Andiamo alla Madonna della Corona

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Vandaag een rotdag in CH

Heel de dag paranoid voor tempo limits. Extreem paranoid.



En toch hebben die rukkers me geflitst.

En eerst nog gepluimd bij spijs ende drank. 5 chf voor een glas water, 4.6CHF voor een (slechte) koffie.
De prijs van een schnitzel durf ik niet door te geven, geen mens gelooft het.

Kutland. blijf er weg.

Nu in Livigno. Tussen de hel en het paradijs ligt de Bernina.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

In het paradijs kost naft 89 cent.

Of 104cent als je eens zot wil doen en super98+ wenst.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 20 Jun 2020 23:06 In het paradijs kost naft 89 cent.

Of 104cent als je eens zot wil doen en super98+ wenst.
:krabje: 'k Probeer hier efkes te volgen, Tutto ... Livigno in Italia ... Bernina ligt nog altijd in CH ; dus trug door 't kutland ... maar als de naftprijs in het paradijs 104cent is, kanda toch Italia niet zijn ... Austria, ja daar krijgde wel ne liter voor dat bedrag, maar daar geraakte vanuit Livigno toch beter langs de Stelvio/Umbrail mijgedacht :dontknow: :?:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Vanuit CH kunde de Bernina op en in de afdaling neem je links de Forcela Livigno.

Of ge neemt de tunnel vanuit het noorden.

Of ge komt vanuit Italië, zoals gij zegt.

Ik kwam van de Albula pas, dan was Bernina de voor de hand liggende keuze.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

In AT kost de euro 95 nu 1.08 of meer. Woensdag getankt @1.099

Vagevuur.

In Livigno kost de naft dus EUR 0.89 = beter dan vagevuur :ricky:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by OzzePaa »

TuttoTerreno wrote: 21 Jun 2020 00:06 In AT kost de euro 95 nu 1.08 of meer. Woensdag getankt @1.099

Vagevuur.

In Livigno kost de naft dus EUR 0.89 = beter dan vagevuur :ricky:
Ahja i remember ... nu dagget zegt : Livigno is een belastingparadijs natuurlijk 8-) Wij reden van kruispunt Umbrail/Stelvio nog een rondje langs Livigno en meer/tunnel over Susch tot Nauders en zo weer naar Seefeld.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by Muug »

Pa, zijt gij TT zijn reis met google maps aan 't volgen of weet gij dat allemaal nog uit het blote hoofd? :shock:
Iets zegt mij dat gij zo'n geheugen hebt dat nooit iets vergeet en dat gij over een superkalender in uw hoofd beschikt. :P
Ge wilt echt niet weten hoe zeer ik - zelf gezegend met een vergiet, ik wil het woord geheugen daarvoor zelfs niet gebruiken - u daarvoor benijd. :lipsrsealed2: :oops: :oops:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 21 Jun 2020 09:16 Pa, zijt gij TT zijn reis met google maps aan 't volgen of weet gij dat allemaal nog uit het blote hoofd? :shock:
Iets zegt mij dat gij zo'n geheugen hebt dat nooit iets vergeet en dat gij over een superkalender in uw hoofd beschikt. :P
Ge wilt echt niet weten hoe zeer ik - zelf gezegend met een vergiet, ik wil het woord geheugen daarvoor zelfs niet gebruiken - u daarvoor benijd. :lipsrsealed2: :oops: :oops:
Ahja ... 'k zeg het toch ;) :
OzzePaa wrote: 20 Jun 2020 23:46 :krabje: 'k Probeer hier efkes te volgen, Tutto ...
Aardrijkskunde is altijd al m'n favoriete vak geweest, Muug :grin: En ik kijk graag op landkaarten ... :ugeek:
Maar de laatste jaren hebben we dus die streek tussen Cortina en de grens met het kutland tamelijk extensief in alle richtingen verkend. Het Lago di Garda en alles er rond vijf jaar trug noggis binnestebuiten gedraaid. Alleen Tutto's bedevaartsoord en de Peller heb ik toen blijkbaar gemist en moetn opzoeken. De andere Italiaanse meren horen ook tot mijn wat (veel) langer geleden redelijk verkende contreiën.
Wat uw vergietgeheugen betreft : dat heeft soms meer na- dan voordelen :mrgreen: :!: Veel denksport helpt naart schijnt om daar pas op meer gevorderde leeftijd last van te krijgen. Dan wordt het namelijk weleens gemakkelijk om selectief vergeetachtig te worden. ;) :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Ik ben ondertussen in Monno, van een café en een mezzo litro aqua aan het genieten.

Vanochtend vroeg proberen vertrekken om voor de massa op de Gavia pas te geraken.
Dat hadden blijkbaar wel meer mensen zo gepland ...

Ik ben al zeker 1000 motoren tegengekomen vandaag.
Mooi weer, zondag, Alpen, ....


Soit, in Monno begint rondje 74 van de actuele Denzel.
Passo del mortirolo, passo della foppa, passo del Picco, passo di santa christina en tot Aprica en dan weer richting noorden tot bij Monno.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

De mensen in de toeristische sector hebben hier serieus afgezien, and it continues. Geloof niet dat de overheid hier veel geholpen heeft.

Men is supervriendelijk, enorm content dat ze toch 1 klant hebben...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by Muug »

OzzePaa wrote: 21 Jun 2020 10:17 Wat uw vergietgeheugen betreft : dat heeft soms meer na- dan voordelen :mrgreen: :!: Veel denksport helpt naart schijnt om daar pas op meer gevorderde leeftijd last van te krijgen. Dan wordt het namelijk weleens gemakkelijk om selectief vergeetachtig te worden. ;) :lol:
Niks ouderdom, gewoon aangeboren.
Dus ik vraag me af hoe we ooit gaan weten wanneer ik begin te Alzheimeren ... :|

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Nr 74 is een geweldig toerke

Smal baantje bovenop de kam tussen twee waanzinnig steile, diepe valleien. Typisch Denzel. Zou je anders nooit vinden.

Alles in vitesse 1, 2 en 3.

Dan op t eind de Montirolo, 31 Tornanti naar boven.

En 10 naar beneden.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Enkele impressies:
Image
Image
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Monte Bondone


Puur genieten. Fantastisch nieuw wegdek. Brede baan, ultieme bochten.
28km of zo. 1 dorpke.


Op zondag om 19h00 tegengekomen : twee autos, twee motoren en 4 fietsers.

Gaan met die banaan.

En het ultieme genot: weten dat tegelijkertijd op de grote parallelweg beneden, de koekedozen meer dan 20km lang bumper tegen bumper tot Trento stonden.
Last edited by TuttoTerreno on 21 Jun 2020 22:05, edited 1 time in total.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by Muug »

Alles asfalt?
U puur gebazeerd op der Denzel?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 21 Jun 2020 20:25 Alles asfalt?
U puur gebazeerd op der Denzel?
Ja op beide vragen.

Al zou ik de ondergrond op de Gavia eerder "ooit misschien asfalt geweest" noemen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

Tussen de Passo del Sommo en de passo Coe ligt een skigebiedje met een onverharde weg langs de sneeuwkanonnen en rifugio Stella d'Italia.


Oh ja, en boven nog het Forte Sommo Alto, wat er nog van overschiet.

Image

Image

Verder over de Passo Borcola, een hiaat vorig jaar toen die afgesloten was.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by OzzePaa »

U wordt vriendelijk verzocht tenminste de foto's wat kleiner te posten ... dan kijk ik er misschien over en moet er nie zoveel :drif: :drif: :drif: worden ;) :mrgreen: :lol: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by TuttoTerreno »

OzzePaa wrote: 22 Jun 2020 23:21 U wordt vriendelijk verzocht tenminste de foto's wat kleiner te posten ... dan kijk ik er misschien over en moet er nie zoveel :drif: :drif: :drif: worden ;) :mrgreen: :lol: :thumbsup:
Mijn absolute favoriet, malga Lessisina en omgeving :

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Andiamo alla Madonna della Corona

Post by Muug »

Waarom zou een mens eigenlijk de wereld rond willen rijden, als ge zo'n schoon landschappen in uw gebuurten hebt.... :lipsrsealed2:

Post Reply