Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

Vandaag een Canada update gekregen. 20% kans dat vakantiereizigers vanaf december 2020 binnen mogen. 60% in de lente en 20% vanaf de herfst. Die houden dus als met een jaar sluiting rekening.

Over een contrast met Trump of Europa gesproken.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

Heb ik net alle hotels geannuleerd, en nu komen ze af dat het vanaf 15 juni misschien toch mogelijk wordt.
Moet ik nu blij zijn als het toch nog niet mag? :dontknow:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

F M wrote: 14 May 2020 11:30 Heb ik net alle hotels geannuleerd, en nu komen ze af dat het vanaf 15 juni misschien toch mogelijk wordt.
Moet ik nu blij zijn als het toch nog niet mag? :dontknow:
:furious3: Frustrerende tijden, jawel.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

TuttoTerreno wrote: 13 May 2020 23:24
Madonna della Corona !!

Image
En vandaag, 14 mei, is de dag van o.a. de heilige Corona.

8-)

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by OzzePaa »

Aarrhgrrrr :furious3: :furious3: :wall: :wall:
Twee keer het Lago di Garda en wijde omtrek onveilig gemaakt, en dees hebbik toch wel gemist zeker :!:
Dat noopt dus tot een revisit 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Italië opent de grenzen op 3 juni.

:w00t:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Het ziet ernaar uit dat de eerste post corona reis niet naar IT gaat.

Het wordt (opnieuw) Tsjechië

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by den Bullet »

TuttoTerreno wrote: 01 Jun 2020 20:57 Het ziet ernaar uit dat de eerste post corona reis niet naar IT gaat.

Het wordt (opnieuw) Tsjechië
schoon land en goei wegen 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 01 Jun 2020 20:57 Het ziet ernaar uit dat de eerste post corona reis niet naar IT gaat.

Het wordt (opnieuw) Tsjechië
Wegens? :dontknow:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 02 Jun 2020 07:27
TuttoTerreno wrote: 01 Jun 2020 20:57 Het ziet ernaar uit dat de eerste post corona reis niet naar IT gaat.

Het wordt (opnieuw) Tsjechië
Wegens? :dontknow:
wegens reisgenoot, die was nog nooit in CZ. En daarnaast vind ik CZ altijd een bezoek waard.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

ha ik dacht dat het was om soepele corona-regels, dat er niet overal een thermometer op uw voorhoofd gezet wordt bvb. :oops:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Dat zal ook wel meespelen.

Ik ben al content dat ik niet alleen op pad moet.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

Hoog tijd om zomervakantie te boeken begot.

De hotels voor de Dolomietenreis waren al geannuleerd. Nu gaan de grenzen op 15 juni toch niet open zeker?
Tja, de Dolomietenreis was met heel wat grensovergangen. Onder andere Zwitserland-Italië, Oostenrijk-Italië, enfin we zouden ook nog door Frankrijk en Duitsland trekken. Precies toch nog wat onzeker allemaal. :?

Reserve-idee: opnieuw de Franse Alpen. De reis van vorig jaar, in de andere richting, en wat aanpassingen (de kleinere cols eruit, niet ons ding).
Vandaag al 4 van de 7 hotels geboekt, morgen verder doen. :rayof:

Alleen... de Wim had zijn vakantie al verzet voor werken in huis. :roll: Hij kan niet mee... Dus gaan we met zijn drieën ipv 4. Dan doen we die reis over een paar jaar nog maar eens. De Alpen blijven schoon.

Nu nog een bagagerol scoren, of ik moet de ganse week dezelfde onderbroek aandoen. :whistling: En de levering van mijn tanktas blijft ook maar uit. Maar dat is een luxeprobleem. :)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 05 Jun 2020 23:12 En de levering van mijn tanktas blijft ook maar uit. Maar dat is een luxeprobleem. :)
Je kan altijd de mijne komen lenen. Als alles mee zit ga ik die enkele weken niet nodig hebben. ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

ahhhhh, wekenlang motorreizen.... zalig... jaren geleden dat ik dat nog gedaan heb....

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Het wordt een bizar gedoe.

reisgenoot komt uit Corona Hotspot Belgium en mag voorlopig CZ en AT niet binnen als toerist, tenzij mét recente, negatieve corona test. :?

dat kan de komende 10 dagen nog wel veranderen, dus we kijken vooruit met een open geest

Slovenië eist ofwel een negatieve test, ofwel het equivalent: een hotelboeking :lol:

Het kan dus best zijn dat we enkel in Italië welkom zijn. Wat een ramp :mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

duibhce Kaelann wrote: 05 Jun 2020 23:33
F M wrote: 05 Jun 2020 23:12 En de levering van mijn tanktas blijft ook maar uit. Maar dat is een luxeprobleem. :)
Je kan altijd de mijne komen lenen. Als alles mee zit ga ik die enkele weken niet nodig hebben. ;)
Bedankt,
maar ze is voorradig. Volgende week leveren ze. Het was de scottoiler die ze niet hadden, maar die halen ze nu van een andere leverancier. Dus zelfs dat zou nog in orde moeten geraken. :grin:

Ondertussen zijn alle hotels geboekt. Nu maar hopen dat er niets meer tussen komt.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

De Waddeneilanden dachten we. Lekker vrij en blij met de campervan. Hoppen van het ene eilandje naar het andere, desgewenst per fiets. :ricky:
Ammehoela. :shock:
Tickets voor de ferries moeten op voorhand gereserveerd worden, ter plekke kan je geen ticktes meer kopen, owv de social distancing kunnen er maar een beperkt aantal mensen op de boot, iedereen een mondmaskertje. :lipsrsealed2:
Niks vrijheid blijheid dus.
Bovendien verwittigen de Ollanders op camperforum.nl mij dat het aan de kust in gewone jaren al over de koppen lopen is, en nu gaat zéker 't geval zijn. Dus gegarandeerd méér volk en sowieso minder plaats beschikbaar. :wall: :wall:
Dat is toch geen vakantie meer, zo? :dontknow:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 08 Jun 2020 16:44 ......
Dat is toch geen vakantie meer, zo? :dontknow:
Ben er ook een beke bang voor dat het een niet echt als anders te genieten vakantie wordt ... :? :? :|
Zonder een zware allom voorspelde "Tweede Golf " :sick2: gaan de grenzen voor Schengen-ingezetenen idd weer open voor toeristisch vertier, al valt dus nog te bezien hoe dat er in de praktijk gaat uitzien ... :krabje:
Maar voorlopig heb ik de geboekte hotellekes voor onze Hunsrück-Vogezen-Luxemburg - trip nog niet geannuleerd.

Vrijdag is er toogvergadering :twisted: om de mening hieromtrent van al het ander schoon volk dat mee zou gaan te aanhoren.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by F M »

Wij hopen dat het met zijn drieën zal meevallen. De meeste hoteliers reageren in de trant van 'blij dat we u mogen ontvangen'. Eentje heeft gevraagd de boeking via booking.com te annuleren, en rechtstreeks bij hen te boeken, om de commissies van Booking niet te moeten betalen. Ze hebben het moeilijk. Ik hoop dat alles gaat lukken, maar denk dat sommige hotels eigenlijk zelf nog niet weten of alles gaat lukken...

Aan de vakantielijst van mee te nemen spullen moeten we alvast mondmaskers toevoegen. En een drinkbus, want of we onderweg iets kunnen drinken, weten we ook nog niet.

Voor de reis met de echtgenote gaan we zo goed als zeker de Amerikareis in oktober schrappen. We zien het beiden niet zitten in deze onzekere tijden, zeker in de USA. Mogelijks verliezen we het geld van de geboekte vluchten, maar dat is dan maar zo. In de plaats denken we een weekje een huisje of appartement te huren in de Kempen, en dagelijks fietstochten te doen.
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply