reisverzekering Marokko: iemand?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

reisverzekering Marokko: iemand?

Post by Muug »

er is trouwens vanavond om half zeven nog een extra weetje bijgekomen. Veel maatschappijen willen geen reisbijstand/pechverhelping/repatri?ring aanbieden voor moto's ouder dan 10 jaar !
En mijn KTM is zo oud.
Dus het wordt de VAB ipv Allianz/Mondial, want die hebben geen probleem met oude moto's.
Die regel van tien jaar is trouwens best raar, want het zijn juist de oudere moto's die zich nog gemakkelijk laten repareren omdat er nog geen computer in zit!

KlaasN
Posts: 190
Joined: 23 Apr 2015 17:22

reisverzekering Marokko: iemand?

Post by KlaasN »

:stupid:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

reisverzekering Marokko: iemand?

Post by OzzePaa »

Ik gaan alvast duimen dagge heel die assitance/reisbijstand/pechverhelping/repatri?ring nie nodig zult hebben :headbang:

En u veel plezier/ardrenaline/beleving/zen toewensen in de zandbak. :cool: :wav:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

reisverzekering Marokko: iemand?

Post by Muug »

nieuwste informatie: dat D'Hauwers-kantoor is wat te rap geweest, VAB heeft dat ook niet in de aanbieding. 'k heb zelf VAB klantendienst gebeld en het was njet. Touring ook zelf gebeld, en het was ook njet. :confused2:

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

reisverzekering Marokko: iemand?

Post by frederikw »

Bestaat volgens mij niet zelle. Er is geen partij in Marokko die dat over heel het grondgebied georganiseerd kan krijgen. En als die er al zou zijn, zullen die zeker uitsluiten waar jij allemaal wil gaan rijden.

If the shit hits the fan, komt het er dan op aan om uwe moto zelf naar Europa te krijgen, vandaar kunt ge bellen naar uw bestaande assistance die dan verder kunnen repatrieren. In Marokko is het absoluut geen probleem om een camion(ette) te regelen die u naar de ferryhaven kan brengen. Dat zal u waarschijnlijk evenveel of minder kosten dan een premie van zo'n verzekering. En dat is alleen in het geval van een groot probleemdat je ter plekke niet opgelost krijgt - wat veel makkelijker is ginder dan hier.
Reist ge alleen of in companie? Er zijn zowieso wel wat adreskes die nuttig kunnen zijn naargelang het probleem je hebt. De meeste daarvan staan op de marocco knowledgebase.

Niet van wakker liggen. Een deel van het plezier is om eens iets te doen dat niet volledig afgedekt en verzekerd is... dat hoeft daarom niet gevaarlijker of potentieel duurder te zijn dan anders trouwens.

Relax & enjoy :-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

reisverzekering Marokko: iemand?

Post by Muug »

Mailke van dat kantoor in Sint-Lievens-Houtem:
"voertuigbijstand voor Marokko vanuit Belgi? is niet meer mogelijk bij Touring, Europ Assistance, Axa, Allianz, VAB, ? De reden, teveel ?diefstal? ook veel Belg/Marokkanen vertrekken vanuit Belgi? met hun voertuig (volgeladen) die daar dan ?gestolen? wordt, en zo de terugkeer met het vliegtuig scoren. De zaakvoerder meldde me dat dit probleem een paar jaar geleden is opgedoken en aan het licht kwam waar dan helaas de brave burger het slachtoffer van is."

Verder zegt ze dat ze hier waarschijnlijk de oplossing gevonden heeft : "http://www.europese.be/~/media/Files/ww ... GTI_NL.pdf" ==> als Marokko op uw groene kaart staat ?n uw moto is minder dan 15 jaar oud dan verzekeren ze u.
Ik hou u op de hoogte.

@frederikw : alles kan eh. Toen ik in 2004 door Marokko heb gereden met tweepktjes was er ??ntje bij die in het geheel niet gekeurd noch verzekerd was, laat staan dat 'm er een reisverzekering voor had afgesloten... :oogrollen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

reisverzekering Marokko: iemand?

Post by Muug »

Ter info :

als je verzekerd bent voor Marokko (landcode MA) ?n als je moto minder dan 15 jaar oud is (datum eerste inschrijving) dan kan je voor Marokko een reisbijstandsverzekering afsluiten genaamd Golden Travel Insurance, bij MAPFRE Assistance.

Voor onze 12 dagen ter plekke betalen we 55 euro.

Post Reply