BMW R1200 RT

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: BMW R1200 RT

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 06 Mar 2020 19:44 Klopt, ook met deze plan ik geen off road. Alhoewel, never say never.

En de koppeling ga ik niet veel gebruiken.
Laat zeker weten wanneer ik die eens mag gaan bewonderen op -1 ;)
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

Op -1 mag je mijn electrische fiets bewonderen, dat weet je toch ? :grin:

Ik betwijfel trouwens of het woord 'bewonderen' hier gemeend is. Niemand vindt de 790 Adventure een mooie moto. :twisted: Maar dat kan me geen reet schelen. 8-)
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: BMW R1200 RT

Post by Marsman »

F M wrote: 06 Mar 2020 19:57 Op -1 mag je mijn electrische fiets bewonderen, dat weet je toch ? :grin:

Ik betwijfel trouwens of het woord 'bewonderen' hier gemeend is. Niemand vindt de 790 Adventure een mooie moto. :twisted: Maar dat kan me geen reet schelen. 8-)
wat is de gelijkenis tussen een negerin en een dacia duster?







Ge wilt met geen van beiden gezien worden, maar als ge daar in zit, valt dat best mee


:laughing: :laughing: :laughing: :laughing: :laughing:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

Bij de Dacia Duster: Nee en nee !
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: BMW R1200 RT

Post by Davy78 »

790 lelijk? Nee, absoluut niet.

Gaat ge voor de R versie of de gewone?

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: BMW R1200 RT

Post by OzzePaa »

Davy78 wrote: 07 Mar 2020 11:36 790 lelijk? Nee, absoluut niet.
Gaat ge voor de R versie of de gewone?
Ik vind de 790 ook best een toffe tuffer 8-) :thumbsup:
Profisjat met de aanschaf, FM :!:
Hopelijk "past" hij bij jou en je motobehoeften.
Ben kwazie zeker dat het de S-versie wordt, Davy.
Als één ding uit de reviews me wat doet fronsen in de combinatie FM-KTM 790 is dat iedereen aangeeft dat da spel "likes to be ridden hard" :? De smallere powerband zal voor Frans vermoed ik toch een hele aanpassing zijn na zoveel RT-
kilometers. Over de afwezigheid van een cardan heeft hij hier z'n gedacht al ergens neergepend. Voor mij is dat helaas nog steeds conditio-sine-qua-non, maar voor het overige kan die oranje soring-int-veld mij bekoren :ricky: :thumbsup:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: BMW R1200 RT

Post by Davy78 »

Allé, das goed. Dan ben ik hier niet langer die ene rare kwiet die met een ktm rijd maar een zandfobie heeft.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

Het is inderdaad de niet-R versie. Meer nog, ik heb vorig jaar al foto's gepost van de moto in het draadje met test-ervaringen. En op mijn youtube kanaal vind je een filmpje toen ik er een dag mee gereden heb. Andre heeft hem dus ook al gezien.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: BMW R1200 RT

Post by Davy78 »

Hebt ge hem al? (Heb niet alles gelezen)

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

Neen.

Ik ben daarnet de bestelbon gaan tekenen en een voorschot betalen.

Het was een basisuitvoering, met enkel de quikshifter als optie. Voor ik hem ophaal laat ik eerst een resem opties installeren.
Cruise control, handvatverwarming, gps-steun, middenbok, bijkomende schijnwerpers en een topkoffer. De motor heeft bijna 9.000 km op de teller.
Tegen het einde van de maand zou ik hem hebben.

Later ga ik zelf nog zachte zijkoffers en een tanktas bij kopen, voor op reis.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: BMW R1200 RT

Post by Droopy »

F M wrote: 06 Mar 2020 19:57

Ik betwijfel trouwens of het woord 'bewonderen' hier gemeend is. Niemand vindt de 790 Adventure een mooie moto. :twisted: Maar dat kan me geen reet schelen. 8-)
Da's die met een nogal "insectachtige" koplamp die hem een stoer uiterlijk geven. Not my cup of thea maar smaken, kleuren en goesting hé. ;)

Alleszins proficiat met de aankoop. :)

Ps FM : :idea: tip van de dag voor iemand die een cardan gewoon is : monteer een scottoiler op je KTM, veel minder gedoe dan met een spuitbus en je ketting zal langer meegaan. ;)

User avatar
Muug
Posts: 11777
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: BMW R1200 RT

Post by Muug »

Davy78 wrote: 07 Mar 2020 15:49 Allé, das goed. Dan ben ik hier niet langer die ene rare kwiet die met een ktm rijd maar een zandfobie heeft.
Ehm, als je de BMW GS erbij telt, dan zijn er vele honderdduizenden met een zandfobie. 8-)
Wat ik trouwens een beetje raar vind als je in een land woont dat zoveel wegenwerken heeft. ik reed al offroad over wegenwerken (op zondag, doorgaans) met de VFR! :w00t:

Die 790 is simpelweg lelijk. Echt een spatisch design. Maar naar het schijnt schandalig goed.

Wat de Dacia Duster betreft: een collega van mij heeft spijt dat hij die auto gekocht heeft, dus, Marsman, uw vergelijking gaat niet op.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

OzzePaa wrote: 07 Mar 2020 11:50 Als één ding uit de reviews me wat doet fronsen in de combinatie FM-KTM 790 is dat iedereen aangeeft dat da spel "likes to be ridden hard" :? De smallere powerband zal voor Frans vermoed ik toch een hele aanpassing zijn na zoveel RT-
kilometers.

Wel, het spel is 'speels'. Hij nodigt uit toch gas geven. Op die dag dat ik hem gehuurd heb, heb ik zeker nog niet het onderste uit de kan gehaald, omdat ik hem nog niet echt kende, en het was immers mijn moto niet. Vergeet niet dat ik een 1190 gehad heb, met heel wat meer power. Die vroeg nog meer om de rechterpols te gebruiken. Maar die was voor mij bij het vele langzame rijden wat je hier in Vlaanderen moet doen, een tegenvaller. De 790 daarentegen rijdt ook nog redelijk verfijnd aan wandeltempo. Echt een leuk motortje.
De smallere powerband nodigt uit tot meer schakelen dan bij de RT. Laat ik dat nu net positief vinden. Omdat ik bij de RT merk dat ik ontzettend veel in 2e versnelling blijf rijden in het hogere gebergte. Als je dan de filmpjes bekijkt van die ritten, stoor je je gewoonweg aan het lawaai in de hoge toeren. Met de 790 schakel je veel meer, maar met die quickshifter is dat net een genot. Uitaccelereren gebeurt zonder enige hapering van schakelen met de koppeling. Dat gaat echt van tsjak tsjak tsjak… zalig !
OzzePaa wrote: 07 Mar 2020 11:50 Over de afwezigheid van een cardan heeft hij hier z'n gedacht al ergens neergepend. Voor mij is dat helaas nog steeds conditio-sine-qua-non
Dat is inderdaad een issue voor mij. Maar dat moet ik er maar bij nemen. Wat smering betreft, denk ik me een Cobrra Nemo 2 aan te schaffen. En een ketting spannen zal me waarschijnlijk ook nog wel lukken...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

Muug wrote: 07 Mar 2020 16:52
Wat de Dacia Duster betreft: een collega van mij heeft spijt dat hij die auto gekocht heeft, dus, Marsman, uw vergelijking gaat niet op.
Trouwens, ik wil ook heel graag met een zwarte dame gezien worden. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: BMW R1200 RT

Post by Marsman »

F M wrote: 07 Mar 2020 17:02
Muug wrote: 07 Mar 2020 16:52
Wat de Dacia Duster betreft: een collega van mij heeft spijt dat hij die auto gekocht heeft, dus, Marsman, uw vergelijking gaat niet op.
Trouwens, ik wil ook heel graag met een zwarte dame gezien worden. :mrgreen:
ho maar, rustig aan hé mannen: in mijnen tijd (quand j'étais jeune et beau) ging die mop over een Lada, maar aangezien die uiterst zeldzaam zijn geworden moet ge een beetje met uwen tijd meegaan hé... Vandaar de Dacia
:whistling: :laughing: :laughing: :laughing:

Enne, die negerin... Ondertussen zijn die tijden ook serieus veranderd hé
:lipsrsealed2: :laughing: :laughing: :laughing:

Maar ge begrijpt allemaal wel waar ik heen wil: don't judge the book by the cover.


BTW: dikke proficiat Frans, ge gaat daar zeker veel plezier aan beleven :thumbsup:
Alleen vrees ik een beetje voor de "reiscapaciteiten" van dit type motor, maar aangezien je toch altijd alleen op schok zijt, zou dat wel eens flink kunnen meevallen. Binnen een jaartje weten we daar meer over ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

Over 4 maanden bedoel je 😎
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: BMW R1200 RT

Post by Marsman »

als ge daar echt alles wil van weten, dan zult ge daar toch eerst een jaartje in verschillende omstandigheden mee gereden hebben ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: BMW R1200 RT

Post by robman »

Proficiat FM , downsizen wil niet zeggen dat ge gaat inboeten in rijplezier !
Veel geluk ermee
Marsman wrote: 07 Mar 2020 18:12

BTW: dikke proficiat Frans, ge gaat daar zeker veel plezier aan beleven :thumbsup:
Alleen vrees ik een beetje voor de "reiscapaciteiten" van dit type motor, maar aangezien je toch altijd alleen op schok zijt, zou dat wel eens flink kunnen meevallen. Binnen een jaartje weten we daar meer over ;)

Bof Andre ,
Op mijne Nine T ben ik toch ook een week verder geraakt in Schotland , en de reisgezellen hebben niet geklaagd :lol: ;)

User avatar
den Bullet
Posts: 1477
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: BMW R1200 RT

Post by den Bullet »

Marsman wrote: 07 Mar 2020 18:12
...

ho maar, rustig aan hé mannen: in mijnen tijd (quand j'étais jeune et beau) ging die mop over een Lada, maar aangezien die uiterst zeldzaam zijn geworden moet ge een beetje met uwen tijd meegaan hé... Vandaar de Dacia
:whistling: :laughing: :laughing: :laughing:

...
Ik heb nen Dokker en ben daar wreed content van (da's gewoon ne sumpele Renault ... 8-) )

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: BMW R1200 RT

Post by F M »

Maar gij ziet niet goed meer, nietwaar ? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply