Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Ergens tussen daar en Yeovil stoppen om de logementsapp te raadplegen. Hangt daar toch wel een raar bord aan de muur...
Image

Het werd dus een Tavern met kamers in Yeovill. Alleen parkeergelegenheid op de openbare parking aan de overkant. Wij staan daar in het donker te knutselen met sloten en kettingen, wanneer er zoiets die parking komt opgebroebeld, maar wel mooier gedaan.
Image

In eerste instantie staan de voelsprieten uit, maar het is echt een vriendelijke kerel die ons zomaar laat parkeren in de toonzaal van zijn zaak, om de hoek.
26, een dik jaar geleden gestart 'from scratch' en nu een handel in tweedehandswagens, werkplaats met dynobank, MOT-service. Een foodtruck (nu ja) op de parking, vapeshop, pooltafel en salonnetje binnen. 15 man personeel. Respect, ook al rijdt hij met een oranje Versys 1000. :thumbsup:

NRJCARS.CO.UK
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Het avondmaal wordt genuttigd bij een fijne Italiaan, ASK Italian. Blijkt een keten te zijn met tientallen restaurants in the UK, maar dat merk je absoluut niet aan de kwaliteit van wat je krijgt, inclusief een 'prego' van die frisse serveerster.

Om in de sfeer te blijven volgt een vierde full english bij een andere italiaan. Waarna we de stad uitrijden via dit erg verrassende wegje. :ricky:
Image

Zondag dus. Rustig door de countryside naar the New Forest, waar paarden op de bus wachten, koeien liggen herkauwen op een grassige vluchtheuvel en we het Sammy Miller Motor Museum bezoeken. In 1 keer. Overload. Je moet daar, zoals Paul al zei, in stukjes de evolutie van de motorfiets(techniek) ontdekken. Anyway, net voor we buitengezet worden vertrekken we zelf. Richting Darling Nicky.

Die de Flying Bull openhoudt in Rake. De voordeur staat in West Sussex, de toog in Hampshire. Nicky is een zeer vrolijke dame. Wanneer we naar eten informeren blijkt de kok niet te werken op zondag. Maar we krijgen het menu en de huistelefoon om te bestellen bij de lokale Indiër, zij zorgt voor bord, vork en mes. 8-)
Intussen staan de moto's geduldig te keuvelen op de parking
Image
Last edited by Blackbert on 30 Sep 2019 17:35, edited 1 time in total.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Ergens eerder had Muug al geopperd even langs Hastings te passeren, waar het kiezelstrand vol vissersboten ligt. Owkeey.

Maar onderweg gaat ie langs de kant, wiebel in het voorwiel.
Eerst de boosdoener zoeken: een stevige doorn.
Dan een bus schuim en een capsulleke perslucht spuiten, nu rijden, op 't gemak, zodat dat schuim kan werken.
Noppes. Maar we staan wel stil op de oprit van een boerderij.
Image
Ik haal mijn spare tube tevoorschijn terwijl Paul vraagt achter een compressor en tire irons.
Dat eerste is geen probleem, het tweede wordt benaderd door een koevoet en 2 overwerkte schroevendraaiers.
Ik wordt ineens gebombardeerd tot 'tire-master'. :? En ben blij dat de binnenband niet gepitst wordt wanneer de buitenste er weer opgelepeld wordt.
't Zal misschien toch waar zijn.

Polle aan de pomp
Image

Bijgevolg is 't op een drafje in Hastings, ik wil zeker de boot niet missen.
Image Image

We trekken een spurtje naar Dover, waar de customs nog een beetje lastig doen. 'security check'
'Heb je 1 van de die dingen hier bij?', wijzend op een plastieken A4 met prentjes van allerhande wapentuig.
'Ja, nee', wijzend naar een lege bagageplaat, 'allemaal verkocht' (allez, in mijn hoofd toch, grapjas).
'Maak eens open' wijzend op een koffer bij Paul en een tas bij mij.
'Really?' Yep. Ok
'Kan je die binnentas uithalen en hier neerzetten?'
Waarop hij een krachtig NO kreeg. Ineens was openen voldoende, eens vluchtig kijken en we konden door.

Hopelijk kom ik daar nog eens en heb ik tijd zat. Dan mag hij letterlijk alles deftig controleren of ik vertrek niet. Doe het goed of doe het niet, ga niet halfslachtig mensen lastigvallen. :twisted:
Maar het beloofd in alle geval voor na 31 oktober.

Anyways, we halen de boot, we kunnen Frankrijk al zien. De slechtste fish&chips van de week later zijn we er al.
Twee en een half uur later ben ik thuis. Helemaal volgens planning. :whistling:

Merci Muug, 't deed deugd.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

:thumbsup:
We moeten dat nog doen. 8-)

Ik bewonder uw strakke woordenschat en even strakke zinsbouw. :thumbsup: Mij lukt dat niet. :laughing:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Muug wrote: 30 Sep 2019 14:17 :thumbsup:
We moeten dat nog doen. 8-)

Ik bewonder uw strakke woordenschat en even strakke zinsbouw. :thumbsup: Mij lukt dat niet. :laughing:
- Niet hetzelfde, maar toch in dezelfde stijl. Of weer eens iets anders uiteraard. :ricky:

- Het was het goede moment, gisteren, maar toch bedankt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Blackbert »

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Zwarten Bert en Mister Muug op ontdekking in ZWUK

Post by Muug »

Blackbert wrote: 30 Sep 2019 17:38
Muug wrote: 30 Sep 2019 14:17 Ik bewonder uw strakke woordenschat en even strakke zinsbouw. :thumbsup: Mij lukt dat niet. :laughing:
- Het was het goede moment, gisteren, maar toch bedankt.
Ik meen het, er schuilt iets poëtisch in uw zinnen! :thumbsup:

Post Reply