Ik ga op reis en neem mee

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Ik ga op reis en neem mee

Post by Harald »

TRooPER wrote:-een buske kettingspray
Is dat voor onderweg de kokosnoten te smeren?

Mijn motoke heeft geen ketting, maar een "pong"
:-)

User avatar
Harald
Posts: 689
Joined: 11 Aug 2012 06:42

Re:Ik ga op reis en neem mee

Post by Harald »

Idd,
Mantis en Elske runnen een bestaande B&B en starten samen met een vriend een broodjeszaak op.
Op deze manier proeven ze van de mogelijkheid om een eigen B&B te runnen en zijn ze niet vertrokken zoals en meetste Nederlanders uit de serie "ik vertrek".

;-)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re:Ik ga op reis en neem mee

Post by petervdc »

Harald wrote:Idd,
Mantis en Elske runnen een bestaande B&B en starten samen met een vriend een broodjeszaak op.
Op deze manier proeven ze van de mogelijkheid om een eigen B&B te runnen en zijn ze niet vertrokken zoals en meetste Nederlanders uit de serie "ik vertrek".

;-)
Offtopic : laat je hun mss es hun verhaal doen hier ? Lijkt me interessant !
Keep going

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re:Ik ga op reis en neem mee

Post by TRooPER »

Harald wrote:
TRooPER wrote:-een buske kettingspray
Is dat voor onderweg de kokosnoten te smeren?

Dat is voor mijn ketting he slimmeke :lol:


Mijn motoke heeft geen ketting, maar een "pong"
:-)
neem dan nog een "ping" ook mee, alleen is maar alleen :pom:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re:Ik ga op reis en neem mee

Post by F M »

Er komt vandaag precies maar weinig serieuze praat uit de mond van Trooper... :lol:
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re:Ik ga op reis en neem mee

Post by TRooPER »

F M wrote:Er komt vandaag precies maar weinig serieuze praat uit de mond van Trooper... :lol:
tzit em in de vingers vandaag, of tis van teveel slaap(tekort)

:blbl: :zotteke: :sweeet: :peepwall:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Boysnoize
Posts: 62
Joined: 11 Jun 2021 08:05
Location: Kluisbergen

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by Boysnoize »

Ik ga deze nog eens omhoog halen!
Ik zou in augustus/september voor t eerst eens een week tot tien dagen weg gaan met de moto..
Voorlopig is t plan Polen, hebben eigelijk enkel Auschwitz als geplande rustdag in gedachten..
Maar ik heb dus geen idee wat ik allemaal moet meenemen.
De dingen die in dit topic al staan lijken me logisch;
Reservesleutels, papieren, toiletpapier, muggenspray, spanband voor overzet (hier niet van doen), u-slot,..

Wat ist nut van de spanbandjes?
En mag je zomaar met een zakmes overal rondrijden?
Nog dingen waar jullie aan denken?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by duibhce Kaelann »

Boysnoize wrote: 13 Dec 2021 22:07 Wat ist nut van de spanbandjes?
Die ga je niet nodig hebben.
Boysnoize wrote: 13 Dec 2021 22:07 En mag je zomaar met een zakmes overal rondrijden?
Neen. Maar zolang je in de EU blijft is de kans dat je erop gecontroleerd gaat worden quasi nihil.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by Koeno »

duibhce Kaelann wrote: 13 Dec 2021 22:33
Boysnoize wrote: 13 Dec 2021 22:07 En mag je zomaar met een zakmes overal rondrijden?
Neen. Maar zolang je in de EU blijft is de kans dat je erop gecontroleerd gaat worden quasi nihil.
Dat had ik nu niet verwacht, je zou denken dat iets als een leatherman of gewoon victorinox niet echt een probleem zou zijn?
hoe moet ik anders mijne salami gaan snijden?

Image

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by F M »

Muggenspray is voor Polen geen must...

En zoals ik zei voor Zweden heb je geen papieren geld nodig, dat geldt ook voor Polen. Een heel klein beetje geld voor eventueel ergens een parking op de boerenbuiten of zo. Voor de rest kan je overal met kaart betalen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by Muug »

Koeno wrote: 13 Dec 2021 22:56 Dat had ik nu niet verwacht, je zou denken dat iets als een leatherman of gewoon victorinox niet echt een probleem zou zijn?
hoe moet ik anders mijne salami gaan snijden?
Inderdaad.
Neemt dat gewoon mee en steekt dat ergens in uw tanktas of zo. Kwestie dat ge niet te lang honger moet lijden als ge een salami wilt snijden.

Spanriempjes - die tegenwoordig nogal rap worden vervangen door rekbare (en dus duurdere) Rokstraps - worden dan vooral gebruikt door mensen die een bagagerol achter op de moto leggen. Om dat ding te kunnen vastsjorren, nogal wiedes. In het vreemdste geval ga je daarmee losgerammelde of losgetrilde of losgescheurde onderdelen aan uw moto moeten vastbinden, maar dat lijkt me toch wel een extreem geval. Ergo, ik zou dat niet meenemen. Ducktape daarentegen, daar kunt ge nooit teveel van meenemen. Al meer dan één keer gebruikt in diverse situaties 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by F M »

Muug wrote: 14 Dec 2021 09:18 Spanriempjes - die tegenwoordig nogal rap worden vervangen door rekbare (en dus duurdere) (en veel betere) Rokstraps - worden dan vooral gebruikt door mensen die een bagagerol achter op de moto leggen. ... Ducktape daarentegen, daar kunt ge nooit teveel van meenemen. Al meer dan één keer gebruikt in diverse situaties 8-) ...om iets vast te maken. Om iets los te krijgen, WD40 meenemen !
Als je toch Auschwitz plant (zeker doen ! ), heb je in de buurt in Krakau ook nog het museum van de fabriek van Schindler, en de zoutmijn in Wieliczka die een bezoek waard zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by duibhce Kaelann »

Koeno wrote: 13 Dec 2021 22:56 Dat had ik nu niet verwacht, je zou denken dat iets als een leatherman of gewoon victorinox niet echt een probleem zou zijn?
hoe moet ik anders mijne salami gaan snijden?
Om naar Polen te gaan moet je door Duitsland. En daar gelden federaal al redelijk strenge regels wat betreft messen en in sommige bondslanden zijn ze nog extra streng. Een Leatherman of Victorinox vallen daar overal wel buiten denk ik. Zolang je het mes niet met 1 hand kan opendoen of het lemmet in open stand kan blokkeren. Ook sommige keukenmessen zijn verboden om buitenshuis of buiten professionele omgevingen bij te hebben.

Maar zoals eerder al gezegd: niemand gaat u daarnaar vragen. Dus zolang je er niet mee in de winkelstraat staat rond te zwaaien ga je er ook geen problemen mee hebben.

Zodra je Europa verlaat en een echte grensovergang moet doen wordt de kans al wel groter dat je gecontroleerd wordt. Zo hebben wij aan de grens tussen Oekraïne en Polen ooit een grenswachter gehad die wel heel geïnteresseerd was in welke messen we allemaal bij hadden. (hij leek vooral geïnteresseerd om te zien of er iets tussen zat dat hij kon confisqueren om aan zijn eigen collectie toe te voegen, maar dat terzijde)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by Muug »

Bij victorinox multitool kan je de messen toch wel blokkeren. Om bvb te vermijden dat het plots toeklapt en het topje van je vinger afknipt. :?
Ik heb dat altijd, altijd, altijd bij als ik op motor- of autoreis ga. Voorlopig hebben ze dat nog nooit never ever gevraagd. :thumbsup:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by Koeno »

niet elk victorinox mes kan dat hoor, sommige wel...
de 2 die ik heb, waarvan ik er 1tje niet meer vind kunnen het alvast niet...
en yes, eentje daarvan heb ik ooit laten dichtklappen met mijn vinger ertussen... was net 13 ofzo...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by Muug »

Koeno wrote: 14 Dec 2021 11:51 niet elk victorinox mes kan dat hoor, sommige wel...
Weet ik, daarom dat ik specifiek de Victorinox Multitool - allez, 't is de swisstool eigenlijk - aanhaalde. Die heb ik eens opgeraapt toen die van een vrachtwagen was gevallen. Er staat een Volvo-logo op. :lol: En da spel is een heel pak robuuster dan de Leatherman. :thumbsup:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by F M »

Ik heb nog nooit een mes meegenomen op motorvakantie... :?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 14 Dec 2021 13:26 Ik heb nog nooit een mes meegenomen op motorvakantie... :?
Ik heb er altijd bij. Een keramisch keukenmes en een multiool met mes.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by Muug »

F M wrote: 14 Dec 2021 13:26 Ik heb nog nooit een mes meegenomen op motorvakantie... :?
Gij gaat enkel op congé waar ze messen hebben. 8-)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Ik ga op reis en neem mee

Post by F M »

Muug wrote: 14 Dec 2021 14:02
F M wrote: 14 Dec 2021 13:26 Ik heb nog nooit een mes meegenomen op motorvakantie... :?
Gij gaat enkel op congé waar ze messen hebben. 8-)
Ja, ik check altijd bij booking.com of ze messen hebben in het hotel. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply