Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Plaats hier de mooiste foto's en reisverhalen die je NIET PER MOTO gedaan hebt. Laat ons motards dromen van een avontuurlijk leven...
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by zappa »

Wel ik ben onder de indruk, der oostenrijkers zijn echt freundliche menschen. Zondag ( ja zondag = drukkedag) op een "berg"wandeling, ik had wel het gevoel dat het enkele richting was en wij in de verkeerde richting stapten/bolden; maar iedereen zei "hallo" of iets als "guutaaaag"? . DAT IS WAT ANDERS DAN DEN DUITS vorig jaar !!!!!!

Ook de eigenaar ( ne mens van +60 die iedere dag 70/80 km koerst op zijn fiets, klimmetjes incl ) van het vakantie huisje waar we nu verblijven, komt bijna iedere dag, met advies waar we met (onze dochter in rolstoel) kunnen gaan wandelen. :shock: Ook de buren komen een klapje doen, mijn duits is er wirklich op verbeterd :mrgreen:

Ge zet 's avonds uw grote grote (ter beschikking van de huiseigenaar gestelde) tupperware doos buiten op het bankje met een papiertje met wat je wil van brood / koeken en om halb zeven ligt dat reeds in de doos, zodat je voor je Frühstück niet eerst naar een naburig dorp moet rijden. :smitten:

Juist in het dorpje hier van 10 huizen, is de gratis wifi zijdendraadjes fijn, en zit 's avonds iedereen op 't net en geraak ik niet op netflix, daarom dat ik hier maar wel wat kom brabbelen, dat lukt wel :mrgreen:


Trouwens ik begin KTM te begrijpen, met hun on / off , je mag hier 50 in de dorpjes, dan 30 en dan ineens 100 ! Dat is toch ideaal als je een zeer directe gas respons hebt, gas open = gaaaaaaaan, dan zo'n grijze metalen kast langs de kant (gelukkig zegt zumo madam dat het een vaste camera is :shock: ) = gaze toe, terugschakelen, zwarte streep op de weg, en geen foto :mrgreen:

Nog meer toeristische info volgt :mrgreen:
sig nature

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by Jopet »

Wij gaan ook heel graag naar Oostenrijk op verlof, niet alleen omdat de mensen er vriendelijk zijn maar ook omdat het heel betaalbaar is, prachtige streek met heel veel mogelijkheden, je moet inderdaad wel voor veel cols betalen maar je krijgt er dan ook een proper stukje asfalt in de plaats voor. Eten is misschien ietsje minder fijn dan een Franse of Italiaanse keuken maar ik ben met een gewoon simpel maar lekker gerecht ook al tevreden. Ook kun je in de meeste streken een soort discount kaart krijgen of kopen waarmee attracties en liften heel betaalbaar of gratis zijn.
Om die reden is Oostenrijk eigenlijk mijn favoriete land, zonder mijn beenbreuk zaten we er volgende week ook terug, nu is het staycation in de living met de airco vollen bak :o

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by TuttoTerreno »

Oostenrijk = tankstop op weg naar en van Italia.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by duibhce Kaelann »

Oostenrijk = dat landwaar we door moeten op weg naar Bulgarije.
En >14d op voorhand moeten bestellen voor een online vignet terwijl landen als Hongarije, Roemenië en Bulgarije er in slagen om nu te laten bestellen en binnen 2 minuten een geldig vignet te bekomen. :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by zappa »

duibhce Kaelann wrote: 13 Aug 2020 18:07 Oostenrijk = dat landwaar we door moeten op weg naar Bulgarije.
En >14d op voorhand moeten bestellen voor een online vignet terwijl landen als Hongarije, Roemenië en Bulgarije er in slagen om nu te laten bestellen en binnen 2 minuten een geldig vignet te bekomen. :dontknow:
We hadden aan de grens een vignet verkregen, contactloos betalen, 10 euro en plakken maar, 2 minuten werk?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by duibhce Kaelann »

zappa wrote: 13 Aug 2020 19:28 We hadden aan de grens een vignet verkregen, contactloos betalen, 10 euro en plakken maar, 2 minuten werk?
afhankelijk van het tijdstip waarop je daar passeert kan je daar ook een heel eind staan aanschuiven voor je vignet. Terwijl er verder geen enkele reden is om daar te moeten stoppen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by Jopet »

duibhce Kaelann wrote: 13 Aug 2020 18:07 Oostenrijk = dat landwaar we door moeten op weg naar Bulgarije.
En >14d op voorhand moeten bestellen voor een online vignet terwijl landen als Hongarije, Roemenië en Bulgarije er in slagen om nu te laten bestellen en binnen 2 minuten een geldig vignet te bekomen. :dontknow:
Wij stoppen altijd eens in Duitsland voor de grens, nemen een tas koffie en kopen ondertussen ons vignet....
Online nog nooit gedaan, maar ik veronderstel dat je een origineel Oostenrijks vignet dan in de bus krijgt en dat dit de reden is dat je het zo vroeg moet bestellen, in die andere landen koop je waarschijnlijk een vignet op nummerplaat.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by TuttoTerreno »

Nee dat heeft te maken met de 2 weken teruggave recht bij online aankopen.

Er waren er te veel die een vignet vr 10 dagen kochten en de 11de dag hun aankoop cancelden :w00t:



Ik ben in AT nu, en wat overal nog steeds opvalt: niks v corona te merken. Nergens maskers.
Niemand nam en neemt het ernstig. Is wschlk iets dat toeristen krijgen en dus gar nicht unser Problem.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by zappa »

TuttoTerreno wrote: 15 Aug 2020 16:19



Ik ben in AT nu, en wat overal nog steeds opvalt: niks v corona te merken. Nergens maskers.
Niemand nam en neemt het ernstig. Is wschlk iets dat toeristen krijgen en dus gar nicht unser Problem.
In iedere winkel verplicht, en goed nageleefd, ook ontsmettingsmiddel beschikbaar, maar je kan er de italianen zo uitpikken, die hebben nog nooit van een mondmasker gehoord denk ik ? :dontknow:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by duibhce Kaelann »

Jopet wrote: 15 Aug 2020 15:55 Online nog nooit gedaan, maar ik veronderstel dat je een origineel Oostenrijks vignet dan in de bus krijgt en dat dit de reden is dat je het zo vroeg moet bestellen, in die andere landen koop je waarschijnlijk een vignet op nummerplaat.
Neen, geen stickers. De oostenrijkers hebben sinds 2019 ook de optie voor een e-vignette. Hun uitleg is dat ze daartoe gedwongen worden, want voor online aankopen heb je nog 2 weken bedenktijd in Oostenrijk en ze willen niet dat je nog bedenkt dat je die sticker eigenlijk niet nodig had nadat de startdatum verstreken is. In andere landen gelden vergelijkbare wetgevingen, maar daar lijkt dat geen probleem. :dontknow:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by Blackbert »

Zwitsers bvb hebben dat probleem niet. Aan de grens staan minstens 2 douaniers naar uw voorruit te kijken of dat vignet er wel degelijk deftig aan gekleefd is. Aan de Oostenrijkse grens is er niemand om u welkom te heten.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by F M »

Blackbert wrote: 17 Aug 2020 06:56 Zwitsers bvb hebben dat probleem niet.
Zwitsers ZIJN het probleem. :devil:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by Muug »

Goh, Zwitsers hun land is tenminste goed georganiseerd.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 17 Aug 2020 08:31 Goh, Zwitsers hun land is tenminste goed georganiseerd.
Georganiseerd om elke bezoeker maximaal te pluimen, idd.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by F M »

Muug wrote: 17 Aug 2020 08:31 Goh, Zwitsers hun land is tenminste goed georganiseerd.
Zoals onder het mom van onafhankelijkheid en met behulp van het heilige bankgeheim decennialang de georganiseerde en de financiële criminaliteit in stand houden en versterken ?

Daar zijn ze heel goed in georganiseerd, ja...

En om elke bezoeker maximaal te pluimen, idd.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by Muug »

F M wrote: 17 Aug 2020 09:13
Muug wrote: 17 Aug 2020 08:31 Goh, Zwitsers hun land is tenminste goed georganiseerd.
Zoals onder het mom van onafhankelijkheid en met behulp van het heilige bankgeheim decennialang de georganiseerde en de financiële criminaliteit in stand houden en versterken ?
Daar zijn ze heel goed in georganiseerd, ja...
En om elke bezoeker maximaal te pluimen, idd.
Nee, ik dacht eerder aan meer constructieve dinges, zoals een goed georganiseerd wegennet en zo. :whistling:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by F M »

Wat ze dan weer onderhouden door boetes buiten proportie...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by Muug »

F M wrote: 17 Aug 2020 09:23 Wat ze dan weer onderhouden door boetes buiten proportie...
Zoals het hoort: het geld van de boetes wordt correct geïnvesteerd. Afin, dat denken we toch.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by Raketman »

Ik ben er 1 keer geweest voor een langere vakantie...maar de mentaliteit en prijzen zoals ik ze ervaren heb heeft er toch voor gezorgd dat het waarschijnlijk ook bij die ene keer zal blijven.
Nil volentibus arduum

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Alternatief vr moto, mit dem otto in Österreich

Post by zappa »

Denk ook dat Oostenrijk een duur land is om te onderhouden, als je ziet hoeveel netten er staan langs bergwanden om te voorkomen dat alles gaat schuiven. Die weg overkappingen met zelfde doel. Ook die piepkleine baantjes naar hoger gelegen huizen, die waarschijnlijk na iedere winter stuk gevroren zijn. Het ruimen van de sneeuw, volgens de buurman was er in januari op een nacht 1 m gevallen. Dat gaat wat meer kosten dan eens een paar gaten in 't wegdek opvullen gelijk bij ons? En niet strooien zodat het land plat kan liggen.

Anderzijds, we gingen naar een wildpark (ja mijn dochter wil dat zo graag) normaal was het 10,50 per persoon en 1euro per hond, dus wij 3 pers, 2 honden. Aah aan de kassa iemand in rolstoel is gratis, de begeleider (tiens begleider?) ook en een van de honden zal er waarschijnlijk als een service-dog uit gezien hebben, dus ook gratis :grin: Het zijn dus geen vrekken.
sig nature

Post Reply