TK : Suzuki DRZ 400 - VERKOCHT

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

den deze staat toch ook op allroadmaniacs toch? En marktplaats al geprobeerd? Moto's zijn duurder in NL en er durft al ne keer nen NLer afdalen tot bij ons om ene te kopen.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : Suzuki DRZ 400

Post by petervdc »

Muug wrote:den deze staat toch ook op allroadmaniacs toch? En marktplaats al geprobeerd? Moto's zijn duurder in NL en er durft al ne keer nen NLer afdalen tot bij ons om ene te kopen.
Kapaza, marktplaats, allroadmaniacs, motovrienden, motorforum, noppemforum, etc

Import in NL schijnt 400euro te kosten ??
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

Geen idee. Is ook uw probleem niet eh :-)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : Suzuki DRZ 400

Post by petervdc »

Muug wrote:Geen idee. Is ook uw probleem niet eh :-)
Hmm, wel als ze daardoor afhaken h
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

Engeland al geprobeerd?
advrider-forum bvb? Of via de Steve in the UK ?
mobile.de al?

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

TK : Suzuki DRZ 400

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote:Engeland al geprobeerd?
advrider-forum bvb? Of via de Steve in the UK ?
Dat zijn inderdaad wel plaatsen waar de DRZ redelijk populair is.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Wipr »

Peter, ik ben je advertentie al een paar keer tegengekomen op bijv 2dehands en verkopen is een vak apart en als ik jouw advertentie dan zie heb ik niet zoiets dat me nieuwsgierig maakt. Of ik nu interesse heb in dat soort motorfietsen of niet maakt niet uit.
De tekst heb ik zeker wel eens gelezen maar er zijn veel goede advertentieteksten.

Heel veel foto's en een foto van de motor op een effen ondergrond en achtergrond. Stuk of 8 goede duidelijke foto's hetgeen je doet.

Klinkt allemaal stom maar hoe langer iemand op je advertentie blijft, hoe groter de interesse wordt.

Bepaalde onderdelen die onduidelijkheid geven of waar het lijkt dat ze niet mooi aansluiten maar dat wel doen. Een zwart plekje waar je toch verwacht dat het in dezelfde kleur als het motorblok zou zijn. Die dingen moet feilloos in beeld gebracht worden.

De prijs die je vooropstelt is natuurlijk ook zoiets dat mensen bij je advertentie doet stilstaan of gewoon links laten liggen. De populariteit van de motorfiets is ook van groot belang.

Het is heel simpel. Het is nog steeds crisis, een nieuwe middenklas motor hoeft niet zoveel duurder te zijn en iemand die geen 1000? cash op overschot heeft zal sneller een nieuwe motorfiets kopen, de logica ontkracht. Een lening voor een nieuwe gaat makkelijker.
Ik denk bij momenten zelf zo....Als ik bijv 3000? uitgeef aan een motorfiets rij ik met een 2dehands rond, is mijn geld op en kan ik niets meer doen, kan die bergcursus parapente niet meer gaan doen, kan dat metaal niet meer kopen, kan geen Citytripke meer maken enz, maar als ik bijv een middenklasser (5000-6000?) nieuw koop met een 1000? voorschot en de rest leen tegen 0% dan gaat dat allemaal wel. Straffer nog, het is makkelijker om voor een nieuwe te gaan dan 2dehands. Denk dat het voor veel mensen zo opgaat

De motormarkt ligt gewoon nog op z'n gat.

.

Niettemin veel succes met de verkoop. Dat het maar snel terug schoon warm weer wordt.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

vooral de motormarkt van enduro's ligt op zijn gat peis ik....
had werner hier geen dr350 die hij volledig gereviseerd en herspoten had voor 900 euro te koop gezet en die hij ook niet aan de straatstenen kwijt geraakt?

Wat Peter wel kan proberen is om al die accesoires apart te verkopen. En die moto weer zo origineel mogelijk te zetten en daar dan een aangepaste prijs bij zetten. Want niet iedereen heeft zin in al die accesoires tegelijk.

En ook efkes uitleggen waarom hij hem weg doet. Ik vertel bij mijn advertenties meestal een verhaal en probeer dat zo sympathiek mogelijk te brengen. Kwestie van de mensen het idee te geven dat ik een toffe te betrouwen kerel ben die inderdaad door omstandigheden iets te koop moet zetten. En eigenlijk moet ik daar nooit over liegen, want ik b?n gewoon een toffe betrouwbare kerel :pom:
( https://www.youtube.com/watch?v=DByDafyGzlY )

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

TK : Suzuki DRZ 400

Post by TRooPER »

Wipr wrote:
Het is heel simpel. Het is nog steeds crisis, een nieuwe middenklas motor hoeft niet zoveel duurder te zijn en iemand die geen 1000? cash op overschot heeft zal sneller een nieuwe motorfiets kopen, de logica ontkracht. Een lening voor een nieuwe gaat makkelijker.
Ik denk bij momenten zelf zo....Als ik bijv 3000? uitgeef aan een motorfiets rij ik met een 2dehands rond, is mijn geld op en kan ik niets meer doen, kan die bergcursus parapente niet meer gaan doen, kan dat metaal niet meer kopen, kan geen Citytripke meer maken enz, maar als ik bijv een middenklasser (5000-6000?) nieuw koop met een 1000? voorschot en de rest leen tegen 0% dan gaat dat allemaal wel. Straffer nog, het is makkelijker om voor een nieuwe te gaan dan 2dehands. Denk dat het voor veel mensen zo opgaat
vind ik persoonlijk beetje raar aankoopgedrag, maar kan het waarom wel klein beetje volgen
ik ga meer uit van het pricinpe, als ik het geld er niet voor heb, dan kan ik het niet kopen.
een moto is voor mij nog steeds een luxeproduct/speelgoed , iets waar ik niet voor wil lenen, tenzij het via fiscale weg beetje recupereerbaar is, maar dat is een andere discussie buiten een DRZ...
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Wipr »

Awel Trooper, ik geef je 100% gelijk in het principe "geen geld voor, dan kan ik het ook ni kopen"

Maar,....... het gevoel bekruipt me wel eens om een duurdere te kopen dmv lening. Maar goed, moet iedereen maar voor zich uitmaken.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

TK : Suzuki DRZ 400

Post by F M »

Wel, de KTM is zowat de eerste motor die ik gekocht heb zonder een gedeelte te financieren met een lening...
I am confused. Oh no, maybe not!

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : Suzuki DRZ 400

Post by petervdc »

Muug wrote:Engeland al geprobeerd?
advrider-forum bvb? Of via de Steve in the UK ?
mobile.de al?
Nee, doe ik binnenkort es.

Sjah, origineel zetten, moet ik op zoek naar een andere demper bvb, het huidig spel eraf krijgen, nieuw erop zetten, etc
De Drz staat ook in de Shurgard omdat er in mijn nieuwe woonst geen plaats is. Niet handig om ginder te sleutelen.
Tis een idee, ja...
De scooter moet trouwens ook nog verkocht worden.
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

Wipr wrote:......... als ik bijv een middenklasser (5000-6000?) nieuw koop met een 1000? voorschot en de rest leen tegen 0% dan gaat dat allemaal wel. Straffer nog, het is makkelijker om voor een nieuwe te gaan dan 2dehands. Denk dat het voor veel mensen zo opgaat
ik denk dat gij hier redelijk ferm de nagel op de kop slaat. Er zijn naar 't schijnt gigantisch veel mensen die eigenaardig veel op krediet kopen, den otto, den 2den otto, den tv, de moto, de reis.... t' is niet voor niets dat er nog nooit zoveel mensen om budgetbegeleiding (bvb www.eerstehulpbijschulden.be) gevraagd hebben bij bvb het OCMW of andere instanties. Hoeveel koppels zijn er niet die met een zeer hoge hypotheek zitten, bijna gelijk of zelfs meer dan ??n netto-inkomen, en dan gaan ze uit elkaar (wat men heel gemakkelijk doet tegenwoordig) en de ??n moet de ander uitkopen en daarvoor moet die wellicht ook een lening aangaan of zo (geen idee), en x aantal maand later verliest hij of zij zijn of haar job, maar de lening is er wel nog , en die kindjes zijn er ook nog maar het geld is verdwenen ....... en hop je bent plots officieel arm.... er zijn zo meer als je denkt maar ze steken zich erg goed weg....
Jongens toch, hoe lang is 't geleden dat Miss Muug en ik op 't motosalon rondliepen en ik stond een beetje lang te staan bij een Aprilia en vrij snel stond er een enthousiaste verkoper bij mij om mij dat ding te verkopen. Ik tegen hem dat dat veel te duur is, en hij doodleuk en zonder enige aarzeling maar dan gaat ge toch gewoon een leningske aan? Ik heb hem verbouwereerd voor zot verweten (normaal draai ik mijn tong toch eerst een paar keer om voor ik iets zeg) en we zijn meteen verder gestapt.

De redenering dat een moto een luxe-hobby is die enkel met cash geld betaald moet worden, versta ik heel goed, ik doe dat zelf ook altijd, maar gezien de leningen tegenwoordig inderdaad aan 0% zijn, zou je inderdaad kunnen toegeven aan de verleiding om toch efkes iets te gaan lenen.... Zeker als je er technisch niks van kent. Nu, ik koop al vijfentwintig jaar :yikes: okkozje-gerief en ik heb rap door wanneer ik iets moet laten staan. Maar er zijn natuurlijk een p?k meer mensen die er niks van kennen en het risico niet willen lopen van ne kat in ne zak te kopen...

@petervdc: een andere uitlaat zoeken is inderdaad erover, dat versta ik wel, maar misschien ga je inderdaad wel eieren voor je geld moeten kiezen, maw de moto met verlies proberen verkopen... shurgard is ook niet gratis dacht ik. Ik heb hier ooit ook een VW T3 Syncro met 3000 euro verlies moeten buitenkuisen, anders had hij hier nog gestaan, maar dan nog m??r verroest... Misschien heb je liever 2000 euro in de pocket, dan 2800 in een magazijn...

afin, dat kan allemaal een dikke merde zijn, zo'n tweedehandse proberen verkopen. :devil:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : Suzuki DRZ 400

Post by petervdc »

Muug wrote:Misschien heb je liever 2000 euro in de pocket, dan 2800 in een magazijn...

afin, dat kan allemaal een dikke merde zijn, zo'n tweedehandse proberen verkopen. :devil:
Ferm verlies zal het iig zijn vrees ik. De shurgard staat vol met ander gerief & meubels ook hoor van mijn verhuis. Moet allemaal nog een plaatsje krijgen id volgende maanden.
Keep going

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Mario »

graag de gegevens van de bank/het agentschap waar je tegen 0% dergelijke leningen kunt afsluiten :war:
't is niet omdat de ECB praktisch tegen negatieve rente leent aan banken dat die laatste dat ook doen aan de gewone consument

maar voor de rest klopt de redenering van wipr mogelijk wel

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

Mario wrote:graag de gegevens van de bank/het agentschap waar je tegen 0% dergelijke leningen kunt afsluiten :war:
We hebben het hier vanzelfsprekend niet over de kleine letterkes maar over de grote titels van de reclameslogans. :wink:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : Suzuki DRZ 400

Post by petervdc »

Verkocht :grin:
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

kijk kijk goe gedaan ! :blob1:
De aanhouder wint ! :wav:
Iemand die we kennen? :pom:

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

TK : Suzuki DRZ 400

Post by petervdc »

Muug wrote:Iemand die we kennen? :pom:
Nee hoor, iemand van Bruhhe, zit veel op Horizon Unlimited, blijkbaar al reisjes in Azie gemaakt & zo...
Trouwens ook een IT'er (zo zijn er nog hier h?).
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

TK : Suzuki DRZ 400

Post by Muug »

petervdc wrote:
Muug wrote:Iemand die we kennen? :pom:
Nee hoor
H???l goe :thumbsup: :mrgreen:

Post Reply