Controles in Duitsland & Luxemburg

Reisadvies gezocht en reisadvies te geef.
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 23 Jun 2020 13:47 Na nog wat gegoegel besluit ik dat er totale onduidrlijkheid heerst op tinternet ivm wat de motorrijder verplicht mee te vieren heeft in het ééngemaakte de :lol: :lol: :lol: Europa.
OzzePaa ik neem aan dat je wel goed bent in goegelen, als je dat allemaal van 't net kan vissen? Kwam je toevallig voor op vakantie of uitstap gaan naar Frankrijk met de hond niks tegen over bepaalde rassen (rottweiler & staffort) die verboden zijn chez les mangeurs de baguettes?
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 23 Jun 2020 14:10
OzzePaa wrote: 23 Jun 2020 13:47 Na nog wat gegoegel besluit ik dat er totale onduidrlijkheid heerst op tinternet ivm wat de motorrijder verplicht mee te vieren heeft in het ééngemaakte de :lol: :lol: :lol: Europa.
OzzePaa ik neem aan dat je wel goed bent in goegelen, als je dat allemaal van 't net kan vissen? Kwam je toevallig voor op vakantie of uitstap gaan naar Frankrijk met de hond niks tegen over bepaalde rassen (rottweiler & staffort) die verboden zijn chez les mangeurs de baguettes?
Nee, zoekcriteria ivm "gilets jaunes" en "lunnettes de rechange" leverden geen "hits" op betreffende "chiens interdits", Zappa ;) :grin:
Maar, uit louter kurieuzeneuzeteit, en met wat meer gericht mikken komt o.a. geen tijd dees uit de internet-bus :

https://nl.ambafrance.org/Voyager-avec- ... -en-France
https://www.educateurcanin.fr/interdict ... ens-france
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by Stefke »

TuttoTerreno wrote: 22 Jun 2020 22:30 Conformiteit van wat?
gelijkvormigheidsattest van de moto. Ook wel COC genoemd.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 23 Jun 2020 15:13
zappa wrote: 23 Jun 2020 14:10

OzzePaa ik neem aan dat je wel goed bent in goegelen, als je dat allemaal van 't net kan vissen? Kwam je toevallig voor op vakantie of uitstap gaan naar Frankrijk met de hond niks tegen over bepaalde rassen (rottweiler & staffort) die verboden zijn chez les mangeurs de baguettes?
Nee, zoekcriteria ivm "gilets jaunes" en "lunnettes de rechange" leverden geen "hits" op betreffende "chiens interdits", Zappa ;) :grin:
Maar, uit louter kurieuzeneuzeteit, en met wat meer gericht mikken komt o.a. geen tijd dees uit de internet-bus :

https://nl.ambafrance.org/Voyager-avec- ... -en-France
https://www.educateurcanin.fr/interdict ... ens-france

Oke merci, ik zie dat ik een hondje heb in categorie 2 nu nog uitvissen of ik moet blijven op vakantie gaan naar Duitsland :wall:
sig nature

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by OzzePaa »

zappa wrote: 23 Jun 2020 21:48
OzzePaa wrote: 23 Jun 2020 15:13
Nee, zoekcriteria ivm "gilets jaunes" en "lunnettes de rechange" leverden geen "hits" op betreffende "chiens interdits", Zappa ;) :grin:
Maar, uit louter kurieuzeneuzeteit, en met wat meer gericht mikken komt o.a. geen tijd dees uit de internet-bus :

https://nl.ambafrance.org/Voyager-avec- ... -en-France
https://www.educateurcanin.fr/interdict ... ens-france
Oke merci, ik zie dat ik een hondje heb in categorie 2 nu nog uitvissen of ik moet blijven op vakantie gaan naar Duitsland :wall:
Ben niet zo'n goeie visser, en wat lui van aard om het zelf te doen, maar met de (niet altijd 100% geslaagde) hulp van Google Translate is het wel redelijk rap uitgevlooid Zappa ;) :grin:
Doggie is van Catégorie II :arrow:

"2 / Introductie in Frankrijk van honden van 1e en 2e categorie

Honden van de 1e categorie mogen Frankrijk niet importeren en binnenkomen.
Honden van de 2e categorie hebben alleen toegang tot het Franse grondgebied als alle voorwaarden voor binnenbrengen en houden worden gerespecteerd.
Als onderdeel van een toeristisch verblijf in Frankrijk of een eenvoudige doorreis over Frans grondgebied, moeten de sanitaire voorwaarden voor introductie en de detentievoorwaarden van honden van de 2e categorie worden gerespecteerd. Aangezien deze voorwaarden cumulatief zijn, maken ze een kort toeristisch verblijf voor buitenlanders onder begeleiding van honden van de 2e categorie erg moeilijk."


"Bij twijfel of een dier tot een van de categorieën gevaarlijke honden behoort
(categorie 1 hierboven of categorie 2 op de volgende pagina), moet de eigenaar van dit dier kunnen
een certificaat overleggen (gedetailleerd en begrijpelijk voor de Franse autoriteiten) van een dierenarts
waarbij wordt verklaard dat het dier niet voldoet aan de criteria die deze categorieën definiëren en bijgevolg
behoort niet tot een van deze categorieën. De criteria voor het afgeven van dit certificaat kunnen
worden gecontroleerd door een Franse dierenarts.
Bij afwezigheid van dit certificaat of de aanwezigheid van een onjuist certificaat in het geval van een
Frankrijk bevestigt dat het dier tot een van deze categorieën behoort, de nationale wordt blootgesteld
aan de geldende strafrechtelijke sancties die kunnen gaan tot de verbeurdverklaring van zijn hond.
Om deze reden is het noodzakelijk om voorzichtig te zijn met de introductie in Frankrijk van honden
die lijkt op deze typen of rassen."


Image

Ik heb dus zo'n donkerbruin vermoeden dat er halvelings halve Alpentoppen verplaatst dienen te worden eerdagge alles in orde hebt om de viervoeter mee op vacance en France te pakken :w00t: :roll: :pillepalle:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by Muug »

Deepl.com is niet duizend maar een miljoen keer beter dan Google Translate. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 24 Jun 2020 14:18 Deepl.com is niet duizend maar een miljoen keer beter dan Google Translate. :thumbsup:
THNX for that :!: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by zappa »

OzzePaa wrote: 24 Jun 2020 13:03

Ik heb dus zo'n donkerbruin vermoeden dat er halvelings halve Alpentoppen verplaatst dienen te worden eerdagge alles in orde hebt om de viervoeter mee op vacance en France te pakken :w00t: :roll: :pillepalle:
Merci Paa voor uw opzoekwerk, vertaling en tijd. :thumbsup:

Ik vrees ook dat of dat examen gaan doen of ergens anders op vacansche (maar niet duitsland) zal moeten gegaan worden.

Nochtans is 't vrouwke gevaarlijker dan 't hondje, maar idd hondje kan iets harder bijten :mrgreen: mocht het nodig zijn.
sig nature

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by Blackbert »

Heel raar dat het gedrag van de hond moet beoordeeld worden, niet dat van het baasje. Terwijl dat in vele gevallen de oorzaak is van problemen.
De hond moet ingeënt zijn tegen Rabiës, geen sprake van Parvovirose, Rattenziekte, Hondenziekte, Hepatitis en Kennelhoest, waar ze echt ziek van kunnen worden en waar er een paar besmettelijke tussen zitten.
Zelfs als die dierenarts, die ook gedragstherapeut is dan, besluit dat de hond perfect sociaal en gehoorzaam is, moet hij een muilkorf aan als ge ermee buitenkomt. Wat doet een hond bij warm weer? Moeilijk met zo'n ding op uw bakkes. Niet gezond ook.

Weer een mooi voorbeeld van gemakkelijke maatregelen die nergens op slaan. :twisted:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by zappa »

Ergens deze maand, ga ik waarschijnlijk ook nog eens in Luxemburg GD gaan rijden, ik hoop dat ze me niet horen afkomen en ik rij vast veel te traag waardoor ze denken dat een fiets is ? :lipsrsealed2: hoop ik ? :roll:
sig nature

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by TRooPER »

zouden de extra controles misschien hier iets mee te maken hebben,

https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/ ... m=facebook

hier weinig zin in 'gedoe' om het rijplezier te bederven, Duitsland laat ik al heel lang links liggen als ik richting zuiden rij :ricky:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Controles in Duitsland & Luxemburg

Post by F M »

TRooPER wrote: 07 Jul 2020 09:29 Duitsland laat ik al heel lang links liggen als ik richting zuiden rij :ricky:
Omdat Duitsland ten oosten van ons ligt ? :whip: :pillepalle: :whistling:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply