Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by petervdc »

Muug wrote: 16 Jun 2020 19:29 Sinds ik the UK ontdekt heb, maakt Frankrijk geen kans meer bij mij. Behalve als het gezelschap tof is!!!!!
Absoluut & groot gelijk !
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 16 Jun 2020 20:36
Muug wrote: 16 Jun 2020 19:29 Sinds ik the UK ontdekt heb, maakt Frankrijk geen kans meer bij mij. Behalve als het gezelschap tof is!!!!!
Da's straf. Ik ben nog nooit met de motor naar the UK geweest, dus ik kan niet meepraten. Maar persoonlijk vind ik de Vogezen 1 van de beste motorgebieden überhaupt.
Tutu, ik heb het niet eens over motorrijden! :w00t: Hun dorpjes, hun pubs, hun winkelstraten, hun bossen, hun landschap, hun taal.... alles! Van Ierland tot Schotland. :rayof:

Trouwens, we komen misschien in uw geburen in juli.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 17 Jun 2020 07:07
TuttoTerreno wrote: 16 Jun 2020 20:36

Da's straf. Ik ben nog nooit met de motor naar the UK geweest, dus ik kan niet meepraten. Maar persoonlijk vind ik de Vogezen 1 van de beste motorgebieden überhaupt.
Tutu, ik heb het niet eens over motorrijden! :w00t: Hun dorpjes, hun pubs, hun winkelstraten, hun bossen, hun landschap, hun taal.... alles! Van Ierland tot Schotland. :rayof:

Trouwens, we komen misschien in uw geburen in juli.
We zijn in juli wellicht thuis, staycation gewijs 8-)

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

Muug wrote: 16 Jun 2020 19:29 Sinds ik the UK ontdekt heb, maakt Frankrijk geen kans meer bij mij. Behalve als het gezelschap tof is!!!!!
Bij mij is het een mixed gevoel. Ik blijf graag naar Frankrijk gaan, de banen, landschappen, goed eten en vriendelijke mensen in dorpjes.
De steden daarentegen, hoe groot of klein ze mogen zijn, heb ik echt niet graag.

Maar Engeland ... my Lord, Engeland ... Alles is her magisch!
In Kent rijdt je precies door een Lord of The Rings Landschap, Devon en Wales zijn nog op mijn to do list.
De Lake District is gedaan om in verloren te geraken omdat het zo onwaarschijnlijk schoon is.

In Schotland is het in de Highlands bijna om de bocht letterlijk een andere landschap met andere stenen en andere bloemen.
De mensen zijn er overal super vriendelijk en willen alleen maar dat je jou goed voelt.
En zoals in Frankrijk ga ik liever niet in grote steden (behalve Edinburgh <3 ).

En Ierland ... don't get me started, ben er al een stuk of 10 keer geweest tussen 92 en 2018, heb er bijna alles zien veranderen.
Van alleen maar kleine wegen en twee autostrades tot beredere wegen (waar het mogelijk is) en autostrades overal.
Maar de mensen, oude stenen, landschappen veranderen bijna niet :) ze zijn nog altijd even vriendelijk.

Ik wil er terug naartoe.
Ik mis links rijden, ik mis de landschappen, de accenten (vooral de accenten!!!! big Wanda time there) en de scones :)

.../...
Absence, hear thou my protestation
Against thy strength,
Distance and length :
Do what thou canst for alteration,
For hearts of truest mettle
Absence doth still and time doth settle.
.../...
John Donne
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Muug »

:sweetheart:

Tien keer Ierland! :devil: Ik ene keer, medio jaren '90, met de VFR, met the girlfriend achterop, nu ladywife trouwens, en het reisverslag ervan heeft in de M&T gestaan zelfs. Sindsdien niet meer geweest, maar ooit wil ik terug naar de jeugdherberg in Allihies !

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 14 Jun 2020 22:11 Hopelijk mogen we ook via de snelweg door Luxemburg richting Frankrijk.
Net half Europa doorgereden. 6 grensovergangen gedaan. Roemenie was de eerste waar er controles waren. Enige vereiste die anders was dan "normaal": verplicht een papierke tekenen dat ge geen corona hebt, niet in contact zijt geweest met iemand die corona heeft en het land binnen 48u zult verlaten. Bij het uitgaan hebben we zelf moeten vragen of ze dat papierke nu eigenlijk wilden zien.
Voor Bulgarije in een IR camera moeten kijken en op ons communiezieltje moeten beloven dat we de eerste 14 dagen thuis in ons kot zouden blijven.

In Duitsland nog wat mondmaskertjes gezien in tankstations hier en daar, maar daarna was het meer uitzondering dan regel.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Stefke »

red_zebra wrote: 17 Jun 2020 09:39 Maar Engeland ... my Lord, Engeland ... Alles is her magisch!

Ik wil er terug naartoe.
Ik mis links rijden, ik mis de landschappen, de accenten (vooral de accenten!!!! big Wanda time there) en de scones :)
Er zijn tijden geweest dat ik er 3 keer per jaar zat. de miserie is 20 jaar geleden begonnen, eerste echte grote motorreis, de zuidkust van UK afrijden. Schoon, schoon, schoon! En toen een vriendin in Londen ging wonen was het hek helemaal van de dam. En met forumonnozelaars on-ver-ge-te-lijke weekends beleefd. En ook nog lake district, peak district, snowdonia, brecon beacons, cotswolds, wales, en dan scotland meenemen.
Helaas vriendin terug in B, UK op een laag pitje nu. :roll:

Edit: en weekendjes ace café, en bij den indiër om ter pikantst eten. GOUDEN tijden dedju! goesting!
Last edited by Stefke on 17 Jun 2020 21:38, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by OzzePaa »

duibhce Kaelann wrote: 17 Jun 2020 20:42
F M wrote: 14 Jun 2020 22:11 Hopelijk mogen we ook via de snelweg door Luxemburg richting Frankrijk.
Net half Europa doorgereden. 6 grensovergangen gedaan. Roemenie was de eerste waar er controles waren. Enige vereiste die anders was dan "normaal": verplicht een papierke tekenen dat ge geen corona hebt, niet in contact zijt geweest met iemand die corona heeft en het land binnen 48u zult verlaten. Bij het uitgaan hebben we zelf moeten vragen of ze dat papierke nu eigenlijk wilden zien.
Voor Bulgarije in een IR camera moeten kijken en op ons communiezieltje moeten beloven dat we de eerste 14 dagen thuis in ons kot zouden blijven.

In Duitsland nog wat mondmaskertjes gezien in tankstations hier en daar, maar daarna was het meer uitzondering dan regel.
Aha, hiermee ist dus bewezen : ge kunt met minder problemen in uw Bulgaars tweede verblijf geraken, dan uw appartement op de zeedijk in Ostende ;) :mrgreen: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 17 Jun 2020 21:23
...

Edit: en weekendjes ace café, en bij den indiër om ter pikantst eten. GOUDEN tijden dedju! goesting!
:stupid: 8-) 8-) 8-)

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by red_zebra »

den Bullet wrote: 18 Jun 2020 08:59
Stefke wrote: 17 Jun 2020 21:23
...

Edit: en weekendjes ace café, en bij den indiër om ter pikantst eten. GOUDEN tijden dedju! goesting!
:stupid: 8-) 8-) 8-)
:stupid: +1
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Winterblues dus tijd om de zomervakantie te boeken, maar waarheen?

Post by Marsman »

red_zebra wrote: 18 Jun 2020 11:21
den Bullet wrote: 18 Jun 2020 08:59

:stupid: 8-) 8-) 8-)
:stupid: +1
:stupid: +2
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Post Reply