Italian Challenge 2021

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Italian Challenge 2021

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 16 Jul 2021 18:08
Image


moh how zeg, die rode moto heeft toch een baasje ! Anders staat die meestal alleen op de foto ;)
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

Kunt ge u dus voorstellen wat al die hippe bloggers en Dansaert-Vlamingen moeten doen om hunne kop op al hun foto's te krijgen?! :shock:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

verzamelen in Leonessa:
Image

De drie Cagiva's reden heel vlot, ben als opwarmer hen dagelijks de eerste 45minuten gevolgd, tot aan de eerste foto's.

Image

de dame in het midden heeft als een goei 470.000km met die Cagiva olifant gereden, doet alle onderhoud en werken aan de ducati desmo motor zelve :geek:


Image

CRF250 met duo: Image

richting Gran Sasso...

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

en voor de landschap liefhebbers

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

Nadien werd het bijzonder heet, drinkpauze en dan op de tanden bijten.

geen foto's genomen in die sierra.

De route ging dat weer omhoog, gegeten op 1500m hoogte bij 25°C.

Uiteindelijk kwamen we bij dit prachtig meertje, Lago di Barrea,

Image


waar ik rare bobbels op de weg tegenkwam, vooral in de bochten.

Tiens, de guzzi wil precies niet meer in de bochten vallen gelijk normaal...

platten tuub...
Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

wachtend op assistentie dan maar wat foto's genomen van voorbijrijdende deelnemers,
waaronder deze held :

Image

Oeroude honda XR600R, zonder poespas. De piloot was oud genoeg om die honda nieuw gekocht te hebben, zijn uitrusting vermoedelijk uit dezelfde periode.

navigatie had ie niet, dus hij moest zijn maten volgen.

Oh ja, en de kickstarter werkte niet meer, hij moest die kist telkens in gang lopen :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

na een uurtje wachten, was de assistentie er:

Image

waar ik gestopt was, bleek een motorvriendelijk hotel te zijn, en de behulpzame uitbater haalde een compressor tevoorschijn en wist dat er ca. 25km verder een bandenboer ("Gommista") voor moto's was.

met twee begeleiders die zaak gezocht en gevonden.

Helaas wou die gommista mij niet helpen, ik zal nooit weten waarom. En het assistentie team dat het gesprek voerde, wou het me achteraf niet vertellen, behalve wat woordenschat die je doorgaans niet op de taalschool leert. :furious3:

Het enige wat erop zat, was dik 100km verderrijden tot in Campitello Matese, alwaar "onze" mechanieker wel een nieuwe binnenband zou steken.

vertrokken eerst met lucht vd gommista, daarna spuitbus erin gespoten, en de laatste pakweg 25km gewoon zonder lucht. De laatste klim naar het skigebied Campitello Matese heel voorzichtig en langzaam.

Aangekomen, meteen wat houtblokken gezocht en met vereende krachten de guzzi "opgebokt", wiel eruit.... maar de band weigerde aan 1 kant van de velg te gaan.
Een cagiva "elephant" erop gezet, maar was niet zwaar genoeg.

na het avondeten nog eens geprobeerd en met een echte olifant, de BMW1150GSA lukte het wél:

Image

Image

Image

de schuldige:

Image


binnenband was helemaal aan flarden. Velglint 2x zo lang als normaal, ventiel natuurlijk afgebroken...

maar om 0h30 waren de werkzaamheden in het parc fermé klaar

's ochtends was alles weer OK:

Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

Ooit midden in Limburg viel ik met mijn eerste moto ooit - Kawa Z500 - weer maar eens in panne. Beetje verder was een Suzuki-dealer. Van de pa van Stefan Everts. En die wou ook niet helpen.... mogelijks omdat het geen Suzuki was. Man ik was kwaad!

3 Lucky Strike Elefants bij elkaar!!!!! Du jamais vu. In heel België is er misschien ene in goeie staat... en die kost misschien wel 10.000€ ondertussen. Waw.

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Italian Challenge 2021

Post by Bij »

Muug wrote: 21 Jul 2021 09:42 3 Lucky Strike Elefants bij elkaar!!!!! Du jamais vu. In heel België is er misschien ene in goeie staat... en die kost misschien wel 10.000€ ondertussen. Waw.
Da moet ik dan eens tegen mijn kozze zeggen want die heeft er zo ene in zijn garage staan. Ik denk alleen dat die die nooit meer ga verkopen. :mrgreen: :mrgreen:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

ik ben te jong om cagiva elefants te kennen, had daar nog nooit van gehoord. Die olifanten waren ca. 30 jaar oud.

Is blijkbaar een Ducati monster motor in een frame op hoge poten.

En de 3 eigenaars hadden daarnaast nog elk minstens een ducati multistrada (plus nog wat ander rollend gerief).

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

Dat waren simpelweg de allereerste über-allroads, nog voor de TDM. De motor die inderdaad in de Monster zit, zat eerst in de 900SS'en van die tijd. Lekker luchtgekoeld en desmodromisch. Niet veel pk maar gigantisch koppel! In de regen opletten bij vertrek want het achterwiel spinde graag door, wat wel fun kon zijn. Extreem goede wegligging, zeker voor die tijd.
Ducati maakte toen deel uit van het Cagiva- imperium of omgekeerd, en vele onderdelen waren voorzien van het Cagiva-olifantje.
Het zijn legendes, stukken geschiedenis. Maar qua betrouwbaarheid eigenlijk krengen.
Een maat van me had er één in de jaren '90, reed er bijna nooit mee wegens altijd in panne. Dan eens uit elkaar gegooid om grondig te renoveren, en hij heeft hem na een paar jaar in die staat verkocht.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

die Italianen hebben nog leuke events:
https://www.ormaproject.com/

ik heb er een paar nieuwe Facebook amici aan overgehouden, dat is 1 van vele dingen waar die aan deelnemen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

Campitello Matese is een ski gebied, met hotels voor ski gebieden (wel mooie, moderne kamers):

Image

eerst het ski gebied:

Image
Image
Image

en de bergen
Image
Image
Image

Image


aanvankelijk niet veel strade bianche, maar toch bijna vastgereden op een helling waar de weg effe weg was: De Guzzi heeft traction control, en als die op "Road" staat, grijpt die nogal snel in. Dus voor de streep grind, probeerde ik de modus te veranderen, maar dat lukte pas toen ik stilstond, jawel, op het steilste stuk van de streep grind... Waarna mijn achterwiel zich almaar dieper ingroef ... :mrgreen: Gelukkig kon ik wa naar achter en met wat gefoefel en gekweddel kon ik voort :whistling:

Bovengekomen begonnen de windmolens en moeten we in Campania zijn. Windmolens windmolens windmolens, overal, ook (beneden) in de valleien:

Image
Image
Image
Image

de strade bianche van dit traject waren vooral de baantjes om die windmolens te bereiken/te onderhouden.
Image
Image


daarna werd het te heet om foto's te trekken. maar het landschap veranderde niet veel: heuvels met graanvelden en overal windmolens. En ertussen asfaltwegen in slechte tot zeer slechte staat.

Pas in de laatste 75km of zo, begonnen de heuvels wat hoger te worden, zaten er nog enkele leuke streepjes gravel in het parcours, en had weer adem voor een paar kiekjes:

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


vraag me niet hoe die daar boven geraakt is. Er waren er twee, maar de andere stond in de andere richting :krabje:
Image


Overnacht in Contursi Terme. Schoon hotel maar buiten in de zwembaden overheerste de zwavellucht van de meerdere "hot pools". Zou wel heel gezond zijn.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

Die vrachtwagen: nen 20x20? :dontknow:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

geen idee, maar aan het aantal windmolens te zien, reed die daar al een tijdje rond om dergelijke wieken af te leveren :mrgreen:


edit: een professionele foto van ietsje dichterbij:

Image

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

Dag 4, start Contursi Terme, 's ochtends om 8h00 bij het bepakken van de motor: 26°C

Dat wordt weer zweten vandaag.


Maar dat bleek absoluut niet het geval, we gingen wat hoger, en dan in/door het National Park del Cilento, en we reden in een groot bos, 21°C.

Lunch in Sanza, alwaar de lokale gastronomie een event had opgezet.

Daarna doorheen het NP, maar ik herinner me enkel een heel slechte weg in de vallei, en bossen.

Aankomst boven aan het beeld in Maratea, en feestje in het schone hotel aldaar.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image

Einde (vh officiële deel toch).


Wie heeft het niet gehaald?
1) Ene na een val op dag 1 ( denk ik)
2) 1 Cagiva olifant is op dag 4 uitgevallen: achterwiel fout gemonteerd voor de trip, na 1100 snelle km's in de soep gedraaid. ttz: "vast gedraaid"
3) 1 nagelnieuwe KTM 890 : Na lunch op dag 4 herkende de 890 zijn eigen contactsleutel niet meer: game over. Naar de dealer in Potenza gesleept, en vandaag wellicht naar de eigenaar thuis. Gekend en vaak voorkomend probleem bij nieuwe KTM's blijkbaar.


Wat was nog opvallend: BMW's van de jongste generatie kunnen niet tegen de warmte: twee opgeblazen akku's.

Daarnaast, de prijs van zo'n GS ESA veerpoot achteraan: 2300euro (net voor de start moest er zo eentje gestoken worden). Gelukkig vallen de werkuren nog mee, blijkbaar rap gewisseld.

En de T7 eigenaars vloeken op hun ABS systeem als het stevig naar beneden gaat op grind/grotendeels grind.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Italian Challenge 2021

Post by Muug »

Merci voor d'info!
Proficiat met de trip!

Maar had uw Moto dan geen enkel euveltje? :dontknow:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Italian Challenge 2021

Post by Bij »

De V85 TT heeft alleen rap last van platte achterbanden (zelf ervaring mee ondertussen) :mrgreen:
Voor de rest doet dat waarvoor het gemaakt is :grin: :grin: :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Italian Challenge 2021

Post by TuttoTerreno »

hout vasthouden, maar totnogtoe enkel een platte band.

en op de jongste 8000km 250ml olie bijvullen.


1x een foutmelding, maar bij herstart ("re-boot") melding verdwenen.

Post Reply