MDC 218

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MDC 218

Post by OzzePaa »

Tjah, die lege parking in Wilrijk waar het Ferrarisbos gekapt werd ... Daar hadden ze het vel van de beer "Veritas"verkocht voor dattem geschoten was hé ;) :whip:
Ondertussen zeer actueel ... :arrow:
https://beta.radio2.be/limburg/opwaarde ... rs-terrein
https://www.hln.be/regio/genk/beter-te- ... ~a5bdd918/
https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 08565.html

Om nog efkes off-topic door te gaan : die mannen die de camion toen waren gaan halen waren ook best toffe gasten zenne ;) :thumbsup:
En in "de Limburg" zijn ze vanzelfsprekend best blij met dat firmaatje :mrgreen: ... en natuur is er daar trouwens redelijk wat over :twisted:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: MDC 218

Post by Blackbert »

Goed te horen dat ze leren uit het verleden. :thumbsup:

Soit, spook, uwe groene is toch goedgekeurd daar in Holland mogen we hopen?
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

ja zelle zwarte... ;)

helemaal in orde
FIA rules rule... :w00t:

enfin, morgen keuring door de VAS, dan Z platen op en naar de gewone ctrl om inschrijvingsformulier te halen en dan dinsdagmorgen naar de verzekering om in te schrijven
we moeten nummerplaat asap weten want de assistentie moet hun ATA carnet indienen bij de kamer van koophandel anders geraakte met die dingen Afrika niet binnen
dus nog efkes van hot naar her en dan beginnen sportzakske te vullen met minimum gerief dat meegaat
daarna 4x4 afzetten bij assisitentie... en vooral paar kleine reserve onderdelen niet vergeten zoals daar zijn een versnellingsbak en nog wa brol :whistling:
die mannen rijden daar dan mee tot ginder, wij komen gelijk echte juist op tijd en die dingen staan klaar :ricky:

onze racepakskes ni vergeten, zijn ook verplicht vanaf dit jaar :|
ni dat ne diesel rap in brand vliegt ma bon...
in zone V8 met 250 of 300 liter benzine wil ik sowieso ni zitten, met of zonder zo'n kostummeke
als ge daarmee efkes overkop gaat en der komt 1 leidingske los hebt ge ni veel tijd om deruit te geraken denk ik :dontknow:
in alle geval, 't is ni de bedoeling rare figuren te proberen
't zal zo al pittig genoeg zijn

heb startlijst zo is overlopen
geen fabrieksteams want verboden maar de top van de laatste Dakars rijdt toch mee
der is wel ne slimme (en vooral heel rijke) die het peugeotteam opgekocht heeft , wegens, camions, assistentie en personeel end aar nu alls "privé" mee aan de start staat :lipsrsealed2:
voor de kenners/Amateurs... (of googelaars)
Toyota Overdrive ...stuk of 10 waaronder die van levende legende Jacky Loomans
Nissan Redline... heb er 2 gevonden
Ford Ranger van Tomaçek die 2 jaar geleden won en vorig jaar een spectaculaire crash had op proloog, denk dat d eversnellingspook nog goed was en daar heeft hij dus een nieuwe auto rond gebouwd :w00t:
https://www.youtube.com/watch?v=jkZARZ3zuy8
Tomcat
Amarok proto uit Zuid Afrika, was Rookie of the year in voorlaatste dakar
Bowler
Nemesis
Nemesis EXR
ne resem buggy's allerhande (meestal ook V8)
Dunbee (30TDV6)... Henrard zelf staat niet op de startlijst dit jaar, is ne gehuurde blijkbaar
Ford Baja Trucks (2 uit mexico)
Porsche 911
Porsche Macan
...

in de "toeristische klasse" is er zelfs ne Mercedes G500+ (portaalassen dus, speeltje van een goede 250.000 ballen, splinternieuw is da spel), stond in Ollant tijdens de controle te blinken

en dan de mindere goden; sukkelaars met oude Toyotas, Mitsubishis en Nissans, allemaal mazoutstoven :thumbsup:

enfin, 't is een circus met heel mooi speelgoed

en dan zwijgen we nog over de vrachtwagens waar ei zo na elke racetruck uit de Dakar aan de start staat :w00t:

om te volgen, heel simpel, app MOROCCO DESERT CHALLENGE downloaden
routes, foto's met hopen, resultaten van de dag en livetracking tijdens de etapes
startnummers
356 voor de Discovery van Gregg waar ik vorig jaar Co bij was
364 voor de groenen Toyota


wij gaan er in alle geval van genieten
hopelijk is het voor het thuisfront ook een beetje plezant

40 jaar na de eerste dakar rij ik mee in mijn oude kinderdroom
azdanittovvès
:rayof:
:? KMK :roll:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: MDC 218

Post by duibhce Kaelann »

Schoon verzamelingske aan materiaal :pillepalle:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

meestal vroegen we als 1313Racing nummer 13 omdat toch niemand die wou...
maar hier gelden andere dingen
niet dus

364 papa...
das samen toch 13 :shock:
also sprach mijn dochter

nog 10 dagen en ik heb de adrenalinerush of a lifetime daar aan de start op plage blanche :peepwall:

onze camion staat bij de assistentie
even rust voor de storm die zeker zal komen

Image

ben der redelijk fier op
is veel aan gewerkt en uiteindelijk prachtresultaat
:rayof:
:? KMK :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MDC 218

Post by OzzePaa »

Ziet er zéér potent uit :thumbsup: :Pyndn: Op de Feezboekfottoos blinkt' em wel schoner ;) :mrgreen:
... en 'em staat bij Desert Foxx :?: ;) ... die hadden blijkbaar vorig jaar ook al zo'n gifgroen geval op transport 8-)
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

is den Discovery van Gregg
was ik vorig jaar Co bij he
zelfde kleuren idd
allebei 1313Racing he

en gezien de goede zorgen van Desert Focxx dit jaar weer voor hen gekozen :grin:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MDC 218

Post by Muug »

Spook. Hebt gij gezien om welk uur gij uw laatste post gepost hebt?

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

:shock:

da blijft mij dus achtervolgen he...

alles en overal... 13

mijne maat Gregg

kind geboren om 13 uur
moeder op kamer 13
µ :pillepalle:
:? KMK :roll:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: MDC 218

Post by Koeno »

En at ge ne minuut rapper getypt, 't was terug 13..... :shock:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

Koeno wrote: 04 Apr 2019 14:12 En at ge ne minuut rapper getypt, 't was terug 13..... :shock:
eigenlijk...
wa ligt e rtussen 14 en 12?

:w00t:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

OzzePaa wrote: 03 Apr 2019 11:08 Ziet er zéér potent uit :thumbsup: :Pyndn: 8-)
is het ook
redelijk indrukwekkend gerief
mijnen beste maat en piloot van vorig jaar had net met een M1 een "testritteke" gedaan op het industrieterrein toen ik wat nu het groene ding is daar afkapte in zijn loods
ikke weg
net thuis toen ik telefoon kreeg

de adrenaline liep uit mijn Samsungske :pillepalle:
ik wist al direct dat hij met den Toy gaan spelen was :whistling:
toen hij eindelijk uit zijn woorden geraakte wist hij te zeggen dat die M1 voor woessies was en hij nog nooit met zo iets bruut gereden had dan met mijne Landcruiser
Hij heeft vroeger nochthans met Pajero V6 (toen DE machine) woestijraces gereden en is dus wel wat gewoon

ik moet zeggen dat ne 4.2 6 cilinder die standaard net boven de 200PK zit in die versie er met een competitieturbo (2.5 kilo druk) en een herwerkte dieselpomp een hele cavalerie laat galloperen... werd ergens rond de 350PK geschat, reed toen ik hem zag in de BAJA DEUTSCHLAND met bowler V8s en Bulldogs met Jaguar V8 koers voor het podium...

veel te straf voor mij
en veel te fragiel ook met zoveel turbodruk
net wat ik NIET wil

dus turbodruk een kilo lager gezet, nog lager kon niet want anders moest de mazoutpomp er ook uit

maar kijk, zelfs met (maar) 1.5 kilo turbodruk is het ding nog steeds even bruut en reageert hij als een overvierkante viercilinder op elke dot gas... heel speciaal voor een normaal gezien lome zescilinder
pomp en turbo hebben hier hun deel in net als de verhoudingen van de differentiëlen in voor en achteras
die diffs komen uit een oude heavy duty Landcruiser zoals ik er ook eentje rijden heb

om dat te doen is de vooras in 2 geslepen en is de light duty voordiff er vantussen geslepen en een zware, dikkere klok tussen gelast... achteraan zit er standaard een heavy duty die nu dezelfde verhoudingen als de voorste kreeg

topsnelheid ligt dus niet zo hoog maat gezien mijn banden maar 160 km/u aankunnen is dat geen probleem

koppelbeest dus in elke zin van het woord
word lachen als dat allemaal heel blijft ginder
:ricky:
:? KMK :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MDC 218

Post by OzzePaa »

't spook wrote: 04 Apr 2019 19:21 ...............
koppelbeest dus in elke zin van het woord
word lachen als dat allemaal heel blijft ginder
:ricky:
Tot nu toe precies nog wel ...
Ben dat groen geval tussendoor wat aan het volgen op https://www.moroccodesertchallenge.com/ ... =car-buggy.
Na een zware etappe vandaag met veel problemen voor veel rijders en veel uitval tot gevolg, prijkt ons spook nog op plaats 47 in de auto-ranking 8-) :thumbsup: Ze misten wel het laatste waypoint (353km) en dan blijkbaar tegen een gezapig tempo over de RN17 ipv via de track naar de finish gebold ... maar wel gearriveerd dus. Omdat het "slechts" aan 45 per uur over die national ging, toch curieus of er mechanisch iets hapert ... :dontknow: :?
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MDC 218

Post by OzzePaa »

Amaai :o Nog één dagske te gaan en die sjarels zijn nog steeds in koers :!: 8-)
Ons Spook heeft helaas blijkbaar (noodzakelijkerwijs :?: ) tijdens een paar "stages" wat veel kilometers over de Nationals moeten rijden en staat daardoor met 109u straftijd op de 33ste plek bij de otto's . Zijn kompanen in de Landrover verzamelden slechts 7u straftijd en prijken op de 26ste plaats ...
Hun betrachting de rally uit te rijden gaat hiermee hopelijk bewaarheid worden. Goe gedaan zouwk zegge :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

OzzePaa wrote: 16 Apr 2019 22:19
't spook wrote: 04 Apr 2019 19:21 ...............
koppelbeest dus in elke zin van het woord
word lachen als dat allemaal heel blijft ginder
:ricky:
Tot nu toe precies nog wel ...
Ben dat groen geval tussendoor wat aan het volgen op https://www.moroccodesertchallenge.com/ ... =car-buggy.
Na een zware etappe vandaag met veel problemen voor veel rijders en veel uitval tot gevolg, prijkt ons spook nog op plaats 47 in de auto-ranking 8-) :thumbsup: Ze misten wel het laatste waypoint (353km) en dan blijkbaar tegen een gezapig tempo over de RN17 ipv via de track naar de finish gebold ... maar wel gearriveerd dus. Omdat het "slechts" aan 45 per uur over die national ging, toch curieus of er mechanisch iets hapert ... :dontknow: :?

klopt
zandstorm
laatste waypoint in de duinen dus verstand gebruikt en langs de baan
klassement was na pech dag 1 toch om zeep
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

we zijn er idd geraakt
doodgelukkig zijde dan 8-)

dag 1 panhardstang bevestiging af
120km met as aan chassis gestrapt met dikke riemen
ni om te lachen
alles uitgereden maar buiten tijd dus berg straftijd en kans op top 20 om zeep :?

dan is via baan om laatste waypoint heen want lag in duinen en zandstorm plus de zon was al onder aan t gaan
gevaarlijk dus ni vvor ons

volgende dag copiloot licht uit in zandstorm
van middagpunt binnengereden
jammer maar menselijke factor

maar altijd blijven rijden

wat is er kapot gegaan :?:

spanrol distributie... maar blok ni... mirakel, distri was nieuw trouwens :shock:
glas rechter buitenspiegel weg :roll:
ampoeleke rechter achterlicht stuk :dontknow:
alternator gegrippeerd door zand :whistling:
stuurstang geplooid :w00t:
trekstang vooras rechts geplooid :roll:

enfin, nix meldenswaardig dus
zal is verhaalke schrijven azzek op mijn effen ben... dassal apeuprai november 2056 zijn :stupid:

veel geleerd
volgende keer beter
:rayof:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

als ge die stofwolk eindelijk voorbijkunt ziede dan dat het uwen beste maat is waar ge vorig jaar copiloot bij waart 8-)
t'zal zo tegen iet van 130/140 geweest zijn... :rayof:


https://www.facebook.com/1313Racing/vid ... 638060796/


zijn paar tientallen uren goprofootage aan't editeren om te proberen iets deftig in mekaar te knutselen
ni simpel
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

en het allerplezantste dees jaar was midden in een zandstorm een zot met een KTM tegen te komen... die zijne moto tegen uwe Landcruiser smijt en met open armen op u toeloopt... efkes vergetend dat ge met die helm dus het manneke ni herkent :pillepalle:

bleek Carles te zijn, ne maat uit Barcelona die ik ken uit transsilvania die wist dat ik daar ergens rondreed, met ne nest maten onderweg was in de woestijn en mijnen auto daar aan het verplichte rustpunt zag staan...
small world 8-)

het vervolg was simpel... ikke toerke KTM gedaan in 't zand :ricky:

https://www.facebook.com/stavros.sorvat ... I52uAd07hh


te noteren dat diene mens jaren met nen GS heeft gereden denkend dat dat de ideale reisenduro was... :pillepalle: :lipsrsealed2:
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: MDC 218

Post by 't spook »

los vergeten ulle paar fotokes kado te doen

bij deze...

Image
technical scrutineering

Image
ready to rumble

Image
start op plage blanche...

Image
25 km plankgas over 't strand :ricky:

Image
make no mistake, dees gaat straf omhoog

Image
wie legt er nu nen bocht midden in de woestijn? :wall:

Image
rotsen hebben ze daar ook... en trappen om op te rijden... :pillepalle:

Image
uw plombaachkes zitten beter goed vast... :lol:

Image
feshfesh... verschrikkelijk... precies of ge rijdt in een zwembad gevuld met bloem....

Image
landschappen zijn schitterend 8-)

Image
stof :?: wij :?: mabbanee... :whistling:

Image
banden aflaten voor de duinen ...
en dan met doodsverachting (ge voelt u zo klein en nietig daar) en 800 grammekes druk in de banden die duinen inrijden, u afvragend hoe ge daar in godsnaam met nen auto door kunt geraken...

Image
en dan dat onbeschrijfelijke gevoel als ge doorhebt dat het wel mogelijk is :shock:

Image
die duinen zijn dus iets hoger en net wat steiler dan we in Oostduikerke gewoon zijn.... :shock:

Image
en dan moete da groen spel over die kam stampen zonder dat ge weet wat erachter ligt want ge ziet nix...
spannende momenten :w00t:

Image
mooi... schitterend mooi...

Image
Jan en Mon Kamion die voor mijn groen ding zorgen... danku mannen :thumbsup:

Image
bivak

Image
weer de zandbak in...
voor degenen die zich afvragen of dat bergen zijn aan de horizon... dat zijn duinen... en daar moeten we ook over :stupid:

Image
en dan... ineens... zijde der 8-)
:? KMK :roll:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: MDC 218

Post by OzzePaa »

Merci, Spook ... schitterende action-foto's :!: Ik veronderstel dagge nie zelf zijt uitgestapt om die te nemen ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Post Reply