Viva

Been there, done that, got the T-shirt? Vertel op !
Post Reply
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Viva

Post by TuttoTerreno »

Een lang gekoesterd plan van me is om ooit een ne Vuelta te rijden. ne ronde van Spanje.

Liefst op een licht motorfietsje dat ge ook de ezelspaden kunt nemen, indien gewenst.


Blijkbaar was ik niet de enige die hierover nagedacht heeft : bv. de TET in Spanje al eens van nabij bekeken?

Vele duizenden kilometer, minimum reistijd pakweg 40 dagen :mrgreen:


wie doet mee? :freak:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Viva

Post by zappa »

ezel paden ? ik heb ervaring met steenkoppige paarden :mrgreen: een fe 390 husaberg, geen 40 dagen, en Spanje ligt helemaal de andere kant van Frankrijk, achter die bergenkam, die ik in2016 met veel plezier een veel te kort stukje kunnen rijden heb.
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Viva

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 04 May 2021 14:00 Vele duizenden kilometer, minimum reistijd pakweg 40 dagen :mrgreen:
wie doet mee? :freak:
40 dagen weg met de moto. 8-)
Gij wilt dat uw vrouw een excuus heeft om de scheiding aan te vragen zeker? :mrgreen:
Ik heb trouwens maar 24 dagen congé. :thumbsdown:
Onbetaald kan ook natuurlijk, maar hier thuis zou ze liever meegaan :w00t:


Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Viva

Post by Jopet »

Muug wrote: 04 May 2021 22:34
Ik heb trouwens maar 24 dagen congé. :thumbsdown:
Maar 24????? Een gewone werkmens heeft er 20, en dan spreek jij over "maar 24" wat dus 20% meer is dan een gewone werkmens :o
Straks ga je nog klagen over je loon omdat het ook maar 20% meer is dan het onze zeker :mrgreen:
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Viva

Post by F M »

Maar 20?

Ik heb er dit jaar ongeveer 60. :mrgreen:
Wreed vervelend want hoe krijg ik die op in deze tijden, als je nog nergens naartoe kan. :dontknow: :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Viva

Post by Muug »

Wel, om te beginnen zijn niet alle werkmensen gelijk, raar dat je dat al niet wist. ;)
Verder bedriegt mijn werkgever ons eigenlijk want daar zijn ook alle brugdagen bij, die ons bedrijf niet neemt. :|

60?????

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Viva

Post by F M »

Muug wrote: 09 May 2021 12:56 60?????
20 wettelijke. 9 compensatiedagen omdat we per dag meer uren werken dan in de CAO staat. Een aantal dagen anciënniteitsverlof. 12 dagen overgezet van vorig jaar. Een paar dagen overwerk te recupereren. En dan nog voor 35 jaar anciënniteit kunnen we een cadeau kiezen: 1 maand extra wedde of 1 maand extra verlof of een halve maand extra wedde en een halve maand extra verlof. Ik had dat laatste gekozen vorig jaar, maar dan braafjes gevraagd om dat naar dit jaar over te zetten wegens de uitbraak van Corona vorig jaar. Dat zijn dus nog eens 10 dagen die ik dit jaar extra heb.

Maar ik heb al lang spijt dat ik niet voor volledige maand extra wedde gekozen heb.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Viva

Post by Muug »

Ja zo is het ne spijtige kado natuurlijk.
Maar gij gaat dus in het najaar heel veel op reis kunnen gaan :thumbsup:

On topic: TET Spanje zie ik ook zeker zitten. :thumbsup: Moet prachtig zijn. En dan zie ik mij dat doen met de CRF. Ik heb wat zitten optellen en voor een kleine 1500€ is dat dingske reisvaardig. Dat is dan incl. bagagerek, aangepaste vering, verwarmde hv, grotere tank,....

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Viva

Post by TuttoTerreno »

in principe hedde gij da ni nodig, ge hebt een mobiel huis/assistentie voertuig én ne chauffeur die graag in Spanje wil toeren.

:whistling:

mss nog ne remorque om de CRF tot ginder te trekken.


dat zou een beetje m'n ideale set-up zijn, drie chauffeurs, drie brommers, remorque en voertuig waarin geslapen kan worden.
om beurten rijdt ene met het assistentie voertuig tot aan de volgende slaapplaats terwijl de twee andere op pad gaan.
de derde kan hen tegemoet komen vanuit de volgende stop.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Viva

Post by Tom Thumper »

F M wrote: 09 May 2021 22:24
Muug wrote: 09 May 2021 12:56 60?????
20 wettelijke. 9 compensatiedagen omdat we per dag meer uren werken dan in de CAO staat. Een aantal dagen anciënniteitsverlof. 12 dagen overgezet van vorig jaar. Een paar dagen overwerk te recupereren. En dan nog voor 35 jaar anciënniteit kunnen we een cadeau kiezen: 1 maand extra wedde of 1 maand extra verlof of een halve maand extra wedde en een halve maand extra verlof. Ik had dat laatste gekozen vorig jaar, maar dan braafjes gevraagd om dat naar dit jaar over te zetten wegens de uitbraak van Corona vorig jaar. Dat zijn dus nog eens 10 dagen die ik dit jaar extra heb.

Maar ik heb al lang spijt dat ik niet voor volledige maand extra wedde gekozen heb.
Aldus de website van uw werkgever: "We hebben geen openstaande vacatures met bovenstaande selectie." Jammer. :cry:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Viva

Post by Schussboelie »

Muug wrote: 09 May 2021 12:56Verder bedriegt mijn werkgever ons eigenlijk want daar zijn ook alle brugdagen bij, die ons bedrijf niet neemt. :|
Die snap ik niet.
Brugdagen zijn toch geen officiële feestdagen?
Is al ferm dat je die krijgt.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
Schussboelie
Posts: 480
Joined: 17 Jan 2021 17:00
Location: Lommel

Re: Viva

Post by Schussboelie »

TuttoTerreno wrote: 10 May 2021 08:37dat zou een beetje m'n ideale set-up zijn, drie chauffeurs, drie brommers, remorque en voertuig waarin geslapen kan worden.
om beurten rijdt ene met het assistentie voertuig tot aan de volgende slaapplaats terwijl de twee andere op pad gaan.
de derde kan hen tegemoet komen vanuit de volgende stop.
Amai, die dagen als derde (in de auto), dat zou mijne FOMO niet aankunnen! :lol:
If you're not living on the edge, you're taking up too much space

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Viva

Post by F M »

Tom Thumper wrote: 10 May 2021 09:39
F M wrote: 09 May 2021 22:24
20 wettelijke. 9 compensatiedagen omdat we per dag meer uren werken dan in de CAO staat. Een aantal dagen anciënniteitsverlof. 12 dagen overgezet van vorig jaar. Een paar dagen overwerk te recupereren. En dan nog voor 35 jaar anciënniteit kunnen we een cadeau kiezen: 1 maand extra wedde of 1 maand extra verlof of een halve maand extra wedde en een halve maand extra verlof. Ik had dat laatste gekozen vorig jaar, maar dan braafjes gevraagd om dat naar dit jaar over te zetten wegens de uitbraak van Corona vorig jaar. Dat zijn dus nog eens 10 dagen die ik dit jaar extra heb.

Maar ik heb al lang spijt dat ik niet voor volledige maand extra wedde gekozen heb.
Aldus de website van uw werkgever: "We hebben geen openstaande vacatures met bovenstaande selectie." Jammer. :cry:
Ah neen, ik werk er nog, nu en dan :grin:
Last edited by F M on 10 May 2021 15:06, edited 1 time in total.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Viva

Post by Muug »

Schussboelie wrote: 10 May 2021 12:32
Muug wrote: 09 May 2021 12:56Verder bedriegt mijn werkgever ons eigenlijk want daar zijn ook alle brugdagen bij, die ons bedrijf niet neemt. :|
Die snap ik niet.
Brugdagen zijn toch geen officiële feestdagen?
Is al ferm dat je die krijgt.
:thumbsup: We mogen niet klagen... of toch niet luid :mrgreen:

Spanje is een prachtig land, met prachtige mensen en prachtig eten. En ongetwijfeld ook een prachtig offroad land, hoewel ik hier en daar al berichten gezien heb dat ze ook ginder al strenger aan het worden zijn op wildcrossers. We hebben er vele jaren geleden als eens twee keer door gereden - verhard weliswaar - en we zouden er nog tientallen keren kunnen rijden zonder alle wegen twee keer te doen. En dan zijn er nog al die veldwegjes.... Sterker nog: een reis door Noord-Spanje met de VFR is rechtstreeks de aanleiding geweest tot de aankoop van mijn eerste reisenduro ooit. Want met onze laagbijdegrondse VFR voelden we de beperking van het "zwarte lint". En we wilden die beperking wegnemen, door iets te kopen dat wat hoger op zijn poten stond, gemakkelijk te onderhouden, twee mensen kon dragen in ruige omstandigheden en zo. En kort nadien stond er een rode BMW R80GS in ons kot. :thumbsup: Ergens in één van de donkerste kamers van mijn geheugen zit nog mijn Spaans verborgen ook. :geek:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Viva

Post by Jopet »

FM zijn post eens aangepast aan de mijne....

20 wettelijke. 0 brugdagen, 0 compensatiedagen omdat we per dag meer uren werken dan in de CAO staat. 0 dagen anciënniteitsverlof. 0 dagen overgezet van vorig jaar. 0 dagen overwerk te recupereren. En dan nog voor 32 jaar anciënniteit kunnen we 0 cadeau kiezen:

Ondanks dat ik vorige maand 265 uren gewerkt heb (maart 277, februari 253, januari 227) heeft dit 0 recht op compensatiedagen of 0 als overuren betaald worden of gelijk wat anders.
Krijg ik dan voor 32 jaar anciënniteit niets extra? Ja hoor, een toeslag van 0,4070 per uur, maar dat na 20 jaar dienst nooit meer verhoogt wordt.

Zijn er dan geen voordelen aan mijn job, ja ik moet niet van thuis uit werken en zie zo nog een klein beetje van de buitenwereld (heb dit jaar in kilometers toch al de wereld rond gereden)

Image
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Viva

Post by Muug »

Sjappoo! :thumbsup: :thumbsup:
Ge moet het toch écht graag doen.
:wav: :wav:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Viva

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 13 May 2021 08:26 Sjappoo! :thumbsup: :thumbsup:
Ge moet het toch écht graag doen.
:wav: :wav:
Inderdaad :stupid: Is wat ik ook altijd zeg : het moet niet té onnozel worden (dat is dus nooit goe :ugeek: ) maar als je doet wat je doet écht is wat je graag doet, dan kan er desnoods veel .... niet. ;)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply