een stapje in de wereld...

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: een stapje in de wereld...

Post by F M »

Marsman wrote: 10 Jun 2020 17:41 wat neem ik zeker mee en wat laat ik absoluut thuis.
De moto neem je zeker mee
Mij laat je absoluut thuis.
Meer goede raad heb ik in deze niet. :lipsrsealed2:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11775
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: een stapje in de wereld...

Post by Muug »

:lol: :lol: :lol:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1218
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: een stapje in de wereld...

Post by TuttoTerreno »

hou er rekening mee dat het in de bergen wreed koud gaat zijn 's nachts. Ne graad of 10 minder dan ge had verwacht.

En dat ge niks zijt met de meegeleverde haringen voor uw tent: die zijn nooit voorzien op real life campinggrond (=1% gras, 1% aarde, 98% stenen en rotsblokken)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: een stapje in de wereld...

Post by Marsman »

euhhh....na de eerste reacties dacht ik deze topic verder te moeten negeren omdat er...euhhh..... enkel.....minder.....positieve reacties op kwamen. Van een "avontuurlijk" forum had ik net iets anders verwacht. :shock:
Maar blijkbaar zijn er hier toch enkelen die het op een positieve manier bekijken. Waarvoor dank. :thumbsup:
Dus, ter verantwoording en voor de duidelijkheid: kamperen is niet nieuw voor mij. Ik deed het al als kind met mijn ouders en via de scouts zijn we later, mijn vrouw en ik, nadat we getrouwd waren en kinderen hadden nog lang mee door gegaan. Dat is gestopt toen de kinderen oud genoeg waren en hun eigen weg gingen tijdens de vakantie. Vanaf toen, circa 2004, hebben we telkens voor hotels of B&B's gekozen omdat dat inderdaad meer luxe en comfort inhield.
Mijn vrouw is ondertussen op haar comfort gesteld geraakt en zou het nooit in haar hoofd krijgen om nog te gaan kamperen, en zeker niet met de motor, maar de kampeermicrobe heeft mij (en mijn kinderen eigenlijk ook) nooit losgelaten.
Vandaar...

En voor diegenen de bezorgd zijn over mijn, toch al iets, oudere knoken: de tent die ik gebruik is groot genoeg om een volwaardige rechtstaande positie in te nemen. Ik hoef alvast geen heksentoeren uit te halen om mijn broek aan te trekken :laughing:

Voor de goede raad tot nu toe: ik heb nog niet alle berichten in detail gelezen, maar mijn notaboekje ligt klaar om alles nauwkeurig te noteren :thumbsup:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: een stapje in de wereld...

Post by Marsman »

F M wrote: 11 Jun 2020 16:19
Marsman wrote: 10 Jun 2020 17:41 wat neem ik zeker mee en wat laat ik absoluut thuis.
De moto neem je zeker mee
Mij laat je absoluut thuis.
Meer goede raad heb ik in deze niet. :lipsrsealed2:
oei: dan zal ik het toch moeten doen met DAB+

:laughing: :laughing: :laughing:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Blackbert
Posts: 3444
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: een stapje in de wereld...

Post by Blackbert »

In mijn beperkte ervaring, en na wat beperkte probeersels

Essentieel: een matras die isolerend genoeg is en vooral breed genoeg. Met een halve arm daarnaast liggen en je krijgt het koud. Zo eentje van de decathlon dat zichzelf opblaast volstaat maar neemt veel plaats in. Te koop in verschillende breedtes en diktes en lengtes. Exped is luxe, de prijs navenant.
Een niet katoenen laken in uw slaapzak om niet vast te plakken en makkelijk te wassen.
Zo weinig mogelijk kleren aan in die slaapzak, evt wel uw t-shirt er mee in steken om de thermische shock in de ochtend te beperken. :mrgreen:
Een mutske helpt dan weer om niet af te koelen als je geen fan bent van zo helemaal ingesnoerd te worden in de slaapzak.
In een kleine tent is het veel rapper warm dan in een grote.
Zet uw tent altijd aan de rechterkant van uw moto.
Hoe licht de helling ook mag zijn in het terrein, altijd met het voeteind naar beneden opstellen.
Alle schoenen blijven buiten.
Als het kan, opstellen in de schaduw, zeker voor de ochtendzon.
Niet katoenen ondergoed en t-shirts laten zich mee wassen in de douche en zijn samen met de speciale kampeerhanddoek weer droog, op die spanriem tussen moto en boom of tent, tegen dat je terugkomt van het avondmaal.
Een branderke op benzine voor de ochtendkoffie, een soepke en het noodrantsoen.
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply