Nieuwe tweedehands

Gelijk wat, als het maar iets met motorfietsen te maken heeft
Post Reply
kenjiroosenboom
Posts: 1
Joined: 31 Aug 2021 11:51

Nieuwe tweedehands

Post by kenjiroosenboom »

Ik heb een nieuwe 2e hands motor gekocht uit 2000. Ik ben momenteel bezig om een rijbewijs te halen ervoor. Maar die motor moet ik nog ophalen, ik denk om het in camionette de duwen dus daar is er al niet zo'n porbleem maar voor deze verzekerd en ingeschreven te krijgen heb ik geen idee hoe dit werkt. Hierbij vraag ik dus hulp hiervoor.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Nieuwe tweedehands

Post by Koeno »

Je moet met het kentekenbewijs (deel 1 en 2) + gelijkvormigheidsattest naar je verzekeraar gaan.
Die vult papieren in, stuurt die op en met beetje geluk heb je 2tal dagen later nummerplaat en papieren in de bus.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nieuwe tweedehands

Post by Muug »

Opgelet: misschien is het kentekenbewijs van die moto nog één deel.
Hangt er van af hoe lang het geleden is dat die moto 't laatst werd ingeschreven.

Maar een modern kentekenbewijs bestaat inderdaad uit twee delen: één dat thuis moet blijven en één dat de moto moet vergezellen. Bij verkoop moeten beide delen mee met de moto. Als de eigenaar een deel kwijt is, dan moet die maar naar de politie gaan om daar een bewijs van verlies aan te vragen.

Om de moto naar huis te brengen: iemand met een rijbewijs kan daar ook mee naar huis rijden, mits die zijn nummerplaat aan uw moto hangt, én mits hij zijn eigen verzekering inlicht. Dan zijn die op de hoogte en dan dekken die de chauffeur, moest er iets verkeerd gaan.

Post Reply