MDC 218
Re: MDC 218
dearly beloved
decision taken
we will be trying to get to the end of the next edition of Morocco desert challenge
zal ni makkelijk zijn want ze hebben de race ettelijke honderden kilometers langer gemaakt
ipv van Plage Blanche naar't noorden te rijden gaat eht eerst 2 dagen zuidwaarts waarna we omdraaien en terug omhoog rijden
doel is finishen, whatever it takes
om een kans te hebben daar in te slagen hebben we een auto nodig met meer power, zover zijn we ondertussen wel
de Desert Disco krijgt dus een TD5 blok, voor de kenners full Bowler spec, met bijhorende versnellingsbak
lees; 2 x meer power dan de tdi en toch ook 2 x betrouwbaarder
geen goedkope oplossing maar de rest van de auto is perfect, en vering overbouwen op iets anders is snel gedaan maar de FIA spec rolkooi ben je sowieso kwijt en dat doet pijn
geen kleine investering maar de enige manier om een Discovery diesel door de duinen te mikken
door die investering zouden we volgende editie niet gaan en wachten tot 2020
maar soms valt er zo iets uit de lucht
of het een echte deus ex machina is weet ik niet
maar 't is in alle geval geen Landrover
gevolg,
we gaan de editie 2019 niet missen
bemanning is dezelfde
we wisselen enkel van plaats
als mijne piloot van vorig jaar zijn maag tegen mijn rijstijl bestand is natuurlijk
aan de 2 kwieten hier die er meer van weten
remember it's classified
you WILL be shot if word gets out
ge hoort ons al komen... ergens deze winter voorstelling van de ploeg en de auto met een hapje en een drankje
ik hou jullie zeker op de hoogte
decision taken
we will be trying to get to the end of the next edition of Morocco desert challenge
zal ni makkelijk zijn want ze hebben de race ettelijke honderden kilometers langer gemaakt
ipv van Plage Blanche naar't noorden te rijden gaat eht eerst 2 dagen zuidwaarts waarna we omdraaien en terug omhoog rijden
doel is finishen, whatever it takes
om een kans te hebben daar in te slagen hebben we een auto nodig met meer power, zover zijn we ondertussen wel
de Desert Disco krijgt dus een TD5 blok, voor de kenners full Bowler spec, met bijhorende versnellingsbak
lees; 2 x meer power dan de tdi en toch ook 2 x betrouwbaarder
geen goedkope oplossing maar de rest van de auto is perfect, en vering overbouwen op iets anders is snel gedaan maar de FIA spec rolkooi ben je sowieso kwijt en dat doet pijn
geen kleine investering maar de enige manier om een Discovery diesel door de duinen te mikken
door die investering zouden we volgende editie niet gaan en wachten tot 2020
maar soms valt er zo iets uit de lucht
of het een echte deus ex machina is weet ik niet
maar 't is in alle geval geen Landrover
gevolg,
we gaan de editie 2019 niet missen
bemanning is dezelfde
we wisselen enkel van plaats
als mijne piloot van vorig jaar zijn maag tegen mijn rijstijl bestand is natuurlijk
aan de 2 kwieten hier die er meer van weten
remember it's classified
you WILL be shot if word gets out
ge hoort ons al komen... ergens deze winter voorstelling van de ploeg en de auto met een hapje en een drankje
ik hou jullie zeker op de hoogte
KMK
Re: MDC 218
om wat te kwijlen
is aflevering 2
in die eerste duinen speelden we nog mee
https://www.youtube.com/watch?v=FKK3C-gxrCc&t=998s
is aflevering 2
in die eerste duinen speelden we nog mee
https://www.youtube.com/watch?v=FKK3C-gxrCc&t=998s
KMK
Re: MDC 218
Ooooh, ik kijk er al naar uit
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
We're all equal but we need a fuckin' map!
http://www.destinationworld.be
Re: MDC 218
nieuw in de MDC dit jaar
voor degene die dat vanop hun eigen trail beest van kortbij willen meemaken
ttz dat ge met uwen dikken trail ni moet meedoen in rally gebeuren, wat wel kan in een speciale categorie, maar dat ge dat van heel nabij kunt volgen met uw eigen motorfiets... liefst nen BMW GS
assistentie van BMW met onderdelen en mekaniekers ter beschikking
de rest trekt zijne plan als er iets gebeurt
Also NEW in 2019: the "MDC Experience"
A Raid, parellel to the Rally, open to maximum 25 big tour bikes (e.g. BMW GS, Yamaha Super Ténéré, KTM Adventure). Together with our partner "Backtrail" we're working on this option. You'll ride and cross the race tracks and life the MDC from very closeby. The package price will be about 3900€ per bike/person including:
Transport of your own motorbike from Belgium to Morocco & back
Plane ticket to Morocco & back
Hotels, bivouacs and catering (3 x per day)
Guided by official BMW International Offroad Instructors
Assistance truck with spare parts (BMW only), tyres, basic technical support, etc.
Optional: off-road courses to fully prepare you.
alles inbegrepen...
't is bijna goedkoop te noemen
aanrader zou ik zeggen
't is dat ik op 4 wielen meerij anders zou de supersloerie wel meegaan
voor degene die dat vanop hun eigen trail beest van kortbij willen meemaken
ttz dat ge met uwen dikken trail ni moet meedoen in rally gebeuren, wat wel kan in een speciale categorie, maar dat ge dat van heel nabij kunt volgen met uw eigen motorfiets... liefst nen BMW GS
assistentie van BMW met onderdelen en mekaniekers ter beschikking
de rest trekt zijne plan als er iets gebeurt
Also NEW in 2019: the "MDC Experience"
A Raid, parellel to the Rally, open to maximum 25 big tour bikes (e.g. BMW GS, Yamaha Super Ténéré, KTM Adventure). Together with our partner "Backtrail" we're working on this option. You'll ride and cross the race tracks and life the MDC from very closeby. The package price will be about 3900€ per bike/person including:
Transport of your own motorbike from Belgium to Morocco & back
Plane ticket to Morocco & back
Hotels, bivouacs and catering (3 x per day)
Guided by official BMW International Offroad Instructors
Assistance truck with spare parts (BMW only), tyres, basic technical support, etc.
Optional: off-road courses to fully prepare you.
alles inbegrepen...
't is bijna goedkoop te noemen
aanrader zou ik zeggen
't is dat ik op 4 wielen meerij anders zou de supersloerie wel meegaan
KMK
Re: MDC 218
miljaar.....zelfs vlucht en transport inbegrepen en vol pension.....ne mens zou er een KTM 950 Adventure voor gaan kopen.
Re: MDC 218
laat dat nu precies zijn wat ik zou gedaan hebben als ik ni meereed op 4 wielen
is veel geld maar alles inbegrepen
catering is beter dan om het even welk restaurant hier ten lande
sfeer is zalig
aanrader...
is veel geld maar alles inbegrepen
catering is beter dan om het even welk restaurant hier ten lande
sfeer is zalig
aanrader...
KMK
Re: MDC 218
oej, moet ik al agenda van 2019 al gaan knippen en plakken,
eens vragen of ze dat in de kleuterklas ook mogen doen, ze leren nu toch de dagen van de week.....
WELKE DATA IS DAT ?
marokko staat al efkes op mijn lijstje...... misschien toch maar eens doen.....
Last edited by TRooPER on 20 Sep 2018 15:53, edited 1 time in total.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: MDC 218
ME KNOW KNOOOOTHING
laat op tijd weten als ge iets nodig hebt..... niet dat gij ne micro nodig hebt maar allé
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: MDC 218
40 keer slapen nog...
den Discovery is bijna in orde
de mijnen ook
we rijden dit jaar dus met 2 autos
Gregg met Cedric in den DesertDisco
da groen zwart spel van vorig jaar met nu bowler TD5 en boite en 2 keer de power van toen
Ik rij met Piejer in nen ouwen Toyota die ik op de kop getikt heb en die we de Sandcruiser gedoopt hebben
foto is van toen ik die eerst zag in november 2017 toen we in BAJA DEUTSCHLAND aan het testen waren met onzen Disco
kwijl...
maar zo'n dingen zijn veel te duur dus veel gepikt met mijn ogen en wa foto's gemaakt
ze maken die autos in nederland
ge zet daar nen originelen af en voor ocharme 50.000eurokes ex BTW maken ze der zo eneke van
deze is de oudste van den hoop
was den allereerste die ze daar ooit gemaakt hebben
linkske voor de techneuten en curieuseneuzemosterpotten
http://offroadrallydevelopment.nl/rally ... -cruisers/
toen we terugkwamen van de MDC stond da spel te koop
... voor de prijs die Gregg moest betalen voor nieuw blok en boite in den Disco
was redelijk rap beslist
HDJ80
4.2 24 klepper
dikke competitieturbo
FIA conform
met rallykeuring
kwam goeie 300 paardjes uit maar was wa werk aan
motorkap, voor en achtervleugels kevlar
chassis achter aangepast om coilover veren te steken met 16 inch veerweg
vooraan zitten kings springs met 14 inch veerweg en triple bypass
das pesies ne KTM op oneffen terrein
het ding heeft ettelijke dakars gereden en is 123587496 keer aangepast en vebeterd
elektriciteit was een ramp
maar Piejer kan daar wel raad mee
work in progress
radiator werd terug vooraan geplaatst, in de woestijn ziet nen alternator wreed af en als die de helen dag 2 fans moet aandrijven is dat om problemen vragen...
plus wij zijn van het KIS principe
boit was eentje met rechte vertanding
oerstevig maar om doof van te worden
om een uurke te koersen ok maar ni om 8 uur per dag mee door de woestijn te koersen
dus vervangen door standaard
blok zit 20 cm naar achter om na zweefvlucht ni op de neus te landen dus kan de achterste cardan nu met de voorste gewisseld worden, moete we maar eentje meehebben
probleem was lengte piloot
breedte ook eigenlijk
stoel vinden waar ik in pas ni simpel
toch gevonden
dan zette die derin en paste ni onder t rolkot
een FIA conforme kooi stukslijpen is wa zot dus hebben we ons zwaartepunt wreed verbeterd
vloer deruit en heel de nest 10 cm laten zakken
Piejer zit nog me moeite boven stuur uit
enfin
dan nog wa prullen
compressoren om na de duinen banden weer op te pompen
velgskes bestellen want met 2 reserves komta ni goe
GPS en trackingtoestanden installeren
airscoop in dak
met siliconespuit alle spleetjes en gaten dichten
plaats maken voor jerrycans, gerief, zandplaten, reserveonderdelen...
ah, den turbodruk ook wa verlaagd
stond op 2.5
nu 1.5
en da spel draait nog nen doughnut op asfalt uit stilstand
enfin, power to the people
we hebben hem een beetje groen gespoten ook, zoals den Disco
just nog zwarte velgskes zou veel mooier staan
enfin, komt stillekes in orde
we hebben geen presentatie gedaan wegens ni veel tijd en 2 autos klaar te stomen
maar er is een "after" party
de autos zullen er zijn
wij ook
en niet onbelangrijk, van wat we verdienen aan ingang, een sandwich of burgerke gaat 20% naar MAW, idem voor sponsorgelden
we zijn ondertussen een VZW en gezien we onze kinderdromen kunnen verwezenlijken willen we ons steentje bijdragen om kinderen die minder geluk hebben gehad ook hun droom te gunnen...
MAW logo zal ook op beide wagens duidelijk zichtbaar zijn
die kinderen rijden dus een beetje mee door de woestijn
den Discovery is bijna in orde
de mijnen ook
we rijden dit jaar dus met 2 autos
Gregg met Cedric in den DesertDisco
da groen zwart spel van vorig jaar met nu bowler TD5 en boite en 2 keer de power van toen
Ik rij met Piejer in nen ouwen Toyota die ik op de kop getikt heb en die we de Sandcruiser gedoopt hebben
foto is van toen ik die eerst zag in november 2017 toen we in BAJA DEUTSCHLAND aan het testen waren met onzen Disco
kwijl...
maar zo'n dingen zijn veel te duur dus veel gepikt met mijn ogen en wa foto's gemaakt
ze maken die autos in nederland
ge zet daar nen originelen af en voor ocharme 50.000eurokes ex BTW maken ze der zo eneke van
deze is de oudste van den hoop
was den allereerste die ze daar ooit gemaakt hebben
linkske voor de techneuten en curieuseneuzemosterpotten
http://offroadrallydevelopment.nl/rally ... -cruisers/
toen we terugkwamen van de MDC stond da spel te koop
... voor de prijs die Gregg moest betalen voor nieuw blok en boite in den Disco
was redelijk rap beslist
HDJ80
4.2 24 klepper
dikke competitieturbo
FIA conform
met rallykeuring
kwam goeie 300 paardjes uit maar was wa werk aan
motorkap, voor en achtervleugels kevlar
chassis achter aangepast om coilover veren te steken met 16 inch veerweg
vooraan zitten kings springs met 14 inch veerweg en triple bypass
das pesies ne KTM op oneffen terrein
het ding heeft ettelijke dakars gereden en is 123587496 keer aangepast en vebeterd
elektriciteit was een ramp
maar Piejer kan daar wel raad mee
work in progress
radiator werd terug vooraan geplaatst, in de woestijn ziet nen alternator wreed af en als die de helen dag 2 fans moet aandrijven is dat om problemen vragen...
plus wij zijn van het KIS principe
boit was eentje met rechte vertanding
oerstevig maar om doof van te worden
om een uurke te koersen ok maar ni om 8 uur per dag mee door de woestijn te koersen
dus vervangen door standaard
blok zit 20 cm naar achter om na zweefvlucht ni op de neus te landen dus kan de achterste cardan nu met de voorste gewisseld worden, moete we maar eentje meehebben
probleem was lengte piloot
breedte ook eigenlijk
stoel vinden waar ik in pas ni simpel
toch gevonden
dan zette die derin en paste ni onder t rolkot
een FIA conforme kooi stukslijpen is wa zot dus hebben we ons zwaartepunt wreed verbeterd
vloer deruit en heel de nest 10 cm laten zakken
Piejer zit nog me moeite boven stuur uit
enfin
dan nog wa prullen
compressoren om na de duinen banden weer op te pompen
velgskes bestellen want met 2 reserves komta ni goe
GPS en trackingtoestanden installeren
airscoop in dak
met siliconespuit alle spleetjes en gaten dichten
plaats maken voor jerrycans, gerief, zandplaten, reserveonderdelen...
ah, den turbodruk ook wa verlaagd
stond op 2.5
nu 1.5
en da spel draait nog nen doughnut op asfalt uit stilstand
enfin, power to the people
we hebben hem een beetje groen gespoten ook, zoals den Disco
just nog zwarte velgskes zou veel mooier staan
enfin, komt stillekes in orde
we hebben geen presentatie gedaan wegens ni veel tijd en 2 autos klaar te stomen
maar er is een "after" party
de autos zullen er zijn
wij ook
en niet onbelangrijk, van wat we verdienen aan ingang, een sandwich of burgerke gaat 20% naar MAW, idem voor sponsorgelden
we zijn ondertussen een VZW en gezien we onze kinderdromen kunnen verwezenlijken willen we ons steentje bijdragen om kinderen die minder geluk hebben gehad ook hun droom te gunnen...
MAW logo zal ook op beide wagens duidelijk zichtbaar zijn
die kinderen rijden dus een beetje mee door de woestijn
KMK
Re: MDC 218
Foooook man Wat een beest...
Ge moet die witte velgen zeker houden. Dat is lekker megafout, gelijk witte sportsokken in van die badsloefkes.
Ge moet die witte velgen zeker houden. Dat is lekker megafout, gelijk witte sportsokken in van die badsloefkes.
Re: MDC 218
Ik ga die zandstuifkoers dees jaar toch eens wat nader volgen Sjapoo met de verbouwing Sus ... ken er niks van, maar dasiet er verdekke redelijk professioneel uit
Veel succes en nog veel miejer plezier gewenst
P.S. akkoord met Muug : die witte velgen zijn vree "apart"
Veel succes en nog veel miejer plezier gewenst
P.S. akkoord met Muug : die witte velgen zijn vree "apart"
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: MDC 218
Wat een machienke zeg, dat wordt pure fun, tof wanneer mensen dromen kunnen waar maken!!!
Groetjes,
Jopet
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: MDC 218
Jopet, dees is idd mijn ultieme kinderdroom
Parijs dakar was aan zijn eertse editite toen ik 12 was of zo
Nu rij ik met mannen die toen al meereden koers in Afrika
Jacky Loomans, de kleine De Rooi, Essers, Henrard...
enfin, zij rijden koers, ik rij mee
blijven rijden en elke dag genieten is het idee
ik moet en zal da spel over de duinen van Merzouga mikken en over de eindstreep sukkelen met den overschot al moet ik hem dragen
witte velgen zijn fout en dus reserve (6 stuks)
staat ondertussen op proper anthracietkleurige velgen
morgen rallykeuring in Ollant
kunnen we de kwijldingen van de concurrentie is bezien
Parijs dakar was aan zijn eertse editite toen ik 12 was of zo
Nu rij ik met mannen die toen al meereden koers in Afrika
Jacky Loomans, de kleine De Rooi, Essers, Henrard...
enfin, zij rijden koers, ik rij mee
blijven rijden en elke dag genieten is het idee
ik moet en zal da spel over de duinen van Merzouga mikken en over de eindstreep sukkelen met den overschot al moet ik hem dragen
witte velgen zijn fout en dus reserve (6 stuks)
staat ondertussen op proper anthracietkleurige velgen
morgen rallykeuring in Ollant
kunnen we de kwijldingen van de concurrentie is bezien
KMK
Re: MDC 218
Sjapo
moestek nen hoed op hebben, ik zou hem afdoen.
Mensen die dromen hebben, dromen achternajagen en uiteindelijk waarmaken: daar heb ik enorm respect voor!
't zal een stoemme vraag zijn, maar ik doe het toch maar:
mag zo'n spel feitlijk hier nog op de baan rijden?
of is dat gewoon rechtstreeks ne camion op om naar uwe woestijn te vervoeren?
keuringsgewijs lijkt mij dat een uitdaging?
moestek nen hoed op hebben, ik zou hem afdoen.
Mensen die dromen hebben, dromen achternajagen en uiteindelijk waarmaken: daar heb ik enorm respect voor!
't zal een stoemme vraag zijn, maar ik doe het toch maar:
mag zo'n spel feitlijk hier nog op de baan rijden?
of is dat gewoon rechtstreeks ne camion op om naar uwe woestijn te vervoeren?
keuringsgewijs lijkt mij dat een uitdaging?
Re: MDC 218
Koeno
keuringsbewijs is een kleine uitdaging
eerst VAS keuring
dan naar de gewone keuring met het geel boekske van de VAS waar alle aanpassingen instaan
dan krijgt ge naargelang de aanpassingen een aanvraag tot inschrijving met een rode of een groene kaart
in het eerste geval is uw auto wettelijk ingeschreven en verzekerd maar mag hij enkel op afgesloten omloop of tijdens events rijden
in het 2de geval mag hij gewoon de baan op
als je bvb enkel betere vering en remmen steekt, een rolkooi inbouwt en andere gordels en kuipkes dan is het groen
pas je meer aan zoals chassis en body, dan is het rood
deze heeft zelfs FIA paspoort dus mag aantreden in FIA wedstrijden
keuringsbewijs is een kleine uitdaging
eerst VAS keuring
dan naar de gewone keuring met het geel boekske van de VAS waar alle aanpassingen instaan
dan krijgt ge naargelang de aanpassingen een aanvraag tot inschrijving met een rode of een groene kaart
in het eerste geval is uw auto wettelijk ingeschreven en verzekerd maar mag hij enkel op afgesloten omloop of tijdens events rijden
in het 2de geval mag hij gewoon de baan op
als je bvb enkel betere vering en remmen steekt, een rolkooi inbouwt en andere gordels en kuipkes dan is het groen
pas je meer aan zoals chassis en body, dan is het rood
deze heeft zelfs FIA paspoort dus mag aantreden in FIA wedstrijden
KMK
Re: MDC 218
en om naar Marokko te rijden, Desert Foxx die ook vorig jaar onze assistentie deed, neemt de auto mee
7 autos in de assisténtie dit jaar
allemaal LR of LR basis
Discovery TD5 (die van Gregg)
Bowler V8
Wildcat V8 2x
Bowler 110 TDI
Bulldog (jaguar V8)
en mijn japanse mazoutstoof
7 autos in de assisténtie dit jaar
allemaal LR of LR basis
Discovery TD5 (die van Gregg)
Bowler V8
Wildcat V8 2x
Bowler 110 TDI
Bulldog (jaguar V8)
en mijn japanse mazoutstoof
KMK
Re: MDC 218
ah bon,
vandaag in Gentbrugge stond er ergens ook een Dakar-truck geparkeerd, die gingen ook naar de keuring morgen. Die reden wel gewoon op straat, zelfs op de ottostraat.
't moet zijn dat er van dat soort niet al te veel keuringen zijn zeker?
Ik peis dat ge nog nooit zo'n goed uitgeruste Landcruiser gehad hebt!