in uw hoofd. je bent je oriëntatie volledig kwijt en begint ook een beetje te zwijmelen wegens geen referentiepunten*. Tijd om effe te stoppen dus.
Image

Intussen zijn we Tavistock weer uit en Dartmoor ingereden.

Naast Princetown ligt Dartmoor Prison. Indertijd gebouwd om de kerels op te sluiten die niet echt wilden gaan sterven voor queen & country.
In Princetown kunde water kopen, of hier eens binnenstappen en zien of je uit het goede hout gesneden bent om een carriereswitch te maken.
Image

We kriskrassen nog wat door het park eer we er aan de westzijde weer uitrijden. Of toch bijna.
Image
Image
Paul blending in with the locals
Image
Die uiteindelijk toch liever thuis blijven
Image

* volgens mijne jongste gebeurt dat ook met zo'n virtual reality doos op uw kop. Uw hersenen krijgen een geheel andere visuele input dan wat de rest van uw lijf gewaarword. Sommige mensen in zo'n VR gaming hall houden het dan niet echt vol.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Na die koeien duikt het wat omlaag in een valleitje, daarna uiteraard weer omhoog met wat bochtjes. terwijl we over the hill gaan verschijnt dit:
Image
Eerste indruk: die wolken worden daar boven de toren zachtjes opgezogen.
Aan die toren is niks speciaals te zien nochtans.
Image
Wat we nog niet konden zien was het Moretonhampstead Motor Museum. Toch maar eens binnenlopen om de collectie van die retired petrolhead te bekijken...

Een 4barrel Triumph, om 's zondags snel om croissantjes te rijden, liefst zo ver mogelijk weg waarschijnlijk.
Image
Een zeldzame factory mini pickup, om met uw schamele bezittingen te verhuizen omdat ge altijd te lang weg bleef, 's zondags in de ochtend.
Image

Sommige zijn echt te koop, zoals deze MG Cabrio
Image
Image
Image
Image
Ik ken iemand die 'm zeker voor haar verjaardag wil krijgen. :dontknow:

Na al dat fraais was het ontbijt ook wel opgebruikt, tijd voor de afternoon tea. In ons geval mocht dat wel iets stevigers zijn dan de rainbow cake. Wij dus een entrée gemaakt in een echt theehuis, met posh porselein en al. We hebben niks stukgemaakt.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Ergens tussen daar en Yeovil stoppen om de logementsapp te raadplegen. Hangt daar toch wel een raar bord aan de muur...
Image

Het werd dus een Tavern met kamers in Yeovill. Alleen parkeergelegenheid op de openbare parking aan de overkant. Wij staan daar in het donker te knutselen met sloten en kettingen, wanneer er zoiets die parking komt opgebroebeld, maar wel mooier gedaan.
Image

In eerste instantie staan de voelsprieten uit, maar het is echt een vriendelijke kerel die ons zomaar laat parkeren in de toonzaal van zijn zaak, om de hoek.
26, een dik jaar geleden gestart 'from scratch' en nu een handel in tweedehandswagens, werkplaats met dynobank, MOT-service. Een foodtruck (nu ja) op de parking, vapeshop, pooltafel en salonnetje binnen. 15 man personeel. Respect, ook al rijdt hij met een oranje Versys 1000. :thumbsup:

NRJCARS.CO.UK
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Het avondmaal wordt genuttigd bij een fijne Italiaan, ASK Italian. Blijkt een keten te zijn met tientallen restaurants in the UK, maar dat merk je absoluut niet aan de kwaliteit van wat je krijgt, inclusief een 'prego' van die frisse serveerster.

Om in de sfeer te blijven volgt een vierde full english bij een andere italiaan. Waarna we de stad uitrijden via dit erg verrassende wegje. :ricky:
Image

Zondag dus. Rustig door de countryside naar the New Forest, waar paarden op de bus wachten, koeien liggen herkauwen op een grassige vluchtheuvel en we het Sammy Miller Motor Museum bezoeken. In 1 keer. Overload. Je moet daar, zoals Paul al zei, in stukjes de evolutie van de motorfiets(techniek) ontdekken. Anyway, net voor we buitengezet worden vertrekken we zelf. Richting Darling Nicky.

Die de Flying Bull openhoudt in Rake. De voordeur staat in West Sussex, de toog in Hampshire. Nicky is een zeer vrolijke dame. Wanneer we naar eten informeren blijkt de kok niet te werken op zondag. Maar we krijgen het menu en de huistelefoon om te bestellen bij de lokale Indiër, zij zorgt voor bord, vork en mes. 8-)
Intussen staan de moto's geduldig te keuvelen op de parking
Image
Last edited by Blackbert on 30 Sep 2019 17:35, edited 1 time in total.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Ergens eerder had Muug al geopperd even langs Hastings te passeren, waar het kiezelstrand vol vissersboten ligt. Owkeey.

Maar onderweg gaat ie langs de kant, wiebel in het voorwiel.
Eerst de boosdoener zoeken: een stevige doorn.
Dan een bus schuim en een capsulleke perslucht spuiten, nu rijden, op 't gemak, zodat dat schuim kan werken.
Noppes. Maar we staan wel stil op de oprit van een boerderij.
Image
Ik haal mijn spare tube tevoorschijn terwijl Paul vraagt achter een compressor en tire irons.
Dat eerste is geen probleem, het tweede wordt benaderd door een koevoet en 2 overwerkte schroevendraaiers.
Ik wordt ineens gebombardeerd tot 'tire-master'. :? En ben blij dat de binnenband niet gepitst wordt wanneer de buitenste er weer opgelepeld wordt.
't Zal misschien toch waar zijn.

Polle aan de pomp
Image

Bijgevolg is 't op een drafje in Hastings, ik wil zeker de boot niet missen.
Image Image

We trekken een spurtje naar Dover, waar de customs nog een beetje lastig doen. 'security check'
'Heb je 1 van de die dingen hier bij?', wijzend op een plastieken A4 met prentjes van allerhande wapentuig.
'Ja, nee', wijzend naar een lege bagageplaat, 'allemaal verkocht' (allez, in mijn hoofd toch, grapjas).
'Maak eens open' wijzend op een koffer bij Paul en een tas bij mij.
'Really?' Yep. Ok
'Kan je die binnentas uithalen en hier neerzetten?'
Waarop hij een krachtig NO kreeg. Ineens was openen voldoende, eens vluchtig kijken en we konden door.

Hopelijk kom ik daar nog eens en heb ik tijd zat. Dan mag hij letterlijk alles deftig controleren of ik vertrek niet. Doe het goed of doe het niet, ga niet halfslachtig mensen lastigvallen. :twisted:
Maar het beloofd in alle geval voor na 31 oktober.

Anyways, we halen de boot, we kunnen Frankrijk al zien. De slechtste fish&chips van de week later zijn we er al.
Twee en een half uur later ben ik thuis. Helemaal volgens planning. :whistling:

Merci Muug, 't deed deugd.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

:thumbsup:
We moeten dat nog doen. 8-)

Ik bewonder uw strakke woordenschat en even strakke zinsbouw. :thumbsup: Mij lukt dat niet. :laughing:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Muug wrote: 30 Sep 2019 14:17 :thumbsup:
We moeten dat nog doen. 8-)

Ik bewonder uw strakke woordenschat en even strakke zinsbouw. :thumbsup: Mij lukt dat niet. :laughing:
- Niet hetzelfde, maar toch in dezelfde stijl. Of weer eens iets anders uiteraard. :ricky:

- Het was het goede moment, gisteren, maar toch bedankt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Blackbert wrote: 30 Sep 2019 17:38
Muug wrote: 30 Sep 2019 14:17 Ik bewonder uw strakke woordenschat en even strakke zinsbouw. :thumbsup: Mij lukt dat niet. :laughing:
- Het was het goede moment, gisteren, maar toch bedankt.
Ik meen het, er schuilt iets poëtisch in uw zinnen! :thumbsup:

Post Reply