reizen 2021

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

Merci FeM

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: reizen 2021

Post by diskeletloetje »

Binnen een goeie veertien dagen zijn wij ook weg, naar de cevennen deze keer, waar we verblijven in de weliswaar tot gite omgebouwde pigeonnier van een middeleeuws kasteel. Daarna wordt het nog een weekje kamperen, waarschijnlijk in de dordogne. We gaan nu al enkele jaren op deze manier op reis en dat bevalt prima.
Geen uitgestippelde routes hier, gewoon onze neus achterna.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

diskeletloetje wrote: 27 Jun 2021 10:40 Binnen een goeie veertien dagen zijn wij ook weg, naar de cevennen deze keer, waar we verblijven in de weliswaar tot gite omgebouwde pigeonnier van een middeleeuws kasteel. Daarna wordt het nog een weekje kamperen, waarschijnlijk in de dordogne. We gaan nu al enkele jaren op deze manier op reis en dat bevalt prima.
Geen uitgestippelde routes hier, gewoon onze neus achterna.
Hoe vindt ge die adreskes toch?
Logis de France site?

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: reizen 2021

Post by Raketman »

Het enige land dat mij momenteel interesseert om naar op reis te gaan is de UK. En laat dat net nu nog de minst haalbare optie zijn :cry: ...
Troostprijs zal waarschijnlijk Frankrijk worden.
Nil volentibus arduum

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

In normale rijden was ik vorig jaar drie keer naar de UK geweest. En dit jaar ook.
Helaas dus.
Maar Duitsland was een goed alternatief vorig jaar, en dat gaat het ook dit jaar zijn. Vorig jaar het Zuiden, dit jaar het Oosten en misschien ook wat van het Noorden erbij. Met de kronkelroutes van de TT trouwens. :thumbsup:
Frankrijk is een mooi land, dat zeker, maar ik praat minstens vier uur per dag Frans, en dan doe ik dat liever niet tijdens mijn verlof. Maar bon, de Alpen liggen daar wel voor een groot stuk :laughing:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: reizen 2021

Post by Marsman »

Frankrijk!
HET land waar ik ooit mijn hart aan verloren had. Maar dat is ondertussen reeds lang geleden want het Frankrijk van vandaag is reeds lang niet meer hetgeen het ooit geweest is. De grandeur is helemaal weg. In de plaats daarvan is de verloedering gekomen, samen met de absurd hoge en steile verkeersdrempels en aan elke hoek een "STOP" bord. Het wegennet is danig aan 't verlebberen en overal kunnen de mannekes met de blauwe klak als kleine pagadders in de boskes weggestopt zitten om je in 't oog te houden met hun jumelles. Om van de anonieme voertuigen te zwijgen die als mestkevers uit de grond gekropen komen. Echt niet plezant meer.
Vorig jaar zijn we er nog een week geweest en ik had 4 routes in mijn gertrut gefoefeld. Na de tweede hebben we er de brui aan gegeven want je reed gewoon van de ene verkeersdrempel naar de andere zone 30. Halverwege de rit hebben we dan maar rechtsomkeer gemaakt en de rest van de week hebben we onze wandelschoenen aangetrokken.
Als ze daar zo verder doen, dan wordt dat binnen het decennium een derdewereldland.

Engeland?
Ja, daar zou ik ook wel wat vaker naartoe willen, maar die apen met hun stiff upper lip hebben met hun brexit flink wat stokken in de wielen gestoken. Dus, éér je er bent heb je hoogstwaarschijnlijk al een flinke lijdensweg achter de rug.

Duitsland dan maar?
Tja, we gaan er tijdens de laatste week van juli een 5-tal dagen naartoe bij wijze van try-out, maar ik geef grif toe: dik tegen mijn goesting. Ik vermoed dat die aversie voor onze oosterburen er door mijnen bompa flink met de paplepel werd ingegoten want die was niet echt deutschgezind. Al moet ik ook toegeven dat je daar zeer goed asfalt onder de wielen geschoven krijgt en dat ge daar prachtig mooie ritten kan rijden.

Of toch maar Luxemburg?
Ja hoor: lekker mooie wegen van zeer goede kwaliteit en een prachtig landschap. En: dichtbij!
Alleen ben je daar doorgeraasd zonder dat je het beseft en rij je 100 keer dezelfde routes als je er langer dan, zeg maar, 3 dagen verblijft. Maar het blijft een prachtig land.
Alleen staat het niet zo sjiek op je CV als je op je werk gaat vertellen dat je met de motor, of all places, naar Luxemburg op conzjee geweest bent. Zeker niet zo exotisch als, pakweg, een alpje, een dolle miet of een pyrenee onder de wielen te schuiven.

Om met een boutade af te sluiten: nergens beter dan thuis :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

Rond de kerktoren dus?😛

Ach, wat drempels en dorpskommen betreft, in de bergen zie je die toch bitter weinig. :ricky:
I am confused. Oh no, maybe not!

diskeletloetje
Posts: 651
Joined: 23 Oct 2009 14:06

Re: reizen 2021

Post by diskeletloetje »

Muug wrote: 27 Jun 2021 11:36 Hoe vindt ge die adreskes toch?
Logis de France site?
Ik begin in december te zoeken op Gites de France, meestal heb je dan nog keuze te over.
Wat snelheidsboetes in Frankrijk betreft valt het reuze mee, tot nu toe nog nooit prijs gehad en al bij al vind ik dat het nog meevalt met snelheidsdrempels en weggestoken gendarmes. Op de autosnelweg, ja, daar ziet ge ze vaak staan maar voor de rest valt dat toch mee.
En Duitsland? Sorry maar ze mogen mij nog een gratis 14- daagse vakantie aanbieden in een 5 sterrenhotel, met de naft voorniet, zelfs dan wil ik niet daar niet naartoe. Het enige waar dat land goed voor is is om er zo snel mogelijk door te rijden.
Bij Engeland heb je wel onmiddellijk het gevoel in het buitenland te zijn, ik hou wel van het land.
Sometimes the same is different, but mostly it's the same...

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: reizen 2021

Post by Jopet »

diskeletloetje wrote: 27 Jun 2021 17:45 Bij Engeland heb je wel onmiddellijk het gevoel in het buitenland te zijn, ik hou wel van het land.
Engeland wordt vanaf 1 oktober echt buitenland, zonder paspoort kom je er dan niet meer in.
Dus spontaan eens een tripje naar GB mag je dus vergeten, eerst paspoort aanvragen en dan mag je gaan....


https://www.gov.uk/guidance/visiting-th ... ss-citizen
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: reizen 2021

Post by Jopet »

Marsman wrote: 27 Jun 2021 14:29 Duitsland dan maar?
Tja, we gaan er tijdens de laatste week van juli een 5-tal dagen naartoe bij wijze van try-out, maar ik geef grif toe: dik tegen mijn goesting. Ik vermoed dat die aversie voor onze oosterburen er door mijnen bompa flink met de paplepel werd ingegoten want die was niet echt deutsch gezind. Al moet ik ook toegeven dat je daar zeer goed asfalt onder de wielen geschoven krijgt en dat ge daar prachtig mooie ritten kan rijden.
Ik heb jaren geweigerd op reis te gaan naar Duitsland, als chauffeur wordt je daar alles behalve vriendelijk onthaalt, ik denk dat de illegalen er beter behandeld worden, kom je te vroeg is het niet goed, kom je te laat dan breekt de hel los en sta je uren te wachten, 13 uur is 13 uur, niet 12u55 of 13u05, dan moet je alles doen volgens hun regels, doe je dit niet krijg je van alles naar je hoofd geslingerd, daarna mag je 10 soorten papieren onderteken maar het enige document dat we echt nodig hebben op de baan, de CMR dus, weigeren de meesten te ondertekenen tenzij ze die zelf gemaakt hebben. Op hulp moet je niet rekenen want daarvoor is een Duitser niet betaald, gelukkig is het meestal met een Internationale container dat ik er tegenwoordig kom en die moeten ze wel zelf lossen. Dit alles deed mij dus jaren weigeren om op reis te gaan naar dat ellendig (werk)land.

Tot in 2008 vrienden mij toch overhaalt hebben eens mee te gaan naar het Sauerland. Dat is me zeer goed bevallen, ondertussen al een paar keer Zwarte Woud en Eifelgebergte gedaan en moet zeggen dat het steeds dik in orde was.

Conclusie, om te werken liever niet, om op reis te gaan wil ik direct mee met jullie ;-)
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

Ik kan me geen enkel land herinneren waar je als toerist met de nek aangekeken wordt in de hotels. Ja, hier en daar tref je eens een minder hotel, maar dat is voor mij niet landgebonden.

En leuke wegen kan je ook overal vinden als er wat relief in het landschap zit.

Dus moet ik toch 1 land uitsluiten voor motorvakanties :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

Duitsland heb ook ik vele jaren niet bezocht wegens, tja, niet sexy genoeg. Maar er is veel natuur, er zijn prachtige wegen, lintbebouwingc kennen ze niet, en als je niet op hotel gaat heb je daar ook geen last van. Naar Duitsland gaan was vorig jaar in juli de enige optie, zowat het enige groene land. En dat was heel aangenaam toch.
Dus dit jaar opnieuw. :thumbsup:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: reizen 2021

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 27 Jun 2021 20:41 Ik kan me geen enkel land herinneren waar je als toerist met de nek aangekeken wordt in de hotels. Ja, hier en daar tref je eens een minder hotel, maar dat is voor mij niet landgebonden.
De enige keer dat we dat ooit voorgehad hebben, ttz dat er plots "geen kamers meer vrij waren" toen de patron te horen kreeg dat het om motards ging was bij onze zuiderburen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 27 Jun 2021 21:43
F M wrote: 27 Jun 2021 20:41 Ik kan me geen enkel land herinneren waar je als toerist met de nek aangekeken wordt in de hotels. Ja, hier en daar tref je eens een minder hotel, maar dat is voor mij niet landgebonden.
De enige keer dat we dat ooit voorgehad hebben, ttz dat er plots "geen kamers meer vrij waren" toen de patron te horen kreeg dat het om motards ging was bij onze zuiderburen.
F M wrote: 27 Jun 2021 20:41 Ja, hier en daar tref je eens een minder hotel, maar dat is voor mij niet landgebonden.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: reizen 2021

Post by den Bullet »

Marsman wrote: 27 Jun 2021 14:29
...

Alleen staat het niet zo sjiek op je CV als je op je werk gaat vertellen dat je met de motor, of all places, naar Luxemburg op conzjee geweest bent. Zeker niet zo exotisch als, pakweg, een alpje, een dolle miet of een pyrenee onder de wielen te schuiven.

Om met een boutade af te sluiten: nergens beter dan thuis :mrgreen:
Oost-Europa Dré, Oost-Europa! 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

Muug wrote: 14 Jun 2021 12:00 Is dat met Wim? Doe 'm de groeten. :thumbsup:
Je hebt de groeten terug.

Uiteindelijk zijn we niet met 2, maar met 3. De gast die vorig jaar mee naar de Alpen geweest is, had toen gezegd dat hij niet meer mee wilde met ons, omdat we voor hem te rap rijden.

Hij is van gedacht veranderd...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: reizen 2021

Post by Muug »

F M wrote: 28 Jun 2021 13:47
Muug wrote: 14 Jun 2021 12:00 Is dat met Wim? Doe 'm de groeten. :thumbsup:
Je hebt de groeten terug.
Uiteindelijk zijn we niet met 2, maar met 3. De gast die vorig jaar mee naar de Alpen geweest is, had toen gezegd dat hij niet meer mee wilde met ons, omdat we voor hem te rap rijden.
Hij is van gedacht veranderd...
Hij heeft circuittraining gevolgd? :dontknow:

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: reizen 2021

Post by Schussboelie »

F M wrote: 28 Jun 2021 13:47omdat we voor hem te rap rijden.
Willen jullie hém dan nog wel mee?? ;)
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

:grin:
Neen, mijn maat Guido waarmee ik reis is vorig jaar gevallen. Sindsdien is hij nogal onzeker, en gaat het veel langzamer. Daardoor zal Patrick (de 3e) hem nu wel kunnen volgen. Ik had al afgesproken dat ik op kop rijd, en als het voor Guido te rap gaat, probeert hij niet krampachtig te volgen maar rijdt hij zijn eigen tempo. Ik wacht dan wel regelmatig. Zo rijden Wim en ik trouwens ook, met hem op kop.

Vorig jaar vonden wij het eigenlijk gevaarlijk, want Patrick nam veel te veel risico's om te willen volgen...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: reizen 2021

Post by F M »

Pfffffff...
Na al mijn geplande vakanties blijk ik nog altijd 23 dagen vakantie over te hebben. :o :roll: Nog altijd het gevolg van mijn domme idee om een halve maand extra vakantie te kiezen als geschenk voor mijn 35 jaar dienst, net voor Corona uitbrak.

Ik wilde dus nog graag een motorvakantie plannen. In november heb ik nog wel ruimte op het werk. Alleen, waar kun je in die periode nog naartoe met de motor? Zo zuidelijk mogelijk, dat zou dan Zuid-Spanje moeten worden. Maar dat is wel 2.000 km weg van hier. Dus niet geschikt om even op en af te rijden. Opties zijn dus om naar bv Malaga te vliegen, en ofwel daar een moto te huren, ofwel de motor naar daar te vervoeren met motortransport.

Maar beide opties icm een vliegtuig komen op rond de 1.000 euro. Dat is toch wel een serieuze hap uit het budget.

Maar ik denk echt niet dat het in november nog aangewezen is om minder zuidelijk te willen plannen. :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply