Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by Muug »

Enkele weken geleden heb ik dit pak van een kennis gekocht maar nu ik het een paar keer gedragen heb moet ik helaas bekennen dat het toch wat te krap zit. Ik ben 1m75 en weeg 75kg. Het pak zit perfect als ik g??n rugprotector draag, maar ja... da's niet echt de bedoeling vind ik. M?t protector heb ik geen ademruimte meer, ik moet me inspannen om lucht binnen te trekken ! :/ Iemand met minder brede schouders dan de mijne gaat hier meer lol aan hebben. :-) Nogmaals, been-lengte en arm-lengte is perfect, maar mijn borstomtrek lijkt te groot te zijn voor dit strakke pak.

Deze race-overall is een topmodel van Dianese. Hierin zit al hun knowhow verwerkt.
De uitneembare voering heb ik net gewassen en de buitenkant van de overall is grondig gereinigd. Alle ritsen en naden en protectoren zijn perfect in orde.

Nieuwprijs van dit pak - gekocht bij Bimoto - was 1700 euro !
Ik verkoop het voor 300 euro en daarvoor koop je een TOP-pak, van de beste die Dainese ooit gemaakt heeft!

TECHNISCHE DETAILS:
KIRISHIMA suit features avant-garde technical contents like thermoformed shoulders with anti-grip titanium inserts, two-directional elastic material, and the anti-shock aerodynamic hump on the back. The use of D-Stone? fabric makes the Kirishima suit remarkably comfortable and extremely safe at the same time.
- Full grain cowhide
- D-Stone? fabric
- Kevlar? fabric
SHOCK-TECHNO protections on the shoulders constructed using composite materials through thermoforming a technology that improves ergonomics while maintaining extremely high protections levels at the same time-Composite protections on the elbows and knees ensure elevated protection standards and improve wearability thanks to ergonomic design-Soft inserts on the thigh-Anti-shock aerodynamic hump on the back-T2 Back Space insertion possibility
ABRASION-External protection in super-soft cowhide and D-Stone? fabric-Interchangeable sliders on the knees MICROCLIMA-Elastic D-Stone? fabric on the abdomen and thighs to guarantee excellent breathability.
ERGONOMIA-Elastic D-Stone? fabric on the abdomen and thighs to guarantee excellent resistance to stretch and tear and remarkable elasticity and breathability-Two-directional elastic leather bands in the internal upper arm area encourage greater freedom of movement; other solutions improve the suit's capacity to flow with the body during riding and movement-Elastic inserts in Kevlar? inside the thigh and around the armpits-Double zipper at leg bottom to guarantee perfect fit with boots tucked in or out-Boot/suit coupling system for safety at the highest level- Removable Sanitized liner
Image
Image

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by petervdc »

Kan Motokouture dat niet oplossen / verbreden ?
Keep going

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by Marreke »

Hoe vaak is er met het pak gereden? Zowel door jou als door de vorige eigenaar.
En waarmee is het gereinigd en onderhouden?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by laouen »

petervdc wrote:Kan Motokouture dat niet oplossen / verbreden ?
:stupid:
Als dat echt zo'n kwaliteitsvol pak is, lijkt het me wel het overwegen waard om het echt op maat te laten maken. Dan ga je nog altijd goedkoper af zijn dan een nieuw te kopen peisk.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by Muug »

op maat laten maken ..... ooit eens bij MJK te Emblem geweest, zelfs voor een basic zwart pak knalde dat al naar de 1200 euro... dat geef ik er niet aan, voor die 2-4 keer per jaar dat ik circuit ga doen... dit pakje heb ik voor 300 euro gekocht en tja, de eerste keer is altijd bij alles wat riskant.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by laouen »

Jommo Pol, da bedoel ik nie h?!

Pakt da schoon ietwat te klein maar o zo geweldig Dainese pakske en rijdt daar ne keer mee naar Motokouture. Als ze de tijd ervoor hebben, kunnen ze dat daar met gemak aanpassen zodat dat voor een fractie van die 1200 EUR evengoed als gegoten gaat zitten.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Marreke
Posts: 107
Joined: 07 Mar 2015 15:46

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by Marreke »

laouen wrote:zodat dat voor een fractie van die 1200 EUR evengoed als gegoten gaat zitten.
En daarom wil ik weten hoevaak dat pak gedragen is en met wat het onderhouden is.

the riding man
Posts: 394
Joined: 28 Jan 2015 17:14

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by the riding man »

Muug wrote:op maat laten maken ..... ooit eens bij MJK te Emblem geweest, zelfs voor een basic zwart pak knalde dat al naar de 1200 euro... dat geef ik er niet aan, voor die 2-4 keer per jaar dat ik circuit ga doen... dit pakje heb ik voor 300 euro gekocht en tja, de eerste keer is altijd bij alles wat riskant.
Ik heb nen mjk zoals je kan zien. Wel direct bij de bron geweest in Holland (ze worden daar toch allemaal gemaakt, ook de belgische verdeler doet enkel de opmetingen en laat ze in holland maken). Voor ik daar terecht kwam heb ik al een heel aantal lederen pakken gaan passen van uiteenlopende merken en prijsklasses. Maar ik vond niks dat me volledig als gegoten zat. Nu draagt dat als een trainingspak, zo gemakkelijk en comfortabel, letterlijk als een 2de huid. Is mijn eerste pak en ik er super blij mee. Ik rij er altijd mee als ik ga touren, ook op de straat is leder veel veiliger dan textiel. Regent het dan is een regenjas er vlug over aangetrokken, is het koud dan kan er een termisch ondergoed + dunne trui onder. Is het te warm, dan doe ik een cool-vest onderaan. Is mijn lievelings motorkledij geworden, daar waar ik vroeger enkel maar textiel droeg, mijn textiel kledij is nu enkel nog voor woon/werk en kleine korte ritjes.
bmw r1200rt lc voor dagritten, weekends en vakantie's.
Kymco uxv700 voor dagelijks woon/werk verkeer, korte verplaatsingen en boodschappen.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by Stefke »

laouen wrote:
petervdc wrote:Kan Motokouture dat niet oplossen / verbreden ?
:stupid:
Nope, Steven heeft daar geen tijd meer voor dacht ik. Ze werken alleen nog aan eigen pakken... :unsure:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Dainese Kirishima R race-overall - maat 50

Post by Muug »

Mailke doet wonderen. Daarop antwoorden waarschijnlijk ook. Want bellen mag niet als ze gesloten zijn! En ze zijn vijf dagen per week gesloten :mad:

Post Reply