Laat zeker weten wanneer ik die eens mag gaan bewonderen op -1
BMW R1200 RT
- duibhce Kaelann
- Posts: 2918
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: BMW R1200 RT
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: BMW R1200 RT
Op -1 mag je mijn electrische fiets bewonderen, dat weet je toch ?
Ik betwijfel trouwens of het woord 'bewonderen' hier gemeend is. Niemand vindt de 790 Adventure een mooie moto. Maar dat kan me geen reet schelen.
Ik betwijfel trouwens of het woord 'bewonderen' hier gemeend is. Niemand vindt de 790 Adventure een mooie moto. Maar dat kan me geen reet schelen.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: BMW R1200 RT
wat is de gelijkenis tussen een negerin en een dacia duster?
Ge wilt met geen van beiden gezien worden, maar als ge daar in zit, valt dat best mee
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: BMW R1200 RT
790 lelijk? Nee, absoluut niet.
Gaat ge voor de R versie of de gewone?
Gaat ge voor de R versie of de gewone?
Re: BMW R1200 RT
Ik vind de 790 ook best een toffe tuffer
Profisjat met de aanschaf, FM
Hopelijk "past" hij bij jou en je motobehoeften.
Ben kwazie zeker dat het de S-versie wordt, Davy.
Als één ding uit de reviews me wat doet fronsen in de combinatie FM-KTM 790 is dat iedereen aangeeft dat da spel "likes to be ridden hard" De smallere powerband zal voor Frans vermoed ik toch een hele aanpassing zijn na zoveel RT-
kilometers. Over de afwezigheid van een cardan heeft hij hier z'n gedacht al ergens neergepend. Voor mij is dat helaas nog steeds conditio-sine-qua-non, maar voor het overige kan die oranje soring-int-veld mij bekoren
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: BMW R1200 RT
Allé, das goed. Dan ben ik hier niet langer die ene rare kwiet die met een ktm rijd maar een zandfobie heeft.
Re: BMW R1200 RT
Het is inderdaad de niet-R versie. Meer nog, ik heb vorig jaar al foto's gepost van de moto in het draadje met test-ervaringen. En op mijn youtube kanaal vind je een filmpje toen ik er een dag mee gereden heb. Andre heeft hem dus ook al gezien.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: BMW R1200 RT
Hebt ge hem al? (Heb niet alles gelezen)
Re: BMW R1200 RT
Neen.
Ik ben daarnet de bestelbon gaan tekenen en een voorschot betalen.
Het was een basisuitvoering, met enkel de quikshifter als optie. Voor ik hem ophaal laat ik eerst een resem opties installeren.
Cruise control, handvatverwarming, gps-steun, middenbok, bijkomende schijnwerpers en een topkoffer. De motor heeft bijna 9.000 km op de teller.
Tegen het einde van de maand zou ik hem hebben.
Later ga ik zelf nog zachte zijkoffers en een tanktas bij kopen, voor op reis.
Ik ben daarnet de bestelbon gaan tekenen en een voorschot betalen.
Het was een basisuitvoering, met enkel de quikshifter als optie. Voor ik hem ophaal laat ik eerst een resem opties installeren.
Cruise control, handvatverwarming, gps-steun, middenbok, bijkomende schijnwerpers en een topkoffer. De motor heeft bijna 9.000 km op de teller.
Tegen het einde van de maand zou ik hem hebben.
Later ga ik zelf nog zachte zijkoffers en een tanktas bij kopen, voor op reis.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: BMW R1200 RT
Da's die met een nogal "insectachtige" koplamp die hem een stoer uiterlijk geven. Not my cup of thea maar smaken, kleuren en goesting hé.
Alleszins proficiat met de aankoop.
Ps FM : tip van de dag voor iemand die een cardan gewoon is : monteer een scottoiler op je KTM, veel minder gedoe dan met een spuitbus en je ketting zal langer meegaan.
Re: BMW R1200 RT
Ehm, als je de BMW GS erbij telt, dan zijn er vele honderdduizenden met een zandfobie.
Wat ik trouwens een beetje raar vind als je in een land woont dat zoveel wegenwerken heeft. ik reed al offroad over wegenwerken (op zondag, doorgaans) met de VFR!
Die 790 is simpelweg lelijk. Echt een spatisch design. Maar naar het schijnt schandalig goed.
Wat de Dacia Duster betreft: een collega van mij heeft spijt dat hij die auto gekocht heeft, dus, Marsman, uw vergelijking gaat niet op.
Re: BMW R1200 RT
Wel, het spel is 'speels'. Hij nodigt uit toch gas geven. Op die dag dat ik hem gehuurd heb, heb ik zeker nog niet het onderste uit de kan gehaald, omdat ik hem nog niet echt kende, en het was immers mijn moto niet. Vergeet niet dat ik een 1190 gehad heb, met heel wat meer power. Die vroeg nog meer om de rechterpols te gebruiken. Maar die was voor mij bij het vele langzame rijden wat je hier in Vlaanderen moet doen, een tegenvaller. De 790 daarentegen rijdt ook nog redelijk verfijnd aan wandeltempo. Echt een leuk motortje.
De smallere powerband nodigt uit tot meer schakelen dan bij de RT. Laat ik dat nu net positief vinden. Omdat ik bij de RT merk dat ik ontzettend veel in 2e versnelling blijf rijden in het hogere gebergte. Als je dan de filmpjes bekijkt van die ritten, stoor je je gewoonweg aan het lawaai in de hoge toeren. Met de 790 schakel je veel meer, maar met die quickshifter is dat net een genot. Uitaccelereren gebeurt zonder enige hapering van schakelen met de koppeling. Dat gaat echt van tsjak tsjak tsjak… zalig !
Dat is inderdaad een issue voor mij. Maar dat moet ik er maar bij nemen. Wat smering betreft, denk ik me een Cobrra Nemo 2 aan te schaffen. En een ketting spannen zal me waarschijnlijk ook nog wel lukken...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: BMW R1200 RT
Trouwens, ik wil ook heel graag met een zwarte dame gezien worden.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: BMW R1200 RT
ho maar, rustig aan hé mannen: in mijnen tijd (quand j'étais jeune et beau) ging die mop over een Lada, maar aangezien die uiterst zeldzaam zijn geworden moet ge een beetje met uwen tijd meegaan hé... Vandaar de Dacia
Enne, die negerin... Ondertussen zijn die tijden ook serieus veranderd hé
Maar ge begrijpt allemaal wel waar ik heen wil: don't judge the book by the cover.
BTW: dikke proficiat Frans, ge gaat daar zeker veel plezier aan beleven
Alleen vrees ik een beetje voor de "reiscapaciteiten" van dit type motor, maar aangezien je toch altijd alleen op schok zijt, zou dat wel eens flink kunnen meevallen. Binnen een jaartje weten we daar meer over
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: BMW R1200 RT
als ge daar echt alles wil van weten, dan zult ge daar toch eerst een jaartje in verschillende omstandigheden mee gereden hebben
lou tems passo
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
passo lou ben
Boo Ya
sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant
Re: BMW R1200 RT
Proficiat FM , downsizen wil niet zeggen dat ge gaat inboeten in rijplezier !
Veel geluk ermee
Bof Andre ,
Op mijne Nine T ben ik toch ook een week verder geraakt in Schotland , en de reisgezellen hebben niet geklaagd
Veel geluk ermee
Marsman wrote: ↑07 Mar 2020 18:12
BTW: dikke proficiat Frans, ge gaat daar zeker veel plezier aan beleven
Alleen vrees ik een beetje voor de "reiscapaciteiten" van dit type motor, maar aangezien je toch altijd alleen op schok zijt, zou dat wel eens flink kunnen meevallen. Binnen een jaartje weten we daar meer over
Bof Andre ,
Op mijne Nine T ben ik toch ook een week verder geraakt in Schotland , en de reisgezellen hebben niet geklaagd
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: BMW R1200 RT
Ik heb nen Dokker en ben daar wreed content van (da's gewoon ne sumpele Renault ... )