zijderoute

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
Post Reply
Online
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

zijderoute

Post by zappa »

Den Stefan gaat ons doen kwijlen... :mrgreen:

ne keer de de zijderoute afrijden.

ik verwacht dus een schoon en volledig verslag met veel beeldmateriaal h? Stefan :grin:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

zijderoute

Post by Muug »

bwof hij moet niet teveel neuten over al die paperassen. De meeste wereldreizigers doen daar 1 ? 2 jaar over...

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:zijderoute

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:bwof hij moet niet teveel neuten over al die paperassen. De meeste wereldreizigers doen daar 1 ? 2 jaar over...
Ik vraag me wel af waarvoor hij die carnet nodig heeft. Bij mijn weten is het enige land in die richting waar dat nuttig is Iran. En dat ligt precies toch niet op zijn route.

Als wij uiteindelijk niet via Iran rijden ga ik in elk geval mijn tijd niet verspillen aan een carnet.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

frederikw
Posts: 446
Joined: 04 Mar 2010 09:32

Re:zijderoute

Post by frederikw »

Iran kan ook zonder carnet als je op 5 (denk ik) dagen transit doet.
Totaal af te raden trouwens, Iran is een fantastisch land waar je veel meer dan 5 dagen wilt spenderen. Net nog een weekje geweest :-)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re:zijderoute

Post by duibhce Kaelann »

Ik weet dat er inderdaad voor Iran ook andere opties zijn, maar erg aantrekkelijk zijn die niet.
Met een transit op 5 dagen mis je imho ??n van de mooiste landen van de regio.
Er is blijkbaar (volgens enkele posts op HUBB) ook een optie van een tijdelijke import, maar dat kost ook geld en bovendien een heleboel tijd, papierwerk en discussies met de Iraanse administratie omdat ze die procedure niet gewend zijn.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Post Reply